passat 1.8t AEB bensaongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaakko_94
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.9.2012 9:09

passat 1.8t AEB bensaongelma

ViestiKirjoittaja jaakko_94 » 20.9.2014 16:38

Eli tollanen passatti vuosimallia -97. Auto lähtee käyntiin tosi vaivalloisesti, ja käy vain noin 5 sekuntia ja sammuu. Kaasun kun koskee niin sammuu heti. Ja sitten ei enää lähdekkään käyntiin ellei odota noin 30 minuuttia. Bensapumppu pari viikkoa sitten vaihdettu kun hajosi. Bensapumpun releen kokeilin vaihtaa, ei vaikutusta. Konetilasta otin polttoaine putken irti, polttoainetta ei tule muutakuin sillonkun starttaa? Mistähän tälläinen voisi johtua että ei tule polttoainetta virrat päällä? Onko tuossa releessä erikseen joku vaihe starttaukselle? Ja tietääkö kukaan minkä värinen johto bensapumpussa on se ns "päävirta" että voisi suoraa koitta laittaa virtaa sitä kautta pumpulle?[/b]

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.9.2014 23:27

Polttoainetta tulee vain kun moottori pyörii. Muuten valuttelisi kolaripaikalle tankin tyhjäksi ja tulipallon ainekset olisivat valmiit.

jaakko_94
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.9.2012 9:09

ViestiKirjoittaja jaakko_94 » 29.9.2014 8:16

Osaisikohan kukaan nyt sanoa että mikä v***u tätä nyt vaivaa. Polttoainetta tulee (katsottu suuttimilta) hieno kipinä joka sylinteriin(uusi sytytysmoduuli ja tulpat) puristuksia on n.12bar, mutta auto ei vain meinaakkaan käynnistyä?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 29.9.2014 11:12

vikakoodit luettu ?

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 29.9.2014 11:44

virtalukon pohja tsekattu? niin ja testaa irrottaa maffin johto. Jos lähtee sillä toimimaan ni maffi vaihtoon.

jaakko_94
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.9.2012 9:09

ViestiKirjoittaja jaakko_94 » 29.9.2014 21:50

Vikakoodit luettu, ei mitään. Kokeiltu ilman maffin johtoa ja ilman kaasuläpänkin johtoa, ei vaikutusta. Joskus hörähtää käyntiin ja käy hetken kunnes sammuu. Sitten ei enää millään käyntiin. Maffin johto irti, ei vikakoodia? Herää epäilys moottorinohjainyksiköstä. Mitenkäs tälläisestä kannattaa mitata bensanpaine?

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 1.10.2014 11:16

bensanpainemittari vaan ennen suutintukkia kiinni. Ainakin toledossa oli ihan vaan klipsillä letku siinä kiinni ja helppo napata irti. Just ostin itelleni ebaysta tommosen mittarin ja tais maksaa 48e posteineen.

edit: voiskait tuo olla maavikakin jos ei irtoa niitä koodeja vaikka nyppii johtoja irti. En näistä niin perillä ole, mutta olettaisin ecullakin olevan oman maapisteen minkä vois tsekata ettei oo hapettunu.

jaakko_94
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.9.2012 9:09

ViestiKirjoittaja jaakko_94 » 4.10.2014 22:48

Elikkäs löytyipäs vika pitkän vianetsinnän jälkeen. Syy tähän ettei koodeja tallentunut oli että ohjainyksikössä oli maadoitus ongelmia. Se kävi korjattavana. No eipä tämä käyntiin silti lähtenyt. Aiemmin olin katsonut että bensaa lentää ottamalla bensaputken irti suutintulilta. Silminnähden sitä tuli voimakkaastikin. Mutta kun paineita rupesin mittailemaan kaverin kanssa, näytti mittari 0. Syyksi paljastui bensapumpulta lähtevän letkun halkeama (jää siis tankin sisälle tämä letku) joten ei vain riittänyt paine bensapuolella. Mystisesti vianetsinnän aikana on myös kaksi puolaa sanonut sopimuksensa irti( en kyllä ole yllättynyt, nämä puolat kun ovat mitä ovat) kysytääs vielä että mistäs nuota puolakonversio sarjoja saa ostettua? Muistaisin ainakin joskus nähneeni sen koko konversio sarjan jossain verkkokaupassa, että saisi tämän sytytysmoduuli hässäkän paiskata romukoppaan.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 5.10.2014 10:11

no jopas mulla meni vikadiagnoosit nappiin :D hyvä että lähti pelittään :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa