Mistä mikrokytkin?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä mikrokytkin?
Onko kenelläkään käsitystä mistä muualta kuin marmoritiskiltä mahtais saada mikrokytkimen 03-farkku Passatin takaluukun aukaisukahvaan??
mikrokytkin
mistä laurijt löysit sen mikrokytkimen joka tulee oven lukkolaitteeseen ja mitä maksoi? itellä iv-golfin ovenlukkolaitteen mikrot kiukuttelee toisinaan ja en löydä uusia. sen takia ei raaskisi ostaa koko lukkolaittetta. ja meneehän se rikki uudestakin!
Auttaako tämä yhtään vw-ukkoa :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63 ... ght=cherry
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63 ... ght=cherry
ei ole vielä tullut hankittua uutta mikrokytkintä. se tulee näitten tietojen mukaan siihen lukkolaitteen kielen asennon tarkkailuun eli mekaaniseen osaan. ainakin vikakuvauksen perusteella. mulla on tuossa jemmassa yksi hieman rikkonainen lukkolaite, en tiedä mistä volkkarista mutta joko passatista tai golfista. siitä ajattelin joko siirtää sen kytkimen tai etsiä elektroniikkaliikkeestä vastaavaa kytkintä. heinäkuun aikoihin ajattelin alkaa tuota projektia vääntämään tohon omaan toledoon ja tätin golfiin.
Mekaanisen osan mikrokytkimen on aliunperin valmistanut Burgess, josta myös löytyy tietoa eri foorumeilta. Mekaaniseen osaan itse tilasin Cherryn kytkimen Farnellin toimittajalta (Kuopiossa Instele). Mutta ainakaan itseni tilaama kytkin ei kiinnityksen puolesta ollut aivan sopiva ja täytyy nyt tässä modailla kytkintä tai lukkoa, kun taas innostusta riittää.
Toisaalta olen kyllä miettinyt että tilaan uudelleen ja Burgessin valmistaman kytkimen, joka on myös vesitiivis.
Farnellin osia:
Sherry
Burgess
Burgessin kytkimistä nyt en ole satavarma koska eivät näytä olevan tuossa fanellin haussa samat, mitä katseltiin elektroniikka setän kanssa.
Kiinnitys varmaan kannattaa hoitaa pienillä pulteilla ja muttereilla, koska popniitti saattaa halkaista mikrokytkimen kuoren.
Toisaalta olen kyllä miettinyt että tilaan uudelleen ja Burgessin valmistaman kytkimen, joka on myös vesitiivis.
Farnellin osia:
Sherry
Burgess
Burgessin kytkimistä nyt en ole satavarma koska eivät näytä olevan tuossa fanellin haussa samat, mitä katseltiin elektroniikka setän kanssa.
Kiinnitys varmaan kannattaa hoitaa pienillä pulteilla ja muttereilla, koska popniitti saattaa halkaista mikrokytkimen kuoren.
Huudellaan väliin anteeksi vain..
Itsellä Audi A3 ei toimi keskulukitus takakontissa oleva "ohjain" boksi kyllä surisee mutta mitään ei tapahdu?
Otin sen boksin irti ja laitoin takaisin nyt ei toimi sähkölasit eikkä kattoluukku enää pitääkö tuo koodata jotenkin tms?
laitoin yleiselle puolelle keskustelua tästä mutta ei kukaan ole oikein osannut sanoa mitään?
liian kallista viedä liikkeeseen autoa tuon takia?? Onko tuostakin mennyt mikrokytkin vai mikä mättää?
Itsellä Audi A3 ei toimi keskulukitus takakontissa oleva "ohjain" boksi kyllä surisee mutta mitään ei tapahdu?
Otin sen boksin irti ja laitoin takaisin nyt ei toimi sähkölasit eikkä kattoluukku enää pitääkö tuo koodata jotenkin tms?
laitoin yleiselle puolelle keskustelua tästä mutta ei kukaan ole oikein osannut sanoa mitään?
liian kallista viedä liikkeeseen autoa tuon takia?? Onko tuostakin mennyt mikrokytkin vai mikä mättää?
Haku päällä ois täälläkin.
Mekaanisen puolen mikrokytkin olis hakusessa, ja etsintää vaikeuttaa se että ovi ja lukkolaite pitäs purkaa pois että sais mallin mukaa kaupoille. Sit auto pitäs vielä voida pitää ajossa ja lukossa korjausten ajan. :)
Minkälaisilla "hakusanoilla" LärVi ja muut kumppanit ootte nuita mekaanisen puolen kytkimiä elektroniikkakaupoista kyselly? Tuskin volkkarin ovikytkimellä mitää löytävät.
Ois kiva jos suoran osanumeron sopivasta kytkimestä jostai löytäis. Onko vielä täysin Plug and Play ratkaisua tuohon löytynyt, koska ei viitsisi kovin kovasti lähtä sorvaamaan?
Mekaanisen puolen mikrokytkin olis hakusessa, ja etsintää vaikeuttaa se että ovi ja lukkolaite pitäs purkaa pois että sais mallin mukaa kaupoille. Sit auto pitäs vielä voida pitää ajossa ja lukossa korjausten ajan. :)
Minkälaisilla "hakusanoilla" LärVi ja muut kumppanit ootte nuita mekaanisen puolen kytkimiä elektroniikkakaupoista kyselly? Tuskin volkkarin ovikytkimellä mitää löytävät.
Ois kiva jos suoran osanumeron sopivasta kytkimestä jostai löytäis. Onko vielä täysin Plug and Play ratkaisua tuohon löytynyt, koska ei viitsisi kovin kovasti lähtä sorvaamaan?
Itsellä Audi A3 ei toimi keskulukitus takakontissa oleva "ohjain" boksi kyllä surisee mutta mitään ei tapahdu?
Otin sen boksin irti ja laitoin takaisin nyt ei toimi sähkölasit eikkä kattoluukku enää pitääkö tuo koodata jotenkin tms?
laitoin yleiselle puolelle keskustelua tästä mutta ei kukaan ole oikein osannut sanoa mitään?
liian kallista viedä liikkeeseen autoa tuon takia?? Onko tuostakin mennyt mikrokytkin vai mikä mättää?
Duunikaverin A3:ssa oli sama vika keskuslukituksen kanssa, kompura surisi kontissa aikansa ja lopetti kun mitään ei tapahtunut. Ei muutaku kompura irti ja pöydälle auki. Sisällä oleva grafiitista tms. valmistettu kiekko oli murusina, joten muovista leikkauttamaan uusi tilalle. Hyvä tuli.
Kaveri laittoi sitten kompuran takaisin ja laittoi liittimet huonosti kiinni (olisko se toinen ollut jopa väärinpäin), ja sen jälkeen ei toiminut lasit. Liittimet kunnolla kiinni niin johan toimi taas.
Minkälaisilla "hakusanoilla" LärVi ja muut kumppanit ootte nuita mekaanisen puolen kytkimiä elektroniikkakaupoista kyselly? Tuskin volkkarin ovikytkimellä mitää löytävät.
Ois kiva jos suoran osanumeron sopivasta kytkimestä jostai löytäis. Onko vielä täysin Plug and Play ratkaisua tuohon löytynyt, koska ei viitsisi kovin kovasti lähtä sorvaamaan?
Itsellä tilanne on niin, että osasin hakea suoraan farnellin tuotteita heidän sivuiltaan kun tuli tuon alan insinööri tutkinto lukaistua. Joten mitään erityisiä hakusanoja en käyttänyt. Mutta "microswitch", "mikrokytkin" varmaan tuottaa jonkin asteisella vaivan näöllä tulosta.
Tämän cherryn kytkimen tilansin itse, mutta valmistus lopetettu...
Burgessin kytkintä en ole käynyt vielä kyselemässä, koska viime viikonloppuna modasin lukkomoduulin rautaa isontamalla reikiä ja samoin tuon mikrokytkimen reikiä tuli porattua ja "hoonailtua". Tämä ei siis ole ns. bolt on ratkaisu.
Kuvaa omasta lukkomekanismistä ja mikrokytkimistä.
bebek on hyvä paikka - siellä on kaikkia jo ajat sitten muualta myynnistä poistuneita osia, myös mikrokytkimiä :).
http://www.bebek.fi/kauppa/tuotteet.php ... yhma_id=75
http://www.bebek.fi/kauppa/tuotteet.php ... yhma_id=75
Kiitoksia kovasti, varsinkin nuo uudemmat kuvat olivat mukava lisä metsästykseen. Näyttää vaan siltä että pitää malli kaivaa ovesta irti ja alkaa kalastelemaan sopivaa. Miten tuo kiinnitys tuohon johtoon/vanhaan kantaan. Onko se kolvailuhommia vai painetaanko se vaan paikalleen?
Oulussa toimii SP-elektroniikka mihin varmaan pitää mennä kyselemään tuota kytkintä tässä lähitulevaisuudessa. Jos ovat sopivia, ja halpoja ostan tusinan :D
Oulussa toimii SP-elektroniikka mihin varmaan pitää mennä kyselemään tuota kytkintä tässä lähitulevaisuudessa. Jos ovat sopivia, ja halpoja ostan tusinan :D
Näyttää vaan siltä että pitää malli kaivaa ovesta irti ja alkaa kalastelemaan sopivaa.
Suosittelen ottamaan sen originellin malliksi, niin voi tosiaan löytää lähes vastaavan vaikka sitten jo poistuneista malleista kuten Zemial mainitsi. Varmistin kiinnityksen myös noista Burgessin malleista ja sopivaa kytkintä mittojen puolesta ei löydy ainakaan Farnellin valikoimissa.
Miten tuo kiinnitys tuohon johtoon/vanhaan kantaan. Onko se kolvailuhommia vai painetaanko se vaan paikalleen
Kolvailu hommia se on. Tinailee uuden johtoihin ja suojaa kutistesukalla, niin hyvä tulee (tarpeeksi hyvä ei origineeli, mutta toimii).
Jees... pitänee käyttää tuo ovi auki tässä ko pääsee vapunvietosta. :D
On kyllä nerokasta suunnittelua volkkarilta tuo lukkomoduuli jos nuinkin "huollettavia" ovat. Onneksi tulivat järkiinsä ja muuttivat rakennetta uudempiin malleihin, niissä ei pitäisi näitä ongelmia olla. Onneksi kolvi pysyy jotenkuten kädessä.
Hauskana pointtina oli, että jopa vag-comilla pysty tsekkaamaan tuon kytkimen toimimattomuuden. Ovi sanoi olevansa kiinni vaikka sitä aukoi ja sulki miten. Muut lukitushommat toimi oikein muissa ovissa. Kiva lelu. :)
On kyllä nerokasta suunnittelua volkkarilta tuo lukkomoduuli jos nuinkin "huollettavia" ovat. Onneksi tulivat järkiinsä ja muuttivat rakennetta uudempiin malleihin, niissä ei pitäisi näitä ongelmia olla. Onneksi kolvi pysyy jotenkuten kädessä.
Hauskana pointtina oli, että jopa vag-comilla pysty tsekkaamaan tuon kytkimen toimimattomuuden. Ovi sanoi olevansa kiinni vaikka sitä aukoi ja sulki miten. Muut lukitushommat toimi oikein muissa ovissa. Kiva lelu. :)
vag-comilla pysty tsekkaamaan tuon kytkimen toimimattomuuden
Menee hiukan ohi aiheen, mutta irtoisiko pikaohjetta tuohon VAG-COM-tutkimukseen?
On nimittäin oman Golfin vilkut lakanneet vilkkumasta ovia kiinni laitettaessa, eli vahva epäilys on, että joku lukko reistaa. Ei vikakoodeja muistissa ja sisävalotkin toimivat täysin normaalisti.
Onko muistikuvia, mistä measure blockista tuo oven tila löytyy? Läppärissä ei oikein virta riitä pidempään tutkiskeluun... Vikakoodia pukkaa kuitenkin:
Address 46
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Sisävalo ei syty kun kuskin oven avaa, ei myöskään ovivalo. Käytin ovipahvin auki, kokeilin liittimet ja katsoin johtosarjan siltä osin kun se enempää purkamatta onnistui. Ilmeisesti vika on mikrokytkimessä ja/tai kylmäjuotoksessa, ei vaan tahdo motivaatio riittää oven purkuun...
Address 46
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Sisävalo ei syty kun kuskin oven avaa, ei myöskään ovivalo. Käytin ovipahvin auki, kokeilin liittimet ja katsoin johtosarjan siltä osin kun se enempää purkamatta onnistui. Ilmeisesti vika on mikrokytkimessä ja/tai kylmäjuotoksessa, ei vaan tahdo motivaatio riittää oven purkuun...
Joo, eli tieto löytyy Control Module 46 (Leonissa ainakin) ja sieltä Measuring Blocks. Group 10 näyttää ovien tilan, Door Closed lukee joka kentässä. Ja kuskin oven tila ei muutu, vaikka sitä kuinka aukoo. Muiden ovien muutokset näkyvät reaaliajassa.
Mistähän kannattaisi alkaa uutta lukkomoduulia kyselemään? Käytettyä, mieluummin toimivaa sellaista...
Mistähän kannattaisi alkaa uutta lukkomoduulia kyselemään? Käytettyä, mieluummin toimivaa sellaista...
Ilmeisesti vika on mikrokytkimessä ja/tai kylmäjuotoksessa, ei vaan tahdo motivaatio riittää oven purkuun...
Uskoisin että mikrokytkin kulunut mekaanisesti loppuun tai kytkimen sisuskalut rikki särki. Toinen on sitten ne juotokset. Minun mielestä oven purkamisen vaikeutta on paisuteltu, koska ei se ole niin vaikeaa. Jos ensimmäinen kerta kun purat, niin varaa aikaa n. 1,5h että voit rauhassa näperellä ja tutkia.
Mistähän kannattaisi alkaa uutta lukkomoduulia kyselemään? Käytettyä, mieluummin toimivaa sellaista...
Itse sain toimivan lukkomoduulin romikselta ja maksoi 70 €. Otin käytetyn siksi, että sain entisen purkaa atomeiksi ja tutkia sen sielunelämää tarkemmin. Tietysti myös sen käytetyn tarkastin ennen paikalleen laittoa.
Pelkkä kytkin maksoi n.1,50 € mutta vaatii modausta, että saa paikalleen.
On tuokin, tehdään sellainen rakenne että se varmasti hajoaa ja vielä sellaisella mikrokytkimellä, mitä ei saa mistään... Täytyy alkaa metsästämään vaihturilukkoa.
Äkkiseltään en löytynyt "sopivaa" osaa, ei tekisi mieli ainakaan vanhampaa lukkoa laittaa mitä auto on. Ovatko nuo lukkomoduulit kaikki vaihtokelpoisia näissä neloskorisissa vaggineissa?
Kannattaako lasi nostaa pois operaation ajaksi? Toinen vaihtoehto on sen teippaaminen jeesusteipillä.
Äkkiseltään en löytynyt "sopivaa" osaa, ei tekisi mieli ainakaan vanhampaa lukkoa laittaa mitä auto on. Ovatko nuo lukkomoduulit kaikki vaihtokelpoisia näissä neloskorisissa vaggineissa?
Kannattaako lasi nostaa pois operaation ajaksi? Toinen vaihtoehto on sen teippaaminen jeesusteipillä.
Olikos toi siis siihen mekaaniseen osaan?
Juu mekaaniseen osaan tunnistamaan lukkosalvan asento.
Mikrokytkin IP67 V4NCST7
Joutui tuonki kans jonku verran askarteleen ku piti pikku ruuveilla laittaa kytkin kiinni.
Mitoitus täysin sama kun mitä itsekkin kokeillut, mutta kotelointi luokka on sellainen kun pitääkin (IP67). Nuo mitä itse kokeillut ja aikaisemmin linkittänyt eivät ole niin kestäviä, kun tuo V4NCST7.
Sain nyt vihdoinkin aikaiseksi itsekin, ja kävin Elfalta tilaamassa mikrokytkimen. Kiitokset Janssonille vinkistä. En ottanut tuota V4NCST7:aa vaan V4NCSK2-0,5M:n. Eli tuo minun tilaama on 0.5m johdolla varustettu, valmiiksi kannassa kiinni oleva värkki. Kuitenkin tuon aiemmin mainitun korvaava tuote.
Omassa IV Golf kulkineessa samantapaisia oireita kuin monella muullakin.
Joten vinkistä viisastuneena kävin tilaamassa Elfalta 2kpl edellä mainittuja johdollisia mikrokytkimiä. Osat löyty ja tuli joutuin, mutta hinta oli yllätys - 29,95€ yht.
Aikas kalliita kytkimiä ;)
nim. olisko pitäny hinta kysyä etukäteen
Joten vinkistä viisastuneena kävin tilaamassa Elfalta 2kpl edellä mainittuja johdollisia mikrokytkimiä. Osat löyty ja tuli joutuin, mutta hinta oli yllätys - 29,95€ yht.
Aikas kalliita kytkimiä ;)
nim. olisko pitäny hinta kysyä etukäteen
Jaa se oli siis ConD josta se elfan heppu puhui. kävin itsekin äsken tilaamassa kaksi niitä johdollisia kytkimiä ja se mainitsi että joku oli näitä samoja vasta samaan käyttöön hakenut. katsotaas jaksaisiko sitä tässä joku lähi viikonloppu jo korjata ekan auton lukon, niin ei tarviis kahta kerralla hieroa.[/u][/b]
Joo, minäpä se olin. Taisin ohimennen mainita että auton oveen tulossa, kun merkkiliikkeessä vaan pelkkää ovea suurinpiirtein myyvät.
Itellä kytkin odottanut inspiraatiota pöydällä. Jos käytät sen lukon auki, niin ota toki kuvia miten sovitit nuo uudemmat kytkimet sinne lukkolaitteeseen.
Itsellä tallin puute vaikeuttaa hommaa kun pitäisi saada tehtyä katoksessa siten että joku on koko ajan väijyssä auton vieressä. Lukkoonhan autoa ei saa kun lukkolaite on irti.
Senverran sovittelin että tietynkokoinen pieni koneruuvi luokkaa 2,5mm tai 3mm menisi melkolailla justiinsa tuohon kytkimen reikään tehden siihen omat kierteensä. Riittävän pitkällä ruuvilla sitten voisi laittaa vielä lukitteen kanssa mutterin perään. Erittäin hienomekaanista säätöä tiedossa kuitenkin.
Itellä kytkin odottanut inspiraatiota pöydällä. Jos käytät sen lukon auki, niin ota toki kuvia miten sovitit nuo uudemmat kytkimet sinne lukkolaitteeseen.
Itsellä tallin puute vaikeuttaa hommaa kun pitäisi saada tehtyä katoksessa siten että joku on koko ajan väijyssä auton vieressä. Lukkoonhan autoa ei saa kun lukkolaite on irti.
Senverran sovittelin että tietynkokoinen pieni koneruuvi luokkaa 2,5mm tai 3mm menisi melkolailla justiinsa tuohon kytkimen reikään tehden siihen omat kierteensä. Riittävän pitkällä ruuvilla sitten voisi laittaa vielä lukitteen kanssa mutterin perään. Erittäin hienomekaanista säätöä tiedossa kuitenkin.
Joo minäkin aattelin ensin (kunhan kytkimet ensi viikolla tulee) tutkia laitanko ruuvilla vai pienellä pultilla kiinni. Kotona lojuu pari harjottelulukkoakin millä voi kätevästi pohtia autoa purkamatta.
Tuossa esim osanumeron mukaan 3B passatin lukkolaite, jossa myös näkyy olevan samassa paikkaa melko tyrkyllä tuo kytkin. Mukavasti on tuota johtoakin näkyvissä mihin liittää. Ajattelin käyttää liitokseen sellaisia kutistesukan pätkiä missä on tinarengas sisällä. saa kuumailmapuhaltimella näppärästi liitettyä.
olihan nuo 15 rahaa/kappale, mikä on kyllä aika paljon tuommosesta hilusta mutta toisaalta tuntuvasti edullisempaa kuin ostaa uusi lukkolaite.
Tuossa esim osanumeron mukaan 3B passatin lukkolaite, jossa myös näkyy olevan samassa paikkaa melko tyrkyllä tuo kytkin. Mukavasti on tuota johtoakin näkyvissä mihin liittää. Ajattelin käyttää liitokseen sellaisia kutistesukan pätkiä missä on tinarengas sisällä. saa kuumailmapuhaltimella näppärästi liitettyä.
olihan nuo 15 rahaa/kappale, mikä on kyllä aika paljon tuommosesta hilusta mutta toisaalta tuntuvasti edullisempaa kuin ostaa uusi lukkolaite.
Mittailin sitä kytkintä kun sain itse sen. Toinen piuhapari on sulkeva, toinen avaava. Pitäisi mitata nykyinen kytkin onko se auki vai kiinni, ja sitten uudesta kumpaan pariin kytkee lukon piuhat. Yleismittari auttaa siis tähän hätään.
Eli yksi johto on maa, ja kaksi muuta sitten sen mukaan käyttääkö kytkintä avaavana vai sulkevana.
Eli yksi johto on maa, ja kaksi muuta sitten sen mukaan käyttääkö kytkintä avaavana vai sulkevana.
Toinen piuhapari on sulkeva, toinen avaava. Pitäisi mitata nykyinen kytkin onko se auki vai kiinni
Entinen kytkin on auki kun ovi on kiinni ja kun ovi avataan lukkosalpa painaa kytkintä eli sulkee virtapiirin. Yleismittarilla mittailee mitkä johdot menee "oikosiin" kun kytkintä painaa ja ne johdot tinaillaan sitten piirille.
Kun näistä ovikytkimistä tässä on höpisty kerta, niin pistetään, nyt mistä ainakin löytyy noita oven lukkoon tulevia mikroja.
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7059
Tuon sovitin justiin tänään omaan 3BG passattiin kuskin oveen. Olisi saanut samanlaisen "nastallisen" kuin alkuperäinenkin, mutta senhän nyt näkee heti että on susi jo syntyessään, eli painin laahaa ja vääntää nastaa sivulle päin. Siksi hajoaa hyvin nopeasti käytössä.. Eli siksi otin tuon viiksellä olevan, niin oven lukitusklipu laahaa vain tuota viikseä pitkin ja sitten viiksi painaa suoraa nastan alas...
Ainoat muutokset mitä piti tehdä lukolle oli että vanhan mikron kiinnitysreiät piti "puhkaista" ulkokehälle asti rälläkällä "hahloiksi", koska tämä mikro sen verran korkeampi, että ei sopinut niihin vanhoihin reikiin suoraan.
Ja kytkentä on tosiaan niin että kun ovi avataan niin piiri sulkeutuu ja kun ovi kiinni niin piiri on auki.
Tuossakin mikrossa johdot valmiina ja pystyy käyttämään sekä sulkevana, että avaavana...
Kuvia lukosta ja mikrosta
http://picasaweb.google.fi/tuna.korpela/OvenLukko#
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7059
Tuon sovitin justiin tänään omaan 3BG passattiin kuskin oveen. Olisi saanut samanlaisen "nastallisen" kuin alkuperäinenkin, mutta senhän nyt näkee heti että on susi jo syntyessään, eli painin laahaa ja vääntää nastaa sivulle päin. Siksi hajoaa hyvin nopeasti käytössä.. Eli siksi otin tuon viiksellä olevan, niin oven lukitusklipu laahaa vain tuota viikseä pitkin ja sitten viiksi painaa suoraa nastan alas...
Ainoat muutokset mitä piti tehdä lukolle oli että vanhan mikron kiinnitysreiät piti "puhkaista" ulkokehälle asti rälläkällä "hahloiksi", koska tämä mikro sen verran korkeampi, että ei sopinut niihin vanhoihin reikiin suoraan.
Ja kytkentä on tosiaan niin että kun ovi avataan niin piiri sulkeutuu ja kun ovi kiinni niin piiri on auki.
Tuossakin mikrossa johdot valmiina ja pystyy käyttämään sekä sulkevana, että avaavana...
Kuvia lukosta ja mikrosta
http://picasaweb.google.fi/tuna.korpela/OvenLukko#
Nyt on vaihdettu ja toimii. Näkyy alkuperäinenkin olevan Burgess ja kiinitystä lukkolaitteeseen on kahdenlaista, toisesta on kytkimen alaosassa olevat tapit sulatettu ja toisessa ne muovitapit toimii vain ohjareina rei'issä ja kiinnitys on sellaisella peltisellä puristimella.
Itseasiassa en käyttänyt ollenkaan noita hankkimiani kytkimiä vaan vaihdoin vaan ehjän kytkimen yläosan purkulukosta. siis sen osan missä se katkaisin tappi on. Ongelmahan näkyykin olevan juuri se että se tappi kuluu liian lyhyeksi ja itse kytkin on kuitenkin ehjä. Noissa V4NCSK2-0,5M kykimissä on sen alaosan reiät väärässä kohtaa että sitä voisi suoraan laittaa paikoilleen. mutta niiden yläosasa on se käyttökelpoisin osa eli ottaa vain sen irti uudesta kytkimestä ja siirtää vanhaan, jolloin johtojakaan ei tarvitse katkoa. ite kyllä katkoin kun en tuota mahdollisuutta huomannut ihan ajoissa. Suosittelen siis omalta osaltani ostamaan vähän halvemman version tuosta kykimestä, kunhan ylä osa on vaan samanlainen.
Koitan laittaa illalla kuvankin siitä osasta mitä tarkoitan.
Itseasiassa en käyttänyt ollenkaan noita hankkimiani kytkimiä vaan vaihdoin vaan ehjän kytkimen yläosan purkulukosta. siis sen osan missä se katkaisin tappi on. Ongelmahan näkyykin olevan juuri se että se tappi kuluu liian lyhyeksi ja itse kytkin on kuitenkin ehjä. Noissa V4NCSK2-0,5M kykimissä on sen alaosan reiät väärässä kohtaa että sitä voisi suoraan laittaa paikoilleen. mutta niiden yläosasa on se käyttökelpoisin osa eli ottaa vain sen irti uudesta kytkimestä ja siirtää vanhaan, jolloin johtojakaan ei tarvitse katkoa. ite kyllä katkoin kun en tuota mahdollisuutta huomannut ihan ajoissa. Suosittelen siis omalta osaltani ostamaan vähän halvemman version tuosta kykimestä, kunhan ylä osa on vaan samanlainen.
Koitan laittaa illalla kuvankin siitä osasta mitä tarkoitan.
Hyvin on itse ehtinyt tekemään mitään... jepjep..
Vaan Laurilla kun oli tuo Passatin purkulukko, niin onko se sopiva tuohon Golfiin kun pitäisi melkeen saada lukkolaite sisälle uudelleen mikrotuksen ajaksi? Autopaikka taloyhtiön pihalla, niin ei viitsisi ovea jättää lukottomaksi kun ei vahtikoiraakaan siksi aikaa ole autoon laittaa.
Toisinsanoen... onko nuo kaikki lukkolaitteet suurinkaanpiirtein vaihtokelpoisia keskenään, vai mennäänkö nuissa mallikohtaisesti?
Tuo Tunan mainitsema viiksihomma kyllä varmaan olisi fiksu rakentaa. Vähentää mitä luultavimmin tuon nastan kulutusta huomattavasti. Elfalla oli ainakin nuita viiksellisiä kytkimiä erikseen mutta olikohan viiksiä... pitää tarkistaa.
Vaan Laurilla kun oli tuo Passatin purkulukko, niin onko se sopiva tuohon Golfiin kun pitäisi melkeen saada lukkolaite sisälle uudelleen mikrotuksen ajaksi? Autopaikka taloyhtiön pihalla, niin ei viitsisi ovea jättää lukottomaksi kun ei vahtikoiraakaan siksi aikaa ole autoon laittaa.
Toisinsanoen... onko nuo kaikki lukkolaitteet suurinkaanpiirtein vaihtokelpoisia keskenään, vai mennäänkö nuissa mallikohtaisesti?
Tuo Tunan mainitsema viiksihomma kyllä varmaan olisi fiksu rakentaa. Vähentää mitä luultavimmin tuon nastan kulutusta huomattavasti. Elfalla oli ainakin nuita viiksellisiä kytkimiä erikseen mutta olikohan viiksiä... pitää tarkistaa.
Tuli vaihdettua myös Seat Leon -05 kuskin oveen tuo sama viiksellinen kytkin pari päivää sen jälkeen kun olin vaihtanut tuohon omaan passattiin.
Oven rakenne aika pitkälle erilainen, mutta itse lukko oli 100% samalainen kuin mitä tuossa -01 passatissakin.
Nyt ollut pari viikkoa uudet viikselliset kytkimet molemmissa ja hienosti pelaa molemmat :)
Leoniin korjasi tuon lukon jo vajaas tunnis kaikkineen siitä kun alkas avaamaan ovea ja siihen että ovi takaisin kasassa ja mikro vaihdettuna. Todella helppo vaihdettava kun pääsi vain juoneen miten ovi pistetään paloiksi.
Lähinnä lukkomoduulin saaminen irti oven sisärungosta se mikä tuotti eniten ongelmia. Eli ensimmäisenä pitää irrottaa lukkopatruuna ovesta. Oven päässä on sellainen noin 2cm halkaisijalta oleva muovinen tulppa ja sen alla sitten trox-ruuvi. Vedä ovenkahvaa ulospäin samalla kun ruuvaat trox ruuvin täysin auki, sitten lukkopatruunan saa vain vetää ulos ovesta. Patruuna ei lähde irti ovesta jos ruuvaat sen trox-ruuvin irti silloin kun et pidä oven salpaa vedettynä... Kun patruuna irti, niin sitten sieltä saa laukaistua ovenavaus vaijerin irti ulkokrivasta.
Oven rakenne aika pitkälle erilainen, mutta itse lukko oli 100% samalainen kuin mitä tuossa -01 passatissakin.
Nyt ollut pari viikkoa uudet viikselliset kytkimet molemmissa ja hienosti pelaa molemmat :)
Leoniin korjasi tuon lukon jo vajaas tunnis kaikkineen siitä kun alkas avaamaan ovea ja siihen että ovi takaisin kasassa ja mikro vaihdettuna. Todella helppo vaihdettava kun pääsi vain juoneen miten ovi pistetään paloiksi.
Lähinnä lukkomoduulin saaminen irti oven sisärungosta se mikä tuotti eniten ongelmia. Eli ensimmäisenä pitää irrottaa lukkopatruuna ovesta. Oven päässä on sellainen noin 2cm halkaisijalta oleva muovinen tulppa ja sen alla sitten trox-ruuvi. Vedä ovenkahvaa ulospäin samalla kun ruuvaat trox ruuvin täysin auki, sitten lukkopatruunan saa vain vetää ulos ovesta. Patruuna ei lähde irti ovesta jos ruuvaat sen trox-ruuvin irti silloin kun et pidä oven salpaa vedettynä... Kun patruuna irti, niin sitten sieltä saa laukaistua ovenavaus vaijerin irti ulkokrivasta.
Ei ne taida aina ihan identtisiä olla noissa eri malleissa ne lukkolaitteet, pieniä eroja niissä on millä ei välttämättä ole niin väliä, mutta nuo kytkimet näyttäisi olevan samanlaisia kaikissa. uudemmissa näkyy vaan olevan pelti pannalla kiinni se kytkin. tuokin mistä sen kytkimen otin, oli vielä puhdas kuin vasta laatikosta otettu.
Ai niin se kuva =)
Tässä on vasemmalla volkkarin oma ja oikealla se ostamani. kuten näkyy kokoeroa on pohjassa muttei yläosassa. sitten myös se kiinnityskohtien ero. nuolet osoittaa kiinnityskohdat ja kuten näkyy orkkis on tollaisilla tapeilla rei'issä kohdistettuna. ne tapit on joko ihan vaan noin kohdistuksen takia ja kytkin puristuu paikalleen peltisellä pannalla tai sitten nuo tapit on sulatettu sieltä reiän toiselta puolelta ja kytkin pysyy kiinni ihan vaan sillä.
Tässä taas se mainitsemani yläosa irrotettuna ja ympyröitynä. se käy ristiin tuon orkkiksen yläosan kanssa eli on identtinen ainoastaan se päällä oleva tappi on aavistuksen erinäköinen. molemmissa jää ne kiinnityskohdat siihen alaosaan. tuon yläosan sai irti ihan vaan kun varovasti kampesi pienellä meisselillä tai jollain muulla terävähköllä. Itse tosiaan tyydyin vaan vaihtamaan uuden yläosan vanhaan kytkimeen, koska noin purettuna näki selvästi että sehän pelasi vielä aivan hienosti kun tappi olisi vain ylttänyt lukonkieleen.
Ai niin se kuva =)
Tässä on vasemmalla volkkarin oma ja oikealla se ostamani. kuten näkyy kokoeroa on pohjassa muttei yläosassa. sitten myös se kiinnityskohtien ero. nuolet osoittaa kiinnityskohdat ja kuten näkyy orkkis on tollaisilla tapeilla rei'issä kohdistettuna. ne tapit on joko ihan vaan noin kohdistuksen takia ja kytkin puristuu paikalleen peltisellä pannalla tai sitten nuo tapit on sulatettu sieltä reiän toiselta puolelta ja kytkin pysyy kiinni ihan vaan sillä.
Tässä taas se mainitsemani yläosa irrotettuna ja ympyröitynä. se käy ristiin tuon orkkiksen yläosan kanssa eli on identtinen ainoastaan se päällä oleva tappi on aavistuksen erinäköinen. molemmissa jää ne kiinnityskohdat siihen alaosaan. tuon yläosan sai irti ihan vaan kun varovasti kampesi pienellä meisselillä tai jollain muulla terävähköllä. Itse tosiaan tyydyin vaan vaihtamaan uuden yläosan vanhaan kytkimeen, koska noin purettuna näki selvästi että sehän pelasi vielä aivan hienosti kun tappi olisi vain ylttänyt lukonkieleen.
Bora oireili seuraavasti:
Sisävalot eivät syttyneet kuskin ovea avatessa ja keskuslukitus sekä varashälytin toimivat vähän yli-innokkaaasti, kun eivät tunnistaneet kuskin oven liikkeitä.
Vika:
Lukkomoduulissa se hieman muista erillään oleva mikrokytkin sökö.
Tai itse asiassa kyllä se mikrokytkin toimi, mutta kytkimen kotelo sökönä.
Sieltä oli hävinny kokonaan jonkinlainen muovivarsi joka paineli kytkintä
ja kumieriste riekaleina.
Korjaus:
Lauantai-iltana kaupat ei ollu auki, joten tuli improvisoitua varaosa pop-niitistä.
Niitistä se laajeneva osa pois lyömällä, jolloin jäljelle jää vain varsi jossa on "hattu"
toisessa päässä. Kun varren pätkäisee sopivan mittaiseksi (2-3mm pituiseksi), niin
se asettuu mikrokytkimen koteloon painonapiksi.
Hyvin tuntuu toimivan! :)
Sisävalot eivät syttyneet kuskin ovea avatessa ja keskuslukitus sekä varashälytin toimivat vähän yli-innokkaaasti, kun eivät tunnistaneet kuskin oven liikkeitä.
Vika:
Lukkomoduulissa se hieman muista erillään oleva mikrokytkin sökö.
Tai itse asiassa kyllä se mikrokytkin toimi, mutta kytkimen kotelo sökönä.
Sieltä oli hävinny kokonaan jonkinlainen muovivarsi joka paineli kytkintä
ja kumieriste riekaleina.
Korjaus:
Lauantai-iltana kaupat ei ollu auki, joten tuli improvisoitua varaosa pop-niitistä.
Niitistä se laajeneva osa pois lyömällä, jolloin jäljelle jää vain varsi jossa on "hattu"
toisessa päässä. Kun varren pätkäisee sopivan mittaiseksi (2-3mm pituiseksi), niin
se asettuu mikrokytkimen koteloon painonapiksi.
Hyvin tuntuu toimivan! :)
Jatkanpa tätä topikkia... Juuri samoja mikrokytkimiä mikä piirilevyssä alunperin on, ei löydy kyllä tästä maasta. Taitaa olla suunnilleen miljoonaa eri mallia, Cherrylläkin.
Nuokin mitä mainostetaan olevan korvaavia vaativat säätöä, ruuvaamista kokeilua yms.
mm. tämä:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... d09d001b23
Eli jos jollakulla on tietoa mistä löytyisi sellainen mikä menisi heittämällä paikoilleen niin ainakin minä olisin valmis ottamaan niitä kourallisen.
Nuokin mitä mainostetaan olevan korvaavia vaativat säätöä, ruuvaamista kokeilua yms.
mm. tämä:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... d09d001b23

Eli jos jollakulla on tietoa mistä löytyisi sellainen mikä menisi heittämällä paikoilleen niin ainakin minä olisin valmis ottamaan niitä kourallisen.
Mikähän mahtaa olla suojausluokka tuossa kuvan kytkimessä..? ite en ainakaan viittis nähä vaivaa ruveta nuita viritteleen.
Muuten tuo elfan kytkin josta oli puhetta aikasemmin, niin hinta oli kolmas osan ilman niitä 0.5m johdon pätkiä. Että jos kolvi pysyy kädessä niin jää siitä ainaki pullakahavirahat vaivanpalkaksi.
Muuten tuo elfan kytkin josta oli puhetta aikasemmin, niin hinta oli kolmas osan ilman niitä 0.5m johdon pätkiä. Että jos kolvi pysyy kädessä niin jää siitä ainaki pullakahavirahat vaivanpalkaksi.
Itse ajattelin kokeilla tätä LauriJT:n patenttia:
Ongelmahan näkyykin olevan juuri se että se tappi kuluu liian lyhyeksi ja itse kytkin on kuitenkin ehjä. Noissa V4NCSK2-0,5M kykimissä on sen alaosan reiät väärässä kohtaa että sitä voisi suoraan laittaa paikoilleen. mutta niiden yläosasa on se käyttökelpoisin osa eli ottaa vain sen irti uudesta kytkimestä ja siirtää vanhaan, jolloin johtojakaan ei tarvitse katkoa.
Tjoo eli nyt aamulla ei enää menny kolperon ovet lukkoon avaimen napista. Aukeaa kyllä. Joten uutta kytkintä tarvittais. Onko tuossa V4NCST7 kytkimessä myös tuo yläosa irroitettavissa ja sovitettavissa alkuperäiseen kytkimeen?? Vai onko se vaan tuossa V4NCSK2:ssa? Tai siis kaikkihan on sovitettavissa mutta ns P&P tyyliin.? Hintaeroa nyt ei oo kuin muutama euro mutta kuitenkin =)
:Edit:
Jaa se päätti sitte itekseen ruveta taas toimimaan... no ei se mitää =) Ilmeisesti ois vähän tinailuhommia kunhan jaksaa joskus purkaa... Mutta parempi näin!
:Edit:
Jaa se päätti sitte itekseen ruveta taas toimimaan... no ei se mitää =) Ilmeisesti ois vähän tinailuhommia kunhan jaksaa joskus purkaa... Mutta parempi näin!
Eli samaa mikrokytkindiagnoosia täällä. 03 IV Variant ja pelkääjän puolen ovivalo ei syty, sisävalot eivät syty oven avatessa eikä ovi auki -merkkivalo ei syty. Haittaa tästä ei sinänsä ole, kun tosiaan pelkääjän puoli kyseessä, mutta onko tässä jotain riskiä, että tuo leviäisi lukitukseenkin? Nyt keskuslukossa ei ole ongelmaa, joten en ehkä asian kanssa kiirehdi vaan fiksaan tuon lämpimämmillä keleillä paremmalla ajalla.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Tuli kevättalvella oikein törsättyä ja hankin uudet lukkomodulit vasemmalle molempiin oviin. Nyt talven tullen vaihdoin jo takaoveenkin.
Olisiko ollut dis-autoparts myyjänä eBayssä, no Puolasta tulivat kuitenkin.
Ja jos joku haluaa harrastaa noita vanhoja lukkoja, postimaksua vastaan saa molemmat käytetyt tutkittavaksi. Lukot toimitettu tieteellisiin tutkimuksiin.
(täysin off-topiccina: kun takaovien kanssa tuli peuhattua, kannatti oven ja korin välistä kumihaitaria raottaa. Löytyi 5 johdinta, joista oli muovi kuoriintunut tai halkeillut, yksi piuha taisi olla yhden säikeen varassa... Eipä enää hälytin huuda itsekseen, kaiuttimet toimii ja ikkunakin liikkuu hallitusti)
Olisiko ollut dis-autoparts myyjänä eBayssä, no Puolasta tulivat kuitenkin.
Ja jos joku haluaa harrastaa noita vanhoja lukkoja, postimaksua vastaan saa molemmat käytetyt tutkittavaksi. Lukot toimitettu tieteellisiin tutkimuksiin.
(täysin off-topiccina: kun takaovien kanssa tuli peuhattua, kannatti oven ja korin välistä kumihaitaria raottaa. Löytyi 5 johdinta, joista oli muovi kuoriintunut tai halkeillut, yksi piuha taisi olla yhden säikeen varassa... Eipä enää hälytin huuda itsekseen, kaiuttimet toimii ja ikkunakin liikkuu hallitusti)
Viimeksi muokannut Irwi Kaikkonen, 6.11.2012 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Jep, ei vielä pahempia pakkasia ole maaliskuun jälkeen ollut, tähän asti toiminut OK. Kiinalaisuudesta en taas tiedä. Äkkiä luulisi samat liikkuvat osat sisältävän mitä alkuperäinenkin, oletettavasti 14 vuotta nuorempi lukko toimii paremmin. Rahdista ei ole muistijälkeä, alle satasen oli 2 lukkoa.
Palataan pakkasten jälkeen, jos vaikka seuraavat 14 vuotta menisi näillä...
edit: dis_autoparts Artikelnummer: 170648201429 42 euroa rahteineen EBayssä.
Palataan pakkasten jälkeen, jos vaikka seuraavat 14 vuotta menisi näillä...
edit: dis_autoparts Artikelnummer: 170648201429 42 euroa rahteineen EBayssä.
Viimeksi muokannut Irwi Kaikkonen, 31.10.2012 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei olisi ensimmäinen volkkari, jossa hansikaslokeron valon kytkin prakaa.
Nimimerkillä: Jetassa ehkä joka kymmenes kerta syttyy hanskalokeroon valot, kun sen avaa, ex. Mk4:ssä oli vähän samoja oireita...
Niin ja se kytkin löytyy siitä saranan yhteydestä (ainakin mk4 sukuisissa). Jetasta pitäisi tutkia tuota myös, pimeällä melko ikävä kaivella hanskalokeroa käsikopelolla.
Nimimerkillä: Jetassa ehkä joka kymmenes kerta syttyy hanskalokeroon valot, kun sen avaa, ex. Mk4:ssä oli vähän samoja oireita...
Niin ja se kytkin löytyy siitä saranan yhteydestä (ainakin mk4 sukuisissa). Jetasta pitäisi tutkia tuota myös, pimeällä melko ikävä kaivella hanskalokeroa käsikopelolla.
Olisiko tästä osasta mihinkään? Lähinnä siis kiinnostaa, toimiiko tämä samalla tavalla kuin alkuperäinen lukko pelkääjän puolen oveen. Laadusta voidaan sitten olla toki eri mieltä.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/462073/2
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/462073/2
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Tuohon hanskalokeron valoon sen verran vielä, että vika ei ollut kytkimessä eikä polttimossa, vaan siinä itse hanskalokeron valossa olevassa diodissa. Ja takaluukun valossa sama homma! Jumaliste miten huonolaatuisia osia (noh, Meksikossa kasattu kiinalaisista osista... :D). Ymmärtäisin paremmin, jos auto olisi 25 vuotta vanha, mutta 6-vuotiaasta en niinkään.
Nyt toimii taas valot, kun ohitin nuo omasta mielestäni tasavirtalaitteessa niin kovin turhat diodit. :)
Nyt toimii taas valot, kun ohitin nuo omasta mielestäni tasavirtalaitteessa niin kovin turhat diodit. :)
Terve,
omassa passatissa -97 1,9TDi AFN ei toimi kuskin ovesta sisävalo, apparin takaovi on lukossa koko ajan eikä saa auki väkisinkään ja kuskinpuolen takaovi ei mene lukkoon ollenkaan kaukosäädöstä.
Ilmeisesti mirokytkin rikki kuskin ovesta?
onko tämä oikea mikrokytkin ja jos ei ole niin mikä sitten?
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=7369
Ajattelin vaihtaa aluksi tuon kytkimen ja jos sillä ei pelaa niin sitten koko lukkosysteemi. Tilaan varmuudenvuoksi kaikkiin oviin yht 4kpl noita kytkimiä..
omassa passatissa -97 1,9TDi AFN ei toimi kuskin ovesta sisävalo, apparin takaovi on lukossa koko ajan eikä saa auki väkisinkään ja kuskinpuolen takaovi ei mene lukkoon ollenkaan kaukosäädöstä.
Ilmeisesti mirokytkin rikki kuskin ovesta?
onko tämä oikea mikrokytkin ja jos ei ole niin mikä sitten?
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=7369
Ajattelin vaihtaa aluksi tuon kytkimen ja jos sillä ei pelaa niin sitten koko lukkosysteemi. Tilaan varmuudenvuoksi kaikkiin oviin yht 4kpl noita kytkimiä..
voisiko saada apuja tuohon ebay tilaamiseen esim suora linkki mistä? tai vaihtoehtoisesti jonkin kotimaalaisen linkin
Kiitos jo valmiiksi
edit:
onko tämä oikea mikrokytkin?
http://www.ebay.com/itm/Mikroschalter-T ... 4aad07d3cb
ja onko tämä kuskinoveen sopiva kokonaisuus
http://www.ebay.com/itm/Turschloss-LINK ... 3cca0bf44b
Kiitos jo valmiiksi
edit:
onko tämä oikea mikrokytkin?
http://www.ebay.com/itm/Mikroschalter-T ... 4aad07d3cb
ja onko tämä kuskinoveen sopiva kokonaisuus
http://www.ebay.com/itm/Turschloss-LINK ... 3cca0bf44b
tuossa kotimainen vaihtoehto : http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/462072/3
ovet/keskuslukko
Löytyyykö passat miehiltä viiisaita ajatuksia tähän ongelmaan?
joka ilmeneee näin:
-Ajotietokone sanoo etttä kuskin sekä vänkärin ovi on auki
-Keskuslukon kaukoohjaus avaa kaikki ovet mutta ei tapahdu mitäään kiinni laitatessa, ovet menee lukkoon oven lukituspainikkeesta ja jos kaukosääädöllä aukasee kontin niiin hetken pääästä napsahtaa kaikki ovet lukkoon.
Olen vaihtanut kuskin oven lukkolaitteen (motonet) mutta ei vaikuttanut mihinkää. Kuskin penkin alla oleva poksi kuiva ja hyväkuntoinen. Vänkärin jalkatila oli ottanu vettä puhaltimen juuresta. Johdot oli vähän rispaaantunut ja hapettunut mutta mikäään ei ollut poikkki.
Kaikki kynnysvalot sytttyyy kun oven aukasee ja sammuuu kun ovi kiiinni, lukuuunottamatta vänkärin oven valo joka oli hapettunut olemattomaksi.
Takakontin lukkolaitteessa oleva kytkin hapettunu käyttökelvottomaksi, vaikuttaaako kaikkii oviin?
Ovien välissä johdot ehjät.
Kun akun käyttää irti, ajotietokone ei herjaa enäää mitäään ja keskuslukko toimiii, mutta kun käyttää etuovia auki niiin taas ollaaan lähtötilanteesssa.
Auto siiis vuoden 2001 sedan passat
joka ilmeneee näin:
-Ajotietokone sanoo etttä kuskin sekä vänkärin ovi on auki
-Keskuslukon kaukoohjaus avaa kaikki ovet mutta ei tapahdu mitäään kiinni laitatessa, ovet menee lukkoon oven lukituspainikkeesta ja jos kaukosääädöllä aukasee kontin niiin hetken pääästä napsahtaa kaikki ovet lukkoon.
Olen vaihtanut kuskin oven lukkolaitteen (motonet) mutta ei vaikuttanut mihinkää. Kuskin penkin alla oleva poksi kuiva ja hyväkuntoinen. Vänkärin jalkatila oli ottanu vettä puhaltimen juuresta. Johdot oli vähän rispaaantunut ja hapettunut mutta mikäään ei ollut poikkki.
Kaikki kynnysvalot sytttyyy kun oven aukasee ja sammuuu kun ovi kiiinni, lukuuunottamatta vänkärin oven valo joka oli hapettunut olemattomaksi.
Takakontin lukkolaitteessa oleva kytkin hapettunu käyttökelvottomaksi, vaikuttaaako kaikkii oviin?
Ovien välissä johdot ehjät.
Kun akun käyttää irti, ajotietokone ei herjaa enäää mitäään ja keskuslukko toimiii, mutta kun käyttää etuovia auki niiin taas ollaaan lähtötilanteesssa.
Auto siiis vuoden 2001 sedan passat
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 18.5.2012 16:16
Mistähän johtuu että hanskalokeron ja takaluukun valot sammu yhtä äkkiä ei syty enää. Auto 3b passatti. Autossa luonnollisesti tunnettu lukkomikrokytkin ongelma kaikissa muissa ovissa paitsi apparin etuovessa. Kuuluuko kaikilla sellainen sähköisten lukkojen "avausääni" kun laittaa virrat päälle? Vaikea selittää ääntä, eikä ole mitään mihin verrata kun ei ole ennen ollut passattia. Tuo valojen yhtääkkinen pimentyminen vaan ihmetyttää eniten, esim peräluukusta pimeni siten että peräluukku oli auki ja valo päällä, räppäsin oven läpivientijohtoja kun nuo takaovet on pimeänä seuraavaksi olikin valo sammunut peräkontistä, missä vika?
Osta ebaysta, ihan auton tiedoilla löytää oikeat kytkimet, kappalehinta on kovempi mutta postit halvemmat, 2 kun ostaa niin suomihinnoissa ollaan ja tulee satavarmasti sopiva.
Osaako joku sanoa sopisi tällainen 2002 3BG sedanin oven lukkoon?
Vai kannattaisiko ostaa koko "turschloss" (~40€)
Kuskin oven ovivalot ei syty, sisävalot ei syty ja häläri sekoilee joskus.
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=7059
Tuon sovitin justiin tänään omaan 3BG passattiin kuskin oveen. Olisi saanut samanlaisen "nastallisen" kuin alkuperäinenkin, mutta senhän nyt näkee heti että on susi jo syntyessään, eli painin laahaa ja vääntää nastaa sivulle päin. Siksi hajoaa hyvin nopeasti käytössä.. Eli siksi otin tuon viiksellä olevan, niin oven lukitusklipu laahaa vain tuota viikseä pitkin ja sitten viiksi painaa suoraa nastan alas...
Ainoat muutokset mitä piti tehdä lukolle oli että vanhan mikron kiinnitysreiät piti "puhkaista" ulkokehälle asti rälläkällä "hahloiksi", koska tämä mikro sen verran korkeampi, että ei sopinut niihin vanhoihin reikiin suoraan.
Ja kytkentä on tosiaan niin että kun ovi avataan niin piiri sulkeutuu ja kun ovi kiinni niin piiri on auki.
Tuossakin mikrossa johdot valmiina ja pystyy käyttämään sekä sulkevana, että avaavana...
Kuvia lukosta ja mikrosta
http://picasaweb.google.fi/tuna.korpela/OvenLukko#
Tuola linkin takana ainakin muutama kuva -01 passatin lukosta ja tuosta kytkimestä. Näyttäisi hyvinkin vastaavalta.
Itse suosittelisin silti ennemmin viiksellistä versiota, koska tuo alkuperäinen on "susi" jo alunperin. Lukkomekanismi menee laahaten tuota nastaa vasten sivu suunnassa aina ja vääntää tuon nastan poikki.
Viiksellisen mikron sai kuitenkin helposti samaan paikkaan ja silloin se lukkomekanismi laahaa sitä viikseä vasten ja viiksi painaa sitten nastaa suoraan alaspäin.
-01 passattiin ja -05 leoniin laittanut samat viikselliset mikrot ja hienosti toimivat.
Moro.
Nostellaas vanhaa aihetta ylös.
Eli Audi A3 8L ja ongelma on yleinen, takaluukun avauskahvat pimeenä. Toisesta johdot poikki ja yhdistämällä toimii avaus eli simuloidaan kahvan painallus. Avaimen napista myös aukeaa normaalisti.
Uudet varmaan slamitilta kannattaa hommata ellei mitään kilpailevaa löydy?
Johtosarjan liittimet aika mureeta eli tuskin saa kalua enää niistä uusiin kahvoihin.
Patenttia abicoiden muodossa varmaan pakko tehdä+sikapossua tippa.
Pelkkiä liittimiä+johdon pätkiä tuskin mistään ellei koko johtosarjaa uusi luukun sisään?
Ellei joku myy nurkistaan halvalla :D
Sitten toinen mikä mietityttänyt auton hommaamisesta lähtien, reilu 3vuotta ainakin. Eli takaluukun sivuilla valot eivät syty. Muuten sisävalot toimii edessä, takapenkin päällä ja kaikissa ovissa.
Onko takaluukun lukossa kiinni vielä erikseen joku mikrokytkin/kieleke mikä tuota valaistusta ohjaa?
Nostellaas vanhaa aihetta ylös.
Eli Audi A3 8L ja ongelma on yleinen, takaluukun avauskahvat pimeenä. Toisesta johdot poikki ja yhdistämällä toimii avaus eli simuloidaan kahvan painallus. Avaimen napista myös aukeaa normaalisti.
Uudet varmaan slamitilta kannattaa hommata ellei mitään kilpailevaa löydy?
Johtosarjan liittimet aika mureeta eli tuskin saa kalua enää niistä uusiin kahvoihin.
Patenttia abicoiden muodossa varmaan pakko tehdä+sikapossua tippa.
Pelkkiä liittimiä+johdon pätkiä tuskin mistään ellei koko johtosarjaa uusi luukun sisään?
Ellei joku myy nurkistaan halvalla :D
Sitten toinen mikä mietityttänyt auton hommaamisesta lähtien, reilu 3vuotta ainakin. Eli takaluukun sivuilla valot eivät syty. Muuten sisävalot toimii edessä, takapenkin päällä ja kaikissa ovissa.
Onko takaluukun lukossa kiinni vielä erikseen joku mikrokytkin/kieleke mikä tuota valaistusta ohjaa?
Viimeksi muokannut Nikko3, 30.4.2014 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Dodii. Valot palaa, seuraavaks led putkipolttimot hehkujen tilalle.
Aloin sitten selvitellä asiaa ja valoja ohjaa se lukkosalvan juuressa oleva 2johtoinen mikrokytkin.
Mittailin eikä aluksi antanut mitään singnaalia. Itsellä ainakin oli kait inasen jumissa ja liittimet karvan verran hapettuneet. Putsaus liittimille, voitelu ja herkistelypainelu pienellä talttapäisellä auttoi.
Itse aloitin tutkimisen lukkopesän juuressa olevasta 3johtoisesta kaksois mikrokytkimestä. Mittailin yleismittarilla ja toimi mutta valoihin sillä ei ollut osuutta. Periaatteessa turhaa mutta tulipahan voideltua osat ja lukkopesä.
Vielä ne takaluukun avauskytkimet ja liittimet rakennella joskus.
Aloin sitten selvitellä asiaa ja valoja ohjaa se lukkosalvan juuressa oleva 2johtoinen mikrokytkin.
Mittailin eikä aluksi antanut mitään singnaalia. Itsellä ainakin oli kait inasen jumissa ja liittimet karvan verran hapettuneet. Putsaus liittimille, voitelu ja herkistelypainelu pienellä talttapäisellä auttoi.
Itse aloitin tutkimisen lukkopesän juuressa olevasta 3johtoisesta kaksois mikrokytkimestä. Mittailin yleismittarilla ja toimi mutta valoihin sillä ei ollut osuutta. Periaatteessa turhaa mutta tulipahan voideltua osat ja lukkopesä.
Vielä ne takaluukun avauskytkimet ja liittimet rakennella joskus.
Hienosti toimi valot luukku auki manuaalisesti lukkosalpaa talttameisselillä liikuteltuna ja tankojen salpaa kääntämällä. Mutta luukun avatessa oikeasti kiinni asennosta napista sähköisesti valot eivät syttyneetkään.
Tanko ja ne muoviosat oli venynyt/välystä/kulunut liian pitkäksi ja sitä lukkopesään menevän tangon pullautti pallonipasta pois ja kierreosaa käänsi nii alkoi tapahtumaan. Liian lyhyeksi kun sääti luukku ei auennut kokonaan vaan jäi puolilukkoon. Liian pitkäksi ja valot eivät syttyneet. Kokeilemalla ja avot! Loppupeleissä todella yksinkertainen korjata ja jatkossa näkee pimeälläkin takakontin sisällön.
Tossa nyt tollanen abc-paketti niille jotka painivat saman murheen kanssa. Itse en oikein mistään löytänyt suoraa vastausta mikä ohjaa valoja joten tuossa nyt ainakin A3 8L koppaseen ohjeet. Samat ohjeet pätee varmaankin golffeissa.
Tanko ja ne muoviosat oli venynyt/välystä/kulunut liian pitkäksi ja sitä lukkopesään menevän tangon pullautti pallonipasta pois ja kierreosaa käänsi nii alkoi tapahtumaan. Liian lyhyeksi kun sääti luukku ei auennut kokonaan vaan jäi puolilukkoon. Liian pitkäksi ja valot eivät syttyneet. Kokeilemalla ja avot! Loppupeleissä todella yksinkertainen korjata ja jatkossa näkee pimeälläkin takakontin sisällön.
Tossa nyt tollanen abc-paketti niille jotka painivat saman murheen kanssa. Itse en oikein mistään löytänyt suoraa vastausta mikä ohjaa valoja joten tuossa nyt ainakin A3 8L koppaseen ohjeet. Samat ohjeet pätee varmaankin golffeissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa