Passo puuttuu.

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Kouku
-

Passo puuttuu.

ViestiKirjoittaja Kouku » 25.8.2014 8:03

Johan siitä on useampi vuosi kun hirrrveet bassot piti saada konttiin ja sitten pyörimään keskustaan. Nyt vihdoin vuosien tauon jälkeen yritin asennella tuollaista Alpinen aktiivisubia Lupon konttiin, mut eihä se menny niinku strömsöössä. Ääntä ei tule, eikä virtavalo syty basson päälle. Mutta kun virrat katkaisee niin se "THUMP" ääni kuuluu kylläkin. Eli jotakin virtaa sinne tulee. Mistäköhän alkaisi vikaa etsimään? Ekana kävi mielessä riittämätön maadoitus, koska se tuli sellaiseen pieneen rimpula pulttiin kiinni varapyörän alle. Soittimen virkaa ajaa joku halpis Sonyn XPlod usb/sd-kortti soitin.

Peurala
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 25.8.2014 10:46

Itsellä aikanaan mopoauton '':D'' kanssa oli sama ongelma kun laitoin kinni SPL Dynamicsin paineelementtiä SPL Dynamicsin monovahvistimeen. Vika löytyi sekä riittämättömästä maadoituksesta koska laitoin samaan paikkaan kuin sinä :D
Toinen vika oli RCA piuhojen REM-johdossa eli herätejohdossa joka kytkee niin normivaffin kuin aktiivivaffin samalla päälle kun soitinkin herää.

Selvisin ongelmasta vetämällä kokonaan oman REM-johdon soittimelta vahvarille ja varoiksi vielä ON/OFF kytkin väliin jolloin sain itse päättää koska vahvistin herää, sekä vedin maadoituksen loppupeleissä akulta vahvistimelle enkä maadoittanut sitä itse 'auton' runkoon.

Näillä lähtisin kokeilemaan, toki voit tarkastaa REM-johdon virrat kun kytket soittimen päälle, että kulkeeko virta siinä, jos kulkee, ei sitä vaihtaa tarvitse.

Vika saattaa olla myös itse RCA-johdoissa. Ottaa esmes yhteen jommassa kummassa päässä toisiinsa.

eGetin
-

ViestiKirjoittaja eGetin » 25.8.2014 10:50

Eikai sitä maadoitusta tarvitse mistään akulta asti tuoda? Itse asentelin kakkikseen Pioneerin pikkuista aktiivisubia penkin alle ja sain maadoitettua ihan helposti koriin. Sieltä pitää vain hioa maalit pois mikäli aikoo saada maadoituksen kuntoon. Kuulostaa jokseenkin häröltä vedellä maakaapelia akulta asti konttiin.

Peurala
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 25.8.2014 11:10

~ eGetin

Mopoautossa oli ainakin helppo kun akku oli hanttarin penkin alla.

Nykyisin kun olen asennellut jytkyjä itselleni / kavereille, aina tullut vedettyä maadoitus akun ja vahvistimen väliin.

Kukin tavallaan tietty, itse kokenut tämän parhaaksi.

Kouku
-

ViestiKirjoittaja Kouku » 25.8.2014 13:59

Maa on mun veikkaus. Herätteen haluan suokea pois, koska vedin siihen ihan uudenkarhean piuhan. Luulisi siitä tulevan virta, koska se thump ääni kuuluu samaan aikaan kun usb tikun valo sammuu -> virta katoaa soittimelta. Pitäähän se kuitenkin mitata jos ei uusi maadoituskaan toimi :) Näillä eväillä.

Peurala
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 25.8.2014 14:34

~ Kouku

Kannatan 👍

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”