VW Passat -96 1.9TDi käynnistyy työntämällä ei starttaamalla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tekku
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.7.2013 19:00

VW Passat -96 1.9TDi käynnistyy työntämällä ei starttaamalla

ViestiKirjoittaja tekku » 6.7.2013 19:20

Kuten otsikkokin kertoo, startti toimii nätisti, mutta ei käynnisty, ei edes lupaile. Pienellä työntämisellä saa kuitenkin helposti käyntiin.

Tässä on nyt käyty läpi lähes kaikki mitä on tullut mieleen kokeilla eli:
    - pa-suodatin vaihdettu
    - ilmattu (löpöä tulee ruiskuille)
    - solenoidi vaihdettu ja ohitettukin
    - ajoitukset tarkastettu
    - virtalukon pohja kokeiltu vaihtaa
Pa-suodatinta vaihdettaessa kävi pari kertaa käynnissä, kun jokunen tippa eksyi letkuun. Ei sen koommin ole kuitenkaan käynnistynyt.
Foorumitkin on tullut selailtua läpi ilman sopivaa vastausta. Vinkkiä?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 6.7.2013 19:45

Voikos tämän ikäsessä tdi:ssä olla sitä ropleemaa että ruiskutus alkaa startissa vasta tietyn kierrosluvun ylittyessä?

tekku
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.7.2013 19:00

ViestiKirjoittaja tekku » 7.7.2013 0:55

Voihan se tietysti johonkin vaikuttaa, mutta kuitenkin ruiskuille tulee startatessa vellit. Oisko sitten liian pienet annokset? Ei kenelläkään kokemusta? tai ideaa, mitä vois kokeilla?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 7.7.2013 11:33

Kokeiltu apuvirralla starttaamista? Miten kovaa jaksaa pyörittää? Vaikka kone pyörii, niin ei välttämättä starttaa, koska ohjelma ei näe tarpeeksi kovia kierroksia eikä anna riittävästi syöttöä. Korjautuu paremmalla startti virralla (akku / startti) tai ohjelman rukkaus, jotta alkaa syöttään (enemmän) ainetta pienemmillä kierroksilla.

Myös IQ:ta voisi kokeilla säätää hieman, jotta ruokaa tulisi enemmän. Lähtee helpommin käyntiinkin.

tekku
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.7.2013 19:00

ViestiKirjoittaja tekku » 7.7.2013 12:19

Kiitti vinkistä,
Starttia on pyöritetty täydellä akulla ja apuvirrallakin tuloksetta. Mielestäni on lähtenyt aikaisemmin pienemmilläkin kierroksilla käyntiin, kun nyt on jotain yli 200 kierrosta.
Ohjelman tai IQ:n rukkaaminen ei oo tuttua puuhaa ja taitaa vaatia jo korjaamotyökalut...

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 7.7.2013 12:27

Milläs pumpun ajoitus on tarkastettu? Heittokellolla vai vcds tai vastaavalla ohjelmalla?

Kulahtanut pumppu saattaa alkaa myöhäistää ajoitusta, jolloin joutuu vähän väliä aikaistamaan. Ei enää säädöt pysy paikoillaan.

IQ:n pystyy säätämään ihan kannen muokkauksella, haulla löytyy tuosta iq säädöstä paljonkin lisää tietoa.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 7.7.2013 18:09

Kokeile starttaako kun annat starttipilottia imusarjaan..

Ja antaako mitään vikakoodeja?

tekku
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.7.2013 19:00

Moottorin käynnistäminen. Toinen erä.

ViestiKirjoittaja tekku » 10.7.2013 18:07

Parin päivän lomailun jälkeen taas sorvin ääreen.

Pumpun ajoitusta ei ole tarkistettu, on vain tarkistettu, että kampiakseli ja pumppu on kohikkain. Kovasti kyllä epäilen, ettei ole pumpun ajoituksesta kiinni, sen verran nätisti käy, kun vain käyntiin saa. Vikakoodejakaan ei ole katsottu.

Kuitenkin ollaan kokeiltu virtalukonpohjaa ja eri antureita katsoa. ECU (moottorinohjainyksikkö) kokeiltiin myös vaihtaa tuloksettomana.
Starttipilotilla yritettiin käyntiin ja nätisti lähti. Sen jälkeen ollaan jopa saatu käyntiin startilla, kunhan jaksaa sen 4-5 sekuntia starttia pyörittää.

Tämän jälkeen ollaan tutkittu ja vaihdettu polttoaineputkistoa, kun näyttää ilmaa tulevan pumpulle jostain. Onko normaalia? Käyntiin ei kuitenkaan vaikuta mitenkään.

Kaikki kuitenkin viittais siihen, että dieseliä tulee liian vähän suuttimille. Eli putkistoon pääsee ilmaa, jotain roskaa on päässyt pumpulle, tai jokin sähkövika, joka käskee liian pienen syötön. Siinäpä sitten arvuuttelemaan oikeaa vikaa...

Voiko tuota syöttöä mitenkään laittaa suuremmaks ilman korjaamon vehkeitä?

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 10.7.2013 18:52

Oletko käyttäny suihkuputkea auki ja tartannu että tuleeko suihkusta minkälaisella paineella ainetta.?

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 10.7.2013 18:55

Niin ja mulla 2.5tdi passatti teki sillee että se valutti kaikki aineen tankkiin takasi eikä lähteny käyntii ennen ku pukkas isolla ruiskulla ainetta suihkuille..laitoin takaiskuventtiilin suodattimelle tulevaan tulo letkuu niin pelaa tänäkin päivänä..ilmoja repi jostain ja siitä valutteli linjan tyhjäksi.kannattaa kokeilla tuotakin koska tunnostas olevan ilmaa.

tekku
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.7.2013 19:00

ViestiKirjoittaja tekku » 10.7.2013 19:30

Kiitti nelikko!

Mistä hommasit takaiskuvienttiilin? Vois kokeilla.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.7.2013 20:04

Sanoisin että ennakko ja/tai IQ pielessä. Ensitöiksesi ilman mitään takaiskuja ja patentteja tarkista, että perusasiat ovat kunnossa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.7.2013 23:40

Tuo suodatin ja takaiskusuoja halvin noihin vanhoihin laittaa jos ei se auta niin sitten pumppu vaihtoon tai auto ;)

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... uventtiili

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 11.7.2013 11:23

Takaiskun ostin puuilosta ja taitaa saada hongongeista ym tavara kaupoista.
Muistaa vain pistää sen oikein päin..;)

tekku
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.7.2013 19:00

ViestiKirjoittaja tekku » 12.7.2013 19:52

Nelikko
Niin ja mulla 2.5tdi passatti teki sillee että se valutti kaikki aineen tankkiin takasi eikä lähteny käyntii ennen ku pukkas isolla ruiskulla ainetta suihkuille..laitoin takaiskuventtiilin suodattimelle tulevaan tulo letkuu niin pelaa tänäkin päivänä..ilmoja repi jostain ja siitä valutteli linjan tyhjäksi.kannattaa kokeilla tuotakin koska tunnostas olevan ilmaa.
sa
Tuo suodatin ja takaiskusuoja halvin noihin vanhoihin laittaa jos ei se auta niin sitten pumppu vaihtoon tai auto ;)

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... uventtiili
Nyt on kokeiltu Nelikon ja sa:n patenttiratkaisu ja laitettu takaiskuventtiili. Löpö otettiin vielä erikseen suoraan tankista (jos ois sattunu olemaan reikiä putkistossa). Moottorille ei mennyt yhtään ilmaa, kun otettiin paluuputki erilleen suodattimesta. Ei vaikutusta käynnistykseen.
Venttiili oli muuten oikein päin, jos joku sattuu kysymään ;)

p0wer
Sanoisin että ennakko ja/tai IQ pielessä. Ensitöiksesi ilman mitään takaiskuja ja patentteja tarkista, että perusasiat ovat kunnossa.
Tuota säätämistä olen yrittänyt välttää, kun ihan uusi asia, eikä lähialueen korjaamolla ole aikaa edes ajoituksia kattoa. Mutta ei siinä auta, kokeiltava sitä on p0werin ehdotusta. Varuilla on kyllä kolariauton pumppu odottamassa. Katsotaan miten käy...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa