VAG vai Toyota diesel? 1.9tdi vs 2.0D4D
Valvoja: ffp jäsenet
VAG vai Toyota diesel? 1.9tdi vs 2.0D4D
Saksaan menossa lomalle ja tarkoituksena ajella autolla takaisin. Vaihtoehtoina alkaa olemaan neloskoppainen Golf ja Avensis (tai Corolla).
Kysymys kuuluu dieselmoottorien kestävyydestä. Volkkarin 1.9 pumpparit vastaan Toyotan D4D? Taitaa käytännössä kaikki 2003 uudemmat Volsut olla PD koneilla? Entä PD vastaan jakajapumppu? Toyotat on ilmeisesti commonraileja jo tuon ikäiset?
2001-2005 ikäisistä puhutaan siis.
Kiitoksia avustanne!!
Kysymys kuuluu dieselmoottorien kestävyydestä. Volkkarin 1.9 pumpparit vastaan Toyotan D4D? Taitaa käytännössä kaikki 2003 uudemmat Volsut olla PD koneilla? Entä PD vastaan jakajapumppu? Toyotat on ilmeisesti commonraileja jo tuon ikäiset?
2001-2005 ikäisistä puhutaan siis.
Kiitoksia avustanne!!
Ei oo tojota enää tuon ikäsenä tojota. Kansivikoja tosi paljon. Oon kuullu semmosestaki, että irtos lohkosta sylinteriputki ja se oli sitte siinä. Toyotallahan on olisko se 150 tkm takuu moteille, vaikka ajat olis menny yli. Kertoo jotain just d4d:stä. Etenki se dcat on umpilöyhä. Toki jos haluaa takuuvarman moottorin ja muulle ei oo väliä niin sitte semmonen tojotan td moottorilla oleva avensis.
Eipä sinänsä, pd:ssäki on omat vinkeensä, mutta ei siitä sylinteriputket lennä pitkin alakertaa;-)
Eipä sinänsä, pd:ssäki on omat vinkeensä, mutta ei siitä sylinteriputket lennä pitkin alakertaa;-)
Pääasiassa hyviä kokemuksia molemmista, paitsi anopin 2004 Toyota. Kyseisellä moottorilla oleva yksilö, aina huollettu kirjan mukaisesti ja ei ole poljettu (muuta kuin karstoja välillä motarilla) uutena asti ollut heillä ja työmatka ajoa joka päivä 20km, talolta isolle tielle 400m ja loppumatka 80 ja 100km/h aluetta. Koneella ajettu 201tkm ja alakerran laakerit sanoi yhtäkkiä ajossa poks, jonka seurauksena kampi, kansi ja venttiilit solmussa. Arvoa autolla oli tuolloin 8000-9000€ (riippuen liikkeestä ja myyjästä), Toyotan arvio uudesta koneesta ja asennuksesta 7500€ + mahdolliset muut pikkutyöt ja osat siihen päälle, niin voitte arvata vitutuskäyrän ja kannattaako uusia. Seuraavana päivänä käytiin liikkeitä läpi, ja Audi 2.0tdi sieltä tarttui matkaan eikä ole katunut päivääkään. Taas yksi Toyota-kuski käännetty vag-leiriin 😀 (jos itse lukisin tämän tekstin ja tässä viestiketjussa olisin varma että olisi melko provo, mutta voin sanoa rehellisesti ettei tässä ole Lapin legendaa)
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Avensis tosiaan aika pieni sisätiloiltaan 2003 asti ainakin(siinäkös se kori vaihtuu?). Työkaverin Avensikseen asenneltiin lapsen turvaistuinta takapenkille ja siinä sen huomasi...ja kuskin paikalle muutenkin aika ahdasta korkeussuunnassa mennä jopa tämmöiseltä 177cm kaverilta. Lisäksi varaosat alkuperäisenä tuhottoman kalliita, ja joitain ei saa muualta kuin Toyota-liikkeestä. Takalasin pyyhkimen moottori ~400€ esimerkkinä. Liekö suunnitteluvirhe, kun moottorin päätypala(laakeripuslineen) korkkaa itsestään irti ja hajottaa moottorin seuraavalla käyttökerralla...käytetyn tavaran myyjät seuraa orkkishintoja, joten sieltä saa halvemmalla toki, mutta ei niin halvalla kuin voisi olettaa. Naapurin D4D vietti tossa korjaamolla hetkisen syöttöpumpun(?) hajoamisen takia, taisi olla nelinumeroinen summa korjaukseen. En nyt vagejakaan virheettömiksi rupea mainostamaan, mutta jotain tolkkua on ollut korjausten kanssa tähän päivään asti :)
commonrail hiljaisempi kuin pumppusuutin. Siinäkö ne tojotan plussat olivat? Volkkarin 1.9 moottorit tuntuvat ainakin kestävän ja Tojotan ajettavuudesta ei itsellä ainakaan mitään ruusuista kuvaa ole. Koneissa varmaan molemmilla myös maanantaiyksiloitä joukossa, mutta eikö noilla Tojolootillakin yleensä ajella ihan kelpo kilometrejä mittariin ja äänieristys on käsittääkseni ainakin Avensiksessa hyvä. Jostain syystä ei ole tullut Tojotaa ostettua vaan enempi ainakin näissä diiseleissä luottanut volkkariin.
Itsellä tuli 2001 ARL koneisessa Golfissa 2003 vuoden marraskuussa noin 220tkm ajettuna nokkaremontti eteen, kun yksi paininkuppi meni puhki aiheuttaen putputtavaa ääntä.
Heti osat tilaukseen darksidedevelopmentsilta ja nokan vaihto. Melko helppo homma loppuunsa se nokan vaihto. Noin 700e tuli kaikkine pultteine sun muine tarvittavine osineen remontti maksamaan itsetehtynä.
Nokka oli muistaakseni pakopuolen kuppien kohdilta lähestulkoon pyöreä! 1 pytyssä ihan pahiten josta oli kuppi kulunut puhki ja nokka melkein pyöreä.
Ei kait nuiden kanssa ongelmia tule jos vaihtaa 10-15tkm välein öljyt eikä anna kovin pitkiä aikoja pyöriä tyhjäkäynnillä moottoria.
Heti osat tilaukseen darksidedevelopmentsilta ja nokan vaihto. Melko helppo homma loppuunsa se nokan vaihto. Noin 700e tuli kaikkine pultteine sun muine tarvittavine osineen remontti maksamaan itsetehtynä.
Nokka oli muistaakseni pakopuolen kuppien kohdilta lähestulkoon pyöreä! 1 pytyssä ihan pahiten josta oli kuppi kulunut puhki ja nokka melkein pyöreä.
Ei kait nuiden kanssa ongelmia tule jos vaihtaa 10-15tkm välein öljyt eikä anna kovin pitkiä aikoja pyöriä tyhjäkäynnillä moottoria.
Alkaa olemaan lähtö lähellä! Kyllä se nyt tulee nelosgolffi 74kW pumpparilla.
Mitä oireita kannattaa tsekkailla? Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kai pitää jotain kalkatusta jos nokissa/nostimissa kulumaa? Voiko moottorin lämpötila vaikuttaa ääniin? Entä turbo, miten äänetön pitäisi olla? Miten jumittuneet siivet voi todeta? Jääkö noista koodeja OBD-järjestelmään?
150tkm paikkeilla kilsat ja huollettu longlaiffin mukaan.
Onko noiden vaihteistoissa ollut ongelmia? Manuaaleissa siis.
Mitä oireita kannattaa tsekkailla? Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kai pitää jotain kalkatusta jos nokissa/nostimissa kulumaa? Voiko moottorin lämpötila vaikuttaa ääniin? Entä turbo, miten äänetön pitäisi olla? Miten jumittuneet siivet voi todeta? Jääkö noista koodeja OBD-järjestelmään?
150tkm paikkeilla kilsat ja huollettu longlaiffin mukaan.
Onko noiden vaihteistoissa ollut ongelmia? Manuaaleissa siis.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa