1.9tdi hyytyy kierroksilla.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JusuPlus
-
Viestit: 88
Liittynyt: 23.7.2003 16:37
Viesti:

1.9tdi hyytyy kierroksilla.

ViestiKirjoittaja JusuPlus » 27.6.2013 19:00

Terve, nyt olisi tuon 1.9tdin:n kanssa seuraavaan ongelmaa.

Veto hyytyy kun vedättää 3500rpm -> ja sama toistuu muilla vaihteilla. kun kaasusta höllää hetkeksi niin sitten taas mennään. Luin koodit ja niitä ei tule. Mikäs tuossa voisi olla vikana?

Millasia lukemia tuo map anturi kuuluu antaa tyhjäkäynnillä? Nyt näyttää 1200~mbar mutta vcds näyttää 2200-2400. Kuinka yleistä on että tuo anturi hajoaa ilman vikakoodia vai onko mulla tuossa nyt massiivinen alipaine vuoto.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.6.2013 20:28

Ilman diagnosointia VCDS:llä ongelman selvittäminen on erittäin hankalaa.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 27.6.2013 20:56

VCDS mittaa kokonais paineen missä on mukana ilmakehän paine=1000(Atmospheric pressure). Eli VCDS lukema 2200=1200mbar boost.
Tyhjäkäynnillä Turbo mittari näyttää n 0bar, VCDS 900-1000.

JusuPlus
-
Viestit: 88
Liittynyt: 23.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JusuPlus » 27.6.2013 21:35

kävin vähän logittamassa ja tälläisiä tuloksia sain.

maf:

,95.91,1260,250.0,259.7,56.2,,,,,,,,,,
,96.27,1365,250.0,259.7,56.6,,,,,,,,,,
,96.62,1512,245.0,240.1,57.0,,,,,,,,,,
,96.97,1890,240.0,245.0,57.0,,,,,,,,,,
,97.33,2226,290.0,235.2,50.6,,,,,,,,,,
,97.69,2163,365.0,343.0,4.8,,,,,,,,,,
,98.05,2205,380.0,583.1,52.2,,,,,,,,,,
,98.41,2205,475.0,597.8,4.8,,,,,,,,,,
,98.76,2247,485.0,690.9,51.8,,,,,,,,,,
,99.11,2310,495.0,455.7,46.6,,,,,,,,,,
,99.47,2394,595.0,524.3,47.8,,,,,,,,,,
,99.82,2520,850.0,886.9,4.8,,,,,,,,,,
,100.18,2730,850.0,1146.6,4.8,,,,,,,,,,
,100.54,2982,850.0,1131.9,4.8,,,,,,,,,,
,100.90,3234,850.0,1004.5,4.8,,,,,,,,,,
,101.26,3465,850.0,980.0,4.8,,,,,,,,,,
,101.60,3591,850.0,367.5,4.8,,,,,,,,,,
,101.96,3675,850.0,303.8,4.8,,,,,,,,,,
,102.32,3633,850.0,333.2,4.8,,,,,,,,,,
,102.68,3612,815.0,396.9,2.0,,,,,,,,,,
,103.04,3549,650.0,137.2,2.0,,,,,,,,,,


ja sitte ahtopaine.

,233.66,903,1060.8,1064.7,19.9,,,,,,,,,,
,234.02,945,1162.8,1041.3,19.9,,,,,,,,,,
,234.38,1113,1111.8,1053.0,19.9,,,,,,,,,,
,234.74,1218,1132.2,1053.0,22.3,,,,,,,,,,
,235.10,1386,1254.6,1053.0,19.9,,,,,,,,,,
,235.46,1701,1509.6,1111.5,22.7,,,,,,,,,,
,235.82,1890,1591.2,1251.9,29.1,,,,,,,,,,
,236.17,1764,1550.4,1415.7,35.9,,,,,,,,,,
,236.53,1554,1499.4,1509.3,41.8,,,,,,,,,,
,236.89,1743,1754.4,1521.0,29.5,,,,,,,,,,
,237.25,2016,1846.2,1602.9,33.5,,,,,,,,,,
,237.61,2289,1999.2,1743.3,36.7,,,,,,,,,,
,237.97,2604,2121.6,1778.4,39.4,,,,,,,,,,
,238.32,3003,2131.8,2024.1,56.6,,,,,,,,,,
,238.69,3549,2244.0,2363.4,72.5,,,,,,,,,,
,239.04,3843,2233.8,1146.6,43.4,,,,,,,,,,
,239.40,3633,1060.8,725.4,52.2,,,,,,,,,,
,239.76,2940,1071.0,889.2,49.8,,,,,,,,,,

Olen vaihtanut tuohon autoon 170hp audista sen isomman ahtimen mutta ei kai se vakio ohjelmalla vaikuta?..

Onkos tuossa maf sitten sökö?

JusuPlus
-
Viestit: 88
Liittynyt: 23.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JusuPlus » 27.6.2013 22:07

myös kokeilin ottaa maffin irti ja auto muuttui täysin vapariksi että jotain se maffi tekee tuohon 3500rpm:ään saakka.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.6.2013 22:31

Noiden perusteella ilmansaantiongelma. Ilmansuodatin tai sen ilmansaanti tukossa ja/tai imuputki menee tästä johtuen alipaineesta lyttyyn. Vastaava ongelma ilmenee myös jos imuputki on liian pehmutta leprua ja menee imupuolella lyttyyn vähäisestäkin alipaineesta vaikka suodatin olisikin hyväkuntoinen.

Siivet sais olla myös vähän supummassa (mikäli avattu enemmän auki alkuperäisestä asennosta), tai paremminkin ohjelmassa saisi olla hieman enemmän syöttöä niin ahdot seuraisi paremmin pyyntiä tuolla herättelyvaiheessa. Softan päivitys suositeltavaa. Suositeltavaa myös artikuloida tarkemmin esim. auton merkki, malli ja moottorityyppi sekä mahdolliset viritykset topikin aloituksen yhteydessä...

Lisäksi mainitsit että VCDS näyttää tyhjäkäynnillä 2200-2400mbar lukemia, mutta selkeästihän noista logeista näkyy että lukema on vain hieman 1000mbar yli.

JusuPlus
-
Viestit: 88
Liittynyt: 23.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JusuPlus » 27.6.2013 22:41

Taisin kirjoittaa hieman väärin.. elikkä näyttää nyt tyhjäkäynnillä sen tonnin luokkaa.. käyn huomenna hakemassa uudet suodattimet ja katsot imupuolen ja sitten postailen uutta logia tänne.

Elikkä autona profiilin 1.9tdi quatto b6 a4 ja moottori koodi avf . ei tuohon ole vielä muuta tehty kuin tuo ahdin vaihdettu ja sitten kytkimen vaihdoin järeämpään. Ohjelman muutosta olen tässä kaavaillut mutta tekijöitä on monia, kenelle sitten sen veisi laitettavaksi...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.6.2013 22:47

Tuskin tarvitsee uutta logia, kyllä se siitä lähtee pelaamaan. Ahtojen laahaaminenkin johtunee samasta "viasta". Noissa menee se moottorin etuosassa oleva pitkä kuminen ahtoputki lyttyyn jos suodatin on tukossa, näkee avaamalla konepellin ja kaasuttelemalla.

Onko ilmansuodatin vaihdettu milloin viimeksi ja onko ahtimen imuputki alkuperäinen?

JusuPlus
-
Viestit: 88
Liittynyt: 23.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JusuPlus » 27.6.2013 22:54

vajaa 9kk vanha ja orkkis imuputki modattuna tuolle isommalle imupäälle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa