Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C 1.9TDI 2006, 345tkm. Omat ajot 200-345tkm välillä.
Vaihdettua:
Kaksi kierrosta takasatuloita, käsijarrupainike, etu- ja takalaakerit, taka- ja etuakselin kaikki helat. Lisäksi muita normaaleja kulutusosia.
Vikaavikaa:
Kytkin raklattaa aika hyvin, nokkaa en ole uskaltanut edes tarkistaa, kerran satunnainen käyntihärö ilman vikakoodeja. 200-345tkm on menty 10tkm öljynvaihtovälillä, tipahtaa alarajaan tuolla välillä.
Porattu ahtoputkistoon pari 2mm reikää alimpiin kohtiin, kun kerran heitti ahtoputken jäähän. Noilla rei'illä ja nokkapeitolla varustettuna ei enään vastaavaa ongelmaa.
Ruostetta aika hienosti takaluukussa ja oikeassa takakaaressa.
Sähköisen käsijarrun keksijän hirttäisin genitaaleista. Keksintö olisi saanut jäädä keksimättä.
Vaihdettua:
Kaksi kierrosta takasatuloita, käsijarrupainike, etu- ja takalaakerit, taka- ja etuakselin kaikki helat. Lisäksi muita normaaleja kulutusosia.
Vikaavikaa:
Kytkin raklattaa aika hyvin, nokkaa en ole uskaltanut edes tarkistaa, kerran satunnainen käyntihärö ilman vikakoodeja. 200-345tkm on menty 10tkm öljynvaihtovälillä, tipahtaa alarajaan tuolla välillä.
Porattu ahtoputkistoon pari 2mm reikää alimpiin kohtiin, kun kerran heitti ahtoputken jäähän. Noilla rei'illä ja nokkapeitolla varustettuna ei enään vastaavaa ongelmaa.
Ruostetta aika hienosti takaluukussa ja oikeassa takakaaressa.
Sähköisen käsijarrun keksijän hirttäisin genitaaleista. Keksintö olisi saanut jäädä keksimättä.
-04 1.9TDi passat (AVB) 325k ja rapiat taitaa mittarissa olla.
Vaihdeltua tullu laturi sekä polttoaineen lämpötunnistin kolvailtujen piuhojen kera.
Eipä tuossa muuta vikaa ole ollut, normaalia kuluvien osien vaihteluita lukuunottamatta.
Ja ruostetta ei ole missään. yksi sormenpään kokoinen pieni lontti on kuljettajan ovessa mistä maali on lohjennut pois :P
Jaksaisikohan tuota enää alkaa lastuttamaan? :D
Vaihdeltua tullu laturi sekä polttoaineen lämpötunnistin kolvailtujen piuhojen kera.
Eipä tuossa muuta vikaa ole ollut, normaalia kuluvien osien vaihteluita lukuunottamatta.
Ja ruostetta ei ole missään. yksi sormenpään kokoinen pieni lontti on kuljettajan ovessa mistä maali on lohjennut pois :P
Jaksaisikohan tuota enää alkaa lastuttamaan? :D
Passat 01 AVB koneella 451tkm ja kaikinpuolin avaamaton. Miten paljon nämä avb:t yleensä kestää, jos on öljyt vauhdeltu ajoissa? :)
Taitaa aika alivireinen kone olla tämä vakiona.
Taitaa aika alivireinen kone olla tämä vakiona.
Viimeksi muokannut disutus, 5.6.2014 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 12.4.2014 10:14
Just tuli pumpparilla 235 tuhatta täyteen, ja tästä 145 t ohjelmoituna. Katselin eilen nokka-akselin ja paininkupit, eikä mitään kulumisen jälkiä näy missään. Kuvittelin paininkuppien raklattavan, mutta syy olikin ainakin osittain torsion value, joka oli säädetty arvoon +2. Säädin sen nollaan, niin raklatus siistiytyi hiukan. Nyt kuulostaa enää siltä kuin joku ravistelisi puolikasta säkillistä tyhjiä säilyketölkkejä konepellin alla.
Olen vaihtanut öljynsuodattimen ja tehnyt öljyn imuvaihdon 10t välein ja muutoin käyttänyt auton longlife huollossa 30t välein. Sama peli saa jatkua, toivottavasti pitkään...
Olen vaihtanut öljynsuodattimen ja tehnyt öljyn imuvaihdon 10t välein ja muutoin käyttänyt auton longlife huollossa 30t välein. Sama peli saa jatkua, toivottavasti pitkään...
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 12.4.2014 10:14
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25.6.2011 13:40
Vm 2000 passat TDI ATJ tiptronic, ajettu 482 tkm vaihtuu tänään toisen konsernin laitteeseen. Ajettiin itse tuolla noin 130 tkm ja paljon sai kaikenlaista pientä korjausta tehdä, ei mitään halpaa ajoa sinällään vaikka kulutus onkin pieni ja tässä se syy luopumiseen eli loputon korjaaminen, seuraava pikku korjaus olisi jo ollut odottamassa mutta sen jälkeen taas täysin kunnossa kunnes taas seuraava vika iskee päälle... Moottori, turbo (mr musclet kerran heitetty 60 tkm sitten ja auttoi todellakin) ja laatikko originaalia ja toimivia edelleen, siinä mielessä harmitti vähän luopua tässä vaiheessa, olis tuo puol milliä pitänyt saada rikki. Jakopää tosiaan piti vaihtaa vast'ikään tuohon vain 70 tkm kilsoilla ja kallis on vaihtaa, melkein 800 eur. Seuraava pirssi onkin ketjulla. Erittäin hyvä tämä on ajaa, tuo automaatti on kyllä kiva vaikka se ei tässä ehkä ihan täydellisesti toiminutkaan mutta itse en ole niin ranttu jos joskus harvoin sattuu vähän rumasti vaihtaa töksäyttää. Sinällään luotettava eli koskaan ei jääny matka kesken ja on aina käyntiin saatu kun on pitäny. Ruostetta ei juuri lainkaan. Paljon hyvää tässä oli mutta nyt pitää kokeilla miten toisen konsernin laite kestää.
Näköjään aiemmat viestini hävinnyt tästä ketjusta... No, tämä on se viimeinen joka tapauksessa.
Näköjään aiemmat viestini hävinnyt tästä ketjusta... No, tämä on se viimeinen joka tapauksessa.
Vm 2000 passat TDI ATJ tiptronic, ajettu 482 tkm vaihtuu tänään toisen konsernin laitteeseen. Ajettiin itse tuolla noin 130 tkm ja paljon sai kaikenlaista pientä korjausta tehdä, ei mitään halpaa ajoa sinällään vaikka kulutus onkin pieni ja tässä se syy luopumiseen eli loputon korjaaminen, seuraava pikku korjaus olisi jo ollut odottamassa mutta sen jälkeen taas täysin kunnossa kunnes taas seuraava vika iskee päälle... Moottori, turbo (mr musclet kerran heitetty 60 tkm sitten ja auttoi todellakin) ja laatikko originaalia ja toimivia edelleen, siinä mielessä harmitti vähän luopua tässä vaiheessa, olis tuo puol milliä pitänyt saada rikki. Jakopää tosiaan piti vaihtaa vast'ikään tuohon vain 70 tkm kilsoilla ja kallis on vaihtaa, melkein 800 eur. Seuraava pirssi onkin ketjulla. Erittäin hyvä tämä on ajaa, tuo automaatti on kyllä kiva vaikka se ei tässä ehkä ihan täydellisesti toiminutkaan mutta itse en ole niin ranttu jos joskus harvoin sattuu vähän rumasti vaihtaa töksäyttää. Sinällään luotettava eli koskaan ei jääny matka kesken ja on aina käyntiin saatu kun on pitäny. Ruostetta ei juuri lainkaan. Paljon hyvää tässä oli mutta nyt pitää kokeilla miten toisen konsernin laite kestää.
Näköjään aiemmat viestini hävinnyt tästä ketjusta... No, tämä on se viimeinen joka tapauksessa.
Näköjään aiemmat viestini hävinnyt tästä ketjusta... No, tämä on se viimeinen joka tapauksessa.
Kaksi passattia löytyy. -98 AHU 404tkm ja -01 AVF 333tkm.
AHUun on laitettu 110hp suuttimet ja hydrauliset nostimet uusittu 385tkm kohdalla.
AVFään on vaihdettu öljyjä ja vaan ajettu...
Täällä -02 AVF tiptoronic 381tkm ajettu, ei tehty mitään remontteja. Noin niinkun tiedoksi muille, ei nokitukseksi :)
Passat 1.9tdi 77kw manuaalilaatikolla vm2006 ja mittariin pyörähti just 361tkm... Aamusella laukes vaihdelaatikko kesken työmatkan. Touhutonnille jos toisellekki tuli nyt käyttöä
Viimeksi muokannut Roukala, 12.11.2015 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Posted: 4.2.2010
-00 Golf AGR 206 tkm, vakio 66kw tekniikka,
Sama nykyisin 319 tkm ajettuna, edelleen vakio, jopa EGR ollut aina toiminnassa...
Tuon aikaisemman postauksen jälkeen on öljynvaihto/jarruhuoltojen lisäksi vaihdettu mm. laturi ja vapaakytkin, moniurahihnan kiristin, akku, kuskinoven lukkolaite, taka-akselin isot helat, molemmat takasatulat, termostaatti, 2 kpl N75 ja MAF.
Vaihtamattomia osia ovat mm. turbo, kytkin, startti ja hehkut. Öljynkulutus vaihtovälillä (n. 12-13 tkm) on 2 dl. Öljynä nyt Teboil Diamond Diesel. Aikaisemmin käytin Mobil 5w50.
260tkm, -04 ATD. Mikä kohta poksahtaa ekana?
Edelleen sama volkkari ajossa, nyt 403tkm mittarissa. Ei syö öljyä ja muutenkin toimii niinkui pitää. Kestäviä vehkeitä ja halpoja ylläpitää.
430tkm mittarissa. Castrolin 507.00 öljyillä 15tkm vaihtovälillä. Edelleen päivittäisessä ajossa, n. 130km/päivä. Elokuussa käytin leimalla, sitä ennen huollettiin jarrut ja vaihdettiin tuulilasi.
Viimeksi muokannut sik, 28.11.2015 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lähetetty: 7.11.2011 2:02 Viestin aihe: Muokkaa/Poista viesti
Cordoba -00 sai 400tkm täyteen... tietääkseni turbo on kerran remontoitu tai vaihdettu, n75 muutaman kerran ja ilmamäärämittari kai kerran... mormi hihnanvaihdot yms kilometrien mukaan... Lisää tulee lähes 1000km viikossa :)
475tkm... muutama kevyempi vuosi autolle tuli tuossa välillä :) mutta taas mennään ahkerasti.
MAF:lle tuli taas kilometrit täyteen, noin 230tkm näyttäisi olevan kestoikä, nyt Pierburgin tekele alkuperäisen tilalla. Itse koneelle ei sitten mitään ole edellenkään tarvinut tehdä, uutta öljyä vaan välillä (reilun kympin välein vaihtaen, lisätä ei tarvi).
Muuta kulutusosaa on sitten autoon sanut uusia säännöllisesti mm. laakereita ja jarruja...ja eka paikkakin on hitsattu, tosin ruosteen syyllinen oli pohjakosketuksen rikkoma pintakäsittely joka sai sitten rauhassa edetä...omistajan laiskuutta/huolimattomuutta siis :(
e. Ai niin, laturi sippas -12 kesällä, ei ole tullut tarkemmin diaknosoitua. Käytetty vähemmän ajettu tuli tilalle.
Viimeksi muokannut pete73, 13.4.2015 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
516tkm vm99 Audi b5 1.9tdi vnt ahtimella. Huoltokirja merkkihuollon leimoilla yli 400tkm jonka jälkeen omalla huollolla. Ei merkintöjä ahtimen, kytkimen, suuttimien tai oikeestaan minkään erikoisen vaihdosta, tai huollosta. Laturin vapaapyörä kesti 500tkm. Akkukin vaihdettu viimeksi saksassa. Eli noin 10v sitten :D
Audi A6 2003, AVF (1,9TDI) 500tkm pyörähti tällä viikolla mittariin. Kone avaamaton ja käytännössä koko matka on ajettu Long Lifellä. Viimeiset n. 200tkm:a öljynvaihtoväli on ollut 20 tkm. Nokka-akselissakaan ei ollut merkittävää kulumaa kun viimeksi kurkkasin.
Myöskin mm. kytkin, vauhtipyörä, takalaakerit, ilmastoinnin kompura jne. alkuperäiset.
Turbo vaihdettu ja laturi huollettu 480tkm.
Vaikka olen aiemmin manannut näiden nokka-akseli ongelmia, niin tässä yksilössä niitä ei ole vielä esiintynyt, liekö Long life- öljyjen ansiota. Autolla ajettu pääosin matka-ajoa ja kylmäkäynnistyksiäkin on melko vähän webaston ansiosta.
Myöskin mm. kytkin, vauhtipyörä, takalaakerit, ilmastoinnin kompura jne. alkuperäiset.
Turbo vaihdettu ja laturi huollettu 480tkm.
Vaikka olen aiemmin manannut näiden nokka-akseli ongelmia, niin tässä yksilössä niitä ei ole vielä esiintynyt, liekö Long life- öljyjen ansiota. Autolla ajettu pääosin matka-ajoa ja kylmäkäynnistyksiäkin on melko vähän webaston ansiosta.
Passat 4 motion -04 1.9tdi avf
232tkm nyt mittarissa.
Omia ajoja tuosta 152tkm.
Suutinpuolella alkaa olla jotain mitä pitäis tarkastella, pölläyttelee välillä käynnistyksessä sinistä ja haisee raa-alta kiisseliltä.
Laturi vaihdettu pariin kertaan, muuten niin turbo kuin kytkin alue yms alkuperäistä.
232tkm nyt mittarissa.
Omia ajoja tuosta 152tkm.
Suutinpuolella alkaa olla jotain mitä pitäis tarkastella, pölläyttelee välillä käynnistyksessä sinistä ja haisee raa-alta kiisseliltä.
Laturi vaihdettu pariin kertaan, muuten niin turbo kuin kytkin alue yms alkuperäistä.
Laturin vapaakytkin jumitti noin satkussa ja sitten meni vielä uusiksi jumiin alta vuoden, niin meni vielä takuuseen uusiksi, sen jälkeen päästänytkin menemään +100tkm sillä ongelmitta.
Suuttimista nyt en oo varma, mutta epäilynä että joku päästäis painetta läpi seisoessa, ajossa ei mitään vikaa oo, eikä oo tehoja kateissa. Mitään koodeja ei anna, niin vähä hakuammuntaa että mistä lähtee siltä alueelta vikaa ettimään. Nokka-akseli tullut tarkastettua ja se on virheetön. Suuttimien korjausarvot oli järkevällä tasolla kun ne joskus tarkastin.
Suuttimista nyt en oo varma, mutta epäilynä että joku päästäis painetta läpi seisoessa, ajossa ei mitään vikaa oo, eikä oo tehoja kateissa. Mitään koodeja ei anna, niin vähä hakuammuntaa että mistä lähtee siltä alueelta vikaa ettimään. Nokka-akseli tullut tarkastettua ja se on virheetön. Suuttimien korjausarvot oli järkevällä tasolla kun ne joskus tarkastin.
Audi A4 B7 1.9 tdi BKE
355tkm mittarissa, itse ajanut 155tkm
Yksi pumppusuutin vaihdettu, laturi ja startti uusittu omistusaikana. Kytkin, vauhtipyörä ja turbo alkuperäiset. Nokka-akselikin alkuperäinen ja ehjä kun 350tkm kohdalla tarkistin jakohihnan vaihdon yhteydessä. Viime vuonna alkuperäinen akku väsähti. Niin ja Teboil diamond dieselillä ajettu 200tkm eteenpäin.
355tkm mittarissa, itse ajanut 155tkm
Yksi pumppusuutin vaihdettu, laturi ja startti uusittu omistusaikana. Kytkin, vauhtipyörä ja turbo alkuperäiset. Nokka-akselikin alkuperäinen ja ehjä kun 350tkm kohdalla tarkistin jakohihnan vaihdon yhteydessä. Viime vuonna alkuperäinen akku väsähti. Niin ja Teboil diamond dieselillä ajettu 200tkm eteenpäin.
T4 2.5tdi -99 portterissa 433tkm ja hyvin nakuttaa eikä syö öljyä :D omaa ajoa kestänyt pari vuotta ja reilut 60tkm..
Bora - 02 1.9tdi asz 132kw ja 246tkm.. 3 fööniä vaihdettu ja kerran kannakkeiden pultit pettäny..
Pasuuna V6 tdi 4-motion -04 ja 314tkm..
Octavia -07 RS 2.0tfsi ja karvan yli 100tkm.. 86tkm oli mittarissa kun tuli meidän talouteen ja hyvin pelannu.. ei Ocu diisseli oo mut tulipahan sekin mukaan :D
Bora - 02 1.9tdi asz 132kw ja 246tkm.. 3 fööniä vaihdettu ja kerran kannakkeiden pultit pettäny..
Pasuuna V6 tdi 4-motion -04 ja 314tkm..
Octavia -07 RS 2.0tfsi ja karvan yli 100tkm.. 86tkm oli mittarissa kun tuli meidän talouteen ja hyvin pelannu.. ei Ocu diisseli oo mut tulipahan sekin mukaan :D
2006 vuosimallin jetta 2.0 bkd koneella, mittarissa nyt 507 000 ja lisää tulee koko ajan. Hyvin rallattaa edelleen, eikä syö öljyä. Kytkin ja ahdin isoimmat mitä tarvinnu uusia, kuskin puolen etupyörän laakeria ei oo vielä tarvinnu vaihtaa, kaikki muut kulmat kylläkin kertaalleen. Alusta alkuperäinen, hyvin kestää kun tasaista tietä ajelee.
Onko muilla enemmän ajetuilla koneissaan jotain "oireita" että huomaisi kilometrien määrää? Mä kun ihmettelen, ettei tuo oma pannu savuta, kuluta öljyä, ei vuoda nesteitä, eikä käyntiäänikään ole muuttunut miksikään 200tkm-400tkm välillä. Ainakaan muistaakseni.
Eikä ole hehkuja uusittu koskaan (ainakaan 6 vuoteen), aina vaan lähtee pakkasellakin käymään. Ei ole suuttimille tehty mitään, suuttimien johdoille, kansipahville jne.. Ilmamäärämittari ja muut ECU-vehkeet toimii aina vaan.
Ainut "oire" on vedon puute 2400-3300rpm alueella, ehkä VNT-siivet jotenkin väärässä kulmassa. Yläkierroksilla vetää kuin hullu ja 1800-2400rpm vääntö on kanssa ihan OK.
Eikä ole hehkuja uusittu koskaan (ainakaan 6 vuoteen), aina vaan lähtee pakkasellakin käymään. Ei ole suuttimille tehty mitään, suuttimien johdoille, kansipahville jne.. Ilmamäärämittari ja muut ECU-vehkeet toimii aina vaan.
Ainut "oire" on vedon puute 2400-3300rpm alueella, ehkä VNT-siivet jotenkin väärässä kulmassa. Yläkierroksilla vetää kuin hullu ja 1800-2400rpm vääntö on kanssa ihan OK.
Viimeksi muokannut alspe, 15.10.2015 7:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maanantain pikkutunneilla tuli 500000 täyteen. :)
Öljyä ei kulu ja nesteetkin alkoi pysymään sisällä vesipumpun vaihdon jälkeen, mutta suuttimet taitaa olla jo aika heikossa kunnossa... kovin karkea ja tärisevä käynti, lisäksi pölläyttää välillä aika hyvän vaaleahkon pilven putkesta startin jälkeen. (Eikös tuo lähinnä suuttimiin viittaa?) Vaihdetaan hieman isompiin ja vähemmän ajettuihin kunhan kerkiää.
90hv agr siis kyseessä.
Öljyä ei kulu ja nesteetkin alkoi pysymään sisällä vesipumpun vaihdon jälkeen, mutta suuttimet taitaa olla jo aika heikossa kunnossa... kovin karkea ja tärisevä käynti, lisäksi pölläyttää välillä aika hyvän vaaleahkon pilven putkesta startin jälkeen. (Eikös tuo lähinnä suuttimiin viittaa?) Vaihdetaan hieman isompiin ja vähemmän ajettuihin kunhan kerkiää.
90hv agr siis kyseessä.
420tuhatta on nyt ajeltu, ja kyllähän tuo öljyä syö ja vähän puskee uloskin, yleensä noin kympin vaihtovälin lopussa ollaan aika lähellä alarajaa... Ja tuo käynnistyksen jälkeinen reilu pölläytys on myös oireena, se tosin ollu jo ainakin 100tuhatta läsnä...
Kylmäkäynnistysominaisuuksia täytyy kyllä kehua, jos vaan on akku tikissä, niin kertaakaan ei oo tarvinnut jännätä että lähteekö käyntiin, vaikka pahimmillaan on seisonut pari viikkoa -30 asteen keleissä.
Kylmäkäynnistysominaisuuksia täytyy kyllä kehua, jos vaan on akku tikissä, niin kertaakaan ei oo tarvinnut jännätä että lähteekö käyntiin, vaikka pahimmillaan on seisonut pari viikkoa -30 asteen keleissä.
vasta 423tkm ajettu AHU farkkupassatilla, mutta täytyy kyllä sanoa että en olisi uskonut miten luja peli on, kun pari vuotta sitten parilla tonnilla sen ostin.
90tkm itse sillä ruuvannut ja ylivoimasesti halvimmat kilometrit autoistani.
Väitänkin tämän olevan hinta\laatu suhteeltaan maailman paras auto. Luotettava, taloudellinen, osat ei maksa mitään eikä tuo perkele edes ruostu.
90tkm itse sillä ruuvannut ja ylivoimasesti halvimmat kilometrit autoistani.
Väitänkin tämän olevan hinta\laatu suhteeltaan maailman paras auto. Luotettava, taloudellinen, osat ei maksa mitään eikä tuo perkele edes ruostu.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 17.10.2015 8:21
Vw Passat 1.9tdi
Vuosimallia -04 passatti ohjelmalla ajettu 393thk
Onko kellään käsitystä kannattaisiko tämmöseen 409tkm ajettuun AVF:ään alkaa vaihtamaan litkuja joka paikkaan jonne mahdollista? Meinaan, että ainakaan viimeiseen 6 vuoteen ja lähes 200tkm ei ole vaihdettu jäähdytinnesteitä, ohjaustehostimen öljyjä eikä jarrunesteitä. Eikä esim. hehkutulppia. Vai kannattaako olla sorkkimatta vaan? :)
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 17.10.2015 8:21
Litkujen vaihtaminen
Itse olen sitä mieltä että jos haluat että auto pysyy kuosissa mahdollisimman pitkään niin vaihtasin litkut uusiin. Suorituskykykin paranee varmasti ym.[/url]
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Re:
mujunen kirjoitti:Audi A6 2003, AVF (1,9TDI) 500tkm pyörähti tällä viikolla mittariin. Kone avaamaton ja käytännössä koko matka on ajettu Long Lifellä. Viimeiset n. 200tkm:a öljynvaihtoväli on ollut 20 tkm. Nokka-akselissakaan ei ollut merkittävää kulumaa kun viimeksi kurkkasin.
Myöskin mm. kytkin, vauhtipyörä, takalaakerit, ilmastoinnin kompura jne. alkuperäiset.
Turbo vaihdettu ja laturi huollettu 480tkm.
Vaikka olen aiemmin manannut näiden nokka-akseli ongelmia, niin tässä yksilössä niitä ei ole vielä esiintynyt, liekö Long life- öljyjen ansiota. Autolla ajettu pääosin matka-ajoa ja kylmäkäynnistyksiäkin on melko vähän webaston ansiosta.
Nyt mittarissa 550tkm. Väliin mahtuu perushuollot ja muutama alustan osa.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21.8.2016 8:29
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Seat Alhambra 1,9 AFN -98. Tällä hetkellä 494300 km.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Passat -04 1.9tdi avf 4 motion manuaali ja softattu
265tkm joista omaa ajoa 185tkm viimeisen 6v aikana, että kai tuon hiljakseen vois luovuttaa kiertoon ja kattella uudempaa alle :)
265tkm joista omaa ajoa 185tkm viimeisen 6v aikana, että kai tuon hiljakseen vois luovuttaa kiertoon ja kattella uudempaa alle :)
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Jos haluat maksaa kolminkertaisesti ajoneuvon huolloista ja korjauksista, niin pistä ihmeessä kiertoon. Muutoin kannattaa pitää se visusti näpeissä.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
315 000 km ajettu ATD 4Motion, vähän samat mietteet täälläkin. Uudempaa tekisi mieli.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Cordoba -00 AGR reilut 530000 mittarissa, josta n. 200000km ja 7 vuotta minulla...
Uudempaa kans alkoi tehdä mieli niin nyt myös
Leon -03 ASZ karvan vajaa 350000 ajettuna, odottaa tällä hetkellä uutta nokka-akselia.
Ilmastoinnin puute oli yhtenä isona syynä leonin hankintaan... Cordoban voi ostaa pois jos joku sattuu sellaisen haluamaan ;)
Emännällä -04 Polo ATD-koneella, yli 400tkm (en muista montako kymppiä yli)
Uudempaa kans alkoi tehdä mieli niin nyt myös
Leon -03 ASZ karvan vajaa 350000 ajettuna, odottaa tällä hetkellä uutta nokka-akselia.
Ilmastoinnin puute oli yhtenä isona syynä leonin hankintaan... Cordoban voi ostaa pois jos joku sattuu sellaisen haluamaan ;)
Emännällä -04 Polo ATD-koneella, yli 400tkm (en muista montako kymppiä yli)
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Golf -06 variant, eli viimeisiä neloskopan farkkuja, 1.9 pumppari (AXR) ja mittarissa 318 tkm. Ollut ikänsä matka-ajossa myös kolmella edellisellä omistajalla, niin mm. vaihteiston mekanismissa ei tunnu mitään välyksiä... Omassa ajossa tullut 38 tkm. Nokka-akselin kuntoa en ole edes vilkaissut, kun äänen perusteella ei pitäisi olla mitään vikaa.
Autokuume on täälläkin kova, ~viisi vuotta uudempaan A6-farkkuun tekisi mieli vaihtaa, mutta niiden vioista lukeneena vaihto siirtyy vähintään tuonne keväälle.
Mikäs siinä ajellessa autolla, jossa ei ole mitään vikaa ja itse huoltaen huollotkaan ei pahasti maksa. Mutta se kuume uudempaan...
Autokuume on täälläkin kova, ~viisi vuotta uudempaan A6-farkkuun tekisi mieli vaihtaa, mutta niiden vioista lukeneena vaihto siirtyy vähintään tuonne keväälle.
Mikäs siinä ajellessa autolla, jossa ei ole mitään vikaa ja itse huoltaen huollotkaan ei pahasti maksa. Mutta se kuume uudempaan...
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Eilen tuli mittariin entistä komiammat lukemat:
777777km
Trippimittariinkin onnistuin saamaan samaan aikaan 777,7km :)
Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000
777777km
Trippimittariinkin onnistuin saamaan samaan aikaan 777,7km :)
Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Vastataa ny tännekki.
3bg 4motion 1,9tdi.
Omat ajot 296-383tkm
Öljyt castrollia 10-15tkm välein
298Tkm softa@ 1,5bar
Vaihdettua
300Tkm alusta, abs anturi eteen, takapyyhkijän moottori+ takaluukkun avaus.
310tkmTermari vaihettu
320Tkm pelkääjän puolen etupyörän laakeri, jarrulevyt+ palat, loota+ perä öljyt
330Tkm tuulilasi, ratin airbagin spiraali. halogeeni umpiot päivitetty xenoneihi. Kaikki valot releyretty 12,3v--> 13,2 about.
340Tkm, W00t, ei oo tarvinnu tehä yhtää mittää ylimäärästä
350tkm turbo vaihtoon
355Tkm softaus@ 1,8bar
358Tkm kannentiivisteelle& siittimien johtosarjalle vaihtotuomio. Kansi oli oikeasti oireillut koko 60Tkm mitä auto itel oli (hyvin se sen 1,5bar näköjää kesti).
Nokka-akseli+ paininkupit, alip. Pumppu, apulaite remmien kiristäjä (wow laturin vapaapyörä toimii). Jakoremmin vaihtohilopeet, sis. Vesipumppu, termari. Jäähdyttimen sähkö moottori, ilmastointi huolto.
370Tkm kaikki etupään nivelet.
383tkm vielä mennäön, tulossa hetken kuluttua: kytkin, 2 massa, taka-akselin kaikki kummi osat, takaumpiot(emäntä hajotti toisen :D) loota öljyt. Pyörän kulmien säätl kohalleen( apurunko irti)
Kyllä ois ollu halapa auto, ku kaiken ois tehny merkkiliikkees. Ite teen ja säästän :D
3bg 4motion 1,9tdi.
Omat ajot 296-383tkm
Öljyt castrollia 10-15tkm välein
298Tkm softa@ 1,5bar
Vaihdettua
300Tkm alusta, abs anturi eteen, takapyyhkijän moottori+ takaluukkun avaus.
310tkmTermari vaihettu
320Tkm pelkääjän puolen etupyörän laakeri, jarrulevyt+ palat, loota+ perä öljyt
330Tkm tuulilasi, ratin airbagin spiraali. halogeeni umpiot päivitetty xenoneihi. Kaikki valot releyretty 12,3v--> 13,2 about.
340Tkm, W00t, ei oo tarvinnu tehä yhtää mittää ylimäärästä
350tkm turbo vaihtoon
355Tkm softaus@ 1,8bar
358Tkm kannentiivisteelle& siittimien johtosarjalle vaihtotuomio. Kansi oli oikeasti oireillut koko 60Tkm mitä auto itel oli (hyvin se sen 1,5bar näköjää kesti).
Nokka-akseli+ paininkupit, alip. Pumppu, apulaite remmien kiristäjä (wow laturin vapaapyörä toimii). Jakoremmin vaihtohilopeet, sis. Vesipumppu, termari. Jäähdyttimen sähkö moottori, ilmastointi huolto.
370Tkm kaikki etupään nivelet.
383tkm vielä mennäön, tulossa hetken kuluttua: kytkin, 2 massa, taka-akselin kaikki kummi osat, takaumpiot(emäntä hajotti toisen :D) loota öljyt. Pyörän kulmien säätl kohalleen( apurunko irti)
Kyllä ois ollu halapa auto, ku kaiken ois tehny merkkiliikkees. Ite teen ja säästän :D
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Profiilin mukainen kulkine BMN-koneella, mittarissa 283tkm. Pumppusuuttimista 3/4 vaihdettu, vielä yksi Siemenssi kummittelee kopan alla.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Passat variant 1.9 TDI BKC 77 kw -06 mittarissa reilu 250tkm.
Itse ole ajanut 60tkm, jonka aika perushuoltojen lisäksi vaihdettu akku ja takalaakerit.
Edellisen omistajan aikana vaihdettu hiukkassuodatin, kaksoismassa ja 100tkm kohdalla vaihdelaatikko.
Itse ole ajanut 60tkm, jonka aika perushuoltojen lisäksi vaihdettu akku ja takalaakerit.
Edellisen omistajan aikana vaihdettu hiukkassuodatin, kaksoismassa ja 100tkm kohdalla vaihdelaatikko.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Profiilin mukainen auto, eli Golf 4 Variant 1.9 TDI AXR 74kW, Vm.03
358tkm mittarissa, juuri tehty jakopääremontti kaikkine hilppeineen ja vaihdettu uusi akku.
Turbosta kuuluu melkoinen vihellys, vedot on kyllä ihan normaalit, liekö jotain ongelmia ahtimessa kuitenkin(??) Perushuolloilla tällä on ilmeisesti aika pitkälti menty, jos huoltohistoriaan on uskominen. Kytkin ym. alkuperäistä.
Moottoriöljynä olen käyttänyt ja tulen käyttämään TB Diamond Dieseliä. Softaus ja EGR poiskytkentä olis vuorossa seuraavana.
Edit: 394tkm lähti vaihtoon, Celctic-Tuning+ Egr off. Kytkin alkoi luistaa ja täristää matalilla vetokierroksilla pian softan jälkeen. Muuten oli hyvä pirssi.
358tkm mittarissa, juuri tehty jakopääremontti kaikkine hilppeineen ja vaihdettu uusi akku.
Turbosta kuuluu melkoinen vihellys, vedot on kyllä ihan normaalit, liekö jotain ongelmia ahtimessa kuitenkin(??) Perushuolloilla tällä on ilmeisesti aika pitkälti menty, jos huoltohistoriaan on uskominen. Kytkin ym. alkuperäistä.
Moottoriöljynä olen käyttänyt ja tulen käyttämään TB Diamond Dieseliä. Softaus ja EGR poiskytkentä olis vuorossa seuraavana.
Edit: 394tkm lähti vaihtoon, Celctic-Tuning+ Egr off. Kytkin alkoi luistaa ja täristää matalilla vetokierroksilla pian softan jälkeen. Muuten oli hyvä pirssi.
Viimeksi muokannut OPP81, 6.11.2017 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
-97 passatti automaatti 1.9tdi ahu. Mittarissa 460tkm.
450tkm oli kun mulle tuli, silloin oli turbon ohjauksessa vikaa, n75 ei toiminu vaan.
Täysin vakio turbo ja vakiona kaikki. Huollettu näköjään silloin tällöin kun vikaa tullut. Huoltohistoriasta ei mitään hajua.
450tkm oli kun mulle tuli, silloin oli turbon ohjauksessa vikaa, n75 ei toiminu vaan.
Täysin vakio turbo ja vakiona kaikki. Huollettu näköjään silloin tällöin kun vikaa tullut. Huoltohistoriasta ei mitään hajua.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Audi a4 B6 avf quattro sedan -02 229tkm nyt mittarissa
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
skoda octavia mk1 ahf 44900ajettu itse 49tkm perushuollot + vnt ahdin vaihdettu kun levis hetki sit
seat leon mk1 axr 457000 muja ajanu 75tkm perushuollot + vuotava tandemi
Toyota Avensis D4D joku 970tkm, meillä ollut 300tkm, wanha taksi. Perus huoltoo, koria vähän hitsailtu, ja nykyisin vie vähän öljyä.
seat leon mk1 axr 457000 muja ajanu 75tkm perushuollot + vuotava tandemi
Toyota Avensis D4D joku 970tkm, meillä ollut 300tkm, wanha taksi. Perus huoltoo, koria vähän hitsailtu, ja nykyisin vie vähän öljyä.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
papparatsi kirjoitti:Eilen tuli mittariin entistä komiammat lukemat:
777777km
Trippimittariinkin onnistuin saamaan samaan aikaan 777,7km :)
Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000
Tuosta pitäisi Mitali antaa.
Nyt Itsellä 467tkm 1.9tdi ahu passat. Käsittämättömän vähävikainen. Maailman paras käyttöauto 1.9tdi farkkupassat
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Tällä hetkellä ajossa on Passat 1-9tdi jossa mittarissa vasta 445tkm.
Pari vuotta sitten mulla oli Vento 1-9td jossa tuli 600tkm täyteen. Kone toimi kuin unelma, eikä vienyt öljyä nimeksikään. Kun autosta loppui leima, en jaksanut hitsailla korista isoja ruostevaurioita, vaan myin osina pois, sääli toimivan koneen kannalta.
Pari vuotta sitten mulla oli Vento 1-9td jossa tuli 600tkm täyteen. Kone toimi kuin unelma, eikä vienyt öljyä nimeksikään. Kun autosta loppui leima, en jaksanut hitsailla korista isoja ruostevaurioita, vaan myin osina pois, sääli toimivan koneen kannalta.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
VW Vento 1,9TD (AAZ) 427 000km, tosin viime torstaina jäi toistaiseksi pois ajosta kun alkoi kolistaa, todnäk kiertokangen alapään laakeri menny. Mutta ei matka vielä siihen lopu, laitan keväämmällä kuntoon ja taas mennään...
Re: Re:
mujunen kirjoitti:mujunen kirjoitti:Audi A6 2003, AVF (1,9TDI) 500tkm pyörähti tällä viikolla mittariin. Kone avaamaton ja käytännössä koko matka on ajettu Long Lifellä. Viimeiset n. 200tkm:a öljynvaihtoväli on ollut 20 tkm. Nokka-akselissakaan ei ollut merkittävää kulumaa kun viimeksi kurkkasin.
Myöskin mm. kytkin, vauhtipyörä, takalaakerit, ilmastoinnin kompura jne. alkuperäiset.
Turbo vaihdettu ja laturi huollettu 480tkm.
Vaikka olen aiemmin manannut näiden nokka-akseli ongelmia, niin tässä yksilössä niitä ei ole vielä esiintynyt, liekö Long life- öljyjen ansiota. Autolla ajettu pääosin matka-ajoa ja kylmäkäynnistyksiäkin on melko vähän webaston ansiosta.
Nyt mittarissa 550tkm. Väliin mahtuu perushuollot ja muutama alustan osa.
Nyt 565tkm ja vaati uuden kansipahvin. Samalla vaihtui nokka-akseli, paininkupit yms. Neljässä painikupissa oli vähän kuoppaa ja nokassa kevyttä kulumaa. Olisi niillä ehkä vielä yhden remminvaihdon ajellut.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Meinasin tehdä oman topicin kun täällä moni laittaa bensa-auton lukemia...
Edellisen viestin kirjoittajan lisäksi monellako on +500-600tkm ajettuja pumppareita ja niiden tarina? Itsellä olisi kiikarissa 130 awx tai 100 avb. Kilometrejä puolen miljoonan huiteilla ellei enemmän.
Edellisen viestin kirjoittajan lisäksi monellako on +500-600tkm ajettuja pumppareita ja niiden tarina? Itsellä olisi kiikarissa 130 awx tai 100 avb. Kilometrejä puolen miljoonan huiteilla ellei enemmän.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Tänään ylittyi 800000km
Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000
Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
alspe kirjoitti:Täällä -02 AVF tiptoronic 381tkm ajettu, ei tehty mitään remontteja. Noin niinkun tiedoksi muille, ei nokitukseksi :)
400tkm tuli täyteen hetki sitten. Ei tehtyjä remontteja.
Nyt mittarissa 462tkm.
Tuossa välissä vaihdettu starttimoottori ja vetonivel.
Turbon ahdinputki repesi myös, mutta on korjattu erkkateipillä ja pitää ainakin vielä :D
Pumppusujtin no1 liitin on väljä, pari kertaa alkanut nykyttämään. Fiksattu suuttimen pinnejä hieman taivuttamalla.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Volkswagen bora variant ajm 2001 ajettu 440000 ja celticin ohjelma ja suora putkisto turbolta taakse ilman vaimentimia.
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
500tkm pyörähti. 1.9tdi ahu passat .Halpaa ja luotettavaa ajoa
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
405tkm -05 3BG Variant 1.9 TDI AVB 74 kW. Itse on tuosta ajettu 150 tkm jona aikana vaihdettu laturi, polttoaineen lämpöanturi juotettu ja tukivarsia mennyt eteen ylös. Nyt on ruvennut syyläri falskaamaan ja ilmastoinnissa on vuoto. Mutta eipä tuo päivittäistä käyttöä haittaa, sen kun ajelee vaan. Öljyt vaihdettu 15 tkm välein (Teboil Diamond Diesel).
Ykkösautona 255tkm -11 3T Superb Combi 2.0 TDI CFFB 103 kW DQ250 DSG:llä. Tähän jouduttiin vaihtamaan EGR 240 tkm paikkeilla (tonnin remontti Laakkosella). Lisäksi laturin vapaakytkin hirtti kiinni motarilla about 235 tkm paikkeilla. Muuten menty pelkillä määräaikaishuolloilla.
Ykkösautona 255tkm -11 3T Superb Combi 2.0 TDI CFFB 103 kW DQ250 DSG:llä. Tähän jouduttiin vaihtamaan EGR 240 tkm paikkeilla (tonnin remontti Laakkosella). Lisäksi laturin vapaakytkin hirtti kiinni motarilla about 235 tkm paikkeilla. Muuten menty pelkillä määräaikaishuolloilla.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 3.1.2018 15:16
Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
V 2003 passat 1.9 tdi 74 kw
3.1. 2018 467 000 km
3.1. 2018 467 000 km
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 50 vierailijaa