AAM käy kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
AAM käy kylmänä
Mikä ihme vaivaa Golfin AAM-konetta? Lämpötilat huitelevat välillä 70-90. Olen vaihtanut jo kolmannen termostaatin ja viimeksi varmistin tiiveyden vielä korkealämpötilan silikonilla. Nykyinen termostaatti on marmorilta, eikä se muuttanut tilannetta miksikään. Voiko termostaatin asennuksessa tehdä mokan vai onko muita vaihtoehtoja?
Anturinkin olen vaihtanut. Siis lämpötilat elää niin, että tyhjäkäynnillä auton oma mittari nousee vähän yli 90 asteeseen, jolloin flekti käynnistyy. Kovemmilla kierroksilla lämpötila laskee hieman. Vitosella 80 vauhdissa lämpömittari näyttää noin 75.
Minusta oireet viittavat vuotavaan termostaattiin, mutta että kolme kertaa peräkkäin... Meinaa usko loppua. Onko osien järjestys se, että ensin asennetaan termostaatti ja sitten tiiviste? Näin se on ainakin kuvissa.
Minusta oireet viittavat vuotavaan termostaattiin, mutta että kolme kertaa peräkkäin... Meinaa usko loppua. Onko osien järjestys se, että ensin asennetaan termostaatti ja sitten tiiviste? Näin se on ainakin kuvissa.
Aikani asiaa saksankielisiltä forumeilta tutkittuani löysin artikkelin, jossa kirjoittaja oli saanut lämmöt pysymään vasta tungettuaan kolme termostaatin tiivistettä tuonne AAM termostaatin koteloon. Pitäisköhän prkl vielä kerran repiä paikat auki. Tiivisteitä mulle onkin kertynyt edellisistä yrityksistä...
Nämä mitat vastaavat etkan varaosanumeroa 044121113:
http://www.rexbo.eu/gates/thermostat-co ... 95&at=1693
http://www.rexbo.eu/gates/thermostat-co ... 95&at=1693
-
- -
- Viesti:
Sellaisia ne ovat olleet. Muistini mukaan edellisissä asennuksissa osat ovat solahtaneet sen verran helposti paikalleen, että tiiviste ei ole ainakaan kovasti painanut. Auttaisikohan jos leikkaisi kumista termostaatin ja pumpun väliin leveähkön renkaan, vai olisiko parempi vain kokeilla ekaksi kahta O-rengasta termostaatin ja muovilaipan väliin? Kolme tuntuu aika paljolta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”