Ensimmäinen talvi vuosiin kun käytössäni ei ole lämmintä autotallia ja heti pääsinkin nauttimaan talviautoilun ihanuudesta. Yön aikana pakkanen oli rikkonut akun ja keskuslukitus ei aukene kaukosäädöllä. Lukkoihin olen ruiskuttanut lukkosulaa ja aseöljyä, mutta avain ei suostu avaamaan lukitusta. Avain kääntyy puoli kierrosta vasemmalle ja oikealle, mutta mitään ei tapahdu. Pitäisikö sen kääntyä pidemmälle vastapäivään?
Kontin sain sentään auki, mutta en löytänyt mitään mekanismia millä saisi kaadettua takapenkit, että pääsisi sitä kautta sisään ja avaamaan konepellin. Takakontista löytyy 12v tupakansytytin pistoke, voisiko sitä kautta antaa järjestelmään virtaa että saisi keskuslukituksen pelaamaan? Onko muita vaihtoehtoja kuin kilauttaa ikkuna hajalle?
Auto on Toledo 1M. Oven kahvat ja lukot näyttivät täysin samalta kuin 2003 Passatissa.
Akku loppu ja ovet lukossa. Pääseekö kontista sisään?
Valvoja: ffp jäsenet
Onkos tuossa vielä perinteinen lukkonuppi ovessa? Jos on, niin senhän saa auki lasin tiivisteen välistä kikkailemalla, just niinkuin elokuvissa. Omistajalla kun on enemmän aikaa käytettävissä kuin autovarkaalla, niin voi ottaa sen tiivisteenkin irti niin on enemmän tilaa touhuta sekä pystyy taskulampulla kuikuilemaan missä se tanko menee.
Eipä ole nuppia mistä nostaisi. Nyt on kokeiltu fööniä ja pidetty keitettyä vettä pussissa ovia vasten, mutta ei mitään eloa. Alan vahvasti epäilemään ettei lukot aukea ilman sähköä. Pitää huomenna kokeilla virittää sähköä takakontin liittimestä jos siitä olisi apua. Jos ei niin sopiva kivi on jo valittu. Ikkunan tiivisteen välistä tuskin saa ujutettua mitään niin vahvaa että saisi sillä tempaistua konepellin auki.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Paskat tarvitse mitään ruveta rikkomaan.
Vaikka sieltä peräkontin tupakansytytinliitännästä vaikka pienellä akkulaturilla (ei millään 30A boosterilla, vaan vaikka 2A hitaalla laturilla) virtaa sisään. Helpointa tuokin on, jos sulla on joku ei-muuntajallinen 12V tupakansytytintöpseli. Johdot poikki, töpseli paikalleen ja akkulaturin piuhat johtoihin kiinni.
Jos tämä metodi arveluttaa, niin sitten alakautta startin paksusta virtajohdosta syötät virtaa järjestelmään ja avaat ovet.
Penkkejä et saa kontin kautta taitettua varmasti mitenkään. Lukitusmekanismit on selkänojan sisällä sivuilla, lukitustapit selkänojan sivuilla auton korissa ja lukitusnapit selkänojan päällä. Mihinkään näistä ei pääse rikkomatta penkkiä / hattuhyllyä käsiksi.
Vaikka sieltä peräkontin tupakansytytinliitännästä vaikka pienellä akkulaturilla (ei millään 30A boosterilla, vaan vaikka 2A hitaalla laturilla) virtaa sisään. Helpointa tuokin on, jos sulla on joku ei-muuntajallinen 12V tupakansytytintöpseli. Johdot poikki, töpseli paikalleen ja akkulaturin piuhat johtoihin kiinni.
Jos tämä metodi arveluttaa, niin sitten alakautta startin paksusta virtajohdosta syötät virtaa järjestelmään ja avaat ovet.
Penkkejä et saa kontin kautta taitettua varmasti mitenkään. Lukitusmekanismit on selkänojan sisällä sivuilla, lukitustapit selkänojan sivuilla auton korissa ja lukitusnapit selkänojan päällä. Mihinkään näistä ei pääse rikkomatta penkkiä / hattuhyllyä käsiksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa