Ebay apua kaivataan

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 7.8.2013 20:32

Hmm, ainakin Turkuun tullessa postipaketit menevät aina Vantaalle, täytyy pyytää erikseen sieltä Turun tulliin jos haluaa tiskillä asioida. Onkohan tässä sitten jotain paikkakuntakohtaisia eroja?

Ei olekaan itsellä tullut vastaan tuota Import systeemiä. Kuulostaa aika käsittämättömältä ja äkkisiltään A-luokan kusetukselta.

Tuossa sanotaan ensin, että tuota kautta maksettava summa sisältää kaikki tuontikulut. Seuraavassa kappaleessa taas ilmoitetaan, että tämä ei sisällä tulleja ja veroja saapumismaassa.

When you purchase an item through the Global Shipping Program, you receive international tracking at no additional charge and pay any applicable import charges upfront. There are no additional charges at delivery. You'll see an estimate of the international shipping charges and any import charges in the item listing. The final charges appear at checkout.

Import charges include certain fees, such as export classification, importation risk premium, and variance fees, which are assessed by the global shipping provider as part of the services provided by the Global Shipping Program. These fees are in addition to the customs duties and taxes imposed by country tax and customs officials. For additional information about applicable fees, see the eBay Global Shipping Program Buyer Terms & Conditions.

Mitäs vittua?

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.8.2013 22:37

Minkäs takia joskus on "add to cart" ja joskus ei?

Olen rekisteröitynyt ebay.co.uk jossa ostoskärryä ("add to cart") ei ollut haluamassani tuotteessa ja ebay.com kori näkyi, muttei sinne siirtynyt mitään vaikka kolme kertaa koitin.

hippi
-

ViestiKirjoittaja hippi » 25.9.2013 0:18

Aika usein noissa on ettei lähetystä suomeen?
Miten hyvin olette saaneet myyjää suostuteltua ja lähetyksen saanut onnistumaan, vai onko turhaa puuhaa. Sillä kysyn, kun olen selkeällä savon englanilla monelta tiedustellu jakymmenestä kaksi vastaa ja vastaus poikkeuksetta kielteinen...

Mites jos itse järjestää vanteille noudon myyjän luota ja rahdilla suomeen? Mikä firma tällaista palvelua voisi tarjota?

Missä hinnoissa olisi vannesetin kulut englannista suomeen?

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.9.2013 2:14

Mä olen vaan pieniä tavaroita kysellyt ja jos ei ole määritelty suomeen posteja niin olen kohteliaasti kysynyt että mahtaisiko olla mahdollista ja paljonko maksaisi. Noin viidennes ei vastaa, toinen viidennes vetää jonkun ihan hirveän maksun ja loput kertoo varmistavansa postitoimistosta ja palaa sillä tiedolla.

Usein sekin on ylimitoitettu, koska me ollaan täällä totuttu että posti toimii. Muualla se ei toimi läheskään siten kun täällä...

Mutta kyllä niitä järkeviäkin löytyy ja aina kannattaa kysyä.

Sami-
-

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.9.2013 4:05

Itselle ovat ainakin vastailleet, niin yksityiset kuin yrittäjätkin. Ihme jos yks kymmenestä ei vastaa. Suurin osa suostuu lähettämään ja jopa "tarkistamaan" postimaksut omalta konttoriltaan. Kaikki vannesarjat olen ebaystä saanut Suomeen, mitkä olen halunnutkin. Tinkaaminenkin on onnistunut ainakin n. 50% tapauksista.

Tärkeintä on esittää asiansa kohteliaasti, eikä tyyliin "Lähetäppä tää setti tänne ja niin äkkiä ku saat." Varmasti kuolee kauppa just siihen sillä sekunnilla.

Tero-75
-

ViestiKirjoittaja Tero-75 » 25.9.2013 10:34

Olen huomannut että myös palautteiden määrä vaikuttaa. Nykyään kun itsellä on 165 (100%) palautetta niin herkemmin lupaavat lähettää, verrattuna kun eBay-aloittelijana kyselin.

hippi
-

ViestiKirjoittaja hippi » 25.9.2013 20:07

Juu tuo voi olla totta, mulla vain 5kauppaa, tosin 100% positiivisia.

Miten tuo käytännössä kannattaisi hoitaa tuo nouto, jos olisi näin ettei lähetys suomeen onnistu?
Voinko itse hoitaa kuriiripalvelun hakemaan tuotteen ja tuomaan minulle? Onko kukaan noin monimutkaisesti tehnyt? Mikä olisi selkein ja luotettavin palveluntarjoaja?

Huuto loppuu lähipäivinä tästä minun kiikarissa olevasta kohteesta, toivotaan myyjän vastausta. Ei uskalla huutaa jos edellämainittu ei onnistu :)
Maksun tietty joutuu paypalilla hoitamaan etukäteen.6

Edit..
Nyt myyjä ilmoitti ettei lähetä, koska lähetyskulut niin suuret. Hänen arvionsa mukaan 200puntaa.. No vastasin hänelle heti, että homma ok, maksan tuon rahdin eli huutosumma plus 200e. Meni muutama tunti ja tuli vastaus " en lähetä ulkomaille"
On se kummaa touhua, vai onko engelsmannit vaan niin laiskoja, että näkevät ulkomaanrahdista koituvan liikaa harmia :)

janiman
-

ViestiKirjoittaja janiman » 26.9.2013 12:30

Olisi sopiva pakosarja Saksan ebayssa ja ei ollut toimitusta Suomeen. Kysyin nahkahousulta jos kuitenkin toimittaisi ja mitä maksaisi. Tuli vaan vastaus, että ei ongelmaa, käytämme GLS:sää.

Kyseessä firma jolla n.6000 palautetta, 99.8% positiivisia. Toimituskulut Saksaan 12e kys. tuotteelle. Voisin kuvitella, että toimitus Suomeen voisi olla 30e paikkeilla, mutta kun tarkkaa summaa ei ole vastauksessa mainittu niin jos innostun tuotetta huutamaan ja voittaisin sen, voiko myyjä lätkäistä vaikka 100e toimituskuluiksi?

Myyjä vaikuttaisi luotettavalta palautteen perusteella, voisin ehkä olettaa että ottaa vain todelliset toimituskulut. Perkele kun on semmoista lypsämistä sakun vastausvauhti, että on kohta jo huutokauppakin ohi ennenkuin saisi tarkan summan tietoon!

janiman
-

ViestiKirjoittaja janiman » 26.9.2013 12:30

Olisi sopiva pakosarja Saksan ebayssa ja ei ollut toimitusta Suomeen. Kysyin nahkahousulta jos kuitenkin toimittaisi ja mitä maksaisi. Tuli vaan vastaus, että ei ongelmaa, käytämme GLS:sää.

Kyseessä firma jolla n.6000 palautetta, 99.8% positiivisia. Toimituskulut Saksaan 12e kys. tuotteelle. Voisin kuvitella, että toimitus Suomeen voisi olla 30e paikkeilla, mutta kun tarkkaa summaa ei ole vastauksessa mainittu niin jos innostun tuotetta huutamaan ja voittaisin sen, voiko myyjä lätkäistä vaikka 100e toimituskuluiksi?

Myyjä vaikuttaisi luotettavalta palautteen perusteella, voisin ehkä olettaa että ottaa vain todelliset toimituskulut. Perkele kun on semmoista lypsämistä sakun vastausvauhti, että on kohta jo huutokauppakin ohi ennenkuin saisi tarkan summan tietoon!

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.9.2013 13:13

Sun pitää tietysti sopia rahdin hinta myyjän kanssa.

OskuA
-

ViestiKirjoittaja OskuA » 26.9.2013 14:10

Olen Ebayssä usein kanssa huomannut jos kysyy jotain tietoa, kuvia tms. et saa vastausta millään. Ja usein kestää joku 2-3pv että saa vastauksen...

En yleistä, mutta itsellä poikkeuksellisen paljon vastaavia kokemuksia.

janiman
-

ViestiKirjoittaja janiman » 26.9.2013 15:04

Joo sitä sopimista olen kyllä yrittänyt, mutta ei oikein onnistu yksipuolisesti. Laitoin taas saman kyselyn ja alleviivattuna, että mitä maksaa rahti. Taitaa vaan loppua aika ennenkuin vastaus saapuu Suomen asti.

Säännöllisesti tulee saksan ebayta käytettyä ja olen huomannut, että vastausprosentti paranee huomattavasti jos kyselyt suorittaa saksaksi eikä enkuksi.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”