1.6TD virityskeskustelu
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
Yritätte myt vakavissaan sanoa että kun moottorista otetaan enemmän tehoa niin kulutus pienenee. Eli turhaan on kaikki maailman hippiautot (hybridi) keksitty kun -80 luvun diisseli on egologinen :D Miettikääs ny jos se matka-ajasso vie sen 5-7L Ja kun saat lisää voimaa niin se veis sen alle 5Litraa?
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 6.10.2012 22:21
ViitalaMikko kyllähän se on ihan tosiasia, että jos diiselin kylkeen lyödään turbo, niin tehot kasvaa ja kulutus vähenee ;)
Eli kun moottorin hyötysuhdetta parannetaan niin teho kasvaa ja kulutus pienenee, koska suurempi osa polttoaineesta käytetään hyödyksi eikä moottoria tarvitse näinollen kuormittaa yhtä paljon kuin aiemmin.
Toki voit selittää meille, että miksi tuo mun tölkissä oleva 1,9 td AAZ väitetyllä 75 hevosen tehoillansa kuluttaa n. 8 litraa/100km matka-ajossa ja isukin 2,0 tdi Passatti 175 hevosellansa kuluttaa vain n. 4,5 litraa/100km vaikka siinä on isompi moottori ja 100 heppaa enemmän tehoa :)
Eli kun moottorin hyötysuhdetta parannetaan niin teho kasvaa ja kulutus pienenee, koska suurempi osa polttoaineesta käytetään hyödyksi eikä moottoria tarvitse näinollen kuormittaa yhtä paljon kuin aiemmin.
Toki voit selittää meille, että miksi tuo mun tölkissä oleva 1,9 td AAZ väitetyllä 75 hevosen tehoillansa kuluttaa n. 8 litraa/100km matka-ajossa ja isukin 2,0 tdi Passatti 175 hevosellansa kuluttaa vain n. 4,5 litraa/100km vaikka siinä on isompi moottori ja 100 heppaa enemmän tehoa :)
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
Mutta kun aihe lähti mun alkuperäisestä kysymyksestä että:
"Hain tossa 1.6td moottorin ja 5lovisen laatikon helatorstaina ja kysymys kuuluukin että: Siinä on pumppu mikä matka-ajossa vie kuulemma 6-8L Ja kun kenkii niin kuulemma liki 20L eli pumppu varmaan 11mm nestepäällä? Kara on ainakin tehty siihen mutta eikös tua pikkasen huutele että siellä olis isompi nestepää?"
Johon sain vastauksen: "Ei se isommalla päällä vie sen enempää, ennemmin päinvastoin."
Ja tietysti mandulalle voisin sanoa jos yrittäisin päteä että tuossa passatissa on pikkasen tarkemmin sääetty kaikki syötöt ja ajatukset paremmin ja luultavasti isompi turbo kuin aaz:issa mutta tähän en näe tarvetta :)
Tiedän kyllä hyvin miten vapari- ja turbo-moottori toimii ja miten se vaikuttaa jos laitetaan mutka jatkeeksi.
Kirjoitin tuon kommentin siksi tänään ettei kukaan nyt oikiasti kuvittele täällä foorumilla että autoa kun viritetään niin kulutus pienenee. Tämän toki voi kokeilla niin että kääntää sitä syöttöruuvia auki päin ja katsoo miten meno halulle käy :)
"Hain tossa 1.6td moottorin ja 5lovisen laatikon helatorstaina ja kysymys kuuluukin että: Siinä on pumppu mikä matka-ajossa vie kuulemma 6-8L Ja kun kenkii niin kuulemma liki 20L eli pumppu varmaan 11mm nestepäällä? Kara on ainakin tehty siihen mutta eikös tua pikkasen huutele että siellä olis isompi nestepää?"
Johon sain vastauksen: "Ei se isommalla päällä vie sen enempää, ennemmin päinvastoin."
Ja tietysti mandulalle voisin sanoa jos yrittäisin päteä että tuossa passatissa on pikkasen tarkemmin sääetty kaikki syötöt ja ajatukset paremmin ja luultavasti isompi turbo kuin aaz:issa mutta tähän en näe tarvetta :)
Tiedän kyllä hyvin miten vapari- ja turbo-moottori toimii ja miten se vaikuttaa jos laitetaan mutka jatkeeksi.
Kirjoitin tuon kommentin siksi tänään ettei kukaan nyt oikiasti kuvittele täällä foorumilla että autoa kun viritetään niin kulutus pienenee. Tämän toki voi kokeilla niin että kääntää sitä syöttöruuvia auki päin ja katsoo miten meno halulle käy :)
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
moi. olen omaan mk2 golffiin vaihtamassa 1.6TD koneen tilalle 1.9 D konetta mikä tietenkin ahdetaan välittömästi. uusi 1.9 kone on sähkö ohjatulla syöttöpumpulla. kysymys kuuluukin kuinka sen saa toimimaan ahtimen kanssa? tällä tarkoitan että jaksaa pöhöttää menemään läpi kierros alueen ilman että pölläyttää semmoset savut että auringon valo ei läpi pääse. pumpun ohjaus boksi "chipattu" eli jonkin asteen tehoboksi. löytyy myös ajoituksen säätö ruuvi. voikos sillä ruuvilla tehdä mitään muuta kivaa kuin lykkiä mustaamustaa savua tienoon täyteen :)? eikös nuissa uusissakin syöttöpumpuissa ole kara jota on mahdollisuus muokata tarpeen mukaan? jotain näppärää kikkaa jollain millä saisi toimimaan fiksusti ilman että vedot pois tai savuttaa jo tyhjäkäynnillä?
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
Kuinka paljon on eroja 1.6D koneessa verrattuna 1.6TD koneeseen? Mitä nyt tätä threadia pikaisesti läpi luin niin luonnollisesti nyt syöttöpumppu, suuttimet (avautumispaine), öljyruutat männille (ei kriittinen katuautolle jolla pisin kaasupohjassa veto tulee olemaan varttimaili), mutta entäs männät ja kiertokanget? Ideana siis jälkiahtaa 1.6D kone ja syy tälle nyt on puhtaasti lakisääteinen koska 1.6TD kone ekoversionakin on liian tehokas muutoskatsastusta varten.
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
Mihinkähän oot laittamassa jos td:ssä on liikaa löylyä? Ainut malli mistä ei oo tehokkaampaa bensa versiota on mk1 polo muistaakseni?
Niin ja eihän siinä oo muutakun haet semmoset penkkilaput missä on vaikka 60hp. Me tehtiin yks superturbo mersu mihin tuli 2heppaa vähemmän kuin alkuperäseen 300td:hen :) Konttorilla oli sanottu että pikkasen on iso turbo johon auton omistaja vaan vastas että onhan siinä potenttiaalia mutta suomessa ei saa käyttää :)
Niin ja eihän siinä oo muutakun haet semmoset penkkilaput missä on vaikka 60hp. Me tehtiin yks superturbo mersu mihin tuli 2heppaa vähemmän kuin alkuperäseen 300td:hen :) Konttorilla oli sanottu että pikkasen on iso turbo johon auton omistaja vaan vastas että onhan siinä potenttiaalia mutta suomessa ei saa käyttää :)
^ Profiilissa näky olevan kuplia. Minua ainakin kiinnostais dieselöidä semmonen :)
edit: Saa ne öljyruutat laitettuakin sinne vaparinkin lohkoon pienellä poraamisella. Öljypohja on luonnollisesti erilainen kun turbon ö-paluu tulee 1.6 moottorissa sinne. Voi sillekin varmaan porata lohkoon reijän niinku 1.9:ssä on.
edit: Saa ne öljyruutat laitettuakin sinne vaparinkin lohkoon pienellä poraamisella. Öljypohja on luonnollisesti erilainen kun turbon ö-paluu tulee 1.6 moottorissa sinne. Voi sillekin varmaan porata lohkoon reijän niinku 1.9:ssä on.
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
Morjesta tuli tossa ostettua projekti golffi itelle ja siitä heräsi vähän kysymyksiä
ensinnäkin pitäisikö lohkossa lukea td jos on turbo dieseli vai lukeeko sielllä vain d ja koneessa on öljy ruiskut männille. Minkäs moinen kannen tiiviste tohon 1.6td koneeseen sopisi kun pitäisi kansi vaihtaa kun yhdestä suuttimesta oli mennyt kuulemma kierteet ja on nyt laakeriliimalla kiinni :D. ja minkäs moisiapaineita tuommonen kone kestää laittaa että kestääkö 1bar paineella ajaa ilman muutoksia. kiitoksia vastauksista jo etu käteen
ensinnäkin pitäisikö lohkossa lukea td jos on turbo dieseli vai lukeeko sielllä vain d ja koneessa on öljy ruiskut männille. Minkäs moinen kannen tiiviste tohon 1.6td koneeseen sopisi kun pitäisi kansi vaihtaa kun yhdestä suuttimesta oli mennyt kuulemma kierteet ja on nyt laakeriliimalla kiinni :D. ja minkäs moisiapaineita tuommonen kone kestää laittaa että kestääkö 1bar paineella ajaa ilman muutoksia. kiitoksia vastauksista jo etu käteen
Onhan se iso mutka mut pitäs tuossa autossa vielä riittää potentiaali pyörittää tuollasta ahinta..ja uus turbo niin ei pitäis olla rikki..tokin voihan se olla että se ois rikki mut aika epätodenäkistä..ahtoi vanhalla hyvin. Pitää alkaa käymään läpi vielä kaikki ahtoputket jarru cleanerilla sekä imusarja että vuotaako ne mistään. Sanokaapa mikä viisammat mikä on maksimi luokkaa tuollaseen oleva ahdin..siipien koko ja jne?
Onhan se iso mutka mut pitäs tuossa autossa vielä riittää potentiaali pyörittää tuollasta ahinta..ja uus turbo niin ei pitäis olla rikki..tokin voihan se olla että se ois rikki mut aika epätodenäkistä..ahtoi vanhalla hyvin. Pitää alkaa käymään läpi vielä kaikki ahtoputket jarru cleanerilla sekä imusarja että vuotaako ne mistään. Sanokaapa mikä viisammat mikä on maksimi luokkaa tuollaseen oleva ahdin..siipien koko ja jne?
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
Joo tiedetään että ruokaa pitää saada enemmän ja syöttöjä on kyllä nyt tarpeeksi..karaki on viistetty..voihan se olla että kellolta on kalvo rikki. Miten jos se kellon kalvo on rikki ja hukaportin öetku on tukittu niin eikös se siltikin pääse aukeaan hukkiksen läppä ku pakopaine kasvaa ja sitä myöten ois oji vuotoa..vai miten niinku..? Voisjan sen testata vielä että ottas kellon tangon irti ja hirttäs sen läpän kiinni vaikka rauta langalla niin sillon ei ainakaan ois ohi vuotoa.
Te jotka olette teettäneet pumpun autoonne jossain liikkeessä niin mitä on maksanut nestepään vaihto ja muut sipistelyt? Moni sanoo että tulee parempi pumppu kun käyttää viritettävänä jossain pajalla, mutta miksi? Löytyykö pirkanmaalta jotain hyvää liikettä josta sais 11mm nestepäätä? Mikä ahdin valinta on hyvä jos ajatellaan 1.9td konetta 150-200hp ja heräis suht alhaalta?
@Akkanen Etittele vaikka jostain purkaamolta pumpun numero 0 460 414 xxx pumppu, ja vaikka rikkinäinen jossa vaan nestepää ehyt... Mutta miks 11mm? Koska 10mm riittää hyvin jo 250-300heppaan esinahka koneesta. Itellä on pösön pumppu 20mm akselilla jossa 10mm nestepää ja penkittivät 150cc @ 3 000rpm.. Niin riittää. Ja hinnastosta sen verran että, penkitys/säätö 450e vain.......
Muistelin että joku puhui tässä ketjussa aiemmin että 11mm riittäisi noin 200-250hp mutta eipä sen sit mikään pakko oo 11mm olla jos 10 millisellä pääsee jo noinkin pitkälle. Onko mitään tietoa mistä automallista/ koneesta tota 0 460 414 xxx pumppua löytyy?
Ja tosiaan jos joltain löytyy passelia pumppua valmiina niin voisin olla kiinnostunut!
Ja tosiaan jos joltain löytyy passelia pumppua valmiina niin voisin olla kiinnostunut!
ahtopaineet
Mikähän kumma tota 1.6 td golffia vaivaa ku nostaa ahtopaineita vasta korkeilla kierroksilla ? Auto oli ostettaessa vapari ja turbo laitettu vasta jälkikäteen, pop offi tukittu. Hukkaportilla ei tunnu olevan mitään vaikutusta vaikka sen jumittaa kiinni. Ahdin tuossa on k14 ni pitäis kuitenki aika alhaalta herätä.
miten tuo aazin oma kello toimii?
ostin garretin gt15:sen jossa oli alunperin alipainetoiminen kello, ja nyt väsäilin siihen tuon aazin oman kellon joka on ylipainetoiminen, mutta mietinkin että vetääkö se tapin sisään sillon kun paineet tulee niinsanottuun "raja-arvoon"? koska sillon mulla on ongelma nimittäin se hukkaportin läppä menee kiinni silloin ku tanko vetää kellon sisään.
ostin garretin gt15:sen jossa oli alunperin alipainetoiminen kello, ja nyt väsäilin siihen tuon aazin oman kellon joka on ylipainetoiminen, mutta mietinkin että vetääkö se tapin sisään sillon kun paineet tulee niinsanottuun "raja-arvoon"? koska sillon mulla on ongelma nimittäin se hukkaportin läppä menee kiinni silloin ku tanko vetää kellon sisään.
turbo
Nonii nyt korkkas tuo k14 turbosta hukkaportin ruuvin ympäriltä holkki, missä oli kierre sille ruuville mistä ahtoja säädetään. Eli toimiiko toi nii yksin kertasesti että sinne ruuvin tilalle esim. ruuvimeisselin laittaa niin syvälle kun menee ni hukkaportti ois kokoajan kiinni ? Onko noihin mahdollista vaihtaa tai laittaa muuta hukkaporttia ?
Bosch ve ja 1.6td
Onko kellään ilmennyt samaa ongelmaa aiemmin tai tai tietotaitoa neuvoa. Eli vaihdoin syöttöpumpun kaasuakselin o-renkaan ja holkin uusiin. Ennen sitä toimi moitteetta lukuunottamatta vuotoa. Nyt käynnistyy täysin normaalisti ja käy tyhjäkäynnillä ilman mitään ongelmia, mutta ei ota kierroksia lainkaan vaan kaasusta meinaa sammua. Syöttöä lisäämällä kierrokset kyllä nousevat, mutta taas sama ongelma, ei kestä kaasua. On yritetty säätää tyhjäkäyntiä ja syöttöjä eri asetuksiin, mutta ei suurempaa vaikutusta. vinkkejä? Kiitos etukäteen
Onko kellään ilmennyt samaa ongelmaa aiemmin tai tai tietotaitoa neuvoa. Eli vaihdoin syöttöpumpun kaasuakselin o-renkaan ja holkin uusiin. Ennen sitä toimi moitteetta lukuunottamatta vuotoa. Nyt käynnistyy täysin normaalisti ja käy tyhjäkäynnillä ilman mitään ongelmia, mutta ei ota kierroksia lainkaan vaan kaasusta meinaa sammua. Syöttöä lisäämällä kierrokset kyllä nousevat, mutta taas sama ongelma, ei kestä kaasua. On yritetty säätää tyhjäkäyntiä ja syöttöjä eri asetuksiin, mutta ei suurempaa vaikutusta. vinkkejä? Kiitos etukäteen
Menikö akseli oikeille booreille kun laitoit takasi?
Tuli ostettua tänään tuommoinen käkkylä, johon laitettu jetan 1.6td tekniikka.
Heti pajalle päästyä oli kuitenkin päästävä ruuvailemaan syöttöjä, jolloin huomasin, että tässä pumpussa ei olekaan ilmeisesti ahdonalaisen syötön säätö mahdollisuutta lainkaan.
Pumppu päältä päin myös erilainen, mitä esim. edellisessä 1.6td kakkiksessani oli.
Kysymys kuuluukin, mikä syöttöpumppu sopii bolt on- asennuksena paikalleen, jossa olisi tuo ahdonalaisen syötön säätö?
Käykö esim. 1.9td venton pumppu suoraan?
Toinen kysymys koskee jatkuvan syötön lisäystä.
Onko pumpun sisällä jokin "rajoitin" joka estää syöttöjen ruuvaamisen?
Tyhjäkäynti nousee kyllä reilusti (toki säädin sen jälkeen päin kohdalleen), mutta kulku ei muutu sitten mihinkään, eikä puske edes mustaa! ;)
Heti pajalle päästyä oli kuitenkin päästävä ruuvailemaan syöttöjä, jolloin huomasin, että tässä pumpussa ei olekaan ilmeisesti ahdonalaisen syötön säätö mahdollisuutta lainkaan.
Pumppu päältä päin myös erilainen, mitä esim. edellisessä 1.6td kakkiksessani oli.
Kysymys kuuluukin, mikä syöttöpumppu sopii bolt on- asennuksena paikalleen, jossa olisi tuo ahdonalaisen syötön säätö?
Käykö esim. 1.9td venton pumppu suoraan?
Toinen kysymys koskee jatkuvan syötön lisäystä.
Onko pumpun sisällä jokin "rajoitin" joka estää syöttöjen ruuvaamisen?
Tyhjäkäynti nousee kyllä reilusti (toki säädin sen jälkeen päin kohdalleen), mutta kulku ei muutu sitten mihinkään, eikä puske edes mustaa! ;)
http://www.alibaba.com/product-detail/V ... 17051.html
sopiiko tuolta ve4/12R cumminsi aazin pumppuun? ei olsi kalliita!
sopiiko tuolta ve4/12R cumminsi aazin pumppuun? ei olsi kalliita!
Caddyn tekniikan vaihdosta haaveilen, eli tarkoitus olisi vaihtaa 1.6td tekniikan tilalle 1.9td.
Pari kysymystä kuitenkin olisi:
AAZ kone tyyppi käy ilmeisesti heittämällä paikalleen (?)
Sopiiko myös sähköt suoraan, vai pitääkö vaihtaa kaikki sähköt samalla?
Onko oikeasti 1.6td ja 1.9td tekniikan välillä paljonkin teho eroa?
Pari kysymystä kuitenkin olisi:
AAZ kone tyyppi käy ilmeisesti heittämällä paikalleen (?)
Sopiiko myös sähköt suoraan, vai pitääkö vaihtaa kaikki sähköt samalla?
Onko oikeasti 1.6td ja 1.9td tekniikan välillä paljonkin teho eroa?
Itse kanssa vaihdoin syöttöpumpun kaasuakselin o-renkaan ja löpön vuotaminen loppui siihen mutta uusi ongelma tuli tilalle, eli kun kaasua painaa reippaammin niin kierrokset eivät laske. Vaijeri liikkuu normaalisti ja kaasuvipu ei jumita mutta kaasu huutaa täysillä kunnes auton sammuttaa. Otin tänään uudestaan pumpun kannen auki mutta en nähnyt mitään poikkeavaa.
Nim: Täysin pihalla
Nim: Täysin pihalla
Joko siellä on kaasuvipu mennyt väärälle boorille, tai sitten syöttöruuvi on liikaa sisällä.
Jos olet syöttöruuviin koskenut tiivisteen vaihdon yhteydessä, kannattaa koittaa vääntää vaikka kierroksen verran ulospäin. Ehkä helpoin kokeilla tuota.
Jos ei vaikutusta ongelmaan, niin sitten vaan kokeiltava kaasuakselia kääntää boorilla jompaan kumpaan suuntaan josko auttais.
Kolmas vaihtoehto, että pumpun kannen alla on jokin mennyt väärään asentoon kasausvaiheessa.
Jos olet syöttöruuviin koskenut tiivisteen vaihdon yhteydessä, kannattaa koittaa vääntää vaikka kierroksen verran ulospäin. Ehkä helpoin kokeilla tuota.
Jos ei vaikutusta ongelmaan, niin sitten vaan kokeiltava kaasuakselia kääntää boorilla jompaan kumpaan suuntaan josko auttais.
Kolmas vaihtoehto, että pumpun kannen alla on jokin mennyt väärään asentoon kasausvaiheessa.
Kas1 kirjoitti:AAZ kone tyyppi käy ilmeisesti heittämällä paikalleen (?)
Sopiiko myös sähköt suoraan, vai pitääkö vaihtaa kaikki sähköt samalla?
Onko oikeasti 1.6td ja 1.9td tekniikan välillä paljonkin teho eroa?
AAZ menee bolt on 1.6 tilalle. Sähköt sopii, varsinkin jos otat kannen vesilähdöt siitä 1.6:sta, jolloin saat alkuperäiset anturit AAZ:iin.
5 hv on tehossa eroa
1.6d turbopakosarjoja
terve!
Tuleva caddy mies tarvitsee apua. Autossa nyt 1.6d perus kone, mutta tiedossa olisi hajonnut 1.9td. Mahtaako siitä käydä tuohon 1.6d pakosarjat sun muut?
Tuleva caddy mies tarvitsee apua. Autossa nyt 1.6d perus kone, mutta tiedossa olisi hajonnut 1.9td. Mahtaako siitä käydä tuohon 1.6d pakosarjat sun muut?
Tuli taas monen syrjähypyn jälkeen palattua "oikeen" konsernin autoihin kun mersu sanoi poks, tuli puoli-ilmasiks hankittua tuollanen eko-td vento ja sopivissa määrin pitäis saada vähän lisää kulkua, nyt vissiin ensimmäiseksi olisi ihan ehdottomat ic ja lda:llinen pumppu, eli siis vissiin ei-eko aazin pumppu ja 1,6td pumppu kävis täysin bolt-on? Onko 1,6td ja 1,9td pumpuissa kauheita eroja?
Edit: Jatkokysymys, nyt olisi ei-ekon pumppu tarjolla, mutta ei ole ajonestolla, kiinni oleva on. Jos sellaisen lykkää kiinni mitä ongelmia tulee?
Edit: Jatkokysymys, nyt olisi ei-ekon pumppu tarjolla, mutta ei ole ajonestolla, kiinni oleva on. Jos sellaisen lykkää kiinni mitä ongelmia tulee?
Tuli hankittua -89 1.6TD (Garret T3) Caddy kakkos/harraste autoksi ja heti ollaan pihalla. Kone on rempattu, mutta myös "ruuvailtu"...eli pop off on jumitettu, syöttöjä rukatta (nyt kai aika "pienellä", kun ei muuta ku isolla väännöllä puske mustaa) ja ahtopaineruuvikin löytyy. Ruuvi oli ihan auki, eli vihelsi komiasti ohi hukkaportilta ilma...niin silti ahdot 0.8bar!?!? Laiton Turbosmartin boost tee:n paikoilleen (säätö minimissä) ja ahdot hetkessä 1.2-1.4bar. Tuossa Tee:ssähän on se ihan ohut pillireikä+jousi/kuula pidättämässä alkuahtoja, mut miksi se nakkas tuollaset ahdot vaikka ohi vihellystä ei ollenkaan? On ruuvi asennettu oikein päin. Pitäiskö niitä syöttöjä nostaa...kun ei tuo puske oikein mustaa. Miksi ei nosta tuolla normi bleedillä, mikä oli paikallaan yli 0.8bar? Voisko joku antaa jotku perus säädöt/niksit mistä lähtisin asiaa hakemaan? Haussa ois 1.0bar ahdot ja max väännöt.
Ps. Porasin äsken sen noin 1mm Boost Tee:n sisäänmeno kappaleen 1.5mm ja ahdot laski vähän. Siitä päättelinki että oisko parempi hommata joku rajapaineventtiili ahtojen säätöön...
Ps. Porasin äsken sen noin 1mm Boost Tee:n sisäänmeno kappaleen 1.5mm ja ahdot laski vähän. Siitä päättelinki että oisko parempi hommata joku rajapaineventtiili ahtojen säätöön...
Tuli ostettua tuossa 1.6td kone, josta jakohihna oli poikennut ja nyt olisi tarkoitus alkaa kasailemaan ja muutamia kysymyksiä olisi..
Onko 1.6td konetta järkeä porata isommaksi?
Kuinka pitkälle vakio kanget ja männät kestävät?
Mistä saisi ostettua takomäntiä, h-profiilin veivejä, kun ei ole tullut missään vastaan?
Onko 1.6td konetta järkeä porata isommaksi?
Kuinka pitkälle vakio kanget ja männät kestävät?
Mistä saisi ostettua takomäntiä, h-profiilin veivejä, kun ei ole tullut missään vastaan?
Tuli ostettua 1.6td:n syöttöpumppu aikomukseni laittaa se Peugeot 406 2.1td myllyyn, mihin asti tuo vakio pumppu riittää ja mistä kohti lähtee ykkösen suutinputki, entäs missä kohti pumpun pyörän merkki on kun ykköselle ampuu ainetta.
Näyttää tuo kylmäkäynnistyshässäkkä olevan erikoinen, alhaalle menee vaijeri ja siitä vipu tuohon ylemmäs mistä sääjetään kylmäkäynnistys-ennakko/kierroksia alemmas...mikä tuolla alhaalla olevalla vipstaakelilla on virka?
Näyttää tuo kylmäkäynnistyshässäkkä olevan erikoinen, alhaalle menee vaijeri ja siitä vipu tuohon ylemmäs mistä sääjetään kylmäkäynnistys-ennakko/kierroksia alemmas...mikä tuolla alhaalla olevalla vipstaakelilla on virka?
Siihen tulee laippa kahdella pultilla. Periaatteessa sen laipan voit tehdä lattaraudasta ja asentaa siihen nipan, jossa on sama kierre kuin K14 lähdössä.
Minä olen käyttänyt tuollaisia AN10 kierteellä olevia, joihin saa jatko palikkaa edullisesti ebaysta ja hydrauliikkaliikkeistä.
Tuossa K24 Tölkissä JX:n KKK K14 pakosarjassa:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=4094
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=4184
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=4188
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 700#p36700
Minä olen käyttänyt tuollaisia AN10 kierteellä olevia, joihin saa jatko palikkaa edullisesti ebaysta ja hydrauliikkaliikkeistä.
Tuossa K24 Tölkissä JX:n KKK K14 pakosarjassa:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=4094
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=4184
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=4188
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 700#p36700
Re: 1.6TD virityskeskustelu
Pitäs aaz saaha ahdonalasella syötöllä oleva pumppu. käykö esim 1.6td pumppu tai vaikka jostain ventosta bolt on? Miten ajonesto on näissä toteutettu? Omassa ei sellasta tietääkseni oo
Re: 1.6TD virityskeskustelu
Kysäisenpä täällä kun tietoa saattaa olla. Oheisen linkin 1.6td,onko rakentanut joku täällä tai joku joka tietäisi kyseisestä koneesta jotain. Spearcon? imusarja ja vetoja tuntuisi olevan. Ilmeisesti ainakin syöttöjä nostettu kun mustaa putkesta pukkaa. Mutta kaikki tieto otetaan vastaan.
http://aijaa.com/IVssZY
Edittiä. Mistä löydän lohkon moottorikoodin?
http://aijaa.com/IVssZY
Edittiä. Mistä löydän lohkon moottorikoodin?
Re: 1.6TD virityskeskustelu
Moro. Ongelma 1.9Td syöttöpumpun kanssa. Kusee polttoainetta paluu putken lähdön yläpuolelta olevasta huohottimesta? Mistä lie johtuu.
Re: 1.6TD virityskeskustelu
semmosta kyselisin että mahtaako 1.9tdi seatista mennä kone mk1 cäddyyn? ilman mitään isompia muutoksia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 45 vierailijaa