2.0 TDI kuluttaa öljyä ja nykii

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

2.0 TDI kuluttaa öljyä ja nykii

ViestiKirjoittaja trsqr » 13.7.2013 8:34

Taas tarvittaisiin tietäjien apua.

2.0 TDI (BKP) on viimeisen tuhannen kilometrin aikana alkanut syömään öljyä. Kahdesti on tullut jo öljyn määrän valo päälle. Lisäksi parin tuhannen kierroksen paikkeilla auto saattaa vähän nykäistä. Auto tuntuu myös savuttavan normaalia enemmän ja esimerkiksi kun kiihdyttää kakkosella, painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vaihdetta, saattaa peräpeilissä näkyä musta savupölähdys. Saatan myös kuvitella, mutta mielestäni auton pakokaasut haisevat normaalia enemmän.

Tehtyä hiljattain:
- turbo tarkastettiin pajalla, mutta olivat sitä mieltä että turbo ei vuoda ja toimii ok
- suuttimet vaihdettiin maaliskuussa VW Centerissä

Mutta: Edellisestä öljyn vaihdosta on 24tkm (LL-öljyt) ja 12kk. Voiko syynä yksinkertaisesti vain olla tämä?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 13.7.2013 9:44

Öljyt vaihtoon ensiksi. Tuo taitaa olla jo hiukkassuodatin moottori joten diamond dieseli ei käy. Öljyn syönti, vuodot voi johtua ihan öljyistä, toisin sanoen liian paljon ajetuista. Onko aina ollu saman merkin öljyä sisällä?

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 13.7.2013 10:01

Yleensä on ollut Castrolin 5W30 LL3-öljyä, mutta tällä kertaa laittoivat huollossa Mobilin vastaavaa. Ei ole DPF:ää. Täytyypä viedä kosla öljynvaihtoon, suodatinkin olisi hyllyssä jo valmiina... Castrolin 5W40:stä ajattelin tuupata sisään nyt ja hoitaa öljynvaihdot vähän tiheämmin.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 13.7.2013 20:30

Ei pitäisi olla bkp-koneessa hiukkasloukkua. Kymmenet asiakkaat on raportoineet öljynkulutuksesta, kun mobilit on vaihdettu. Joillakin se taas pysyy koneessa. Ilmansuodatin myös vaihtoon.

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 13.7.2013 22:48

Ei oo hiukkasloukkua (ainakaan mulla ollu BKP:ssä).
Tässähän moottorityypissä on tosiaan se tyyppivika että öljypumpun akseli on 6-kulmainen ja siitä menee (ennemmin tai myöhemmin) kantit pyöreeks mutta silloin lukemieni tarinoiden perusteella ö-pumppu vaan pöyrähtää tyhjää ja meno loppuu öljynpaineiden katomiseen joten siitä tuskin tässä tapauksessa ei ole kyse.
Tämän ominaisuuden korjaus vaatii öljypohjan irroituksen..

Minkä vuotinen? Käsittääkseni jossain kohtaa 2007 vuotta tuli parannus (akseli 10mm pidempi..)

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 14.7.2013 10:14

Jees, kyllä tässä on kyse vaan öljynkulutuksesta. Tuo kuusiokolotappi pyöristyi jo vuotta aikaisemmin ja silloin korjattiin useammalla tonnilla tuota öljypumppu-tasapainoakselistohässäkkää (siitäkin aiempi ketju täällä). Vaihdan Castrolit koneeseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa