Tyhjäkäynti pärskäyttelee, rytmihäiriöitä. Moottorjarrutuksissa meno on "lötkäyttelevää". Muuten vetää hyvin ajossa.
Palstalta olen lukenut asiaan liittyviä juttuja, ja tehnyt seuraavat, ilman merkittävää mutosta.
- alipaineletku (jarruille) vaihdettu
- tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu
- virranjakajan kansi vaihdettu
- Se vag "kumijalka" ruiskuyksikön alle vaihdettu
- puola vaihdettu
Pitäisikö jo tyytyä ajatukseen, että kuuluu asiaan tässä tapauksessa?
VW Vento 1996 1.8 bensa "röpöttää"
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Kiitos vastauksesta! Tuohon pitää pyytää jo jonkun fiksumman apua. Nuo edellä mainitut juttuni on ollut helppo tehdä itse omalla kokemuksella ja loput verstalla, ja motonetista osat on halpoja. Eipä tuo nyt tietysti elämää paljon haittaa. Voi varmaan johtua jo moottoristakin, sillä on ajettu 420 tkm ilman mitään koneremonttia. Tosin kone käy vieläkin kuin "singeri" ja öljyä menee itse keksimälläni vaihtovälillä (15tkm) noin litra.
-
- -
Vielä...
...pöljä kysymys. Onko tuonne sähköpuolelle mitä tehtävissä, kannattaako haaveilla tuon "sytytysyksikön" vaihtoa? Ja todennäköisesti se toimii niin kuin vanhakin? Jos tätä on käsitelty palstalla ennenkin, sori, minä en löytänyt.
Oliko moottorille tehty mitään remonttia ennenkuin alkoin temppuilemaan??
-muut alipaineletkut
-tyhjäkäyntimoottori
-moottorin sähköjohdot
tarkista liittimet ruiskun puolelta 3 kpl ja heiluttele niitä moottorin sähköjohtoja jotka tulevat moottorin päästä ruiskulle kun moottori on käynnissä / joku toinen painaa kaasua... ... omassa oli ne kovettuneet ja yksi oli poikki jolloin oireet olivat huono tyhjäkäynti kävi rikkaalla ja paukutti pakoputkessa kun moottorijarrutti välllä ei ottanut kierroksia kun painoi kaasua
-muut alipaineletkut
-tyhjäkäyntimoottori
-moottorin sähköjohdot
tarkista liittimet ruiskun puolelta 3 kpl ja heiluttele niitä moottorin sähköjohtoja jotka tulevat moottorin päästä ruiskulle kun moottori on käynnissä / joku toinen painaa kaasua... ... omassa oli ne kovettuneet ja yksi oli poikki jolloin oireet olivat huono tyhjäkäynti kävi rikkaalla ja paukutti pakoputkessa kun moottorijarrutti välllä ei ottanut kierroksia kun painoi kaasua
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”