Taannoin jo kyselin ko. moottorin tukikumista, kun tuntuu että moottori on jotenkin irtonaisen tuntuinen. Vaihdoin uuden Febi/Bilsteinin valmistaman tuennan vaihdelaatikon päähän, mutta edelleenkin tuntuu moottorijarrutuksessa pannu jollain tapaa irtonaiselta. Ehkä vähän kuitenkin sillä parani? Eli ns. vedon ja moottorijarrutuksen välillä tuntuu liian iso klappi. Tämä aiheuttaa myös vähän töksähtelevän tuntuisia vaihtoja toisinaan; Auto/moottori jää ikäänkuin hytkymään vaihdon jälkeen. Tätä ei helpota yhtään melko ylhäältä tarraava kytkin (Onkohan sekin ostettu ominaisuus?). Välillä tuntuu että koko voimalinja on aika kelvoton tekele monessakin suhteessa. Varsinkin ensikertalaiselle tuo auto on suorastaan mahdoton ajaa ns. tasaisesti ja pehmeästi.
Onko nämä kaikki ko. paketin ominaisuuksia, vai voisiko asia korjaantua vaihtamalla auton alapuolella näkyvän pitkittäistuennan:
http://www.skruvat.fi/Moottorin-tuki-P96228.aspx
Onko tuon osan suhteen ollut kenelläkään vaihdon tarvetta? Autolla on ajettu 210tkm. Ideoita ja mielipiteitä kaipaisin.
Golf IV 1,6 16V - Moottorin tuennasta
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä nuo tukikumet vaikuttaa ajamiseen merkittävästi. Itsellä riitti taannoin sen laatikonpuoleisen tukikumen vaihtaminen, että ajosta sai jämäkkää. Kilsoja tällöin ~130tkm.
Apukuskin puolella on periaatteessa samanlainen tukikumi kun laatikon puolellakin, Se voi väljistyä ihan samalla tavalla. Sitten tuo alakerran koiranluun tarkoitus on ottaa juuri moottorin väännöstä aiheutuvat kiertymät kiinni, eli kaasun löysäyksistä ja kaasulle menemisestä aiheutuvat.. Jos kaikki ovat väljiä voi paketti olla mielenkiintoinen ajaa.
Lisäksi oikein korkealta ottava kytkin ei ihan normaalilta kuulosta, sillä oman nelosmurun kytkin muistikuvan mukaan oli oikein helppo ajaa, joskin pitkä liikkeissään.
Jos teet siten, että laitat auton tasaiselle sammuksiin, vaihde 1:lle tai 2:lle ja menet tökkimään (tai annat kaverin tökkiä) autoa edestakaisin, mihin suuntaan moottori/voimansiirto-paketti lähtee heilumaan?
Apukuskin puolella on periaatteessa samanlainen tukikumi kun laatikon puolellakin, Se voi väljistyä ihan samalla tavalla. Sitten tuo alakerran koiranluun tarkoitus on ottaa juuri moottorin väännöstä aiheutuvat kiertymät kiinni, eli kaasun löysäyksistä ja kaasulle menemisestä aiheutuvat.. Jos kaikki ovat väljiä voi paketti olla mielenkiintoinen ajaa.
Lisäksi oikein korkealta ottava kytkin ei ihan normaalilta kuulosta, sillä oman nelosmurun kytkin muistikuvan mukaan oli oikein helppo ajaa, joskin pitkä liikkeissään.
Jos teet siten, että laitat auton tasaiselle sammuksiin, vaihde 1:lle tai 2:lle ja menet tökkimään (tai annat kaverin tökkiä) autoa edestakaisin, mihin suuntaan moottori/voimansiirto-paketti lähtee heilumaan?
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 9.3.2014 9:11
mä oon vaihtanut vaihdelaatikonpäädyn about vuos sitten ja en oikeastaan pahemmin huomannut mitään eroa.. kauhee liikerata koko tekniikalla. Nyt lähiaikoina tupannut pientä pärinää tulemaan kun pääsee liian pienille kierroksille matalissa nopeuksissa. Ajattelin testata ton alemman kannakkeen vaihtoa kun bcb-mottiin sen saa autopartsmarketilta 41€ hintaan toimituskuluineen. Tosin tiskiltä saa hakea uudet pultit kun ne kannattaa aina vaihtaa. Raportoin vaihdon jälkeen oliko jotain vaikutuksia.
Mulla on auto jo 262tkm ajettu ja aika paljon kolinoita alustasta häipyi sisempien raidetangonpäiden vaihdolla viime viikolla. Se on jännä miten noita alustakolinoita ei tajua ennenku vaihtaa uusia osia tilalle ni sit on aina niin hiljasta :D
Mulla on auto jo 262tkm ajettu ja aika paljon kolinoita alustasta häipyi sisempien raidetangonpäiden vaihdolla viime viikolla. Se on jännä miten noita alustakolinoita ei tajua ennenku vaihtaa uusia osia tilalle ni sit on aina niin hiljasta :D
Noniin heiluritukikumi vaihdettu eikä sen isompia vaikutuksia. Ehkä vähän tasasempaa vetoa, mutta ilmeisesti täytyy vielä tuo yks tukikumi pistää vaihtoon ja katsoa jos vielä vispaa tai sit se vaan kuuluu olla tommonen :D Vaihto tossa heilurikumissa on todella nopea, mutta itsellä oli hapettunut pultti siihen tukikumin runkoon kiinni niin sen joutu sahaan about atomeiks että irtos. muuten ihan piece of cake koko homma. Eli summa summarum hyvä että tuli vaihdettua, mutta ei tähtitieteellistä vaikutusta. Olihan se edellinen vähän väsähtänyt ja koneenpuoleinen pusla aika umpikova.
Re:
Flameball kirjoitti:Noniin heiluritukikumi vaihdettu eikä sen isompia vaikutuksia. Ehkä vähän tasasempaa vetoa, mutta ilmeisesti täytyy vielä tuo yks tukikumi pistää vaihtoon ja katsoa jos vielä vispaa tai sit se vaan kuuluu olla tommonen :D Vaihto tossa heilurikumissa on todella nopea, mutta itsellä oli hapettunut pultti siihen tukikumin runkoon kiinni niin sen joutu sahaan about atomeiks että irtos. muuten ihan piece of cake koko homma. Eli summa summarum hyvä että tuli vaihdettua, mutta ei tähtitieteellistä vaikutusta. Olihan se edellinen vähän väsähtänyt ja koneenpuoleinen pusla aika umpikova.
Mikä pultti sulla oli hapettunu siihen kumen runkoon kiinni? Se joka pitää sitä puslahässäkkää kasassa ja tulee esiin vasta kun ottaa sen tuen irti? Oliko ne 13 mm kannalla olevat pultit kuin tiukassa jotka kiinnittää sen tuen apurunkoon? Kysyn siks ku itellä on jo 350 tkm mittarissa ja tiedän ostaa vastakierretappisarjan valamiiks jos on vaara että katkiaa.
Re: Golf IV 1,6 16V - Moottorin tuennasta
Itelle pistin tänä iltana kaikki moottorin tuet uusiks uusilla pulteilla. Tämä "heilurituki" vaihteistosta apurunkoon oli vähän löystynyt, ei niinkään rikki.. Laatikon puoleinen tuki oli totaalisen kaput ja oli nyt tuossa jakopään puoleisessakin tuessa sanomista. Kokonaisuutena kytkin-kaasu-synkka pitää opetella uusiks. Kaikinpuolin makea ajettava tuli taas Borasta. Ongelmia pulttien avaamisessa ei sen koommin esiintynyt, maltti oli valttia "heilurituen" 8mm pultteihin jotka yhdistää tuen apurunkoon. Räikällä kun sai kierroksen pyörähtään niin loput tuli ihan sormilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa