Moi!
tämä on ensimäinen tälle foorumille kirjoittamani viesti joten hyvät vw-gurut ynnä muut masterit olkaa minulle armollisia.
Elikkäs ongelma että otsikossa mainittu auto on vähittellen ja pikkuhiljaa hukannut tehojaan, auto käyttäytyy n2000rmp ihan suht normaalisti mutta tämän yli kiihdyttäessä veto vähenee ja 2500-3000 kierrosta on jo kuin olisi pytyt täynnä tervaa.
Lisäksi tuonne 3000kiekan pintaan kiihdyttäessä ja sitä yllä pitäessä auto saattaa nykiä suht voimakkaasti. Lisäksi täys kaasulla kiihdyttäessä tuntuu kone tukehtuvan.
Olen vaihtanut koneeseen ilmamassamäärämittarin (taimikävittusenytnimeltäänoli) kuitenkin se musta mölikkä ilmanputsarinalla, ei tuntunut juurikaan vaikuttavan, ehkä hiukan.
Lisäksi olen polttoaine suodattimen tyhjentänyt, sekä (entiedämiksiihmeessä) väännellyt kaasupolkimessa olevaa valkoista rullaa (mikä lienee merkitys?)
On myös ajettu 10km kakkosella mahdollisten karstojen pois manaamista ajatellen.
Eli nyt kaikki alussa mainuitut vw-gurut ja nerot aktivoitukaa ja auttakaa wanhan mussukan elvyttämisessä!
Kiitos jo etukäteen!
transporter 2.5TDI -98 tehot kateissa
Valvoja: ffp jäsenet
Tuolla on spekuloitu aiemmin aika vastaavia oireita: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=66774
Omastani oli EGR-venttiili rikki, kierrätti pakokaasua isoillakin kierroksilla eikä siksi kulkenut mihinkään. Ei antanut vikakoodeja, mutta pystyi VCDS:n ilmamassa-arvoista päättelemään. Peltilätkä egr-venttiilin ja imusarjan väliin korjasi ongelman.
Omastani oli EGR-venttiili rikki, kierrätti pakokaasua isoillakin kierroksilla eikä siksi kulkenut mihinkään. Ei antanut vikakoodeja, mutta pystyi VCDS:n ilmamassa-arvoista päättelemään. Peltilätkä egr-venttiilin ja imusarjan väliin korjasi ongelman.
ongelma ratkesi kun ruiskun vieressä kulkeva polttoaine letku oli päässyt irtoamaan kannakkeesta ja taittunut niin ettei nafta läpi ennää huilannut. Tuurissa oli että tuonkin huomas, olis varmaan usiampia kertoja saanu liikkeessä vikaa etsittää..
Mutta vielä se ihmetyttää että mikä lienee kaasupolkimen tyvessä olevan valkoisen rullan merkitys on?
Mutta vielä se ihmetyttää että mikä lienee kaasupolkimen tyvessä olevan valkoisen rullan merkitys on?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”