Passat 3BG - Tehot totaalisen hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

Passat 3BG - Tehot totaalisen hukassa

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.6.2013 14:56

Joo eli Pasuunasta tehot hävinnyt täysin, tällaisia lukemia saatiin:

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVB.LBL
Controller: 038 906 019 GK
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1494
Coding: 00002
Shop #: WSC 00028
WVWZZZ3BZ2P443140 VWZ7Z0B5001576
1 Fault Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL
Controller: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 04255
Shop #: WSC 00028
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 1C0 909 605 B
Component: 0A AIRBAG VW51 04 0004
Coding: 12353
Shop #: WSC 00028
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.LBL
Controller: 3B0 920 827 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
Coding: 05115
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ3BZ2P443140 VWZ7Z0B5001576
1 Fault Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00028
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.LBL
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 6X Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 39000
2 Faults Found:
01135 - Interior Monitoring Sensors
36-00 - Open Circuit
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
35-10 - - - Intermittent

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

Löytyyhän sieltä tuon vian aiheuttajan lisäksi temppuileva ulkolämpötilan-anturi, lämpeämätön peili ja irrallaan oleva siaätilan anturi. Ratti muutaman asteen vinossa niin herjaa steering anglea. Mutta asiaan..

Eli MAFfia herjaa, siinähän se syy, koitellaan puhdistusta ensin, mutta onko nämä arvot kohdillaan?

Kuva

Kuva

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.6.2013 16:38

Maffin johtosarja tarkastukseen, jos ei auta, niin uusi maf.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.6.2013 17:06

Meinaat että olisi mahdollisesti kulunut jostain puhki, voiko muita ongelmia olla? Vika tuli niin että edellisenä päivänä tehot normaalisti tallessa, seuraavana aamuna ei kulkenu mihinkään. Koitan ensin putsata maffin puhdistussprayllä, jos ei auta niin johtojen tarkistus, ellei löydy mitään sieltäkään niin sitten ohjelmoidutan MAFfin ja samalla EGR:n softasta kokonaan pois saa haistella muilla antureilla.

Kellään kokemusta MAF + EGR poisto combosta, ei taida vaikuttaa mitenkään, ilmeisesti dieseli voi haistella sen ilmanmäärän muillakin antureilla?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.6.2013 22:02

p0wer kirjoitteli tuossa toisessa ketjussa että EGR:n tulppauksen jälkeen pitää kompensoida muutokset softalla tai vnt-siipien asentoa säätämällä. Mä tulppasin EGR:n softauksen jälkeen ja tällä hetkellä toteutuneet ahdot ei seuraa pyyntejä tuolla 1500-2500rpm alueella.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.6.2013 22:46

Oukei.

Eli softaa täytyis samalla korjata. Niissä softahommissa on kans oikeesti karannu hinnat käsistä. Pitänee kysellä tarjouksia. Onko ketään foorumilaista joka taitaa EGR ja MAF poiston kaikkine muine tarvittavine säätöineen?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.6.2013 3:36

Mä tulppasin EGR:n softauksen jälkeen ja tällä hetkellä toteutuneet ahdot ei seuraa pyyntejä tuolla 1500-2500rpm alueella.


Tuossa hommassa tulee aina jokunen muuttuja peliin joten VCDS:llä tarkemmin tutkimalla selviää mistä tuo puutuminen johtuu, ja vaatiiko korjaaminen mekaanisia vai softamuutoksia. Yleensä em. alueella EGR tulppaaminen aiheuttaa ennemminkin ahtojen piikkaamista ja hetkittäistä yliahtoa kuin liian vähäistä, joten perusasioiden tarkisteluun lähtisin ennen etädiagnoosin viskomista ilmoille. Yleensä vakio-ohjelma toimii tulpatullakin EGR:llä ihan OK kun siivet säätää vain oikeaan asentoon -mikäli siihen ylipäätänsä on tarvetta.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 25.6.2013 11:55

Oli vastaava golffi mistä hävisi tehot ja vikakoodi oli että mapin oikari. Hiiret tms. elukat syönyt 5cm mapin johdoista pois. Oli vaan niin hankalassa paikassa että ei heti löytnyt... Eli katso ne piuhat ensin jos ei ole vara maffia millä testata.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 25.6.2013 21:41

Mulla taas kun vastaavan teki niin vikaa penkoessa meni viikon vapaa-ajat (ok, ei montaa tuntia, mutta kuitenkin). Vaihdettiin maffi parempaan, availtiin johtosarjaa ja raavittiin sekä päätä että takamusta. Selvisi lopulta sähkökaavioita tutkiessa, että piirissä oli jokin S36. No sehän se, sulake. Hieman nolotti. Se mikä sulakkeen oli poksauttanut, niin ei mitään käsitystä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 26.6.2013 23:34

Vika kunnossa ja tehot tallessa. Olin lainannut sulaketta sulaketaulusta ja unohtanut laittaa sinne sulakkeen takaisin. Siinä vika siis.. Komjata että pelaa mutta nolo mistake.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa