Eberspächerin korjaus/huolto
Valvoja: ffp jäsenet
eberi ei käynnisty: pumppu kyllä pyörii...
eberi toiminut T4-96 2.5TDI:ssä tähän asti moitteetta mutta nyt ei lähde polttamaan, pumppu pyörii... akku on täysi... onko tietoa mikä vikana...tankki on täynnä, pakkasta ulkona -11 astetta ja kotiin tullessa klo 15 toimi vielä ok, pölläytti kylläkin muutaman kerran valkoista/harmaata alkuvaiheessa ennenkuin hyppäsin auton sisälle...
Kysytäänpäs täältä jos jollain olisi kokemusta seuraavanlaisesta Eber ongelmasta. Auto on 02 Sharan ja siinä on alkuperäisasennuksena D5WZ+minikello. Ilmeni semmoinen ongelma että kun laite yrittää päälle, joko esilämmitystä tai ajon aikana, minikellosta käy jatkuvasti virrat poikki eikä laite lähde päälle ollenkaan. Purin laitteen ja tutkailin josko olisi maavikaa, mutta kaikki näyttäs olevan ok. Virtojen pätkiminen häviää jos irroitan PA pumpun johdon pumpun päästä. Silloin vesipumppu ja sisäpuhaltimet toimivat ja kellossa juoksee aika mutta Eber on aivan mykkä. Kokeilin vielä korvaamalla PA pumpun keinokuormalla ja vika oli silloinkin päällä eli vika ei ole pumpussa. Alkaa vaikuttamaan ohjainpiirivialta. Olisko ideoita mistä voisi etsiä vikaa ennen uuden ohjaimen kokeilemista?
^vikakkoodit lukuun ensteks. Eihän vain johdot ole oikarissa jostain polttoainepumpulla? Kokeile antaa pumpulle virtaa suoraan niihin nastoihin. Pumpun pitäisi napsahtaa kun syöttää virtaa vuoroin molempiin nastoihin. Toinen vaihtoehto on irrottaa sulakkeet muutamaksi tunniksi ja kokeile päälle sen jälkeen.
Olikos tuossa jo can-väylällä eberi???
Olikos tuossa jo can-väylällä eberi???
Alkuperäisenähän tuossa ei ole kelloa?
Lisäsarja kytketty auton ja lämmittimen töpseleiden väliin.
Lämmitin ei yritä käynnistyä jos pumppu on irti -> ei myöskään hehkuta ja sitäkautta
ei ota juurikaan virtaa.
Kellon virrat tulee lisäsarjasta Eli käytännössä samasta mistä lämmitinkin saa virtansa.
Itse kyllä lähtisin hakemaan vikaa syötöstä.
Vikakoodit saat luettua "vw:n" testerillä odb pistokkeesta.
Lisäsarja kytketty auton ja lämmittimen töpseleiden väliin.
Lämmitin ei yritä käynnistyä jos pumppu on irti -> ei myöskään hehkuta ja sitäkautta
ei ota juurikaan virtaa.
Kellon virrat tulee lisäsarjasta Eli käytännössä samasta mistä lämmitinkin saa virtansa.
Itse kyllä lähtisin hakemaan vikaa syötöstä.
Vikakoodit saat luettua "vw:n" testerillä odb pistokkeesta.
Terve! Olis Eber D4W (vm-2000? pumput lämmittimessä ja minikello, ei "lämpötila"ohjausta) mallisessa lämmittimessä seuraavanlaista ongelmaa, lämmitin ottaa ja lähtee päälle aivan omia aikojaan sillointällöin. Vika ei toistu vähän väliä vaan saattaa tulla kerran kuukaudessa/puolessa vuodessa, parin päivän välein? Senkin tempauksen tekee että ei sammu minikellosta ohjattaessa sammuksiin. Kellossa näkyy vaan kellonaika kun laite pöhisee ja alkaa laskemaan aikaa kun käskee päälle vaan ei sammu, ja lämmityslaitteen puhallin ei lähde päälle kun koje alkaa omiaan puuhaamaan, sitten lähtee kun napauttaa kellosta päälle.. Vikakoodeja ei luettu vielä, korjaamossa epäilivät aivojen tai minikellon olevan sökö. Tilanne rauhoittu kun oli viikon verran ilman sulakkeita koko koje ja laitoin sulakkeet paikalleen niin meni alun toista viikkoo ilman ongelmia ja toimi niinkuin piti vaan nyt taas alotti samat kenkkulut, sulakkeet taas irti ja mietintämyssy savuaa päässä.. Muilla samanlaisia ongelmia, ei löytynyt söörtsillä eikä kuuklesta oikein moista vikaa. Laite asennettuna VW Golf variant 4motion AJM vm-2000.
Auto oli eberihuollossa ja sanoivat et ohjainlaite pitäs uusia, mistä tollasta mahtais saada edukkaasti? Ebaysta ei löytyny sopivalla osanumerolla yhtäkään...
Sanoivat huollossa et heillä se osa maksaa pitkälti yli 300€, joten päädyin metsästämään muualta.
Sanoivat huollossa et heillä se osa maksaa pitkälti yli 300€, joten päädyin metsästämään muualta.
Viimeksi muokannut albanzo, 17.12.2012 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^tuolta selviää: http://www.eeperi.com/eberspacher_varaosat.html
esim. edellämainittu:
6 22 5201 04 00 01 ohjainlaite 12V B5WS / B5WSC 250,00 €
esim. edellämainittu:
6 22 5201 04 00 01 ohjainlaite 12V B5WS / B5WSC 250,00 €
riittääkö muuten et toi varaosanumero täsmää? ku sain tosta omasta ohjainlaitteesta myös "AUS" ja "FABRIK" -numerot ni mietin et pitääkö kaikkien numerosarjojen täsmätä, vai riittääkö et toi varaosanumero täsmää.
Viimeksi muokannut albanzo, 17.12.2012 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ohjainlaite tuli ja asensin sen heti paikalleen, mut ei se eberi vaan siltikään syty.
nyt on vaihdettu jo paloilmapuhallin, hehkutulpan sihti, tiivisteitä, pakoputki ja toi ohjainlaite. bensapumpun nurkilla rele napsuu ja bensa haisee, mut ei vaan suostu syttymään toi vehje. hehkutulppaa eivät huollossa vaihtaneet, koska toi keraaminen on kuulemma _ikuinen_.
kellään ideoita et mistä vois vikaa etsiä? vikakoodit koitan päästä katsomaan ens viikolla.
eli, perus "kiihdytysääni" kuuluu, mut siinä kohtaa ku pitäs syttyä, ni hiljenee kokonaan.
nyt on vaihdettu jo paloilmapuhallin, hehkutulpan sihti, tiivisteitä, pakoputki ja toi ohjainlaite. bensapumpun nurkilla rele napsuu ja bensa haisee, mut ei vaan suostu syttymään toi vehje. hehkutulppaa eivät huollossa vaihtaneet, koska toi keraaminen on kuulemma _ikuinen_.
kellään ideoita et mistä vois vikaa etsiä? vikakoodit koitan päästä katsomaan ens viikolla.
eli, perus "kiihdytysääni" kuuluu, mut siinä kohtaa ku pitäs syttyä, ni hiljenee kokonaan.
en ehtinyt tutkimaan viikonloppuna sen tarkemmin, mutta keskiviikkona menee pajalle tutkittavaks. sanoivat, että pitää ilmeisesti nollata vikakoodit yms. uuden ohjainlaitteen asennuksen jälkeen, että alkaa toimimaan... toivotaan siis parasta.
Viimeksi muokannut albanzo, 3.12.2012 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaahas, potilas eberspächer b5ws, vaihdettu hehku ja liekkivahti. Lähtee kylmänä käyntiin minuutiksi ja sammuu. Kuuluu p-a pumpun naputus ja vesi kiertää. Lämpimänä ei lähde käyntiin, kellossa juoksee aika 2minuuttia ja sitten ilmottaa, että liekkivahti on liian kuuma muka. Antaa kylmänä koodin f64 eli katkos liekkivahdissa. Mikähän tossa on loppu? palopesää en päässy kattomaan ku ei tahdo ruuvit aueta... Meni yksi wurthin ruuvarin kärki poikkikin?! Käynnistyessään pitää semmosta wuf wuf ääntä joka tihenee pikku hiljaa eli oisko paloilmapuhallin loppu?
noniin! nyt toimii! bensaletkun ja aivot vaihdoin. Aivot valitti f64 eli liekkitunnistinta vaikka aivot oli rikki. Bensaletku oli ottanut osumaa ja päästi ilmaa putkeen/ruikki bensat pihalle. Bensapumpun naputusta ei meinaa nyt enää kuulla kun ennen se taas kuului todella selvästi. Kiitos LH:lle avusta!
Eberi antaa säännöllisesti vikakoodia AF:30. Pieni kolautus laitteen kylkeen, niin lähtee toimimaan, mutta muutaman päivän seisonta saa taas puhaltimen jumiin.
Nyt kun suunnitelmissa on puhaltimen vaihto, niin mitä mahdollisesti kannattaa samalla vaihtaa, kun laite on auki? Lämmitin toimii muuten hyvin. Ei savuta eikä sammahtele keskenkaiken. ikää lämmittimellä on 7 vuotta ja ollut aika aktiivisesti talvisin käytössä
Nyt kun suunnitelmissa on puhaltimen vaihto, niin mitä mahdollisesti kannattaa samalla vaihtaa, kun laite on auki? Lämmitin toimii muuten hyvin. Ei savuta eikä sammahtele keskenkaiken. ikää lämmittimellä on 7 vuotta ja ollut aika aktiivisesti talvisin käytössä
Jaahas, ny on T-4 -96 multivanin eberi mykkä ja pitäis saada kuntoon vikkelään. Koko saakelin laitos mulle vieras kun juuri hankittu, joten kysyn tyhmänä kasan viisaita kysymyksiä :D
1. Lähteekö tuo siis automaattisesti käyntiin jossain lämpötilassa? Mistä mittaa lämmön?
2. Voiko tuota jotenkin koittaa käymään ilman että auto käy, kun ei saakeli kuule mitään tosta lämppäristä ku kiisseli rötköttää korvanvieressä.
3.Lämmittääkö lyhyillä letkuilla moottoria, vai kiertääkö putkisto ensin jonkin vaihdinkennon läpi moottoriin vasta? Tuntui että lasille ei saa lämmintä, mutta takajalkatilaan tulee persutuntumalla lämpimämpää
4. Voiko tohon hommata eberin käyttöboksin että voisi käyttää moottorin lämmittämiseen myös ennen starttia?
5. Arvatkaa vituttaako korjata pakkasessa tuollaista, just pois myydyssä passatissa ku 5kW toimi kaukosätimellä kaikki kuin ajatus :/
6. Onks tuo 3,4 vai 5kW malli vakiona
7. Meneekö esim 5kW boltton jos löydän sopivasti
Tuntuu ettei kiulu lämpiä perkale ees 40km ajossa vielä. Peitin koko syylärin eestä pahvilla ny enshätään vaikka siellä onkin ne kaihtimet. Ompahan etupuolellakin jotain
Parasta tässä on että tuolla pitäs tuupata saariselälle viikolla 9, ja oon tässä välissä työreissuissa 3 viikkoa + pitkää päivää suurin osa välistä. Onks joku Tervakosken nurkilla jolla ois intoa tuota katsoa jos en parissa illassa hoksaa vikaa.
1. Lähteekö tuo siis automaattisesti käyntiin jossain lämpötilassa? Mistä mittaa lämmön?
2. Voiko tuota jotenkin koittaa käymään ilman että auto käy, kun ei saakeli kuule mitään tosta lämppäristä ku kiisseli rötköttää korvanvieressä.
3.Lämmittääkö lyhyillä letkuilla moottoria, vai kiertääkö putkisto ensin jonkin vaihdinkennon läpi moottoriin vasta? Tuntui että lasille ei saa lämmintä, mutta takajalkatilaan tulee persutuntumalla lämpimämpää
4. Voiko tohon hommata eberin käyttöboksin että voisi käyttää moottorin lämmittämiseen myös ennen starttia?
5. Arvatkaa vituttaako korjata pakkasessa tuollaista, just pois myydyssä passatissa ku 5kW toimi kaukosätimellä kaikki kuin ajatus :/
6. Onks tuo 3,4 vai 5kW malli vakiona
7. Meneekö esim 5kW boltton jos löydän sopivasti
Tuntuu ettei kiulu lämpiä perkale ees 40km ajossa vielä. Peitin koko syylärin eestä pahvilla ny enshätään vaikka siellä onkin ne kaihtimet. Ompahan etupuolellakin jotain
Parasta tässä on että tuolla pitäs tuupata saariselälle viikolla 9, ja oon tässä välissä työreissuissa 3 viikkoa + pitkää päivää suurin osa välistä. Onks joku Tervakosken nurkilla jolla ois intoa tuota katsoa jos en parissa illassa hoksaa vikaa.
Onko alkuperäinen 3kw eberi?
Perusvikoja: hehku pimeenä, puhallin jumissa, palotila täynnä karstaa. Toisissa malleissa sisällä nappi josta lähtee päälle jos ei kelloa. Muuten ei sitä oikein käyntiin saa.
Vaihda termari(orkkis) ni alkaa ehkä lämpöä riittämään. Ja tuki koko keula talveksi(jätä VW-merkin kokoinen alue auki).
Jos tarvii hommata kellosarja ni kato samalla käytetty 5kw töhötin. Uusi kellosarja maksaa saman verran kuin käytetty isompi malli.
Perusvikoja: hehku pimeenä, puhallin jumissa, palotila täynnä karstaa. Toisissa malleissa sisällä nappi josta lähtee päälle jos ei kelloa. Muuten ei sitä oikein käyntiin saa.
Vaihda termari(orkkis) ni alkaa ehkä lämpöä riittämään. Ja tuki koko keula talveksi(jätä VW-merkin kokoinen alue auki).
Jos tarvii hommata kellosarja ni kato samalla käytetty 5kw töhötin. Uusi kellosarja maksaa saman verran kuin käytetty isompi malli.
En muista mistä tuli -07 5kW easystart + säätimellä 980,- kotiovelle toimitettuna ei varmaan saa enää... Originaali siellä on, missä starttinappi sijaitsee? Pitää varmaan ladata joku softa että vois kattoo obd:lla koodia jos näyttää jotain. Termari ja liemet vaihdettu 20tkm sitte jakorempan yhteydessä
Viimeksi muokannut Toheltaja, 14.1.2014 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu, semmonen snadi oranssilla ledillä oleva pasussakin oli kaukosäätimen kanssa. Kyllähän toi ny jollain ilveellä tarttis saada käyntiin hyppylangalla kun ei viittis purkaa koko sontaa lattialle testattavaks (siihen se kuitenkin menee jos ei pelaa)
Nyt on koitettu, B1 liittimelle tulee punaiseen 12,56V ja ruskee maa ok. liittimet 3/4 lähtee polttoainepumpulle. Lämpötila-anturi näyttää 1,1Ohm, eli on vaikuttuneena tällä kelillä ainakin. Tuossa kun ottaa käyttökomennon laturin D+ nastasta, niin hyppyytin sen akun plussalta suoraan, eli pitäis lähtee käyntiin, niin laitoksesta ei kuulu pihaustakaan kyllä. Jäin vain miettimään että kun tossa ei ole erillistä vesipumppua ollenkaan, niin pitäisi silti lähteä edes yrittämään, ja laukaista sitten vesitunnistimella pois päältä kun lämpötila ylittää 85 astetta.
Ja mitä seuraavaks, onko liene ohjainlaite pimeä kun tosiaan ei puhu mittään...
Ja seuraavaks kysytään onko jollain D3WZ käypästä ohjainta, tai D3WS käy kans, etummaisessa ei oo vesipumpun ohjausta jälkimmäisessä on. Ei viittis kylmiltään tilata uutta älyä, jos jollain ois varaosalaite mistä vois älyä koittaa että pelaako tuolla loputkaan romuista. Helpompi ostaa koko perkeleen pönttö sit uutena.
Nyt on koitettu, B1 liittimelle tulee punaiseen 12,56V ja ruskee maa ok. liittimet 3/4 lähtee polttoainepumpulle. Lämpötila-anturi näyttää 1,1Ohm, eli on vaikuttuneena tällä kelillä ainakin. Tuossa kun ottaa käyttökomennon laturin D+ nastasta, niin hyppyytin sen akun plussalta suoraan, eli pitäis lähtee käyntiin, niin laitoksesta ei kuulu pihaustakaan kyllä. Jäin vain miettimään että kun tossa ei ole erillistä vesipumppua ollenkaan, niin pitäisi silti lähteä edes yrittämään, ja laukaista sitten vesitunnistimella pois päältä kun lämpötila ylittää 85 astetta.
Ja mitä seuraavaks, onko liene ohjainlaite pimeä kun tosiaan ei puhu mittään...
Ja seuraavaks kysytään onko jollain D3WZ käypästä ohjainta, tai D3WS käy kans, etummaisessa ei oo vesipumpun ohjausta jälkimmäisessä on. Ei viittis kylmiltään tilata uutta älyä, jos jollain ois varaosalaite mistä vois älyä koittaa että pelaako tuolla loputkaan romuista. Helpompi ostaa koko perkeleen pönttö sit uutena.
Toivottavasti joku osaa neuvoa, kun rupeaa tämän ongelman kanssa menemään hermot.
Eli kyseessä D5WZ eberi ja ongelmana on ettei käynnisty ja jos käynnistyy ei pysy päällä.
Ongelma alkoi n. -30c pakkasessa, kun lämmitin oli ollut päällä useita tunteja (asuntoauto käytössä), sammui ja sen jälkeen ollut tälläinen.
Hehku on uusi ja todettu toimivaksi, palopesä juuri putsattu, mutta kysymys kuuluukin että minkä näköinen se tulisi olla, kun siellä oli metalliverkon rämmäleitä siinä tulpan kohdilla, tulpan ympärillä oleva verkko oli ehjä pientä epämuodustumaa lukuunottamatta, mutta siitä se verkko ei ole irronnut ja uusi sihti löytyy.
Eberin omalla EDiTH diagnostiikka ohjelmalla todettu kaikki anturit toimivaksi.
Vaikuttaa sykepumppu vialta, mutta se toimii ainakin ämpäristä kokeiltuna, tankki on niin kaukana ettei eberin oma jaksa sieltä imeä, joten välissä on lisä sykepumppu mikä lykkää ainakin tarpeeksi löpöä ja siinä on sisäänrakennettu painekytkin.
Voiko tuo lisäpumppun paine tehdä kiusaa eberin omalle sykepumpulle niin että sieltä ei tule mitään läpi vaikka pumppausääni kuuluu.
Ja tämä toimi oikein hyvin useamman kuukauden ennenkuin lopetti toimintansa.
Diagnostiikan kautta katsottuna eberi sammuu selvästi heti kun hehkutulppa sammuu, eli vikakoodiksi tulee "sammui täydestä tehosta".
Eli kyseessä D5WZ eberi ja ongelmana on ettei käynnisty ja jos käynnistyy ei pysy päällä.
Ongelma alkoi n. -30c pakkasessa, kun lämmitin oli ollut päällä useita tunteja (asuntoauto käytössä), sammui ja sen jälkeen ollut tälläinen.
Hehku on uusi ja todettu toimivaksi, palopesä juuri putsattu, mutta kysymys kuuluukin että minkä näköinen se tulisi olla, kun siellä oli metalliverkon rämmäleitä siinä tulpan kohdilla, tulpan ympärillä oleva verkko oli ehjä pientä epämuodustumaa lukuunottamatta, mutta siitä se verkko ei ole irronnut ja uusi sihti löytyy.
Eberin omalla EDiTH diagnostiikka ohjelmalla todettu kaikki anturit toimivaksi.
Vaikuttaa sykepumppu vialta, mutta se toimii ainakin ämpäristä kokeiltuna, tankki on niin kaukana ettei eberin oma jaksa sieltä imeä, joten välissä on lisä sykepumppu mikä lykkää ainakin tarpeeksi löpöä ja siinä on sisäänrakennettu painekytkin.
Voiko tuo lisäpumppun paine tehdä kiusaa eberin omalle sykepumpulle niin että sieltä ei tule mitään läpi vaikka pumppausääni kuuluu.
Ja tämä toimi oikein hyvin useamman kuukauden ennenkuin lopetti toimintansa.
Diagnostiikan kautta katsottuna eberi sammuu selvästi heti kun hehkutulppa sammuu, eli vikakoodiksi tulee "sammui täydestä tehosta".
Tuottaa vikakoodin 52 kun ei käynnisty, eli varoaika ylitetty (~74s) ja kun käynnistyy mutta ei pysy päällä niin 54 "FLAME CUTOUT IN BOOST MODE".
Äsken löysinkin huolto/korjaus ohjeen missä mainitaan että 5kw dieselillä yhdellä käynnistysyrityksellä pitäisi tulla 8,5-9,5ml polttoainetta.
Kokeillaan tuota erillistä astiaa polttoaineen syöttöön.
Kunhan pääsen koneelle missä on tuo diagnostiikka ohjelma, niin koitan saada sen login nähtäville jotenkin. Muistaakseni viimeisellä kerralla palopesän lämpötila nousi ~170c ennenkuin sammui, eli ei vielä kovinkaan kuumaksi.
Äsken löysinkin huolto/korjaus ohjeen missä mainitaan että 5kw dieselillä yhdellä käynnistysyrityksellä pitäisi tulla 8,5-9,5ml polttoainetta.
Kokeillaan tuota erillistä astiaa polttoaineen syöttöön.
Kunhan pääsen koneelle missä on tuo diagnostiikka ohjelma, niin koitan saada sen login nähtäville jotenkin. Muistaakseni viimeisellä kerralla palopesän lämpötila nousi ~170c ennenkuin sammui, eli ei vielä kovinkaan kuumaksi.
Tässä olisi pätkä logista, siinä näkee miten lämpötila palopesässä lähtee laskemaan kun hehkutulppa sammuu, hetken päästä liekkivahti ei tunnista enää liekkiä.
CSV tiedostona = http://www.megafileupload.com/en/file/4 ... Z-csv.html
Voin myös EDiTH oman login upata jos joltain kiinnostuneelta löytyy ko ohjelma.
Kokeiltu on ämpäristä, syttyi ihan ok ja paloi pitkään, kun siirtyi vartti teholle niin sammutettiin, tätä ei vielä logattu, mutta jos jotain se kiinnostaa niin voin käydä sen loggaamassa.
Taisi vika löytyä polttoaine linjoista, pääsi muodostamaan ilmalukon.
CSV tiedostona = http://www.megafileupload.com/en/file/4 ... Z-csv.html
Voin myös EDiTH oman login upata jos joltain kiinnostuneelta löytyy ko ohjelma.
Kokeiltu on ämpäristä, syttyi ihan ok ja paloi pitkään, kun siirtyi vartti teholle niin sammutettiin, tätä ei vielä logattu, mutta jos jotain se kiinnostaa niin voin käydä sen loggaamassa.
Taisi vika löytyä polttoaine linjoista, pääsi muodostamaan ilmalukon.
Laitetaan vielä tiedoksi, jos jollain muullakin tulee vastaavanlainen ongelma.
Eli ongelma oli eberin polttoainepumpussa, se ei enää toiminut paineen alla, toimii kuitenkin jos tulopuolella ei ole painetta.
Siirtopumpun ja eberin pumpun välille tuli välisäiliö, säiliössä on anturi mikä katkaisee siirtopumpun ettei säiliö täyty täyteen, eli polttoainelinjaan ei tule painetta, nyt toimii taas hyvin.
Eli ongelma oli eberin polttoainepumpussa, se ei enää toiminut paineen alla, toimii kuitenkin jos tulopuolella ei ole painetta.
Siirtopumpun ja eberin pumpun välille tuli välisäiliö, säiliössä on anturi mikä katkaisee siirtopumpun ettei säiliö täyty täyteen, eli polttoainelinjaan ei tule painetta, nyt toimii taas hyvin.
Kuinka purkaa?
Hei, auttakaahan tyhmää. Kuinka tuon Eberin voi purkaa turvallisesti? Tarviiko ottaa jäähdytysnesteletkut irti ja polttoaineletku irti ja tulpata jos aikoo katsoa tuota palopesää ja sen karstoittumista? Mietin, että alkaako tuolta vuotaa heti jäähdytysnesteet pois jos avaa tuon kyljessä olevan metallisen kannen? Jos joku viitsisi nopeasti luetella työvaiheet tuohon purkamiseen, kiitos. Itsellä on diesel malli D5Z-H.
Re: Eberspächerin korjaus/huolto
Täällä D5WSC ja siinä rikkinäinen vesipumppu. Soittelin muutamat paikalliset firmat läpi pirkanmaalla ja kaikki tarjoo eioota + hirveätä hintaa (250 euroa)
Vinkkejä mistä moisen löytäisi hyllystä ja vielä kohtuulliseen hintaan?
Vinkkejä mistä moisen löytäisi hyllystä ja vielä kohtuulliseen hintaan?
Re: Eberspächerin korjaus/huolto
Jultsu kirjoitti:Täällä D5WSC ja siinä rikkinäinen vesipumppu. Soittelin muutamat paikalliset firmat läpi pirkanmaalla ja kaikki tarjoo eioota + hirveätä hintaa (250 euroa)
Vinkkejä mistä moisen löytäisi hyllystä ja vielä kohtuulliseen hintaan?
Nykäset vesipumpun johdot kuoresta pihalle ja motonetista 12v tarvikepumppu siihen rinnalle.
Syy miksi mieluummin asennan itselle vaan WS mallin lämppäriä..
https://www.motonet.fi/fi/tuote/386750/Kiertovesipumppu-12V-o19mm
https://www.motonet.fi/fi/tuote/386752/Pistoke-kiertovesipumppuun-38-6750-ja-30-9407
Re: Eberspächerin korjaus/huolto
On vammainen Eberi Hydronic B 5 W S, jota vaimo ei sitten käynnistellytkään kesällä.
Tuolla TP5 kaukosäätimellä saisi luettua vikakoodit, jos se blue/white johto olisi kytketty, mutta kun ei ole. Kummasta päästä johtosarjaa se yleensä jätetään irti eli mistä sitä kannattaisi alkaa metsästämään?
Tuolla TP5 kaukosäätimellä saisi luettua vikakoodit, jos se blue/white johto olisi kytketty, mutta kun ei ole. Kummasta päästä johtosarjaa se yleensä jätetään irti eli mistä sitä kannattaisi alkaa metsästämään?
Re: Eberspächerin korjaus/huolto
Kyllä se on kiinni laitteen päästä, eberi vaan pitää ensin laittaa päälle jota siihen saa diagnostiikalla yhteyden..
Re: Eberspächerin korjaus/huolto
Noinhan se ohjekin sanoo. Ja Eberi yritti startata, kun kokeilin saada vikakoodeja ulos.
Ohjeessa on myös maininta, että sinivalkoisen johdon pitää olla kytkettynä TP5 vastaanottimeen, jotta diagnostiikka olisi enabloitu. Konehuoneessa olevassa liittimessä tuo näkyy. Pitää seuraavaksi kurkistaa kojelaudan sisälle onko pinnissä 8 sinivalkoinen johto paikallaan.
Onko näissä Eberin johtosarjoissa valmiiksi liittimet päissä, vai pitääkö vielä metsästää sopiva "sielukin" jostain?
Edit: Nyt löytyi koodi 052, kun liitin diagnostiikkapiuhan päät yhteen. Syy siihen, ettei koodeja heti löytynyt: "Meillä ei ole ollut tapana jättää sitä johtoa sinne, ettei asiakkaat tee omiaan. Tule tänne, niin katsotaan koodit meidän laitteilla." Tämähän tuo tietenkin lisää kassavirtaa, kun vikakoodien lukeminen maksaa 50 euroa.
Ohjeessa on myös maininta, että sinivalkoisen johdon pitää olla kytkettynä TP5 vastaanottimeen, jotta diagnostiikka olisi enabloitu. Konehuoneessa olevassa liittimessä tuo näkyy. Pitää seuraavaksi kurkistaa kojelaudan sisälle onko pinnissä 8 sinivalkoinen johto paikallaan.
Onko näissä Eberin johtosarjoissa valmiiksi liittimet päissä, vai pitääkö vielä metsästää sopiva "sielukin" jostain?
Prerequisite for performing the diagnosis is that the diagnosis lead (blue / white) is connected to the stationary part and to the heater cable harness, complying with the circuit diagram for the radio remote control TP5 and the heater.
Note:
The “diagnosis” menu is blocked when the diagnosis lead (blue / white) is not connected.
Edit: Nyt löytyi koodi 052, kun liitin diagnostiikkapiuhan päät yhteen. Syy siihen, ettei koodeja heti löytynyt: "Meillä ei ole ollut tapana jättää sitä johtoa sinne, ettei asiakkaat tee omiaan. Tule tänne, niin katsotaan koodit meidän laitteilla." Tämähän tuo tietenkin lisää kassavirtaa, kun vikakoodien lukeminen maksaa 50 euroa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa