Passatin vikakoodi : jarruvaloanturi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

Passatin vikakoodi : jarruvaloanturi

ViestiKirjoittaja MJ » 21.9.2014 17:12

Morjesta. Vagarenaa ffp:n lisäksi ja muitakin paikkoja lueskeltu, mutta ei oikein apuja löytynyt. 130heppainen tiptronicilla varustettu farkkupassatti vm. 2002 antaa vikakoodin jarrupolkimen takana olevaan anturiin. Hehkunvalo vilkkuu, ESP pois käytöstä, takajarruvalot ei pala, PAITSI lisäjarruvalo joka toimii jarrua painettaessa. Myös tiptronicin vaihteenvalitsimen lukitus on pois päältä eka kerran jarrua painettaessa käynnistyksen jälkeen eli antaisi sen mukaan vaikka vauhdista heittää P-asentoon...jarruvaloanturi on luonnollisesti vaihdettu uuteen, takapolttimot tarkastettu. Vika edelleen päällä. Vikakoodi näkyy muistaakseni sekä engine osastolla sekä abs puolella. Itse en ole käynyt katsomassa vikakoodeja tai muuta, mutta nämä asiat puhelinkeskustelun perusteella jäi mieleen.

Mitä tuosta ensin kannattaisi ruveta tarkastelemaan?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.9.2014 17:17

Sulake palanut jarruvaloilta tai takajarruvalojen lamput. Nekun kerta on tarkastettu niin sulake vielä.. Kojelaudan pääs sulake nro 13 elsan mukaan. Peräkärryt polttelee noita sulakkeita.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 21.9.2014 17:26

Edellämainitut on nyt tarkastettu, ehjät ovat.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.9.2014 17:27

Onko vetokoukkua? Jos on niin johtosarjat pois välistä.. Pystyypähän poissulkemaan vaihtoehtoja

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 21.9.2014 17:33

Onhan siinä vetokoukku. Jos sulakkeet ehjät, niin kuinka se johtosarja voisi vaikuttaa?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 21.9.2014 17:40

Johtosarjankin oli jo ehtinyt testaamaan...ei vaikutusta. Auton testaaminen jatkuu kuulema huomenna seuraavan kerran, mutta vinkkejä otetaan mielellään vastaan. Auton omistaja on ammatiltaan kyllä autonasentaja, mutta jokaiselle aina lisävinkit on tervetulleita :)

Mikey?
-
Viestit: 262
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 21.9.2014 18:27

Anturille tuleva johto ja sen liitin voisi olla piilovikainen. Hämärästi muistelen, että tuon ikäisessä autossa siinä anturissa on kaksi anturia. Toinen aukeaa ja toinen sulkeutuu poljinta painettaessa.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 21.9.2014 19:46

Saman ikäisessä octaviassa herjasi kanssa tuota, tosin siinä kärry aiheutti herjan ensimmäisen kerran, sillä erolla että jarruvalot paloivat kokoajan. Lopulta teki tuon saman vielä koukun johtosarjakin.

En muista enää mitä kaikkia sadetansseja joutui auton vierellä tekemään, mutta noita koodeja sai urakalla nollata ja sulakkeet tosiaan tsekata, tosin ei se muita polttanut ikinä kuin kuskin puolen parkkien. Ja katkaisijassa itsessään ei ollut ikinä vikaa. Ilman vikojen nollausta ei itselläni ainakaan toennut.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 24.9.2014 20:08

Viikon paussi tuli tähän projektiin, palaan asiaan kun jotain selviää. Kiitokset tähänastisille.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.9.2014 20:18

Ettei uutta anturii ois asennut väärin ja rikottu se heti?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 24.9.2014 22:28

Sekin vaihtoehto on otettava huomioon tottakai. On kyllä asentanut kaikkea varmaan tähän päivään asti ihan ammatikseen, joten tieto-taitoa riittää. Nähtävästi kuitenkin jonkun lukemani keskustelun perusteella tuossakin voi mennä pieleen(en tosin muista mikä). Skodaan vaihdoin vastaavan osan vissiin ihan aloittelijan tuurilla, kun toimi kertalaakista :)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 24.9.2014 22:39

Se muistaakseeni laitetaan siten, että toisella kädellä painaa poljinta vähän, kytkin paikalle, päästä polkimen varovasti ylös ja kääntää kytkimen lukkoon.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 1.10.2014 10:21

Ohjeita lukematta laitoin Skodaan anturin paikalleen siten, että yksinkertaisesti käänsin vaan paikalleen :) taisinpa painella vielä anturin tappiakin ennen paikalleen laittoa testatakseni liikkuvuuden. Vielä toimii...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa