Alkaa olemaan 350tkm mittarissa Passatissa, eli pitäis jakohihnaa vaihdella. Samaan syssyyn tekis sit vähän huoltoa, kun oon eläny siinä käsityksessä että tuossa 400tkm kieppeillä alkaa kannesta jotain antautumaan.
Tähän vois kerätä suosituksia mitä kaikkea vaihtaa.
Myös ostopaikkaa, ja valmistajia saa suositella.
PD ennakoiva kansiremontti
Valvoja: ffp jäsenet
Jos kannessa ei ole mitään vikaa, niin en kyllä turhaan avaisi.
Jos tuon avaat niin saat tilalle hommata..
-Uuden/käytetyn kannen, jossa ei ole suutinten poterot paskana
-Nokka-akselin
-Nokka-akselin laakerit
-Nokka-akselin stefan
-Tandempumpun tiivisteen
-Paininkupit
-Kannen pultit
-Nokkapukkien pultit
-Suutinten pultit
-Suutinten tiivistesarjat
-Kannentiivisteen
-Imu ja pakosarjan tiivisteet
-Jakopään osat
-Vesipumpun
Nämä luettelin ulkomuistista joten varmasti jotain vielä puuttuu. Reilulla tonnilla saa hyvin vähän ajettuja moottoreita maailmalta kotia tuotuna, joten kannattaa pari kertaa miettiä että miten haluaa rahaa tuhlata, jos sitä kerran ylimääräistä on..
Toisaalta alakerrassa tuskin vielä on noilla kilsoilla suuremmin vikaa, että kyllä tuollaiseen uuden yläkerran voipi toki tehdä jos tykkää..
Jos tuon avaat niin saat tilalle hommata..
-Uuden/käytetyn kannen, jossa ei ole suutinten poterot paskana
-Nokka-akselin
-Nokka-akselin laakerit
-Nokka-akselin stefan
-Tandempumpun tiivisteen
-Paininkupit
-Kannen pultit
-Nokkapukkien pultit
-Suutinten pultit
-Suutinten tiivistesarjat
-Kannentiivisteen
-Imu ja pakosarjan tiivisteet
-Jakopään osat
-Vesipumpun
Nämä luettelin ulkomuistista joten varmasti jotain vielä puuttuu. Reilulla tonnilla saa hyvin vähän ajettuja moottoreita maailmalta kotia tuotuna, joten kannattaa pari kertaa miettiä että miten haluaa rahaa tuhlata, jos sitä kerran ylimääräistä on..
Toisaalta alakerrassa tuskin vielä on noilla kilsoilla suuremmin vikaa, että kyllä tuollaiseen uuden yläkerran voipi toki tehdä jos tykkää..
^ Juu.ei. Noilla kilometreillä lisää latua vaan.Lankomiehellä 475 tkm mittarissa, eikä mitään merkkejä korjauksen tarpeesta. Eli ainakin se 150 tkm lisää mittariin ja sitten jos vielä sama auto edes alla on, niin uutta arvioa ja tuskin sittenkään vielä remonttia. Tietysti jos rahaa on ja nukuttaa paremmin uudet palikat koneessa niin saahan sitä omaansa remontoida. Veikkaan että pumppusuuttimet sieltä ensin antautuu.
Tämä olikin kuulopuheiden mukaan mietittyä, jos kerran kokemuksia on niin ajetaan sitten. Rahaa ei ylimääräisiä ole, mutta mielummin laittaa jakopäärempan yhteydessä ylimääräisen 500e kun vaihtaa koko koneen vähän ajan päästä.
Suuttimet on ajettu reilu 200tkm muistaakseni.
Noin 100tkm sitten vaihdettu mulle, sillon ei ollut merkittävää kulumaa suuttimien koloissa eikä nokassa näkynyt mitään ihmeellistä. Pieni naputus sieltä kylmällä koneella talvella käynnistäessä kuuluu ennen öljynpaineiden nousua, mutta lienee normaalia.
Suuttimet on ajettu reilu 200tkm muistaakseni.
Noin 100tkm sitten vaihdettu mulle, sillon ei ollut merkittävää kulumaa suuttimien koloissa eikä nokassa näkynyt mitään ihmeellistä. Pieni naputus sieltä kylmällä koneella talvella käynnistäessä kuuluu ennen öljynpaineiden nousua, mutta lienee normaalia.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
618tkm AJM:llä ajettuna ja yläkerta avamattomana (poislukien se AJM:n kansipahvin vaihto n. 150tkm kohdalla, mutta silloinkin vain pahvi, pultit = pakolliset, ei muuta).
Bensaakin vaimo sille juotti tuossa puolen miljoonan kohdalla mutta ei se tarvinnu ku huuhtelun ja taas menoksi.
Tiedä sitten miten kuluneet nokat ym. on mutta hyvin käy ja kukkuu. Pumppusuuttimet on edelleen ohjearvoissa ja kirkkaasti vieläpä. Öljynvaihdot oikealla laadulla ja ajallaan niin ei tuo oo moksiskaan.
Bensaakin vaimo sille juotti tuossa puolen miljoonan kohdalla mutta ei se tarvinnu ku huuhtelun ja taas menoksi.
Tiedä sitten miten kuluneet nokat ym. on mutta hyvin käy ja kukkuu. Pumppusuuttimet on edelleen ohjearvoissa ja kirkkaasti vieläpä. Öljynvaihdot oikealla laadulla ja ajallaan niin ei tuo oo moksiskaan.
Omasta 270tkm -03 arl-motista pitää syksyllä ottaa kansi auki, kun venttiilinvarren kumit oletettavasti kovettuneet. Puolenvuoden aikana alkanut kylmällä koneella polläyttämään aika mehevää pilveä ja ahtimenkin tarkistin mennä viikolla että ei ole siellä vikaa.
Teoriassa nuo kumet voisi vaihtaa ilman kannen irroitusta, mutta samalla kertaa kun kerran pitää jakopää vaihtaa, niin vaihdetaan paikalleen kansi johon tehty ohjuri remppa.
Tottakai tuo homma maksaa, mutta jokatapauksessa tuon joutuu tekemään lähitulevaisuudessa pois alta.
Teoriassa nuo kumet voisi vaihtaa ilman kannen irroitusta, mutta samalla kertaa kun kerran pitää jakopää vaihtaa, niin vaihdetaan paikalleen kansi johon tehty ohjuri remppa.
Tottakai tuo homma maksaa, mutta jokatapauksessa tuon joutuu tekemään lähitulevaisuudessa pois alta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa