Ensimmäisen autoni jouduttua tähän jamaan, oli Nettiauto kuumana useamman päivän, jolloin viimein silmiini osui naapurikaupungissa myynnissä oleva perus-jomialustalla varustettu Flair Jetta. Sen enempää miettimättä, auto ostettiin pois ja niin Kansanauto-huuma tarttui minuunkin.

Ostokunnossaan auto ei ollut erikoinen, likainen sisältä että ulkoa ja alla perinteiset peltivanteet. Melkein heti tulikin vaihdettua merkillinen maski eteen ja taakse vaihdettua tummenetut alkuperäisvalot puna-kirkaskristallivalojen tilalle. Suurin osa tarroistakin lähti samalla.
Sitten sain tietooni, että samaisen auton aikoinaan omistaneella henkilöllä olisi tallessa tässäkin olleet Brock B1set koossa 7,5x16" ja 9x16" ylimääräisenä. Väri vanteissa oli sävyä huomiotaherättävä ja paikkapaikoin hiukan kärsinytkin, mutta lopulta ne tuli kuitenkin lunastettua itselleni. Renkaat olivat tuolloin kokoa 195/40 ja 215/40
Etunen
Takanen
Brockeille uusia etukumeja odotellessa tuli sisustaa puhdistettua ja siivottua sisältä. Takakontti pääsikin suurempaan käsittelyyn, kosteutta päässyt joskus konttiin, niin lattiamatot ynnämuut roinat lensi samointein roskalaatikkoon. Kontti olikin tässä vaiheessa erittäin riisuttu ja pohjaratkaisun takia hiukan epäkäytännöllinenkin, joten tuli tehtyä vanerista välipohja, jonka päällystin tummalla laminaattikalvolla. Ratkaisu on väliaikainen, tullaan tekemään hiukan eritavalla ja paremmin myöhemmässä vaiheessa.
Takakonttia
Uusien etusien saavuttua autolla tulikin sitten vaan ajeltua, kunnes nettivaraosassa pisti silmään GT/GTX Jetan sisusta. Nokka siis kohti Lappeenrantaa ja lunastamaan sisusta itselleni. Sisustan vaihdon yhteydessä tuli myös takapuskurista vetokoukun kolo hitsattua umpeen. Sisusta kaipaa vielä tummia takaovipahveja sekä tummaa lattiamattoa.
Sisustaa
Tuollaisella setupilla tuli sitten taas ajeltua, kunnes teki taas mieli saada autoa alemmaksi, se oli virhe. Säätösessioiden jälkeisenä testilenkillä takarengas otti kaareen kiinni ja lopputuloksen arvaakin jo kaikki. Uutta kapeampaa rengasta koossa 205/40 lähti tilaukseen ja niitä odotellessa kävinkin kaarimankelilla takakaaret läpi, jottei vastaavaa tapahtuisi. Samalla myös tuli kokeiltua kalvoa etu-umpioihin.
Renkaat saapui, mutta samalla myös kortti lähtikin kuivumaan kuukaudeksi. Näin ollen aikaa löytyy hipostella tätä nyt enemmän mieleisekseen.
Jetta näytti siinä vaiheessa tältä.


Loppuun infoa autosta pähkinänkuoressa:
- 1.8 yksipisteruisku Jetta Flair 1990
- Vanteet Brock B1, 4x100, 7,5x16" et 35, 195/40r16, 9x16" et 15, 205/40r16'
- Alustana säädettävä mallia JOM
- Sisusta vakio lukuunottamatta GT/GTX Jetan penkkejä ja ovipahveja
TO DO-lista:
- jenkkiparkit (check)
- repsottavien muovien asettelua paikoilleen
- alustan ruuvausta alaspäin
- puskureiden siloittelua
- vanteiden maalaus (check)
- sisustan puunausta ja muuta yleistä siistintää (check)
- uudet kilvet
- ylimaalaus(?)
- valojen vaihto alkuperäisiin (check)
- yms.
Kiitokset ja anteeksi.