Mk2 Golf 1.6 PN käynnistyy ja sammuu välittömästi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eGetin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 13.1.2008 23:02

Mk2 Golf 1.6 PN käynnistyy ja sammuu välittömästi

ViestiKirjoittaja eGetin » 24.6.2013 22:00

Tämmöistä tänään kakkakopan kanssa. Luulin aiemmin ongelman johtuvan Motonetin tarvikepuolasta mutta nyt on Boschin orkkispuola konepellin alla ja sama ongelma jatkuu. Eilen lähti käymään nätisti moneen otteeseen ja tänäänkin käynnistyi kylmänä kuten aina ennenkin. Poikkesin kotimatkalla vielä lähikauppaan ja siitähän se ei sitten suostunutkaan starttaamaan ollenkaan.

Kottero siis käynnistyy avainta kääntäen normaalisti mutta sammuu välittömästi. Bensaa on tankissa puoliväliin asti ja sitä näkyy myös letkuissa. Vaihdoin autoon juuri tulpan- ja puolanjohdot sekä puolan, ja juuri samaan aikaan alkoi tämä ongelma. Viimeksi sain auton käyntiin kun kääntelin avainta riittävän innokkaasti. Silloin kun kosla käynnistyi, kuului myös kova rääkäisy startista - en tiedä johtuiko vain siitä että olisin pitänyt avainta yllättäen liian pitkään käynnistysasennossa vai mahtaako se startti jumittaa siellä niin ettei vapautuisi ollenkaan? Starttimoottori on vaihdettu muistaakseni helmikuussa uuteen Boschin starttiin joten en jaksa uskoa sen olevan ainakaan rikki. Ongelma on samanlainen kuin jos mk3 Golfissa ajonesto olisi päällä - starttaa ja sammuu.

Virtalukon pohja ei ole ainakaan ennen oireillut mitenkään mutta se on vielä alkuperäinen osa (tietääkseni). Releistäkään en tiedä että mikä siellä voisi oireilla, jos mikään? Vikakoodit on ajatuksena lukaista huomenna.

eGetin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 13.1.2008 23:02

ViestiKirjoittaja eGetin » 30.6.2013 20:20

Jasso, näillä näkymin virtalukon pohjan vaihto auttoi.

PS. älkää edes yrittäkö vetää sitä holkkia rattiakselin päältä irti vaan rälläköikää se vanha irti ja tilatkaa suosiolla uusi, maksaa 20,50e ulkomuistista vedettynä ja löytyy marmoritiskiltä Ruotsin varastosta. Eipä auttanut vaikka oli mitkä ulosvetäjäviritykset kehitetty ja kaasulla lämmitetty. Vähän kun näytti Dremeliä kylkeen niin tuli suosiolla pois.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 30.6.2013 22:25

kyllä se holkki mulla ainakin lähti ihan nätisti ulosvetäjällä.

eGetin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 13.1.2008 23:02

ViestiKirjoittaja eGetin » 30.6.2013 23:08

Ei ollut kyllä toivoakaan. Niin kolmi- kuin kaksijalkaisella ulosvetäjällä yritettiin vetää laidoista, lisäksi koitettiin rakentaa veljen kanssa siihen sellainen panta josta vetää. Kaikki työkalut antoivat käytännössä periksi ennen holkkia, tai sitten se itse holkki antoi periksi. En kyllä suoraansanottuna ymmärrä miten joku sen saa ilman rikkomista pois :D

Ja tosiaan tässä 1991 mallissahan on samanlainen systeemi kuin mk3 Golfissa, ilmeisesti sekin muuttunut sähköpäivityksen yhteydessä kunnei mk2 Golfin korjausopas tuntenut ko. rakennetta ollenkaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.7.2013 1:27

Se pitää irrottaa tollasella.

eGetin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 13.1.2008 23:02

ViestiKirjoittaja eGetin » 1.7.2013 17:51

No voi perse, tuon kun olisi löytänyt aiemmin... No, toivottavasti joku toinen olisi viisaampi tämän ketjun johdosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa