Karttunen Bros.tallilla
Valvoja: ffp jäsenet
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Jetan käytin eilen leimassa ja puhtain paperein leima tuli.Mutta nyt riitti tuon rakentelu ja parantelu niin laitetaan myyntiin jospa kelpaisi jollekkin jatkoparanteluun. Tuossa tarkemmat tiedot http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4919604
Janne möi Jettansa päivässä poes,välillä näin.
Oma Jetta VI sai viikonloppuna lisää GLi osia,ja vanteet keskitin uudestaan tänään kun oli eka kerralla hiukan heittoa.
Keulassa loppui jengat kesken ja takaa pitää puottaa vielä se sentti niin sit on sekin tapissaan.
Eteen 5 tai 10 millin speicerit ja paremmat kelit,sit ehkä tulee jotain kuvia.

Oma Jetta VI sai viikonloppuna lisää GLi osia,ja vanteet keskitin uudestaan tänään kun oli eka kerralla hiukan heittoa.
Keulassa loppui jengat kesken ja takaa pitää puottaa vielä se sentti niin sit on sekin tapissaan.
Eteen 5 tai 10 millin speicerit ja paremmat kelit,sit ehkä tulee jotain kuvia.

Tytön kaverin scooter se taustalla on,omansa on tallissa,kun ei korttiakaan vielä ole.
Tänään kävin tasapainottamassa vanne/rengas yhdistelmän ja samalla raapaisin loput millit korkeudesta pois,nyt ei voi enää kun muokata jousia tai ostaa joku toinen alusta,mut ei ilmaa.
Olin pihahommissa niin huomasin että sehän paistaa aurinko,äkkiä lapio käsistä pois ja kameraa hakemaan sisältä,auto on paskanen ja vettäkin satoi hieman samalla ku kuvasin.
Laitettiin siis GLi:n sivuhelmat viimeksi,nyt Jetta näyttää GLi (jenkkimalli) mallilta perästä päin,etupuskuri vaan enää uupuu niin ois täydellinen GLi-Look :)
Vanteet on joka nurkassa BBS LM 154 8,5"x19",keskiristikko siirretty kehän päälle,jolloin ET on n.50.
Ristikko maalattu BBS kullalla,eikä ole lakattu maalauksen jälkeen,mustat pultit ja punaiset BBS keskimerkit hommattu jolloin saadan vanteista BBS LM Japan Edition :)
Renkaina 215/35-19" Falken fk452.
Taakse ei ole vielä löytynyt leveempiä Lemmareita,koko ajan etsitään...
Jos tuolla nyt ajelis tollai kesäloman,sit taas BBS:t alta pois ja tavis 17" vanteet alle,ja töihin.
Tänään kävin tasapainottamassa vanne/rengas yhdistelmän ja samalla raapaisin loput millit korkeudesta pois,nyt ei voi enää kun muokata jousia tai ostaa joku toinen alusta,mut ei ilmaa.
Olin pihahommissa niin huomasin että sehän paistaa aurinko,äkkiä lapio käsistä pois ja kameraa hakemaan sisältä,auto on paskanen ja vettäkin satoi hieman samalla ku kuvasin.


Laitettiin siis GLi:n sivuhelmat viimeksi,nyt Jetta näyttää GLi (jenkkimalli) mallilta perästä päin,etupuskuri vaan enää uupuu niin ois täydellinen GLi-Look :)

Vanteet on joka nurkassa BBS LM 154 8,5"x19",keskiristikko siirretty kehän päälle,jolloin ET on n.50.
Ristikko maalattu BBS kullalla,eikä ole lakattu maalauksen jälkeen,mustat pultit ja punaiset BBS keskimerkit hommattu jolloin saadan vanteista BBS LM Japan Edition :)
Renkaina 215/35-19" Falken fk452.
Taakse ei ole vielä löytynyt leveempiä Lemmareita,koko ajan etsitään...
Jos tuolla nyt ajelis tollai kesäloman,sit taas BBS:t alta pois ja tavis 17" vanteet alle,ja töihin.
Harrastin hieman tarran liimailua
Kaveri toi kunnostettavaksi BBS LM127, 8,5"x18" ET30 5x112.
Enpä ole ennen nähnyt Lemmareita noin huonossa kunnossa,mut eiköhän noistakin ihan hyvät saada.
Kehistä lakat karannut jo aikapäiviä sitten,eli kunnolla hapettuneet kehät ainakin kahdessa vanteessa,kuten kuvasta näkyy.
palataan vanteiden merkeissä myöhemmin asiaan...

Kaveri toi kunnostettavaksi BBS LM127, 8,5"x18" ET30 5x112.

Enpä ole ennen nähnyt Lemmareita noin huonossa kunnossa,mut eiköhän noistakin ihan hyvät saada.
Kehistä lakat karannut jo aikapäiviä sitten,eli kunnolla hapettuneet kehät ainakin kahdessa vanteessa,kuten kuvasta näkyy.

palataan vanteiden merkeissä myöhemmin asiaan...
Ei mulla ole ollut mitään sellaista havaittavissa,olen välillä tarkistanut,jotta pultit ovat momentissa eivätkä ole löystyneet/venyneet.
Eilenkin kävin Joensuussa,matkaa tuli mittariin reilu 300km,ja vauhtiakin oli välillä reilu 150km/h,ei mitään ongelmia.
Jatketaan privalla,jos jotain on vielä kysyttävää...
Eilenkin kävin Joensuussa,matkaa tuli mittariin reilu 300km,ja vauhtiakin oli välillä reilu 150km/h,ei mitään ongelmia.
Jatketaan privalla,jos jotain on vielä kysyttävää...
Hieman OT vielä kun noista keskiön toiselle puolelle laitosta kerran oli juttua, niin olisiko siinä mahdollista sorvauttaa keskiöiden väärälle puolelle samanlainen kevennys kuin ulkopuolella on ja joka olisi siis tiukka kehän reikään?
Keskittäisi varmasti ja pysyisi paikoillaan. Hieman tietysti keskiö ohenisi, mutta kai siinä on sen verran materiaalia ettei esim millin kevennys mitään haittaisi.
Keskittäisi varmasti ja pysyisi paikoillaan. Hieman tietysti keskiö ohenisi, mutta kai siinä on sen verran materiaalia ettei esim millin kevennys mitään haittaisi.
Ville R: Etukilpi on takakontissa tai etujalkatilassa,harvoin paikoillaan,jos siirtymä on Savonlinnan ulkopuolella on myös kilpikin paikoillaan.
jabajee: En täällä päin tiedä sellaista koneistajaa,kenelle uskaltaisin viedä noita ristikoita/vanteita,jotta tietäisin että homma onnistuu varmasti.Tulisi aika kalliiksi sekin kokeilu jos menisi vituiks,eli ei kiitos.
Näillä mennään tai sit vaihdetaan 19" rennsporttia zerolipillä.
jabajee: En täällä päin tiedä sellaista koneistajaa,kenelle uskaltaisin viedä noita ristikoita/vanteita,jotta tietäisin että homma onnistuu varmasti.Tulisi aika kalliiksi sekin kokeilu jos menisi vituiks,eli ei kiitos.
Näillä mennään tai sit vaihdetaan 19" rennsporttia zerolipillä.
No niin,akaisemmin mainitut BBS LM:t jotka oli hiukan heikossahapessa ovat valmiit.
Vesihiottu,kiillotusta vailla.
Tossa kiillotettu,huomaa erittäin alumiinin mustuttama sormi,joka ei hevillä eikä räpillä lähde puhtaaksi.
Valmiina,puna/kultaiset keskimerkit tuntuvat olevan tähän hätään hiukan kiven alla,ne laitettaan sit joskus myöhemmin.
Tällaista,Jetta 6:n napsahti 20tkm mittariin ja vastaan tulevasta rekasta kivi konepellille,aiheuttaen sentin mittaisen naarmun ja pienen lommon,vittu.
Vesihiottu,kiillotusta vailla.

Tossa kiillotettu,huomaa erittäin alumiinin mustuttama sormi,joka ei hevillä eikä räpillä lähde puhtaaksi.

Valmiina,puna/kultaiset keskimerkit tuntuvat olevan tähän hätään hiukan kiven alla,ne laitettaan sit joskus myöhemmin.

Tällaista,Jetta 6:n napsahti 20tkm mittariin ja vastaan tulevasta rekasta kivi konepellille,aiheuttaen sentin mittaisen naarmun ja pienen lommon,vittu.
Jetta 6:n tuli 30tkm täyteen,ja käytin eilen sit huollossa.
Eikä ole ollut mitään ongelmia koko aikana mitä toi on nyt ollut sen vuoden ja 3kk,ja työmatkaa ajelen joka päivä sen 100km :)
Osia ja vanteita ollaan kovasti etsitty,mutta tilausta en ole minnekkään vielä tehnyt,onhan tässä vielä onneksi kesään aikaa.
Uusien öljyjen ja raitisilmasuodattimen johosta pasautan sit kuvan :D

Eikä ole ollut mitään ongelmia koko aikana mitä toi on nyt ollut sen vuoden ja 3kk,ja työmatkaa ajelen joka päivä sen 100km :)
Osia ja vanteita ollaan kovasti etsitty,mutta tilausta en ole minnekkään vielä tehnyt,onhan tässä vielä onneksi kesään aikaa.
Uusien öljyjen ja raitisilmasuodattimen johosta pasautan sit kuvan :D

ei ole edes rekisteröity ikinä
w00t, kerro lisää?
edit. plääh, ois pitäny avata isompi kuva ennen ku alkaan huuteleen... :P
Viimeksi muokannut albanzo, 11.1.2013 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cool, ajoitteko ite suomeen?
tohonhan käy se peruskaava; eli leveet vanteet ja tonttiin.. niinku näin :)
nii ja ebay on täynnä tähän sopivia BBS:ä ;)
tohonhan käy se peruskaava; eli leveet vanteet ja tonttiin.. niinku näin :)
nii ja ebay on täynnä tähän sopivia BBS:ä ;)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Välikelin vanteet tuli tänään perille.
VW Bilbao 7,5"x18" ET51 5x112
Varaosatiskillä nää on ihanan hintaset vanteet :)
Itse pidän vanteesta,uuden aikainen "canaldeckel".

VW Bilbao 7,5"x18" ET51 5x112
Varaosatiskillä nää on ihanan hintaset vanteet :)
Itse pidän vanteesta,uuden aikainen "canaldeckel".
Pusseja ei ole eikä tule tohon Jetta 6:n,katotaan nyt saanko alustan päivitettyä keväällä.
Janne osti sit kevwätkikottimen,välistä sillä oli jotain ihme liikuttimia mut nyt osti taas auton :)
Alusta on jo tilattu,alla oleva on tiensä päässä.
Jotain pikku päivityksiä tolle tehdään,palataan asiaan sitten kun tehdään...
Janne osti sit kevwätkikottimen,välistä sillä oli jotain ihme liikuttimia mut nyt osti taas auton :)


Alusta on jo tilattu,alla oleva on tiensä päässä.
Jotain pikku päivityksiä tolle tehdään,palataan asiaan sitten kun tehdään...
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38

Kun tuli hommattua uudempi vw golffin tilalle.Kuvia tulee jossain vaiheessä.
Nyt oli se vaihe :)
Janne vaihtoi siis sen Golf IV:n uuteen VW Polo GT:n,manuaali,autom.ilmastointi,xenonit,led rek.valot,sadetunnistin,yms. eli melkein kaikilla Polon lisävarusteille mitä on.

Sisäkuvan harmaat jäljet kyynärnojassa,ratissa ja vaihdekepin nupissa on minun käden jäljet,ei mitään muuta ku pölyä :)

Tolla käytiin ACS:ssa,hyvin kulki eteen ja taakse,4 henk. kulki tolla aivan helposti,sisätiloiltaan vastaa reilusti nelos golffia.
Alustan kanssa mietitään mitä laitetaan,eikä sopivia 18" vanteitakaan ole vielä löytynyt.
palataan...
Jonen Jettaa tullut useampaan otteeseen kuolattua tässä... ehkä syystä kun pihassa on tällainen:
http://palkki.oulu.fi/~cond/IMG_7539_rs.jpg
No enivei.. vanneseikkailuja on mukava seurata, kun itselläni on kyseinen operaatio nuiden peltihärveleiden tilalle edessä lähitulevaisuudessa.
Peukaloa ylös ja sitä rataa, muista päivittää aina välillä Jetsoninkin tilannetta oli miten käyttis tahansa. :)
http://palkki.oulu.fi/~cond/IMG_7539_rs.jpg
No enivei.. vanneseikkailuja on mukava seurata, kun itselläni on kyseinen operaatio nuiden peltihärveleiden tilalle edessä lähitulevaisuudessa.
Peukaloa ylös ja sitä rataa, muista päivittää aina välillä Jetsoninkin tilannetta oli miten käyttis tahansa. :)
No hyvä jotta joku edes myöntää seuranneensa mun touhuja Jetan parissa.
Noilla Bilbaon vanteilla on nyt rullailtu pari kolme viikkoo,215/40-18" Falken FK452 kumet joka nurkassa.
Spacereita ei tule väliin,,kun tarkoitus on alustan päivityksen jälkeen sukeltaa ja kunnolla. Edessä vaan joutuu kikkailemaan ettei rengas käännä etulokasuojaa solmuun renkaita käännettäessä, mutta sen näkee sitten ku päivitys on ajankohtainen.
Tällä hetkellä alusta on talvikorkeudessa, aika pysyvästi, edessä säätömutterit jumissa :)
palataan...
Noilla Bilbaon vanteilla on nyt rullailtu pari kolme viikkoo,215/40-18" Falken FK452 kumet joka nurkassa.

Spacereita ei tule väliin,,kun tarkoitus on alustan päivityksen jälkeen sukeltaa ja kunnolla. Edessä vaan joutuu kikkailemaan ettei rengas käännä etulokasuojaa solmuun renkaita käännettäessä, mutta sen näkee sitten ku päivitys on ajankohtainen.
Tällä hetkellä alusta on talvikorkeudessa, aika pysyvästi, edessä säätömutterit jumissa :)
palataan...
Totta sulla LED-takavalot jo on tilauksessa, jos muuten sähkötekniikan oot retrofitannu? ;) Eihän noi xenonitkaa ois ku parin-kolmentonnin keikka ostaa kufatecilta.
Onko toi hybrid-teksti just niin kiintee tossa maskissa kuin miltä se näyttää? Ois meinaan omaan mopomoottoriseen kans aika hyvä talvimaski, jos sais vaan ton tekstin veke järkevästi...
Onko toi hybrid-teksti just niin kiintee tossa maskissa kuin miltä se näyttää? Ois meinaan omaan mopomoottoriseen kans aika hyvä talvimaski, jos sais vaan ton tekstin veke järkevästi...
Bilbaot sopii kyllä jollain kieron perverssillä tavalla ihan kivasti tähän. Vaikka vähän ujon näköiset takana onkin, kun on noin syvällä kotelossa. Joistain kulmista katsottuna vähän pienen näköiset, mutta suurimmassa osassa kuvista toimii hienosti.
(Osasyynä perverssiin tykkäämiseen lienee oma kombinaatio, eli vitosjetta ja aakasi winterfelgenit ;) )
Mut jos se sitten paranisi, kun saat pussit alle (rivien välistä jotain tällaista olin lukevinani?). Paskakärrinakselille sitten siirtoa myös, jookosta?
Ja mä oon vieläkin sitä mieltä, että noi pakkivalot pitäis sävyttää punaisiksi kun muuten on kokopuna-lookki peräpään valaistuksessa. :D
Melkein voisin ostaa noi Bilbaot pois jos olis rahaa. Ota talvivanteet vaihdossa? ;)
(Osasyynä perverssiin tykkäämiseen lienee oma kombinaatio, eli vitosjetta ja aakasi winterfelgenit ;) )
Mut jos se sitten paranisi, kun saat pussit alle (rivien välistä jotain tällaista olin lukevinani?). Paskakärrinakselille sitten siirtoa myös, jookosta?
Ja mä oon vieläkin sitä mieltä, että noi pakkivalot pitäis sävyttää punaisiksi kun muuten on kokopuna-lookki peräpään valaistuksessa. :D
Melkein voisin ostaa noi Bilbaot pois jos olis rahaa. Ota talvivanteet vaihdossa? ;)
ConD: Juu, tiedän että xenonien laitto ois kallista puuhaa, kun mulla on vielä tässä valoautomatiikka systeemit, eli kiinan sarjoja turha laittaa ja takavalojakaan en vaihda koska ei tule etuledejä tähän autoon.
Vaihdan sit uuden Jetta 6:n ja ruksaan siihen ne xenonit, jos ne on pakko saada keulille :D
Hybrid teksti on irtokirjaimin teipillä, ja tulee lähtemään pois lähi aikoina, nyt ajattelin vaan aiheuttaa ihmetystä liikenteessä hybrid autollani :)
Markku M: Noi Bilipali vanteet on ihan vaan välikelin vanteina mulla,eli näillä rullataan vaan tämä alkukesä.
Ne oikeat vanteet ovat vielä projektina,ja keskilätkätkin on vasta etsinnässä ku ei löydy oikeaa väriä enää maailmalta.
Alusta päivitys ei tarkoita ilma-alustaa vaan raudan lujana ollaan koko ajan, ja Jetta 6 ei ole kärri taka-akselilla, jenkkillässä on kärriakseli mut siellä saa ollakkin.
Takavaloille/muillekkaan valoille ei tule mitään kalvoja tai maalia, noin ne on minun mielestä just hyvät.
Vaihdan sit uuden Jetta 6:n ja ruksaan siihen ne xenonit, jos ne on pakko saada keulille :D
Hybrid teksti on irtokirjaimin teipillä, ja tulee lähtemään pois lähi aikoina, nyt ajattelin vaan aiheuttaa ihmetystä liikenteessä hybrid autollani :)
Markku M: Noi Bilipali vanteet on ihan vaan välikelin vanteina mulla,eli näillä rullataan vaan tämä alkukesä.
Ne oikeat vanteet ovat vielä projektina,ja keskilätkätkin on vasta etsinnässä ku ei löydy oikeaa väriä enää maailmalta.
Alusta päivitys ei tarkoita ilma-alustaa vaan raudan lujana ollaan koko ajan, ja Jetta 6 ei ole kärri taka-akselilla, jenkkillässä on kärriakseli mut siellä saa ollakkin.
Takavaloille/muillekkaan valoille ei tule mitään kalvoja tai maalia, noin ne on minun mielestä just hyvät.
Janne on laittanut Golf 3:sta kesäkuntoon
17" Borbet T 185/35-17" Nankangeilla
Hella valkoiset takavalot
Hella IV look etuvalot
VR6 etulippa
ja tontitusta
Viimiseksi hommasi maalatut kylkilistat romuttamolta,kiikutti maalarille ne ja peilit ja avot -96 lookki on valmis.
Tollanen välikelin auto siitä sit tuli.

17" Borbet T 185/35-17" Nankangeilla
Hella valkoiset takavalot
Hella IV look etuvalot
VR6 etulippa
ja tontitusta

Viimiseksi hommasi maalatut kylkilistat romuttamolta,kiikutti maalarille ne ja peilit ja avot -96 lookki on valmis.

Tollanen välikelin auto siitä sit tuli.
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Lisäyksenä tuohon Jonen ulkonäkö muutoksiin että eteen vaihdoin uudet Hellan valkeat etuvilkut ja peitelätkät nekin uudet vw tekeleet kristallien tilalle. Tuo vr6 lippa on originelli kestää ainakin maakosketuksia.
Orkkis cl maskin tilalle vaihdoin vr6 kaksiripamaskin kromilogolla keulaa koristamaan.
Sisustahan tähän oli vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta vr6:sesta ja vaihdoin kauhean orkkis muoviratin vr6 nahkarattiin niin johan rupesi sisustakin näyttämääm mielekkäämmältä.
Ja onhan tuolla hallin nurkissa vieläkin noita jokunen porschen 16" vanne vaihdella alle jos nuo borbetit rupeaa kyllästyttää.
Orkkis cl maskin tilalle vaihdoin vr6 kaksiripamaskin kromilogolla keulaa koristamaan.
Sisustahan tähän oli vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta vr6:sesta ja vaihdoin kauhean orkkis muoviratin vr6 nahkarattiin niin johan rupesi sisustakin näyttämääm mielekkäämmältä.
Ja onhan tuolla hallin nurkissa vieläkin noita jokunen porschen 16" vanne vaihdella alle jos nuo borbetit rupeaa kyllästyttää.
Viimeksi muokannut Janne-Pekka, 26.5.2013 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Ei tohon tsw:t tai muutkaan sellaiset vanteet käy,ku meillä oli ne sillon -90-luvulla alla,liian helppoa.
Tohon pitäs laittaa ABT etuhelma,Projektzwon peilit, ja Moretten etuvalot (ne tuplavalot) niin alkas olla kaikki kohdillaan.
Vanteiksi on tallissa ABT.n 17" vanteet,mutta ne menee toiseen autoon, tohon pitäs löytää jotain 17" 4x100 koottavaa, Hamannit tai jotain.
Mut todellisuudessa Janne ei varmaan enää mitään erikoista tolle tee, tämähän on vain välikelingolffi.
Tohon pitäs laittaa ABT etuhelma,Projektzwon peilit, ja Moretten etuvalot (ne tuplavalot) niin alkas olla kaikki kohdillaan.
Vanteiksi on tallissa ABT.n 17" vanteet,mutta ne menee toiseen autoon, tohon pitäs löytää jotain 17" 4x100 koottavaa, Hamannit tai jotain.
Mut todellisuudessa Janne ei varmaan enää mitään erikoista tolle tee, tämähän on vain välikelingolffi.
Jannen Polo GT sai alustan alleen, minun ja nuorimmaisen pikkuveljen Hannun toimesta.
Alustana toimii FK Königsport coiloverit, eli löytyy Konin iskarit jäykkyys säädöillä.
Kuvissa alusta on tapissaan,eli hiukan joutuu osia heivaamaan pois ja muokkaamaan, koska korkeus ei ole Jannea miellyttävä.
Oheisissa kuvissa vakio hopea VW Polo GT vieressä.
palataan taas...
Alustana toimii FK Königsport coiloverit, eli löytyy Konin iskarit jäykkyys säädöillä.
Kuvissa alusta on tapissaan,eli hiukan joutuu osia heivaamaan pois ja muokkaamaan, koska korkeus ei ole Jannea miellyttävä.
Oheisissa kuvissa vakio hopea VW Polo GT vieressä.




palataan taas...
Hiukan ollut vain vanteiden ja renkaiden kanssa leikkimistä, ja tässä jotain väliaika tietoja.
Omaan Jetta 6:n kävin kokeilemassa meneekö tulevat vanteet taakse, vai laitetaanko suoraan myyntiin.Etuset meni jo vakio kokoonpanolla eli niille pitäisi vain renkaat tilata ja kiillottaa loppuun, ja keskimerkit fiksata sopimaan noihin vanteisiin koska ovat erimallin vanteisiin tarkoitetut.
Nyt mahtuu jo taaksekkin, ku kasaa muodin mukaan...
Vanne 9,5"x20" ja rengas 225/30-20" .
Jannen F&I:n hiukan isompaa vannetta ja narumpaan kumia, vanne 7,5"x17" ja rengas 165/35-17" .
Lopputuloksen näkee Jetan osalta joskus, en lupaa vielä Räyskälän tapahtumaan saavani noita valmiiksi, Jannen kokoonpanon näkee ehkä Räyskälässä.
palataan...
Omaan Jetta 6:n kävin kokeilemassa meneekö tulevat vanteet taakse, vai laitetaanko suoraan myyntiin.Etuset meni jo vakio kokoonpanolla eli niille pitäisi vain renkaat tilata ja kiillottaa loppuun, ja keskimerkit fiksata sopimaan noihin vanteisiin koska ovat erimallin vanteisiin tarkoitetut.
Nyt mahtuu jo taaksekkin, ku kasaa muodin mukaan...

Vanne 9,5"x20" ja rengas 225/30-20" .

Jannen F&I:n hiukan isompaa vannetta ja narumpaan kumia, vanne 7,5"x17" ja rengas 165/35-17" .

Lopputuloksen näkee Jetan osalta joskus, en lupaa vielä Räyskälän tapahtumaan saavani noita valmiiksi, Jannen kokoonpanon näkee ehkä Räyskälässä.
palataan...
Näköjään reilu 2000 kävijää tässä postauksien välissä, ja ei mitään kommentteja, eli vaikeneminen on myöntymisen merkki ?
No ,tänään taas kerkesin/pääsin käymään hallilla, ja 1 etuvanne kiiltoon ja kokeilu 225/30-20" renkaalla Jetan alle.
Iskariin 3mm vanteella rakoa ja samoin renkaan ja coiloverin säätömuttrerin välissä 3mm, hyvin siis mahtuu. Ja koska Jettaa madalletaan vielä lisää, niin mitä sisemmässä rengas/vanne on, niin sitä matalemmaksi sen voi laittaa, rengas mahtuu paremmin kääntymään lokasuojan sisällä kun ajelee.
Etuvanne 8,5"x20" nyt se 225/30-20", mut laitan 215/30-20" renkaan.
Keskiöitten maalaus meni perssiilleen kiireen ja höseltämisen vuoksi, mut saat nyt loppukesän kelvata.
tadaa BBS LM191 sinisillä keskimerkeillä jotka ei käy LM:iin suoraan.
Takana siis 9,5"x20" BBS LM192 ja molemmissa ristikko siirretty etupuolelle, eli zerolip,
keskiristikon väri LA7U eli volkkarin grafitinharmaa ja mattana.
Noin, palataan sit joskus kun ne on oikeesti alla ja Jetta on myös madallettu, menee hetki...
No ,tänään taas kerkesin/pääsin käymään hallilla, ja 1 etuvanne kiiltoon ja kokeilu 225/30-20" renkaalla Jetan alle.
Iskariin 3mm vanteella rakoa ja samoin renkaan ja coiloverin säätömuttrerin välissä 3mm, hyvin siis mahtuu. Ja koska Jettaa madalletaan vielä lisää, niin mitä sisemmässä rengas/vanne on, niin sitä matalemmaksi sen voi laittaa, rengas mahtuu paremmin kääntymään lokasuojan sisällä kun ajelee.
Etuvanne 8,5"x20" nyt se 225/30-20", mut laitan 215/30-20" renkaan.
Keskiöitten maalaus meni perssiilleen kiireen ja höseltämisen vuoksi, mut saat nyt loppukesän kelvata.
tadaa BBS LM191 sinisillä keskimerkeillä jotka ei käy LM:iin suoraan.

Takana siis 9,5"x20" BBS LM192 ja molemmissa ristikko siirretty etupuolelle, eli zerolip,
keskiristikon väri LA7U eli volkkarin grafitinharmaa ja mattana.

Noin, palataan sit joskus kun ne on oikeesti alla ja Jetta on myös madallettu, menee hetki...
Jannen Fire & Ice Golf laitettiin ABT A7 7,5"x17" ET35 vanteet jotka maalautettiin sisustan lila/pinkki värillä ja 165/35-17" Nankang renkaat, Janne sääti coiloverit niin alas kun sai, ja näillä eväillä sit lähdettiin Räyskälään Boxer Speed Day:n.
Hyvin eteni koko matkan (n.750 km) vaikkakin ei kai tuota voi enää sanoa ajonautinnoksi, ei pysty esim. tekstiviestiä kirjoittamaan koska aina painat väärää nappia kun auto pomppii niin paljon :)
Kiitos kuvasta Samza:lle.
Hyvin eteni koko matkan (n.750 km) vaikkakin ei kai tuota voi enää sanoa ajonautinnoksi, ei pysty esim. tekstiviestiä kirjoittamaan koska aina painat väärää nappia kun auto pomppii niin paljon :)

Kiitos kuvasta Samza:lle.
Janne laittoi vihreen Golf 3:n myyntiin, ja minä tilasin 20" kumia, hirveesti tapahtunu taas :D
Nettihautomon linkki Jannen ikivihreään.
Nettihautomon linkki Jannen ikivihreään.
Kävin tallilla tänään pyöräyttämässä renkaat 20" LM:lle.
Laitoin alle ja ajelin kotiin sen n.45km, takana ottaa sisälokasuojaan rengas pikkuheitoissa ja isommissa vanteen reuna lokasuojan reunaan, edessä ääri asennossa hankaa sisälokasuojaan.Vetaritkin ottaa kiinni kallistuksenvakaajaan, eli muokkaus hommiin joutuu kevwäällä.
Muuten jees.
Faktat:
edessä BBS LM191 8,5"x20" ETn.58 Nankang NS-2 215/30-20" rengas
takana BBS LM192 9,5"x20" ETn.56 Falken Fk-452 225/30-20" rengas
Sini/kulta 3D BBS keskimerkit, jotka tarkoitettu BBS CH/RS vanteisiin, soviteet tehty nailonista, jolloin sopii LM:n.
Lisäkuvia on klikkaamalla pikkukuvaa.
Laitoin alle ja ajelin kotiin sen n.45km, takana ottaa sisälokasuojaan rengas pikkuheitoissa ja isommissa vanteen reuna lokasuojan reunaan, edessä ääri asennossa hankaa sisälokasuojaan.Vetaritkin ottaa kiinni kallistuksenvakaajaan, eli muokkaus hommiin joutuu kevwäällä.
Muuten jees.
Faktat:
edessä BBS LM191 8,5"x20" ETn.58 Nankang NS-2 215/30-20" rengas
takana BBS LM192 9,5"x20" ETn.56 Falken Fk-452 225/30-20" rengas
Sini/kulta 3D BBS keskimerkit, jotka tarkoitettu BBS CH/RS vanteisiin, soviteet tehty nailonista, jolloin sopii LM:n.



Lisäkuvia on klikkaamalla pikkukuvaa.
Oho, yli 9 sataatuhatta kertaa katottu meidän rojekteja, sen kunniaksi laitetaan "uudesta" tallista kuva.
Muutettiin alakerrasta yläkertaan ja pienempiin tiloihin, muutto tapahtui kylläkin jo vuosia sitten, entiset tilat meni autokorjaamon käyttöön.
Jannen työpaikalle ilmestyi harvinaiset vanteet ja osti ne heti sieltä pois.
Mille Miglia MM2000, 8,5"x17" ja 10"x17" , 5x120 jaolla, 3-osaiset ja ET edessä 13 ja takana 15.
Noi laitetaan kuntoon ja seinälle koristeeksi, ei myydä kellekkään eikä taida olla heti sopivaa autoakaan tallissa johon noi menis.

Muutettiin alakerrasta yläkertaan ja pienempiin tiloihin, muutto tapahtui kylläkin jo vuosia sitten, entiset tilat meni autokorjaamon käyttöön.
Jannen työpaikalle ilmestyi harvinaiset vanteet ja osti ne heti sieltä pois.

Mille Miglia MM2000, 8,5"x17" ja 10"x17" , 5x120 jaolla, 3-osaiset ja ET edessä 13 ja takana 15.
Noi laitetaan kuntoon ja seinälle koristeeksi, ei myydä kellekkään eikä taida olla heti sopivaa autoakaan tallissa johon noi menis.
Ei kele, yli 30 tuhatta klikkausta tosta tasaluvusta jo, eikä muuta ku ommoo höpinöö :)
Laitoin sit välikelin vanteet alle, näinkin aikaisin vaikka joutuu töihin lähtemään aamu 5 aikaan.
ABT SP0 8,5"x18" ET50 5x112
On concave ja kaikki...
värinä vag:n LC7V mattana
Auto niin pölynen kun työmatkan aikana vain voi mennä, noi vois myydä johonkin neloskoppaan ku on liian vanhat mun autoon.

Laitoin sit välikelin vanteet alle, näinkin aikaisin vaikka joutuu töihin lähtemään aamu 5 aikaan.
ABT SP0 8,5"x18" ET50 5x112

On concave ja kaikki...

värinä vag:n LC7V mattana

Auto niin pölynen kun työmatkan aikana vain voi mennä, noi vois myydä johonkin neloskoppaan ku on liian vanhat mun autoon.

Kävin sit 2 päivää Putkosen tallilla laittamassa Jettaa, parempi siellä laittaa nosturilla ku tallilla tunkin varassa, ja koska auto oli ilman alustaa jossain vaiheessa niin ei se olisi tallilla oikein onnistunutkaan.
Putkonen projektoi satulan maalauksen aivan loistavasti, ja R logokin on maalattu, ei ole mitään tarratuninkia :)
Alustaa hieman muokattiin, mutta jousia ei vielä vaihdettu/pilkottu, koska nyt jo sisälokasuoja meinaa häipyä renkaan mukana edessä.
Takakaaria hiukan mankeloitiin jotta vanne ei lyö lokasuojan reunaa mutkalle jos kovinkin ajaa pahaan monttuun.
palataan...

Putkonen projektoi satulan maalauksen aivan loistavasti, ja R logokin on maalattu, ei ole mitään tarratuninkia :)
Alustaa hieman muokattiin, mutta jousia ei vielä vaihdettu/pilkottu, koska nyt jo sisälokasuoja meinaa häipyä renkaan mukana edessä.
Takakaaria hiukan mankeloitiin jotta vanne ei lyö lokasuojan reunaa mutkalle jos kovinkin ajaa pahaan monttuun.
palataan...

Ohan tuossa jo jotain aika härskiä tuossa Jettan stancessa. Näyttää kyllä kivalta, en vaan tiiä uskaltaisko ite täällä periferiassa moisella ajaa. :)
Jarru-update näyttää myös nuiden vanteiden kanssa toimivalta. Oma mikkihiiri saanee tehtaan valitsemilla pysäyttymillä jatkaa matkaa, mutta väri pidetään mustana ruosteenruskean sijaan.
Oletko perehtynyt minkäverran sisälokaria voisi pilkkoa, jotta raapiminen loppuisi? Senverran mitä itse käytin roiskeläpän taustan putsauksen vuoksi sitä irti, vaikutti se olevan niin tuhannessa paikassa kiinni, että kokonaan sitä ei voine suolistaa.
Jarru-update näyttää myös nuiden vanteiden kanssa toimivalta. Oma mikkihiiri saanee tehtaan valitsemilla pysäyttymillä jatkaa matkaa, mutta väri pidetään mustana ruosteenruskean sijaan.
Oletko perehtynyt minkäverran sisälokaria voisi pilkkoa, jotta raapiminen loppuisi? Senverran mitä itse käytin roiskeläpän taustan putsauksen vuoksi sitä irti, vaikutti se olevan niin tuhannessa paikassa kiinni, että kokonaan sitä ei voine suolistaa.
Rolle: etuset on 215/30-20" nankang, kun muu merkki ei sitä kokoa tee, ja loksu on ehjä, joku varjostuma ja talven paskat vielä lokarissa ku viimeks vahattu marraskuussa -13.
ConD: Sisälokasuojaa pitää muokata ja nostaa ylemmäs, eli ruuvien koloja soikeeksi ja lämmittää ja nostaa.
Oli jarrutuntuma hiukan toinen kun tulin kotipaikan risteykseen, johon tottunut jarruttamaan "tottuneesti", meinas jopa niiata auto ihan kunnolla :)
ConD: Sisälokasuojaa pitää muokata ja nostaa ylemmäs, eli ruuvien koloja soikeeksi ja lämmittää ja nostaa.
Oli jarrutuntuma hiukan toinen kun tulin kotipaikan risteykseen, johon tottunut jarruttamaan "tottuneesti", meinas jopa niiata auto ihan kunnolla :)
Aaperi nappas 19" välikelin renkailla kuvan sunnuntain kokoontumisessa, ku ei 18" ABT:t ollut enää "helpponakki" juttu jarrujen takia :)
Hirvee etukeno, koska tankki tyhjä, ei ole takana enää varoja pudottaa, vaihdan juu jouset, töistä tullessa polttopuuta kontti täynnä nii rengas hankaa sisälokasuojaan, käyttis, jne. seliseli...

Hirvee etukeno, koska tankki tyhjä, ei ole takana enää varoja pudottaa, vaihdan juu jouset, töistä tullessa polttopuuta kontti täynnä nii rengas hankaa sisälokasuojaan, käyttis, jne. seliseli...

^Kiitos peukusta!
Jannekin sai Polo GT:n renkaat vanteille ja vanteet maalattua.
OZ Ultraleggera 8"x18" , 205/35-18" Nankang kumet.
Vettä satoi kaatamalla ku Janne tuli piipahtamaan mun luona, eli kuvat on mitä on.
Vanteet on maalattu vw:n LA7U mattana, ja vielä pitäisi saada uudet keskimerkkisysteemit tilattua saksasta, kun vain osaisivat ottaa tilauksen vastaan tekijä firma. Olen yrittänyt tilata niitä jo sen 3kk :)
Jannekin sai Polo GT:n renkaat vanteille ja vanteet maalattua.
OZ Ultraleggera 8"x18" , 205/35-18" Nankang kumet.

Vettä satoi kaatamalla ku Janne tuli piipahtamaan mun luona, eli kuvat on mitä on.


Vanteet on maalattu vw:n LA7U mattana, ja vielä pitäisi saada uudet keskimerkkisysteemit tilattua saksasta, kun vain osaisivat ottaa tilauksen vastaan tekijä firma. Olen yrittänyt tilata niitä jo sen 3kk :)
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Takaspoileri löysi tiensä kontin päälle, kyseessä VW:n oma Hybrid Jetassa oleva spoileri.
Maalauksen ja asennuksen hoiti totutusti Jukka Putkonen Siilinjärvi.
Alustan kanssa ongelmia sen verran sitten viime madalluksen, eli vetoakseli ottaa kiinni runkoon, joten se ois notsin paikka ja lyhyempien jousien vaihto.
Maalauksen ja asennuksen hoiti totutusti Jukka Putkonen Siilinjärvi.


Alustan kanssa ongelmia sen verran sitten viime madalluksen, eli vetoakseli ottaa kiinni runkoon, joten se ois notsin paikka ja lyhyempien jousien vaihto.
No niin, siis jotkut tätäkin turhaa rojekti osioo joskus lukenut kun näköjään 1 Miljjoonaa klikkausta menny rikki!!
Hei oikeesti, reilu 10v ollu tämä linkki pystyssä ja silti se tekee jotain reilu 250 klikkausta päivässä :)
Kuka tätä jaksaa kattoa?
No sen kunniaksi jotain ihan jotain muuta, eli ei BBS:ää vaan...
Löwenhart BR5 vanteet, 9"x19" ja 10"x19" ja nämä pyörivät veljeskatraan nuorimmaisen Hannun Lexuksessa, kyllä Toyotassa :D
palataan...
Hei oikeesti, reilu 10v ollu tämä linkki pystyssä ja silti se tekee jotain reilu 250 klikkausta päivässä :)
Kuka tätä jaksaa kattoa?
No sen kunniaksi jotain ihan jotain muuta, eli ei BBS:ää vaan...
Löwenhart BR5 vanteet, 9"x19" ja 10"x19" ja nämä pyörivät veljeskatraan nuorimmaisen Hannun Lexuksessa, kyllä Toyotassa :D

palataan...
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa