Caddyyn hifiä?
Valvoja: ffp jäsenet
Caddyyn hifiä?
Moro! Caddyn laittaminen aloitettu pikku hiljaa ja kaipais neuvoja ja/tai kokemuksia, miten noita hifi hommia kannattais sijoittaa? Minne ja minkalaista?
Kävi mielessä rakentaa kotelo lavalle ja tuoda suppari läpi penkin takaa, mutta onnistuneeko tuo?
Kaikki apu tervetullutta.
Kävi mielessä rakentaa kotelo lavalle ja tuoda suppari läpi penkin takaa, mutta onnistuneeko tuo?
Kaikki apu tervetullutta.
Itsellä joskus caddyssä oli 2kpl groundzeron vahvareita apukuskin penkin takana tehdyssä kotelossa(on muuten vielä tallessa) ja kuskin penkin takana 10" rainbowin subi niin pienessä kotelossa kuin tehdas vielä suositteli..... ihan hienosti toimis... ovissa muistaakseni rainbowin 2-tie erillissarja....
No perusjuttu olisi asentaa kaikki yli 60hz toistavat kaiuttimet kuljettajan etupuolelle. Subbari voi olla perspuolella, mutta ei sinne taakse mitään kuusysejä. Suosiolla paljon rahaa kiinni kunnolliseen soittimeen josta löytyy DSP että saa bassot ekvalisoitua ja viiveet kuntoon ettei basso tunnu "laahaavan" iskun jäljessä.
Koko auton vaimennus: http://www.powerset.fi/4_x_stp_black_gold_bulk
Soitin: http://www.powerset.fi/pioneer_deh-80prs
200-20000hz alue: http://www.hifitalo.fi/hybrid-audio_leg ... _keskiaani
40-200hz alue: http://www.hifitalo.fi/hybrid_audio_leg ... e_midbasso
2kpl vahvistimet kaiuttimille: http://www.vaasanykkosradio.fi/store/in ... cts_id=146
+ virtajohdotukset 50mm^2, RCA/kaiutinkaapelit jotain muuta kuin halvinta tarjousnarua, lukematon määrä asennustarviketta, asennusjuomaa, hartsia, kumihanskoja, laastareita etc etc.
Soitin: http://www.powerset.fi/pioneer_deh-80prs
200-20000hz alue: http://www.hifitalo.fi/hybrid-audio_leg ... _keskiaani
40-200hz alue: http://www.hifitalo.fi/hybrid_audio_leg ... e_midbasso
2kpl vahvistimet kaiuttimille: http://www.vaasanykkosradio.fi/store/in ... cts_id=146
+ virtajohdotukset 50mm^2, RCA/kaiutinkaapelit jotain muuta kuin halvinta tarjousnarua, lukematon määrä asennustarviketta, asennusjuomaa, hartsia, kumihanskoja, laastareita etc etc.
Siinä tapauksessa ketjun aloittajan olisi hyvä tarkentaa vähän suunnitelmiaan, budjetti nyt tärkeimpänä mutta myös tuo seikka että haetaanko oikeasti sitä HIFIÄ vai vaan sitä teinikorolla-boomboom-bassoa. Aikaviiveet ja DSP ovat tärkeämpi osa laitteistoa kuin se subbari takakontissa, ellei sillä "toimivuudella" sitten tarkoiteta nimenomaan pelkkää äänenpainetta (josta taasen on ketjun alkuperäinen aihe eli "hifi" kaukana)
Viidelläkympillä pikkaisen butyylimattoa kumpaankin oveen, 100-150 eurolla soitin jossa DSP ja 100-150 euroa sitten 6.5" erillissarjaan (mikäli et hyödynnä caddyn omia kaiutinpaikkoja - millaiset ne edes ovat?)
Vahvistinta turha lähteä sotkemaan tällä budjetilla tähän laitteistoon, sen saa sitten ostettua ja otettua käyttöön myöhemminkin kohtuupienellä vaivalla jos vetelee kaapelit kaiuttimille valmiiksi myös takakonttiin.
Vahvistinta turha lähteä sotkemaan tällä budjetilla tähän laitteistoon, sen saa sitten ostettua ja otettua käyttöön myöhemminkin kohtuupienellä vaivalla jos vetelee kaapelit kaiuttimille valmiiksi myös takakonttiin.
Minusta on vähintäänkin hölmöä ruveta sotkeen mitään dsp pas*aa tähän.
Niin pienessä tilassa mikä Caddyssa on, ei ole mitään iloa/hyötyä millään basson viivesäädöllä ja muulla shaishella.. Saa melkone kultakorva olla, jos huomaa viive-eron vieressä olevalla erillissarjalla ja melkein persiin alla olevalla subbarilla.
Kiitos ja anteeksi purkautumiseni.
Niin pienessä tilassa mikä Caddyssa on, ei ole mitään iloa/hyötyä millään basson viivesäädöllä ja muulla shaishella.. Saa melkone kultakorva olla, jos huomaa viive-eron vieressä olevalla erillissarjalla ja melkein persiin alla olevalla subbarilla.
Kiitos ja anteeksi purkautumiseni.
Juu, eihän se halpahallin hattiwatti-vahvistimien ja Deuzerin erillissarjojen ostaminen kiellettyä ole. Tuppaa vaan yleensä käymään niin että nälkä kasvaa syödessä ja viimeistään romuja poismyydessä voipi joutua odottelemaan pitkän tovin että ostaja löytyy noille halpiskamppeille.
DSP on myös paljon muutakin kuin viivesäädöt. Suurempi hyöty saadaan bassoalueen ekvalisoinnista, jos esimerkiksi 20hz alue on luonnollisesti 10dB vaimentunut kuljettajan kohdalla, saadaan se nostettua samalle tasolle. Mutta toki jälleen kerran, jos laitteiston ainoa tavoite on vaan tuottaa helvetillistä melua naapureiden kiroiltavaksi, lienet olevan aivan oikeassa ja kannattaa unohtaa kaikki mitä olen kirjoittanut. Silloin toki otsikkokin voitaneen vaihtaa: "Caddyyn helvetin lujaa soivat vehkeet?"
DSP on myös paljon muutakin kuin viivesäädöt. Suurempi hyöty saadaan bassoalueen ekvalisoinnista, jos esimerkiksi 20hz alue on luonnollisesti 10dB vaimentunut kuljettajan kohdalla, saadaan se nostettua samalle tasolle. Mutta toki jälleen kerran, jos laitteiston ainoa tavoite on vaan tuottaa helvetillistä melua naapureiden kiroiltavaksi, lienet olevan aivan oikeassa ja kannattaa unohtaa kaikki mitä olen kirjoittanut. Silloin toki otsikkokin voitaneen vaihtaa: "Caddyyn helvetin lujaa soivat vehkeet?"
Se dsp vaikuttaa nimenomaan siihen etukaiuttimien tuottamaan stereokuvaan. Subi on sen suhteen sivuseikka, vaikka auttaa se siihenkin.
Karkeasti näin; joko laulaja on keskellä autoa (tai mihin sen kukin haluaa) tai vaihtoehtoisesti se on jossain vasemmassa a-pilarissa tai koko kojiksen levyisenä mr. Jaggerina. Satasen investoinnilla soittimeen saa valita kumman haluaa.
Joko käytetty dsp pyöritin tai uusi perusgrammari. Hinta ei ole tässä se kynnyskysymys.
Karkeasti näin; joko laulaja on keskellä autoa (tai mihin sen kukin haluaa) tai vaihtoehtoisesti se on jossain vasemmassa a-pilarissa tai koko kojiksen levyisenä mr. Jaggerina. Satasen investoinnilla soittimeen saa valita kumman haluaa.
Joko käytetty dsp pyöritin tai uusi perusgrammari. Hinta ei ole tässä se kynnyskysymys.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa