3BG Passatissa ei kuulu radio
Valvoja: ffp jäsenet
3BG Passatissa ei kuulu radio
Kaupungissa kuuluu radio, mutta heti kun lähdet etemmäksi nii eipä kuulukaan...? Soitin ja antenni on vaihdettu, ja vika ilmenee edelleen. Voiko olla antenninjohto poikki jostain vai mikä muu auttaisi?
-
- -
- Viesti:
Alkuperäinen soitin osaa syöttää suoraan soittimesta virtaa antennikaapeliin. Jälkiasennussoittimet eivät tätä tee. Autohifiliikkeet kyllä osaavat auttaa sinua asiassa (esim. FanaticAudio, Powerset jne). Tarvitset siis antennijohdon väliin tuon virransyöttöyksikön, johon vedetään virtalukon kautta +12V, vaikka soittimen johdoista haaroittamalla.
Tämä siis siksi, koska antennin juuressa on antennivahvistin, jota ilman ei VW:n antennilla tee käytännössä yhtään mitään. Eli jos ei mene virtaa antennivahvistimelle on melkein sama kuin koittaisi kuunnella radiota ilman antennia.
Tämä siis siksi, koska antennin juuressa on antennivahvistin, jota ilman ei VW:n antennilla tee käytännössä yhtään mitään. Eli jos ei mene virtaa antennivahvistimelle on melkein sama kuin koittaisi kuunnella radiota ilman antennia.
Oiskohan jompikumpi näistä passeli? Täytyy itte kans tilata kun varmistaa minkälainen liitin tuolta pioneerin takaa löytyy.
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-97- ... 25808032bf
http://www.ebay.co.uk/itm/PC5-90-VOLKSW ... 5d3aac1f73
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-97- ... 25808032bf
http://www.ebay.co.uk/itm/PC5-90-VOLKSW ... 5d3aac1f73
-
- -
- Viesti:
Kattelin äsken mankan taakse nii sieltä löytyi antennivahvistimelle virran syöttö patukka ja oli liitetty siniseen sähköantenni johtoon.. virtaa tulee patukalle kun mittasin.. mutta radio ei kuulu edelleenkään kunnolla muuta kuin kaupungissa. Seuraavaksi varmaan soittimen ostoon? Pitää vielä tarkastaa antennin juuresta tuleeko sinne virtaa.
Ja jos ei soittimen oston jälkeen kuulu niin pitänee uusia koko antenni sässäkkä johtoineen!
Ja jos ei soittimen oston jälkeen kuulu niin pitänee uusia koko antenni sässäkkä johtoineen!
Mulla oli sama vika. En usko että siinä virransyöttö pötkylässä ole mitää vikaa, vaan se vika on antennin jalassa. Itse ostin tilalle tarvikeantennin missä ei ole vahvistinta eikä virransyöttöä, muuten toimii hyvin paitsi että takalasin lämmitin aiheuttaa välillä häiriötä.
Satuin viel löytämää kuvan siitä mun antennin jalasta, kuvasta näkee hyvin että on vesi tehny tehtäväsä:

Satuin viel löytämää kuvan siitä mun antennin jalasta, kuvasta näkee hyvin että on vesi tehny tehtäväsä:

No jokos on lämmennyt ja viat poistettu?
Vaihdoin RNS300:n pois sen tönkköyden takia.
Tilalle tuli pioneerin soitin.
Muuten kiva, mutta radio ei kuulu.
"Fakrasovitin" on välissä ja sinivalkoinen johto kytketty soittimen ANTENNA POWER- johtoon. Ei auta.
Onko joku saanut ongelmaan ratkaisua jotenkin? Esim. jälkiasenteisella antennilla?
Ongelma taisi löytyä:
Ihmettelin kun herätejännitettä tuli subwooferin vahvistimelle kaikki 1,5V.
Kun antennien herätejohdon otti irti, rupesi vahvistin toimimaan ja tuli kaikki 12V.
Eli jompikumpi antenni on luultavasti juurestaan mädäntynyt.
Onko jollain kokemusta 3C:n antennien irroituksesta.
Haineväantenni ilmeisesti vaati kattoverhoilun purkamisen. Missä se toinen
antenni sijaitsee?
Olen haulla etsinytei tuloksia toistaiseksi. Jos joku tietää jonkun linkin missä lisää asiasta, laitatko ystävällisesti linkkiä tulemaan.
Vaihdoin RNS300:n pois sen tönkköyden takia.
Tilalle tuli pioneerin soitin.
Muuten kiva, mutta radio ei kuulu.
"Fakrasovitin" on välissä ja sinivalkoinen johto kytketty soittimen ANTENNA POWER- johtoon. Ei auta.
Onko joku saanut ongelmaan ratkaisua jotenkin? Esim. jälkiasenteisella antennilla?
Ongelma taisi löytyä:
Ihmettelin kun herätejännitettä tuli subwooferin vahvistimelle kaikki 1,5V.
Kun antennien herätejohdon otti irti, rupesi vahvistin toimimaan ja tuli kaikki 12V.
Eli jompikumpi antenni on luultavasti juurestaan mädäntynyt.
Onko jollain kokemusta 3C:n antennien irroituksesta.
Haineväantenni ilmeisesti vaati kattoverhoilun purkamisen. Missä se toinen
antenni sijaitsee?
Olen haulla etsinytei tuloksia toistaiseksi. Jos joku tietää jonkun linkin missä lisää asiasta, laitatko ystävällisesti linkkiä tulemaan.
-
- -
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”