Golf II 1.6GTD tutisee

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

Golf II 1.6GTD tutisee

ViestiKirjoittaja kazoo » 1.8.2013 22:11

Eli otsikonmukainen kampe tuli elvytettyä ajoon, on seissyt pari-kolme vuotta aiemmalla omistajalla.

Auto tutisee 60-70kmh nopeudessa ja reilusti yli 100kmh nopeudessa. Voimansiirrosta tuo ei tule, sillä kytkin pohjassa sama vatkaaminen jatkuu. Onkos ideoita mitä lähdetään uusimaan? On muuten oikein kiva matka-auto työmatkoille, mutta taajamassa jurnutus syö hermoja.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 2.8.2013 9:12

Vanteet/renkaat. Kokeileppa vaihtaa edestä taakse tai lainaa joltain hetkeksi toisia renkaita. Jos on samat kumit millä on seisonu on kumi voinut ottaa ihteensä

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 2.8.2013 11:12

Unohdin mainita, renkaat on myös rajattu pois. Ei tosiaan ole ne "seisonnan aikaiset" renkaat enää alla, vaan uudenkarheat Kumhot ja toiset vanteet.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.8.2013 12:44

Äkkiseltään kuulostais kuivahtaneelle vetonivelelle.

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 2.8.2013 14:47

Moottorin tukikumi varmaan tärräisi läpi kierrosalueen?


Eli uudet rasvamömmöt sisempiin ja ulompiin murroksiin ratkaisuksi? Voisihan tuota kokeilla. Tuleeko muuten lodjuöljyt ulos kun tuon sisemmän pään nappaa ulos?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 5.8.2013 18:42

Moottorin tukikumit oireilevat lähinnä tyhjäkäynnillä. Lisäksi tietenkin tuntuu tavallista pahempi nykäisy, kun otetaan veto päälle tai pois kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksessa.

Ei tule öljyt vetarin irrotuksella pois.

Periaatteessa voisi myös viitata väljään raidetangon päähän yhdistettynä pielessä olevaan auraukseen, mutta vetonivelet kannattaa tietenkin ensin käydä läpi.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 6.8.2013 12:37

Vaihtaa kumitki samalla sinne ni menee taas muutaman kympin neki nivelet. Voi olla aika tatinaa rasva jos seissy noinki kaua et bräkleeniä tai löpöä mukaan missä liottelee suurimmat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa