VolkSWAGon -99 -Myyty
Valvoja: ffp jäsenet
VolkSWAGon -99 -Myyty
Parin vuoden aikainen Audin omistus sai kaihoamaan lisää vaggineita vaikka kaiken maailman pemarit ja merseedekset kummittelivatkin mielessä, no sopivasti kotikylältä löyty pikkuvikainen ja kedon rumin kukkanen nimittäin käyttöautona ollut -99 vuotinen saksantuonti b5 korinen Passatti! Hinta ja 1.8T vakiona mietitytti, ja nyt sit otettiin tietonen riskin tän kanssa.
Pasuuna oli myyntikuvissa likainen kun synti ja maininta että siinä olisi myös toimiva webasto niin olihan se katsottava kun samalla kylällä oli ja hintakaan ei ollu kovin paha.
Paikanpäällä sitten parit pikkuviat todettiin vagcomilla (G62 ja EVAP sekä kaikissa ovissa keskulukon ongelmia). Seuraavana päivänä otettiin auto sitten kaverin kanssa työn alle, CCM piuhoista löytyi vika keskuslukolle, uusi anturi ja yllättäen pelkän EVAPin liittimen takaisinlaittaminen hävittikin kaikki vikakoodit Good For Me!
Tässä pariviikkoa auton omistaneena voisin väittää itseäni tyytyväiseksi vaikka pieniä "löytöjä" löytyikin kuten mm pakosarjassa murtuma, putki vuotaa yms. pikkuvikoja.
Ulkonäöllisesti on jo jotain keretty tekemäänkin, välikelin vanteet kasipuokkia edessä ja ysipuokkia takana, jomit tuon originellin "highlinen" tilalle sekä orkkismaski tuo omaansilmäänsopimattoman merkittömän tilalle.
Lähtötilanteesta ei ole kuvaa mutta huomattavasti suttusemman näkönen oli ilmestys kun se pihaan saapui, no olipahan siinä se toimiva thermotoppi :)
Käytiin tuossa erään foorumilaisen kanssa metsästämässä mikkelissä sopivia kuvausmestoja ja tässä vähän saldoa haluatte kumminkin nähä mistä on kyse, tai sitten ette.
Keulasta nostettiin hieman kuvien oton jälkeen ku meinas vähä raapia.
Ainiin jos jollain on tarjota kontin päälle tulevaa pikkuspoileria ja 3bg:n takavaloja ni saapi ilmoittaa, ois tarvetta!
Pasuuna oli myyntikuvissa likainen kun synti ja maininta että siinä olisi myös toimiva webasto niin olihan se katsottava kun samalla kylällä oli ja hintakaan ei ollu kovin paha.
Paikanpäällä sitten parit pikkuviat todettiin vagcomilla (G62 ja EVAP sekä kaikissa ovissa keskulukon ongelmia). Seuraavana päivänä otettiin auto sitten kaverin kanssa työn alle, CCM piuhoista löytyi vika keskuslukolle, uusi anturi ja yllättäen pelkän EVAPin liittimen takaisinlaittaminen hävittikin kaikki vikakoodit Good For Me!
Tässä pariviikkoa auton omistaneena voisin väittää itseäni tyytyväiseksi vaikka pieniä "löytöjä" löytyikin kuten mm pakosarjassa murtuma, putki vuotaa yms. pikkuvikoja.
Ulkonäöllisesti on jo jotain keretty tekemäänkin, välikelin vanteet kasipuokkia edessä ja ysipuokkia takana, jomit tuon originellin "highlinen" tilalle sekä orkkismaski tuo omaansilmäänsopimattoman merkittömän tilalle.
Lähtötilanteesta ei ole kuvaa mutta huomattavasti suttusemman näkönen oli ilmestys kun se pihaan saapui, no olipahan siinä se toimiva thermotoppi :)
Käytiin tuossa erään foorumilaisen kanssa metsästämässä mikkelissä sopivia kuvausmestoja ja tässä vähän saldoa haluatte kumminkin nähä mistä on kyse, tai sitten ette.
Keulasta nostettiin hieman kuvien oton jälkeen ku meinas vähä raapia.
Ainiin jos jollain on tarjota kontin päälle tulevaa pikkuspoileria ja 3bg:n takavaloja ni saapi ilmoittaa, ois tarvetta!
Viimeksi muokannut korde, 31.5.2014 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nähnyt joskus mersun umpiot kiillotettuna tolla mequn Headlight Restoration Kitillä ja oli aikasta kirkkaan oloiset kun oli vanha ja kiillotettu vierekkäin. Muistaakseni kehukin viellä ettei mennyt edes kamalasti aikaa, mutta tästä on pari vuotta aikaa että voi muistikin tehdä tenät.
Komia auto jokatapauksessa ja menossa hyvään suuntaan! :)
Komia auto jokatapauksessa ja menossa hyvään suuntaan! :)
Kiillottamalla saa yleensä hyvän vesihiomalla ja myllyttämällä ( lähes aina kulunut umpio vaatii vesihionnan jotta lopputuloksesta tulee hyvä ), muttei uudenveroista. Aina jää pientä sameutta joka johtuu yleensä umpion sisäpinnalle kertyneestä liasta, mahdollisesta muovin läpihalkeilusta muovin kuumimmilta kohdilta puhumattakaan itse linssien ja heijastinpintojen kunnosta. Korjatussa myös tuo hyvänä pysyvyys on ajallisesti paljon rajallisempi, verrattaen uuteen joka kestää yleensä useamman vuoden hyvänä. 3B:n uudet linssiumpiot maksavat nykyisin jopa alle 150€ ja heijastinumpioparia halvemmallakin, joten jos laskee hinta/tehokkuus/käyttöikä -suhdetta, eivät uudet ole oikeasti paha hankinta jos vanhat on jo useamman vuoden vanhat ja kuluneet.
Hioa noi pitää ennen kiillotusta, tuo pinnoite on alkanut irtoamaan ja pinta on sellainen röpelöinen. Samaa vikaa on tossa meidän omassa Octaviassa.
Jos pinta olisi vain mattaantunut / samea, niin sitten onnistuisi kyllä pelkkä kiilloitus.
Ja ei tarvitse enempää neuvoja kiilloitukseen, kiitos vaan. Minä tuon toteutan ja tiedän kyllä mitä niille pitää tehdä ja mitä jättää tekemättä. ;)
Jos pinta olisi vain mattaantunut / samea, niin sitten onnistuisi kyllä pelkkä kiilloitus.
Ja ei tarvitse enempää neuvoja kiilloitukseen, kiitos vaan. Minä tuon toteutan ja tiedän kyllä mitä niille pitää tehdä ja mitä jättää tekemättä. ;)
Takavalot alkoivat toimimaan pienen tempun jälkeen. Eli joutu ottaa yhen liittimen irti ni alkoivat toimimaan normaalisti. Ollut motivaatio koko romun kanssa hieman hukassa kun on ollut käytännössä vapari viaksi löyty minor defekt turbolaaderissa.
Eli siis 005:sta oli hukkaportin läppä hukkunut -> 0.1 bar yay!
029 tilalle ja boost is back.
Samalla vähä siistittiin konehuonetta ihmisten kiusaksi. Edelliset kesävanteet meni kaupaksi ja nyt olis tarkoitus etsiä jotain mielenkiintoista ensikesäksi.
Laitellaas kuvia kunhan kotia kerkiää asettua :)
ps: kromia mittaristoon ja jotai mählää jäi lasiin.. millähän saisi putsattua?
vetokoukkukin sai lähdön... lukkomekanismi oli paska ni joutu väkivaltaa käyttää että lähti pois.
ompahan kliinimpi nyt :)
Eli siis 005:sta oli hukkaportin läppä hukkunut -> 0.1 bar yay!
029 tilalle ja boost is back.
Samalla vähä siistittiin konehuonetta ihmisten kiusaksi. Edelliset kesävanteet meni kaupaksi ja nyt olis tarkoitus etsiä jotain mielenkiintoista ensikesäksi.
Laitellaas kuvia kunhan kotia kerkiää asettua :)
ps: kromia mittaristoon ja jotai mählää jäi lasiin.. millähän saisi putsattua?
vetokoukkukin sai lähdön... lukkomekanismi oli paska ni joutu väkivaltaa käyttää että lähti pois.
ompahan kliinimpi nyt :)
Nonnih tulipa sitten käytyä leimalla, 15mm liian matala keulasta ja yks tukivarsi vaihdettavana, lievästi sanottuna helpotus kun ei oo jaksanu kiinnostaa tutkia tuota nyt, otin leiman lähinnä kokeiluna että mitä joutuu ehjäämään, eli eipä tässä nyt oo muuta ku maalipinnan fiksailua ja muuta pientä siistimistä (votexin takalippaa, putkistofixiä sun muuta.
Tuollasena sen leimalla käytin :)
Tuollasena sen leimalla käytin :)
Pitäisi tuohon ohjelma saada vielä edukkaasti hommattua?
Foorumilaisten ehdotuksia?
konehan on jo 286tkm ajettu että onkohan sen kanssa ongelmia?
EDIT: Meinas ollakkii liian hyvi asiat ollakseen totta, nyt alko kuuluu vitullinen rutina ovipahvista ku ikkunaa yrittää avata, mikä näistä menee helpoiten? Vaijeri? Nylon tappi? Hissien klipsut?
Ja mistähä sais varaosasia noihin?
Foorumilaisten ehdotuksia?
konehan on jo 286tkm ajettu että onkohan sen kanssa ongelmia?
EDIT: Meinas ollakkii liian hyvi asiat ollakseen totta, nyt alko kuuluu vitullinen rutina ovipahvista ku ikkunaa yrittää avata, mikä näistä menee helpoiten? Vaijeri? Nylon tappi? Hissien klipsut?
Ja mistähä sais varaosasia noihin?
Kaikkia noita varaosia on ebay pullollaan, Briteistä kannattaa hakea, jos ei saksankieli taivu. Yleensä menee ikkunan muoviset klipsit, tosin yhden Golfin korjasin mistä oli vaijeri menny solmuun, kun oli hypännyt pois sijoiltaan.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=passat+b+5+window+regulator&_nkwusc=passa+b5+window+regulator&_rdc=1
Okzamilta tilasin omaan Boraani ja yhteen T5 Transporteriin ja laatu oli hyvä.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=passat+b+5+window+regulator&_nkwusc=passa+b5+window+regulator&_rdc=1
Okzamilta tilasin omaan Boraani ja yhteen T5 Transporteriin ja laatu oli hyvä.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
omassa 3bg:ssä rutisi ostaessa hantin ovi ja tällanen löytyi
http://s1044.photobucket.com/user/Junan ... 7.jpg.html
olisko pakkasella yritetty avata kun avauksen pää vaijerista oli poikki ja sulku puoli hyvässä solmussa.
http://s1044.photobucket.com/user/Junan ... 7.jpg.html
olisko pakkasella yritetty avata kun avauksen pää vaijerista oli poikki ja sulku puoli hyvässä solmussa.
Joopa, löyty tosiaan samalta kylältä SoMen välityksellä uus, halvalla niin sai sen samantien nippuun.
Tuossa yhdistin viihdekeikan lutakossa hyötyyn ja kävin seuraavana aamuna pienissä tärinöissä MoTestilla mikan juttusilla, nyt on vielä hymykorvissa kun sai pienen piristyksen tuohon käyttikseen. Tuollaisena tuon 1.8T:n olisi pitänyt olla jo tehtaalta :D
Ilman saanti on kuulemma onnetonta tuolla vakio jäähyllä niin pitäisiköhän pieni keulalle asennettava cooleri kenties metsästää jostain kiinasta? Ajanee asian tollasessa lastuvehkeessä täysin? Ja varmaan esim tuon TIP:in vaihtokin auttaa jotenkin jos kovin päässyt rapistumaan ajan saatossa?
Ja tänään tutkiskelin autoa nosturilla selvittääkseni että voisko joku muu aiheuttaa tärinän jyrinän tutinan liikkelle lähtiessä kuin kytkin tai vauhtipyörä, voisiko olla mahdollista että täysin finaalissa olevat vaihteiston tukikumit saattaisivat olla syypäitä siihen? Laatikosta kun otti kiinni ja heilutti ni johan heilu. Kuskin puolen kannakkeesta tulee kumit sormin pois :D Menevät vaihtolistalle mahd nopeaan.
Kaiken näköstä. Iski uus into ton laittelemiseen :D
Tuossa yhdistin viihdekeikan lutakossa hyötyyn ja kävin seuraavana aamuna pienissä tärinöissä MoTestilla mikan juttusilla, nyt on vielä hymykorvissa kun sai pienen piristyksen tuohon käyttikseen. Tuollaisena tuon 1.8T:n olisi pitänyt olla jo tehtaalta :D
Ilman saanti on kuulemma onnetonta tuolla vakio jäähyllä niin pitäisiköhän pieni keulalle asennettava cooleri kenties metsästää jostain kiinasta? Ajanee asian tollasessa lastuvehkeessä täysin? Ja varmaan esim tuon TIP:in vaihtokin auttaa jotenkin jos kovin päässyt rapistumaan ajan saatossa?
Ja tänään tutkiskelin autoa nosturilla selvittääkseni että voisko joku muu aiheuttaa tärinän jyrinän tutinan liikkelle lähtiessä kuin kytkin tai vauhtipyörä, voisiko olla mahdollista että täysin finaalissa olevat vaihteiston tukikumit saattaisivat olla syypäitä siihen? Laatikosta kun otti kiinni ja heilutti ni johan heilu. Kuskin puolen kannakkeesta tulee kumit sormin pois :D Menevät vaihtolistalle mahd nopeaan.
Kaiken näköstä. Iski uus into ton laittelemiseen :D
Nyt tarvittas jotain velhoa ettimään tälläiset, oma etsiminen ei tuottanut tulosta, liekkö sen verran oldskoolit tuikut.
Että jos jollain pussihousulla ois tollaset tai tietoa mistä vois löytää ni vinkkiä kiitos.
Tai vaihtoehtosesti fiksun näkösiä sumareita tai päiväajovaloja(pienellä varauksella jälkimmäiset)
http://www.passatplus.de/umbauten/tagfa ... /hella.htm
Että jos jollain pussihousulla ois tollaset tai tietoa mistä vois löytää ni vinkkiä kiitos.
Tai vaihtoehtosesti fiksun näkösiä sumareita tai päiväajovaloja(pienellä varauksella jälkimmäiset)
http://www.passatplus.de/umbauten/tagfa ... /hella.htm
Tuossa erään foorumilaisen ranchilla kävin ni otettii sit parit kuvat samalla, pestähän se ois pitäny mutta alkopa sataa vettä samalla ku räpsittii ni eipä sen väliä, kevveemmällä sano sää.
Vanteet voin myydä ekalle jolla järkevä tarjous, tekee mieli silmään sopivampaa vannetta...
eli 18x9 et38 joka kulmassa ja päällä uudehkot sunny 225/40 gummid (EDIT: myyty)
Keulaa pitää tiputtaa vähän kunhan saa aikaseks paukutella pokkaukset pois. nyt tuo rohjo on katsastuskorkeudessa.
Markku turas vähä klimaa ja mittaristoa ku kolvi ei pysy omassa kädessä eli kiitokset Markku!
Vanteet voin myydä ekalle jolla järkevä tarjous, tekee mieli silmään sopivampaa vannetta...
eli 18x9 et38 joka kulmassa ja päällä uudehkot sunny 225/40 gummid (EDIT: myyty)
Keulaa pitää tiputtaa vähän kunhan saa aikaseks paukutella pokkaukset pois. nyt tuo rohjo on katsastuskorkeudessa.
Markku turas vähä klimaa ja mittaristoa ku kolvi ei pysy omassa kädessä eli kiitokset Markku!
Viimeksi muokannut korde, 30.3.2014 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tässä nyt ois pikkanen into alkaa sovittelee s4 b6:n puskurin alaosaa... ois sopuhintanen ja suht OEM, sloveniassa taitaa tulla ensimmäinen samanlainen vastaan. :)
Toki jos oikeasti huokealla osat bg konversioon saa niin saatan jopa olla pikkuisen kiinnostunut, c5 a6:n nahatkin kiinnostais jos polkuhintaan saa :)
Toki jos oikeasti huokealla osat bg konversioon saa niin saatan jopa olla pikkuisen kiinnostunut, c5 a6:n nahatkin kiinnostais jos polkuhintaan saa :)
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Edestä ruuvasin kierrettä reilun sentin (sekin vei yhteensä 3h v#tun jomit) alaspäin, pitää zuumailla alkaako olee vielä peruskäyttiskorkeudella vai vieläkö joutuu erikoistyökalujen kanssa leikkimään....
Pitäisi myös poistella ikkunoista liimat, kenelläkään loistavia vinkkejä sen poistoon?
Sinooli tiedetään mutta onko muita?
Pitäisi myös poistella ikkunoista liimat, kenelläkään loistavia vinkkejä sen poistoon?
Sinooli tiedetään mutta onko muita?
Itsekkin olen joskus vääntänyt jomin säätölautasia 143 Bahco:lla+ metrin jatkovarrella ja iskari ruuvipenkissä kiinni, putsauksien, lämmittelyjen ja jäähdytyksien jälkeen (toki myös wd40:sta meni purkki) meiningillä "tapahtu mitä tapahtu" mutta aukes kuitenkin ja kierre ja iskari pysyi ehyenä :) Aivan koko 70kg painolla sai roikkua jatkovarren päässä nytkytellen. Hiukan oli hapettuneet kiinni :)
Tulipa tuossa viikon aikana asennettua hifejä, jarruja ja poisteltua edellisen omistajan sätöksiä ajovaloista, kiitos hänen kaikki muoviset säätörattaat ovat paskottu eli mites sais tuota valokuviota säädeltyä kohilleen?
Automaattisen korkeudensäädön moottorin piirikortista kärähtänyt jotain, ainakin silmämääräisesti joten siitä ei ole apua.
Ja mikä mahtaa olla siellä alakiinnitysruuvin vieressä oleva muovinen kaksiasentoinen säätö?
Alla vähän kuvia.
Jarrurempan ohessa maalailin sit satulat samalla.
Ja tuon verran lähti ylimääräistä piuhaa konehuoneesta. EI vitun sätökset, sentään sulakepesät olivat asiallisia.
Automaattisen korkeudensäädön moottorin piirikortista kärähtänyt jotain, ainakin silmämääräisesti joten siitä ei ole apua.
Ja mikä mahtaa olla siellä alakiinnitysruuvin vieressä oleva muovinen kaksiasentoinen säätö?
Alla vähän kuvia.
Jarrurempan ohessa maalailin sit satulat samalla.
Ja tuon verran lähti ylimääräistä piuhaa konehuoneesta. EI vitun sätökset, sentään sulakepesät olivat asiallisia.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa