1.6D piristystä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

heebo_85
-
Viestit: 150
Liittynyt: 11.7.2007 23:32

1.6D piristystä

ViestiKirjoittaja heebo_85 » 11.7.2013 1:32

Caddyyn pitäs saaha kulkua lisää.
Mahtasko 1.9td imusarjasta ja suuttimista olla apua, semmot kun tallin uumenissa ois. ahtamista ei tuo vakio 1.6d motti taija kestää, vaikka kaikki tarvittat hilppeet siihen ois.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 11.7.2013 8:10

Miten se turbon vakioimusarja voisi olla parempi?

Suuttimet eivät ole esikammiokoneissa mikään pullonkaula. 1,9:n suuttimissa on kyllä esiruiskutus, että sillä voisi saada pehmeämmän käynnin, mutta vanha, väljä syöttöpumppu ei välttämättä oo parhaimmillaan avauspaineiden kasvaessa.

Oikeesti vapariin kulkua lisää saa isomalla nestepäällä. Varmaankin moottorin sisuskalujen keraamipinnoitus voisi myös olla kokeilemisen arvoinen. lisävääntöä ja savua saat myös maltillisella syötön lisäyksellä paremman puutteessa.

searchillakin vois jotain löytyä aiheesta. vanhalla holysmoken foorumilla oli tarinaa pick upin piristämisestä, mutta ne tarinat ovat tainneet hävitä bittiavaruuteen...

lopuksi: Miksi 1,6 ei kestäisi ahtamista?

heebo_85
-
Viestit: 150
Liittynyt: 11.7.2007 23:32

ViestiKirjoittaja heebo_85 » 11.7.2013 9:45

No syöttöä on pikkasen jo lisätty, oishan tuolla tallissa tosiaan td;n syöttöpumppuki. Tuli vaan mieleen että kestääkö tollanen vapari motti ahtamista?. Eikä me rueta vanhan vaparin sisukaluihin koskeen samalla vaivalla sinne laittaa sitte vaikka 1.9td koneen.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 11.7.2013 9:49

Täällä on aika monessa paikassa että se kestää sen alle barin mutta ei enempää kun ei ole niitä öljyruuttuja. Voipi olla aikas haastavaa/rahan haaskausta saa a vapari menemään edes jotenkin. Laita suosiolla turbohilppeet kiinni.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 15.7.2013 21:06

Niiden öljysuihkujen tärkein funktio on käsittääkseni männän jäähdytys. Jos ei vedä pitkiä matkoja nilkka suorana, ja varsinkaan kauheilla syötöillä, niin pitäisi kestää. Coolerikin auttanee asiaa. Että rohkeasti vaan turbottamaan, jos ei ole tarkoitus virittää vaparia virittämisen ilosta. Ja jos se vapari turbotuksen jälkeen antautuukin, niin tilalle saa toisen nykyään varsin edullisesti.

Joskus muinoin täällä (vai oliko se nyt sitten holysmokella) puhuttiin yli 90 hp 1,6 d:stä, että kyllä niihinkin aika suuren suhteellisen tehonlisäyksen saa, jos oikein tosissaan asiaan paneutuu, eikä laske lisähevosvoimien hintaa.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 16.7.2013 9:19

Juuri siksi ne ruutat siellä onkin. Olen ainakin itse huomannut vaikka on td-kone niin lämmöt nousee aika herkästi ja lisää tekis mieli kenkiä mutta kun ei kehtaa. Olen sitä ihmetellytkin että miksi kaikki sanoo että:
"Jos ei vedä pitkiä matkoja nilkka suorana, ja varsinkaan kauheilla syötöillä,"

Itellä kun on tapana että jos autoon teen jotain että se liikkuu paremmin niin myös käytän niitä voimia enkä ajele pinta kaasulla. Mutta toki tämä on vain miun mielipide :)

Tarkoitin myös sitä että sillä rahalla mitä menee vapari diiselin virittämiseen tekee jo aikas hyvän turbo-vehkeen. Ja etenkin jos jo löytyy osia tallista niin ehottamasti turbo kiinni. Ja eipä nuo moottori paljoa maksa. Oman vaparin myin just 80 pois nurkista ja eipä ne taia paljoa enempään maksaa.

heebo_85
-
Viestit: 150
Liittynyt: 11.7.2007 23:32

ViestiKirjoittaja heebo_85 » 16.7.2013 10:22

Joo eiköhän ne turbo hilppeet sinne sitte lyödä, jahka saa 5-lovisen laatikon niin samalla jumppaa nekin paikoilleen. Itsellä nyt pää asiassa motari ajoa töihin ja takas...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa