Mitä kannattaa ottaa huomioon ko. mallia ostaessa?
Mitä tyyppivikoja nuista löytyy. Ok vanha auto jo, mutta ne yleisimmät ja kalliimmat?
Mitä sanottavaa tekniikasta? Hyvät ja huonot puolet?
Kulutus suurinpiirtein?
Isot kiitokset!
-Arttu J
vw golf mk2 1.3 CL -88 kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä kannattaa ottaa huomioon ko. mallia ostaessa?
Kakkisteluun pitää suhtautua enemmänkin harrastuksena kuin totisena autoiluna.
Mitä tyyppivikoja nuista löytyy.
27 vuotta vanhassa autossa tyyppiviat alkavat olla korjattu jo moneen kertaan, joten voitanee puhua vain normaalista iäkkään auton korjaustarpeesta.
ne yleisimmät ja kalliimmat?
Jos vain työkalut pysyy kourassa niin ei kai kakkoskorisessa kalliita vikoja olekaan..?
Yleisimpiä:
- vesi löytää tiensä auton sisätiloihin mutta ei pois sieltä
- vuotava lämmityslaitteen kenno
- kuluneet alkuperäiset tai huonot tarvike-ovenkahvat
- ruostevauriot: helmat, takahelma, tankin täyttöaukon ympäristö, takapyöräkoteloiden yläosat, etuakselipalkki
- iäkkäät jarruputket ym. jarruosat
- etuiskareiden yläpään tukilaakerit
- yleinen iäkkään auton kuluneisuus
Mitä sanottavaa tekniikasta?
Valitettavan tehoton voimanlähde kakkiksen kuoriin + pääsääntäöisesti 4-vaihteisia = isommalla moottorilla varustetulla Golffilla saattanee päästä 1.3:sta pienempiin kulutuslukemiin (?). Kaasuttimen toimintaa ja sielunelämää ymmärtämättömälle se saattaa olla rasite.
Hyvät puolet... varaosat eivät maksa juuri mitään.
Terveisin
kolmen kakkoskorisen omistaja... :)
Viimeksi muokannut jii_bee, 27.6.2015 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1,3-litraisissa taitaa olla enemmän kansimurheita kuin isommissa. 1,6-1,8-litraisissa joutuu vaihtamaan jossain vaiheessa venttiilivarrenkumit. Senkin voi oikeilla työkaluilla tehdä kantta irrottamatta.
Tuo jii_been lista on aika hyvä. Ostaessa katso siis ruostepaikat, nosta matot pois paikaltaan jne.
Jos meinaa oikeasti enemmänkin ajella kakkiksella, niin mm. valojen releytys on erittäin suositeltavaa. Valokatkaisija lämpenee aika reippaasti ilman releytystä. Ja onhan näissä kaikkea muutakin pikku askaretta.
Tuo jii_been lista on aika hyvä. Ostaessa katso siis ruostepaikat, nosta matot pois paikaltaan jne.
Jos meinaa oikeasti enemmänkin ajella kakkiksella, niin mm. valojen releytys on erittäin suositeltavaa. Valokatkaisija lämpenee aika reippaasti ilman releytystä. Ja onhan näissä kaikkea muutakin pikku askaretta.
Itelle hain tammikuun puolella kakkiksen. Vikoja:
- Ei käy tyhjäkäyntiä lämpimänä
- Kumilaippa kaasarin ja imusarjan välistä vähän haurastunu ja sieltä veti ilmaa
- Takalattia kuskin puolelta pehmeä kahdesta kohtaa
- Kampikammion huohotinletku oli läjässä
- Takapyörän laakeri välijä
Kumilaippa maksaa tuoho 2E3 Pierburgiin n.35e ja vaihto kävi tuntiin. Ilman kaasarin purkamista sen kummemin. Yhtään letkuakaan ei tarvinnu irrottaa operaation ajaksi.
Tässä oli nyt vaa oman kakkiksen huonot puolet
On siinä paljon hyvääki. Lämmin sisältä, kevyt ohjaustuntuma 14" renkailla, penkit on tukevat. Ajokokemus on sitä mitä nyt tuon ikäseltä kakkikselta voi odottaa. Eli ei uutta vastaava ajotuntuma mutta hyvä se on.
- Ei käy tyhjäkäyntiä lämpimänä
- Kumilaippa kaasarin ja imusarjan välistä vähän haurastunu ja sieltä veti ilmaa
- Takalattia kuskin puolelta pehmeä kahdesta kohtaa
- Kampikammion huohotinletku oli läjässä
- Takapyörän laakeri välijä
Kumilaippa maksaa tuoho 2E3 Pierburgiin n.35e ja vaihto kävi tuntiin. Ilman kaasarin purkamista sen kummemin. Yhtään letkuakaan ei tarvinnu irrottaa operaation ajaksi.
Tässä oli nyt vaa oman kakkiksen huonot puolet
On siinä paljon hyvääki. Lämmin sisältä, kevyt ohjaustuntuma 14" renkailla, penkit on tukevat. Ajokokemus on sitä mitä nyt tuon ikäseltä kakkikselta voi odottaa. Eli ei uutta vastaava ajotuntuma mutta hyvä se on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa