Seat 1.9tdi 2008 ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jpe61
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.4.2013 17:49

Seat 1.9tdi 2008 ei käynnisty

ViestiKirjoittaja jpe61 » 30.4.2013 23:07

Suuri mysteerio:

Aamun eka startti normaali
Ajossa normaali
Myöhemmin päivällä startatessa pyörittää normaalisti ja hörähtää käyntiin mutta sammuu välittömästi
Vilkuttaa hehkun valoa, mittaristossa teksti "safe"
Ei käynnisty enää millään
Laakkosen setä lukee viat, rasvaa ratin
Toimii viikon, vika uusiutuu
Laakkosen setä lukee viat, vaihtaa gatewayn
Toimii viikon, vika uusiutuu
Laakkosen setä lukee viat, arvelee että mittaristo vaihtoon
Sanon Laakkosen sedälle että nyt loppuu arvailu

Mitäs te arvaisitte? Vikakoodeja oli kuulema niin paljon että piti lähettää tehtaalle tilannearviota varten. Hommaan vikakoodilistauksen Laakkosen sedältä ja pistän tänne näytille.

Oma kutina on että vika ilmeni kostealla kelillä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 1.5.2013 8:03

Ohan noista mittaristoja kyl menny jonki verran et ihan mahollinen vika.

jpe61
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja jpe61 » 3.5.2013 15:41

Sattuisko kukaan tietämään Tampereen lähistöllä jotain VAG-experttiä?

Haen kiesin Laakkoselta pois kun eivät saa vikaa uusimaan, eikä varmuutta syystä ole. On muuten aivan varmaa että itse saan sen vikatilaan parissa päivässä ;)

jpe61
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja jpe61 » 10.7.2013 13:01

Murheellista. Nyt on sitten vaihdettiin mittaristo kun se kuulema oli varmuudella vian aihettaja.

Ajeltiin viikon verran ja kas. Vika uusiutui.

Voi saatana perkele.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.7.2013 14:19

Hankalahko lähteä arvailemaan ilman auton mallia ja vikakoodeja. Mitä tarkoittaa ratin rasvaus ja gatewayn vaihto ?

jpe61
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja jpe61 » 10.7.2013 15:08

Irrottivat siis ratin ja kävivät läpi liittimet ja niihin sudittiin jotain kontaktirasvaa. Gateway on jokin mokkula joka välittää tietoa auton eri "tietokoneiden" ja antureiden välillä, käsittääkseni. Vaidettiin tuolloin uuteen kuten nyt viimeksi tuo mittaristokin.

jpe61
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja jpe61 » 4.8.2013 20:29

Done. Vaihtoivat vielä maahantuojan piikkiin ECU:n, ja eihän sillä ollut mitään vaikutusta. Hetken toimi, ja sitten taas vika päällä.

Viimeisen stopin jälkeen hinausta odotellessa päätin roplata ratin asentoa kun alunperinkin oli epäilyksenäni jonkin johdon/liittimen pätkiminen. No pienen säätelyn jälkeen auto käynnistyy... Samoin rattia säätämällä sain vian uudelleen päälle (ja tieten poiskin).

Auto taas Laakkoselle ja pyyntö tarkastaa ratilta lähtevät johdot ja kas kummaa, yksi niistä oli melkein katkipoikki. Sillälailla. Pikkuisen huolellisempi tarkastus heti ensikerralla olisi säästänyt kaikki osapuolet perkeleellisestä korjauskierteeltä...

Nyt pyritään vielä ratkaisemaan että josko meidän ei kuulusi maksaa muuta kuin tuon johdon korjaus kun sitä oli alunperinkin huoltoon ehdotettu mahdollisena vian syynä.

Jospa vain olisin heti ensialkuun ottanut ruuvarin käteen, parin tunnin työllä olisi homma ollut selvä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa