Moro!
Ihme auto..katsastukset aina OK, kulkee normiajossa OK tasakaasulla, mutta
- ylämäkeen tai muuten kuormitettaessa menee "syöttö isolle", antaa järjestään liikaa ainetta, ihan kuin ryyppy päällä kokoajan!?
Kone on lie AFT 4-pisteruisku, 8venaa.
Jos konetta kierrättää paikallaan vaihde vapaalla, kaikki ok 2/3-kaasuun asti, mutta kun survasee tallan pohjaan niin alkaa turraamaan, kiekat 4500 ja laskee hissukseen 4000 ja alle, röpöttää, tukehtuu..kun kaasun nostaa, meinaa sammua/tukehtua, käy kolmella vähän aikaa, kiekat 500..600.
1. Jos vika olisi Lambda, tuohan pomppaisi leimalla aina ja oireilisi muutenkin kuin kuormitettaessa?
2. Lämpöanturi - paitsi että tyhjäkäynti ja normiajelu tasakaasulla toimii
3. Kaasuläpän sopeutus, voiko olla vaan ylärekisteri pielessä?
4. Voiko EGR aiheuttaa? Missä se etes on tässä koneessa?
Edit: Niin ja 98:lla ajettu auto.
Jeesiä?
Polo -99 1.6 74kW käy rikkaalla, ei koodeja!?
Valvoja: ffp jäsenet
Polo -99 1.6 74kW käy rikkaalla, ei koodeja!?
Viimeksi muokannut juttu, 8.4.2014 15:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pitääpä kokeilla huomenna..
Mitähän kanavia tai sensorinumeroita ne lämpöanturit on tossa..? Testerimies oli hukassa kun 256 eri kanavaa voi valita...
Jaa löytyhän ne tuolta.. http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html
, mutta mitähän ne arvot pitäis olla - kaippa nekin täältä voorumilta löytyy..
Ryhmä 011 lie imuilma..tai 006..ja 007 on ilmanpaine..001 moottorin lämpö..
Mitähän kanavia tai sensorinumeroita ne lämpöanturit on tossa..? Testerimies oli hukassa kun 256 eri kanavaa voi valita...
Jaa löytyhän ne tuolta.. http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html
, mutta mitähän ne arvot pitäis olla - kaippa nekin täältä voorumilta löytyy..
Ryhmä 011 lie imuilma..tai 006..ja 007 on ilmanpaine..001 moottorin lämpö..
Viimeksi muokannut juttu, 9.4.2014 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maf avattu ja putsattu, kaasuläppä samoin, ei olleet etes ryönässä...
Maf 1-3 napojen välissä n 12.9V tasakaasulla 3000rpm asti, mutta kun kaasuläpän avaa täysin auki, jännite tipahtaa 10.9V ..onkohan ok? Akku on hyvä ja latauskin pelaa, tuo kuumalangan syöttöjännite lie tulee eculta..
Edit: Sytkän ajoituslampulla katsoin, ennakko kasvaa kierrosten myötä, mutta urku auki ennakko pienenee puoleen siitä mitä se on esim 2000rpm!? Ecu haluaa palamatonta soppaa lisää katille, eli lambdan mielestä kone on laihallako? Voisko olla?
Maf 1-3 napojen välissä n 12.9V tasakaasulla 3000rpm asti, mutta kun kaasuläpän avaa täysin auki, jännite tipahtaa 10.9V ..onkohan ok? Akku on hyvä ja latauskin pelaa, tuo kuumalangan syöttöjännite lie tulee eculta..
Edit: Sytkän ajoituslampulla katsoin, ennakko kasvaa kierrosten myötä, mutta urku auki ennakko pienenee puoleen siitä mitä se on esim 2000rpm!? Ecu haluaa palamatonta soppaa lisää katille, eli lambdan mielestä kone on laihallako? Voisko olla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa