Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Niin eli olisi kiinnostus vaihtaa kolmoskoppasen golffin tekniikkaa kakkikseen, onko mahdollista? Aihiona 5d bensa automaattigolf yksipisteruiskulla.
Ei ole ongelma, teknisesti en enään muista, mitä katsastukseen vaaditaan vaihdettava, apurunkoa ei vissiin tarvinu vaihtaa, mutta muuten en muista.
Itellä oli tollanen swappi aikanaan, mutta sillä erolla, että oli tavallisella keppi vaihteella. Toi automaatti saattaa pikkusen vaatia enemmän perehtymistä, mutta ei kai se mahdottomuus ole...
Mikä se kakkis alunperin on? 1,6 vai 1,8?
Itellä oli tollanen swappi aikanaan, mutta sillä erolla, että oli tavallisella keppi vaihteella. Toi automaatti saattaa pikkusen vaatia enemmän perehtymistä, mutta ei kai se mahdottomuus ole...
Mikä se kakkis alunperin on? 1,6 vai 1,8?
No hyvä ettei ole mikään mahdottomuus, mutta 2.8 vr- konettahan ei vissiinkään saa millään lainsäädännön takia, tai ainakin näin olen ymmärtänyt?
Nykyinen kone on 1.8 l, jonka tilalle mietin mahdollisesti, jos jonkun 2 litrasen koneen saisi ujuteltua, ja vielä kun gti versen löytäis, niin siinähän sitä olis!
Nykyinen kone on 1.8 l, jonka tilalle mietin mahdollisesti, jos jonkun 2 litrasen koneen saisi ujuteltua, ja vielä kun gti versen löytäis, niin siinähän sitä olis!
Hieman unhoittui tämä...
Eli mittaristo ja sähköt kaikkineen siitä luovuttajasta. Kyllä sen kakkiksenkin mittariston saa toimimaan, mutta helpompi tuo on ottaa suoraan kolmosesta.
2.8 Veeran kyllä pitäis myös saada laitettua, mutta ei kannata lähteä liian isolla liikeelle. Siis tarkoitan, että paljon selvittelyä ja säätämistä, jos kadullekkin tuon vielä haluaa.
Kyllä noita GTi koneita liikkuu, mutta 1.8 monojetti on aivan eri vehje, kuin tuo GTi kone. Moottorit on ulkoisesti samanlaisia, kannessa on ruiskujen paikat, monojetissä taas ei.
Eli laita vaan alkuun se 1.8 monojetti ventosta tai golffista, niin saa vielä joskus sen liikkeellekkin. Itellä on monta projektia jäänyt nurkkiin, kun suunnitelmat karkas liian isoiksi.
Eli mittaristo ja sähköt kaikkineen siitä luovuttajasta. Kyllä sen kakkiksenkin mittariston saa toimimaan, mutta helpompi tuo on ottaa suoraan kolmosesta.
2.8 Veeran kyllä pitäis myös saada laitettua, mutta ei kannata lähteä liian isolla liikeelle. Siis tarkoitan, että paljon selvittelyä ja säätämistä, jos kadullekkin tuon vielä haluaa.
Kyllä noita GTi koneita liikkuu, mutta 1.8 monojetti on aivan eri vehje, kuin tuo GTi kone. Moottorit on ulkoisesti samanlaisia, kannessa on ruiskujen paikat, monojetissä taas ei.
Eli laita vaan alkuun se 1.8 monojetti ventosta tai golffista, niin saa vielä joskus sen liikkeellekkin. Itellä on monta projektia jäänyt nurkkiin, kun suunnitelmat karkas liian isoiksi.
muska, mites toi budjetti politiikka? Jos mennään opiskelija budjetilla, niin soon moro nääs.
No, wod eva, toi 16V tekniikka ois kyllä oikeen hyvä vaihtoehto, itellä ei noista ole kokemuksia.
Perus vinkkiä kokemuksesta vaan annan ( nim. tallissa 10 keskeneräistä projektia) että älä ota liian isoa suunnitelmaa alkuun, paitsi jos tosissaan tiedät mihin olet ryhtymässä ja fyrkmania on taskussa.
Mulla on useat projektit hyytynyt tuohon rahan puutteeseen, aikakin on nykyään kortilla...
Kakkista on hieno rakentaa ja tuon aikakauden osat on kuin legoja, suurin osa sopii hyvin yhteen.
Yksi hyvä kombo on mielestäni myös: 1.8 GTi ( PB), 02A laatikolla, moottorin ohjaukseen vaikkapa megasquirt, levyjarrut taakse.
Tosta on hyvä kehittää ja kun sisustaa hieman säätää, niin saa aika sporttisen tuntuman. 112 hv kyllä kuljettaa tuotakin koria ihan kivasti ja oikein säädettynä tuosta saa vielä hieman lisääkin irti. Helppo rakentaa, saa leimattua ja budjettikin on erittäin kohtuullinen. Megan säädöt kannattaa asetella hieman kokeneemman kaverin kanssa, niin saa koneet tulille.
Tämä siis mun ajatus.
No, wod eva, toi 16V tekniikka ois kyllä oikeen hyvä vaihtoehto, itellä ei noista ole kokemuksia.
Perus vinkkiä kokemuksesta vaan annan ( nim. tallissa 10 keskeneräistä projektia) että älä ota liian isoa suunnitelmaa alkuun, paitsi jos tosissaan tiedät mihin olet ryhtymässä ja fyrkmania on taskussa.
Mulla on useat projektit hyytynyt tuohon rahan puutteeseen, aikakin on nykyään kortilla...
Kakkista on hieno rakentaa ja tuon aikakauden osat on kuin legoja, suurin osa sopii hyvin yhteen.
Yksi hyvä kombo on mielestäni myös: 1.8 GTi ( PB), 02A laatikolla, moottorin ohjaukseen vaikkapa megasquirt, levyjarrut taakse.
Tosta on hyvä kehittää ja kun sisustaa hieman säätää, niin saa aika sporttisen tuntuman. 112 hv kyllä kuljettaa tuotakin koria ihan kivasti ja oikein säädettynä tuosta saa vielä hieman lisääkin irti. Helppo rakentaa, saa leimattua ja budjettikin on erittäin kohtuullinen. Megan säädöt kannattaa asetella hieman kokeneemman kaverin kanssa, niin saa koneet tulille.
Tämä siis mun ajatus.
budjetti nyt on aika liukuva, että rahaa tulee ja asiat ostellaan sen mukaan mitä tarvitsee :D kaikkea näitä on ite tehty ja tekemällä opittu ja opitaan tekemällä lisää :D Nyt pieni stoppi auton rakenteluun, kun katsastusmies laittoi auton ajokieltoon :( Jarrutestissä puhkesi etujarruputket prkl. Eli auto olisi tarkoitus purkaa jotakuinkin kokonaan, puhaltaa auto ja uusia kaikki osat mitä kykenee! Auto on tarkoitus tehdä maltilla ja oppia samalla jotakin :D eli ei nyt ihan syksyksi valmista mutta josko ensi kesäksi jo :) Korissa on hieman sanomista, halvemmaksi tulisi varmaan ostaa ehjempi korinen kakkis, mutta olen kerinnyt viime syksynä vaimentaa koko auton ja asentamaan isohkon kaiutin arsenaalin tuohon, niin se ei oikein ole vaihtoehto :s
Tänään aloitettu auton purkaminen. Tuli mieleen, josko konetta virittelisi vielä kun se on irrallaan. Tiedän että peltisatsi nyt kannattaa laittaa sekä nokat, mutta mistä nokat ja mitkä nokat ja pako- vai imunokka vaiko molemmat? :o tehotavoitteena 170-200 miten nyt mahdollista, lisää kuitenki!
Onko tietoa paljonko mikäkin osa tuo tehoa lisää?
Onko tietoa paljonko mikäkin osa tuo tehoa lisää?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitenkäs olis kakkikseen mk5 golfin fsi tai tfsi kone?
Siinä vasta olisikin nami vehje.
Tiedä sitten miten helposti saa moisen leimalle ja laillisesti kadulle?
http://www.youtube.com/watch?v=VA6LoYpeQxc
http://www.youtube.com/watch?v=k498LwPc2Ws siinä valmis
Siinä vasta olisikin nami vehje.
Tiedä sitten miten helposti saa moisen leimalle ja laillisesti kadulle?
http://www.youtube.com/watch?v=VA6LoYpeQxc
http://www.youtube.com/watch?v=k498LwPc2Ws siinä valmis
Nyt auto saatu vihdoin (edes) pohjamaaleihin, johtuen ulkona tekemisestä ja huonoista säistä.. Jos sää suosisi ja saisi auton pintaväreihin. Pientä piristystäkin tilailtu, peltisatsia ja uutta alustaa, niin saa auton sopivaan korkeuteen!
Sellanen kysymys vielä, että onko 1.8 16v kr:n ja 1.8 8v hammastanko/ohjaustehostinmötkö samanlainen?
Ja sattuisiko kenelläkään olemaan ylhäällä muutosprosenttitaulukkoa koskien G2?
Sellanen kysymys vielä, että onko 1.8 16v kr:n ja 1.8 8v hammastanko/ohjaustehostinmötkö samanlainen?
Ja sattuisiko kenelläkään olemaan ylhäällä muutosprosenttitaulukkoa koskien G2?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Siis ohjaustehostimessa jotain putkia? Letkua ne ainakin mulla on vähintäänkin isoimman osan matkaa. En nyt tosin muista onko siellä hammastangon päässä joku pätkä jotain putkea? Letkua vaan tilalle jos onnistuu, ei sellasiin kukaan mitään huomiota kiinnitä.
Ja vesiputkien tilalle vaan letkua jos ei putkia löydy.
Ja vesiputkien tilalle vaan letkua jos ei putkia löydy.
nyt on taisteltu apurunko, hammastanko, polkimet ja rattiakseli paikoilleen! Hei semmosta että onko jollain mahdolliseesti olemassa kuvaa vaihdevivustosta, alkaa tuottamaan hieman harmaita hiuksia tuo järjestyksen ja asentojen ja kaiken muunkin kanssa painiminen ): ja kuten normaalia osat otettu väärässä järjestyksessä, joten olisiko jollain jtn vinkkiä jolla saisi vetoakselin irti pyörännavasta? :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Jatketaas tähän.
Olis tarjolla kolmoskoppanen GTI golffi, 2.0l 16V kone ja tosiaan meneekö kuinka heittämällä omaan kakkikseen? Kakka vm. 89 ja 1.6l koneella. Tarkotus ei ole lähteä mitään sen kummemmin virittelemään, ainoastaan saada uudemmalla tekniikalla oleva laillinen tieliikenteeseen soveltuva värkki.
Kuinkas vetarit? Kakkiksen omat sopii? Vissiin sähköt kannattaa nyppiä käytännössä kokonaan luovuttajasta mittaristoa myöten yms.
Jos leimalle halajaa niin pitääkö kakkis nyt vastata sitten G60 alustaltaan ja jarruiltaan vai piisaako GTI? (Oliko edes eroja, en muista/tiedä)
Ja onkohan tähän mahdollisesti jollain jotain tarkkaa "listaa" vaihdettavista osista/luovuttajasta?
esim G60 etu/takajarrut, vakaajallinen taka-akseli jostain yms.
Olis tarjolla kolmoskoppanen GTI golffi, 2.0l 16V kone ja tosiaan meneekö kuinka heittämällä omaan kakkikseen? Kakka vm. 89 ja 1.6l koneella. Tarkotus ei ole lähteä mitään sen kummemmin virittelemään, ainoastaan saada uudemmalla tekniikalla oleva laillinen tieliikenteeseen soveltuva värkki.
Kuinkas vetarit? Kakkiksen omat sopii? Vissiin sähköt kannattaa nyppiä käytännössä kokonaan luovuttajasta mittaristoa myöten yms.
Jos leimalle halajaa niin pitääkö kakkis nyt vastata sitten G60 alustaltaan ja jarruiltaan vai piisaako GTI? (Oliko edes eroja, en muista/tiedä)
Ja onkohan tähän mahdollisesti jollain jotain tarkkaa "listaa" vaihdettavista osista/luovuttajasta?
esim G60 etu/takajarrut, vakaajallinen taka-akseli jostain yms.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Tuli kaverin kanssa juteltua joka värkännyt muutoskatsastusten kanssa ja meinasi että riittää jos mk2 gti jarrut/alustan saa. 139hp +20% niin piisaa 150heppaselle koneelle.
Ei muutaku kokeilemaan.
Ei muutaku kokeilemaan.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
+20% yleisesti lasketaan vasta mallisarjan tehokkaimmasta. Jos tehot uudessa moottorissa on hepnkin yli jonkun mallin niin sitten katsotaan seuraavaksi tehokkaampaa mallia.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Aivan. Seuraava taitaa olla sitten Corradon kones mutta onko enää verrannollinen mallisarjan mukaan?
Näissä taitaa olla kuitenkin jotain eroa sitten corradon jarruissa ja 139hp GTIn omissa?
Näissä taitaa olla kuitenkin jotain eroa sitten corradon jarruissa ja 139hp GTIn omissa?
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
ite oon huomannut tässä vuosien aikana että viisain käydä kysyy konttorilta missä aiot katastaa mitä vaativat.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Onhan se toki näinkin.
Mahtaakohan kolmoskoppa GTI:n jarrut istahtaa miten kakkikseen? Tai ylipäätään kuinka paljon siitä olisi hyödynnettävissä. ne jarruthan pitäisi olla riittävät kun pelkästään kori vaihtuisi päällä.
Mahtaakohan kolmoskoppa GTI:n jarrut istahtaa miten kakkikseen? Tai ylipäätään kuinka paljon siitä olisi hyödynnettävissä. ne jarruthan pitäisi olla riittävät kun pelkästään kori vaihtuisi päällä.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Jatketaan yksin pohdiskelua. Suurella todennäköisyydellä siis kolmos GTIn olka-akseli pitäisi sopia, ainakin alustasarjat ovat kaikki täysin samoja eli tolppaan kyllä istuu.
Huvittavaa jos inssisetä vaatii laittamaan verrokkina käytettävän G60 jarrut jossa on se 10hv enemmän. Omassa korissaan GTIn jarrut riittäisi mutta kakkiksen kopassa ei..
Huvittavaa jos inssisetä vaatii laittamaan verrokkina käytettävän G60 jarrut jossa on se 10hv enemmän. Omassa korissaan GTIn jarrut riittäisi mutta kakkiksen kopassa ei..
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Onkos se 3-gti 5-pulttisella vanteella?
Ja minkä kokoinen jarrulevy on? Muut jarruosat taitaakin olla samoja kuin g60, satulan kannake vaan vaihtuu levykoon mukaan.
Jarrujen suhteen tosiaan kannattaa konsultoida katsuria, niin saa kannanoton kelpaako ne jarrut.
Käsitin nyt niin että ne olis tulossa samasta autosta kuin moottorikin.
Ja minkä kokoinen jarrulevy on? Muut jarruosat taitaakin olla samoja kuin g60, satulan kannake vaan vaihtuu levykoon mukaan.
Jarrujen suhteen tosiaan kannattaa konsultoida katsuria, niin saa kannanoton kelpaako ne jarrut.
Käsitin nyt niin että ne olis tulossa samasta autosta kuin moottorikin.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Tarkoitus olisi hyödyntää niin paljon kyseistä autoa kun mahdollista.
Eli kyllä, samasta autosta moottorin kanssa.
Kyllä se 5-pulttinen on, muistaakseni GTItä oli pelkästään 5-pulttista, niin 8 kuin 16 venttiilinen.
Eli kyllä, samasta autosta moottorin kanssa.
Kyllä se 5-pulttinen on, muistaakseni GTItä oli pelkästään 5-pulttista, niin 8 kuin 16 venttiilinen.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Eli siis jos otat siitä kokonaan olka-akselit jarruineen, niin vanteet menee uusiksi....
Toine huomioitava tuossa tapauksessa on vetoakselin sopivuus boorien ja pituuden suhteen, en muista onko miten eroja. Mielestäni kolmosen raideleveys on suurempi.
Toki löytyy kakkikseen sopivia olkia joihin ne jarrusatulat istuu suoraan, siihen nelipulttiset levyt....
Vaihtoehtoisia ratkaisuja on monia.
Toine huomioitava tuossa tapauksessa on vetoakselin sopivuus boorien ja pituuden suhteen, en muista onko miten eroja. Mielestäni kolmosen raideleveys on suurempi.
Toki löytyy kakkikseen sopivia olkia joihin ne jarrusatulat istuu suoraan, siihen nelipulttiset levyt....
Vaihtoehtoisia ratkaisuja on monia.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Vanteet mahdollisesti menisi muutenkin uusiksi jos moottoriswappi käy toteen.
Suurin ongelmahan tässä juuri on se että ei ole mitään hajua mitkä kaikki osat käy keskenään jarrujen suhteen :)
Suurin ongelmahan tässä juuri on se että ei ole mitään hajua mitkä kaikki osat käy keskenään jarrujen suhteen :)
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Suurella todennäköisyydellä siis kolmos GTIn olka-akseli pitäisi sopia, ainakin alustasarjat ovat kaikki täysin samoja eli tolppaan kyllä istuu.
Sopii kun käyttää kolmosesta kaikki etuakselipalkista ulos päin + raidetangot, kallistuksenvakaajan ja vetoakselit. Etupään eroavaisuuksista löytyy kuvia vaikkapa pajalle.com:n vanhoista projekteista.
Kolmosen leveämmässä taka-akselissa on pieniä eroja mm. jarruletkujen kiinnityksissä:
Mk2:


Mk3:


Kolmosen osilla raideleveys kasvaa.
Pulttaa kiinni - G60 osat saat kun hankit 4x100 olka-akselit mm.
- Golf III / Vento 2.0 tai (Golf III Variant myös 1.8 90hv)
- Passat 88-96
280mm G60 levyt vaikkapa Motonetistä.
Jarrusatulat kannakkeineen 280mm jarruisesta 92-95 Golf III GTI / VR6:sta... tai G60:sta tai S2 Audista jne.
Taka-akseli GT / GTI Kakkiksesta tai Corradosta. Napatapit ja satulat voi käyttää Kolmosesta jos eivät tule akselin mukana.
Pääsylinteriksi 22.2 millinen. Tehostin taisi 1.6:ssa olla pienempi, joten sen joutunet vaihtamaan 1.8 Kakkiksen osaan.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
No nyt! Kiitos vastauksesta. Tuosta selvisi kaikki oleellinen mitä jarrujen osalta vaaditaan.
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
Hei, jos kiinnostaa ja on tarvetta. niin nummelasta saa tulla hakemaan corradon taka-akselin, tosin ilman jarruja!
Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?
muska, harkitaan. Pitkä on kyllä matka, alotetaan osien keräily etujarrujen osalta ja siirrytään siitä taaksepäin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa