Tervehdys kaikki.
Ajattelin kirjoittaa kokemukseni golffin moottorin kestävyydestä sekä autonvaraosat.fi verkkokaupasta.
Eli olen omistanut vw golf variantin -08 BXE vuodesta -11 asti ja se on pelannut erinomaisesti viime kuuhun asti.
Noh, vaimoke lähti 7.7.2014 aamulla töihin ja kerkesi ajaa n. 1km verran taajamaa kun 3. sylinterin kiertokanki päätti tulla kurkistamaan lohkosta ulos (meni varresta poikki) .
Tämä ihmetytti vähäsen kun ei ollut mitään ennakko-oireita, ja kone särkyi pintakaasulla 1500 RPM paikkeilla.
Nooh, tämä nauratti ensin, mutta sitten ryhdyin etsimään tietoa kyseisestä tapahtumasta ja kohtalotovereita näkyy riittävän aika helkutin paljon ( kannattaa kuuklettaa "BXE conrod failure" ).
Eipä naurattanut enää kun tiesin että minkä saan tilalle..
Samana päivänä tilasin toimintatestatun moottorin 3kk takuulla Autonvaraosat.fi (T&K Auton varaosat Oy) nimisestä osoitteesta, jolle luvattiin 30 päivän vaihto-oikeus.
Moottori saapui seuraavana Maanantaina korjaamolle odottamaan asennusta.
Asennus tapahtui Jyväskyläläisessä tuon kornsernin tuotteisiin erikoistuneessa firmassa.
Heti asennuksen valmistuttua korjaamo soitti minulle että asennus on suoritettu jakopää-töineen vesipumppuineen yms. mutta moottorista kuuluu sinne kuulumattomia ääniä.
Minä menin samantien korjaamolle ja huomasin myös että kone pitää sille kuulumattomia ääniä.
Soitin moottorin myyneelle yritykselle että moottorissa on vikaa. Noh, he sanoivat että lähetä moottori tänne niin he maksavat moottorin hinnan takaisin ( tässä minulle olisi tullut kuluja: rahti n. 70€, asennus 650€, jakopäähilut v.pumput yms. 250€, moottorin purku muutama sata€, toinen rahti n. 70€ ) mutta eivät muita kuluja.
Ehdotin heille että etsivät minulle toimivan moottorin niin meillä jää kina enää asennuskuluista. He vastasivat että heillä ei ole BXE-moottoreita varastossa.
Ehdotin myös että kyseinen moottori korjattaisiin tuolla korjaamolla.
Tein kirjalliset reklamaatiot kyseiselle yritykselle, sekä kuluttajaneuvoja yritti myös ottaa yhteyttä heihin tuloksetta..
Nyt on sellainen radiohiljaisuus koska kuluttajaneuvoja ei saa kontaktia, minulle ei tule reklamaatioon vastausta...
Tyypilliseen tapaani olen ostanut kaiken mahdollisen saksasta ja muualta ulkomailta, ja nyt ajattelin että olisi helpompi hoitaa mahdolliset takuucaset suomalaisen yrityksen kanssa.
Taidan jatkossakin ostaa kaiken mahdollisen saksasta.
Vw ei tule vastaan moottorivauriossa koska autolla on niin paljon ajettu ( 228tkm ).
Ja nyt on mennyt 2900€ rahaa ja auto on vieläkin paskana..
Jotenkin vaan taas ärsyttää, sori tästä vuodatuksesta.
Ugh, olen puhunut.
Kokemuksia autonvaraosat.fi verkkokaupasta.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
-
- -
taas uus kone
Nonniin.
Tilanne on riitautettu jonkin aikaa sitten, golffilla en ole ajanut vieläkään metriäkään ja homma ei edisty mihinkään.
Tilasin tänään taas moottorin, omaan piikkiin tietenkin kun ei muitakaan maksajia ole..
Alkaa käymään hankalaksi tälläinen tilanne, rikkinäistä moottoria ei saa avata takuun vuoksi joten emme tiedä mikä siellä on vikana.
Asennuskulut meni toistaiseksi omasta pussista, tämä menee oikeuskäsittelyyn kunhan saan kuluttajaviranomaisen lausunnon.
Noh, tällä kertaa tilasin moottorin paikallisesta yrityksestä, ja sain vielä 400€ halvemmallakin.. Olisi ehkä kannattanut aikasemminkin ottaa samasta paikasta asennus sekä varaosamoottori.
Tilanne on riitautettu jonkin aikaa sitten, golffilla en ole ajanut vieläkään metriäkään ja homma ei edisty mihinkään.
Tilasin tänään taas moottorin, omaan piikkiin tietenkin kun ei muitakaan maksajia ole..
Alkaa käymään hankalaksi tälläinen tilanne, rikkinäistä moottoria ei saa avata takuun vuoksi joten emme tiedä mikä siellä on vikana.
Asennuskulut meni toistaiseksi omasta pussista, tämä menee oikeuskäsittelyyn kunhan saan kuluttajaviranomaisen lausunnon.
Noh, tällä kertaa tilasin moottorin paikallisesta yrityksestä, ja sain vielä 400€ halvemmallakin.. Olisi ehkä kannattanut aikasemminkin ottaa samasta paikasta asennus sekä varaosamoottori.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”