vw vento outoa narinaa etupäässä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kukkone
-

vw vento outoa narinaa etupäässä

ViestiKirjoittaja kukkone » 7.8.2013 21:49

97 vuoden ventossani ilmeni jokin "vika" kun alkoi tos jokin aika sitten pitää outoa narinaa etupäässä. Narina muuttuu kovemmassa nopeudessa kovaksi vikinäksi. Narina kuuluu vain kävely vauhtia ajettaessa ja vikinä sitten kun vauhti on kylä nopeuksissa (40-60).

Mistähän ääni voisi johtua? Onko kellään ollut koskaan samanlaista "vikaa" omassa autossaan?

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.8.2013 21:51

Vaikuttaako ratin asento tai liikuttelu ääneen?

kukkone
-

ViestiKirjoittaja kukkone » 7.8.2013 22:13

Ei oikeastaan. Mutta kun reippaammin kiihdyttää ni vikinä/narina hiljenee vähäsen.

pete73
-

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.8.2013 22:43

Tarkista että jarrusatuloiden liukutapit liikkuu vapaasti, mulla oli aikanaan kakkiksessa yks jumissa ja aiheutti ylimääräistä kirskumista...
Saattaa olla pyöränlaakerikin, on tullut sellainenkin vastaan ettei mitään muuta oiretta ollut kuin kirskuminen, edes katsastusmies ei sitä laakeriksi epäillyt kun pyöritteli rengasta, mutta kun muut vaihtoehdot loppui niin laakerin vaihdolla sekin selvisi... se laakeri oli aivan finaalissa...
Saattaahan sieltä muutakin paljastua, mutta kädet likasiks ja tutkimaan... sillähän se selviää ;)

jukki60
-

ViestiKirjoittaja jukki60 » 8.8.2013 16:29

Juuri vaihdoin ventosta tukivarren taaemman kumipuslan - loppu vikinä ja kolina. Biltemasta saa muutamalla eurolla.

Tulipa samalla uusittua kaikkea muutakin, kun oli auto pukeilla - jarrusatula, pakoputki ja reikä sisälokarin takaa umpeen.

Lassivaa
uusi tulokas

Re: vw vento outoa narinaa etupäässä

ViestiKirjoittaja Lassivaa » 11.10.2016 16:50

Lainaan tätä vanhaa topiccia koska samantyyppinen ongelma omassa ventossa. Eli paikallaan ei mitään oikealle kääntäessä alkaa narina lähes heti ja vasemmalle kun kääntää linkussa niin narisee, suoraa ajaessa ei mitään. Peruuttaessa en huomannut ääntä. Eteenpäin ajaessa pitää ääntä todella hitaasta vauhista alkaen. Pahin ääni kun veto on päällä. Vähän on sellainen kuminen ääni, ei kuulosta omaan korvaan ainakaan laakerilta ja katsastusmies muutamaviikko takaperin ei löytänyt mitään vikaa..
Ainiin ja senverran olen paikallistanut että vasemman etupyörän kohdalta jostain kuuluu.

Peltilehmä
-

Re: vw vento outoa narinaa etupäässä

ViestiKirjoittaja Peltilehmä » 19.10.2016 11:39

Minulla Skodassa sama nitinä/narina, joka johtui jousipylvään yläpäässä olevasta laakerista.
Tuo laakeri taisi olla vaan semmoinen muovinen hela tms., en sitä itse vaihtanut vaan vein nyrkkipajalle ja "pojat" vaihtoivat, maksoi parisataa euroa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”