Transporter 2,5 Tdi 65Kw "läpättää" maffin vaihdo

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PRKP
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.5.2013 9:48

Transporter 2,5 Tdi 65Kw "läpättää" maffin vaihdo

ViestiKirjoittaja PRKP » 29.5.2013 9:50

Eli Transporter vm. 2000 2,5 Tdi 65Kw.
Vaihdoin maffin (tarvike ebay) ja tehoja tuli aivan törkeesti lisää. Auto on on ollut jo usemman vuoden meillä ja olen tuota vikaa epäillyt mutta nyt tuli se vaihdettua.
Mutta!
Pari päivää ok ja sitten vaimo soittaa että auto "läpättää" kierroksilla.
Turbo tuntui tosi kuumalta ja sellainen läpätys kuului vähän kuin hukkaportin kello hakkais?
Illalla kävin koittamassa niin kulkee hyvin ja ahtaa mutta lämmetessä alkaa taas läpätys. apuva!
Tyhjäkäynti ok.
Koitin tänään vanhalla maffilla, ei kuulu mitään ihmeellistä... Eikä kulje.
Kattoin vikakoodit, ei vikaa. Uskaltaako sitä koittaa uudestaan sillä uudella maffilla...
Paljonko saa olla maks. ahtopaine? Jos siinä on N75 jumissa eikä rajoita?

PekuMAN66
-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.3.2010 21:15

ViestiKirjoittaja PekuMAN66 » 30.5.2013 11:47

Mulla on sama ACV-75kw koneessa. Vaiva on ollut muutaman vuoden mutta ei ole mikskään muuttunut ja tosiaan vaan kierroksille kiihdytettäessä. Läpättävä/räpättävä ääni. Laitoin ahtopainemittarin, ahdot käy max 0.8 bar, ennen kuin hukaportti pudottaa 0,7 sitten. EGR on tulpattu peltilaipalla, se havainto on että egrkellossa kalvo on hajalla mutta en ole siitä välittänyt kun koko pakokaasu kierrätys on pois pelistä. Voisiko olla sitten egr-kellon mäntä se äänen aiheuttaja? Jotenkin vauhtipyörän ääneksi se ei sovellu?

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 2.6.2013 4:05

Sivuhuomio; tämmöstä "läpättävää" soundia oon tavannu omasta ihan sieltä ilmansuodatinkotelon paikkeilta, tosin tyhjäkäynnillä mutta kuitenkin. Oli huonosti kiinni ja/tai resonoi sinne etulokariin, suodatinkoteloa johonkin suuntaan käsin kampeamalla ääni loppui.

PekuMAN66
-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.3.2010 21:15

ViestiKirjoittaja PekuMAN66 » 2.6.2013 19:08

EGR:ssä on näköjään voimakas palautusjousi, ei se läpätys sieltä oikein voi tulla. Käytin osan irti ja putsailin sen samalla. Pitää tutkia tuo ilmansuodatinkoetelo

jounijuhani
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.4.2011 13:25

ViestiKirjoittaja jounijuhani » 3.6.2013 22:34

Moro.Alipainepumppu läpättää näissä keksinnöissä aina sadantuhannen välein...voisko kuulua sieltä?Tosin,eipä se taida kierroksilla kuulua...

PekuMAN66
-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.3.2010 21:15

ViestiKirjoittaja PekuMAN66 » 4.6.2013 7:48

Sen olen kyllä tarkistanut ja puhdistanut hiljattain, eikä siellä näkynyt mitään ihmeellistä, tai en ainakaan huomannut... Läpätysääni jos tulis sieltä, ei kai siellä muuta voi olla kuin et käyttötappi ei seuraa nokka-akselin nokkaa? Eli pumppuun päässyt öljy haittaa venttiileiden toimintaa ja aiheuttaa ääntä? Pumpun toiminta ei ole mitenkään itsestäänselvää, niinkuin luulisi. Alipainelinjan tiiveys on tarkistettu mittaamalla alipaine(0,5 bar). Jätän seuraavaksi alipaineputken irti kokonaan koeajon ajaksi, kuulis muuttuuko ääni? Eri pumppu kun olis testiin...
Ääni tulee myös vaihteita vaihtaessa kun moottorin kierrokset laskevat, kytkin pohjassa. Eli onko vauhtis äänet silloin poissuljettu


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa