Hei, kirjauduin juuri vain saadakseni apua teiltä. (Minulla itselläni on Peugeot 205 GR). Kysymykseni kuulostaa ehkä oudolta, mutta kaipaisin tietoa kirjailijana. Mitä tyyppimerkintöjä oli 50-luvun alun tai keskivaiheen Kuplassa? Tärkeämpi kysymys: Mikä oli tämän auton tavallisin vika? Mikä osa hajosi todennäköisimmin, jos oli hajotakseen? Miten ko. vika ilmeni? yskikö auto, jäikö vain tielle, nousiko konepellin alta savua tms. Oliko vika helppo/hankala korjata itse, tai jos ei itse pystynyt, tuliko korjauttaminen kalliiksi? Oliko 50-luvulla vaikeaa saada varaosia? Tuskin täällä on sellaisia, joilla olisi itsellään kokemusta ko. ajalta, mutta varmasti on teitä, jotka olette perehtyneet autojen historiaan ja käyttäytymiseen. Olisin kiitollinen, jos voisitte jakaa tietonne suoraan sähköpostiini [email protected].
Autoterveisin KristinaC
50-luvun Kuplan viat
Valvoja: ffp jäsenet
Tuolta kannattais kysellä: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/
-
- -
-
- -
No eiköhän sitä tietoa sen verran löydy vaikka Wikipediasta jos ei sinne peräpellin alle ole koskaan kurkistanut. Olisihan se ollut hauska lukea jostain kirjasta kuinka kuplan konepellin alta nousi jumalaton höyry ja siitä oli mystisesti sekä jäähdytinnesteet että moottori kadonnut nokkapellin alta. Sitä paitsi internetistä voi löytyä väärääkin tietoa... Olkaa ihmiset varovaisia! :D
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”