eli osaiskos joku sanoa jotain tällaiseen ongelmaan? Eli ajelin tuossa yyteristä tampereelle, kun puolen matkan tietämillä pysähdyin levähdyspaikalle. Ja sen jälkeen kun käynnisti auton, alkoi latauksen merkkivalo vilkkua, mittaristo herjaan laturikorjaamoa(englanniksi kyllä) ja piipittään.. Otin kaiken ylimääräisen pois päältä että pääsis tampereelle asti. Hetken jatkoi sitä mutta sitten hetken ajon jälkeen piipitys ja vilkkuminen loppui, ja ajoin tampereelle. Tampereella sit vein kaverin ensin kotiin jä hänen pihasta lähtiessä ohjaus kääntäessä alko jyriseen ja jurraan, kun sai kierroksia ja vähän vauhtia se loppui, kunnes taas parkkipaikalle jne. hiljaa ajaessa tai lähtiessä jostain tuo toistuu ja jurraus ja jyrinä on aika kovaa. Sekä paikalla ollessa tyhjäkäynnillä rattia käännellessä ääntää, ujeltaa ja jurraa, varsinkin ääriasennoissa.
Tehostimen neste oli vähissä, ei kadonnut vaan pikkuhiljaa tuo on vähentynyt ja laitoin lisää, ja kääntelin rattia ääriasentoihin muutamaa kertaan säiliön korkki auki,se auttoi hieman ja ajoin auton kotiin parkkiin..missähän vois olla vika, mietin tehostimen pumppua, vai voisiko laturi aiheuttaa tuollaista? mutta ei oikein summamutikassa viitsisi alkaa vaihtaan osia..
Hihna tuntuis olevan kireällä, nestettä on, eikä vuoda mistään...Auto nyt seissyt muutaman tunnin pihassa ja ajattelin kysellä osaako täällä kukaan heittää mitään arvioo tai visiota ongelman syystä? Kiitos etukäteen.
Passat 2000 1,9 tdi PD
Valvoja: ffp jäsenet
Noniin, vähän aikaa tässä meni mutta tuota edellä mainittua asiaa tukiskeltu nyt kun on saanut itsestä irti että on viitsinyt perehtyä, auto kun on toiminut muuten ihan hyvin tuota jurnutusta jne. Laskematta.
Eli tuota äätnä tutkiskellessa ja kaveri kääntämässä rattia, huomaa jurnutuksen jne. aikana että ohjaustehostimen pyörä lyö välillä "jumiin" eli hetkellinen stoppi, mutta jatkuu sitten lähes välittömästi, eli tuosta ohjaustehostimen pyörän takeltelusta ainakin huomaa että jotain olisi vialla.
No otin sitten tehostimen irti, ja purin sen, silmämääräisesti ei mitään vikaa näyttänyt olevan eikä välystä missään...
Puhdistin osat , ja kasasin, aloin sitten miettimään että neste oli aikas mustaa, ja sitten siellä on ollut punaista nestettä, niin voiko tuo vääränlainen neste aiheuttaa tuon "toimintahäiriön", osaako kukaan vastata?
Laitoin meinaan itse kokeeksi äsken punaista dexron 3, kun tuon tehostimen pistin takaisin, ilmasin sen ja tuntui pelittävän erinomaisesti ja ajelin sitten muutaman kilometrin koeajolenkin ilman ongelmia, ajattelin jo että sehän alkoi toimimaan kun vähän puhdisteli ja purki...
Sitten muutaman kilometrin jälkeen kun kone ilmeisesti lämpeni kunnolla ja jatkoin ajamista, alkoi tuo jurnutus taas hitaammalla vauhdilla ja matalilla kierroksilla tuota tehostinta kuormittaessa, eli kun rattia kääntää...Kierroksilla ja liikkeessä ei sitten kuulu mitään?? Joka tapauksessa tarvii vaihtaa sinne ne "oikeat" öljyt.
Ei siinä mielessä oikein tuolta laturilta kuulosta kun hetkeksi sain oireen katoamaankin, mietin myös ohjausvaihdetta, mutta ei sen luulisi muuttuvan miksikään jos pumppua korjailee, vaan ääni olisi kuulunut edelleen eikä olisi kadonnut hetkeksi.
Eli tuota äätnä tutkiskellessa ja kaveri kääntämässä rattia, huomaa jurnutuksen jne. aikana että ohjaustehostimen pyörä lyö välillä "jumiin" eli hetkellinen stoppi, mutta jatkuu sitten lähes välittömästi, eli tuosta ohjaustehostimen pyörän takeltelusta ainakin huomaa että jotain olisi vialla.
No otin sitten tehostimen irti, ja purin sen, silmämääräisesti ei mitään vikaa näyttänyt olevan eikä välystä missään...
Puhdistin osat , ja kasasin, aloin sitten miettimään että neste oli aikas mustaa, ja sitten siellä on ollut punaista nestettä, niin voiko tuo vääränlainen neste aiheuttaa tuon "toimintahäiriön", osaako kukaan vastata?
Laitoin meinaan itse kokeeksi äsken punaista dexron 3, kun tuon tehostimen pistin takaisin, ilmasin sen ja tuntui pelittävän erinomaisesti ja ajelin sitten muutaman kilometrin koeajolenkin ilman ongelmia, ajattelin jo että sehän alkoi toimimaan kun vähän puhdisteli ja purki...
Sitten muutaman kilometrin jälkeen kun kone ilmeisesti lämpeni kunnolla ja jatkoin ajamista, alkoi tuo jurnutus taas hitaammalla vauhdilla ja matalilla kierroksilla tuota tehostinta kuormittaessa, eli kun rattia kääntää...Kierroksilla ja liikkeessä ei sitten kuulu mitään?? Joka tapauksessa tarvii vaihtaa sinne ne "oikeat" öljyt.
Ei siinä mielessä oikein tuolta laturilta kuulosta kun hetkeksi sain oireen katoamaankin, mietin myös ohjausvaihdetta, mutta ei sen luulisi muuttuvan miksikään jos pumppua korjailee, vaan ääni olisi kuulunut edelleen eikä olisi kadonnut hetkeksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa