Golf iv 1.9TDI ahf rynkyttää/tärisee tyhjäkäynnillä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

samppa-
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2014 17:04

Golf iv 1.9TDI ahf rynkyttää/tärisee tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja samppa- » 14.1.2014 17:24

Mikähän mahtaa kamppeessa olla vikana kun rynkyttää/tärisee tyhjäkäynnillä ja välillä myös ajossa nykii pienillä kierroksilla? Joskus käy sekunnin kaksi niinkuin pitääkin ja vetoja tuntuu olevan niinkuin pitääkin.

Tähän mennessä tehty seuraavaa:

-Uusi polttoaineensuodatin ja takaiskun o-renkaat
-Määränsäädin putsattu tämän ohjeen mukaan. Säätimen liipaisimella on selvä vaikutus rynkytyksen voimakkuuteen, säädetty nyt niin, että käy mahdollisimman tasaisesti.
-IQ:ta koitettu säätää, ei auta. Arvo pomppii tällähetkellä n. 2,8-5.5. Saa nostettua tai laskettua mutta arvo hyppii silti.
-Autocomilla antaa vikakoodia määränsäätimen ylärajasta. Koodi jatkuva eikä saa poistettua.


Löytyykö arvauksia mitä seuraavaksi kokeillaan vai onko edessä pumpun vaihto?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.1.2014 17:26

Onko evryä/tehoboksia?

samppa-
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2014 17:04

ViestiKirjoittaja samppa- » 14.1.2014 18:09

Ei ole kumpaakaan ja muutenkin täysin vakio.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.1.2014 18:28

Muuttuuko rynkytys kun rullaa vapaalla/kytkin pohjassa siihen verrattuna että auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä?

samppa-
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2014 17:04

ViestiKirjoittaja samppa- » 14.1.2014 19:40

Joo muuttuu, hidastaessa vapaalla tai kytkin pohjassa tärinä tuntuu selvästi, mutta rauhoittuu heti kun vauhti pysähtyy. Paikallaan tärinä ei tunnu määränsäätimen putsauksen ja liipaisimen säädön jälkeen sisälle autoon, mutta käyntiääni ei ole normaali ja moottori tärisee/heiluu enemmän kuin normaalisti käydessä.

samppa-
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2014 17:04

ViestiKirjoittaja samppa- » 29.1.2014 16:36

Eikö kellään ole ollut vastaavaa? Vika on sen verran pahentunut että nyt saattaa esim. kolmosella kiihdyttäessä nykiä myös yli 2000rpm. Kaasun löysäämisen ja uudelleen painamisen jälkeen vetää normaalisti. Tosin tuntuu ettei vetoja ole enää ihan niin paljon kuin ennen.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 29.1.2014 17:08


samppa-
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.1.2014 17:04

ViestiKirjoittaja samppa- » 29.1.2014 18:08

Osittain kyllä. Mahtaa olla tuon pumpun kulumisen ja ecun ohjelmavirheen summa.. Vaikkei tuo 300tkm ajettu luulisi ihan loppu olevan. iq:ta suurentamalla käynti vähän tasoittuu mutta sen huomaa sitten myös vedoissa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa