Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
Passatissa ei enää puhallin puhalla oikeastaan mitään, ei vaikka laittaa Low-asentoon. Lämpöä säätämällä kylmän ja lämpimän välillä voi havaita että haileasti puhaltelee mutta lämpötilat sentään vähän vaihtuu. Manuaalipuhallus täysille -> ei vaikutusta
Koodeja on noin perkeleesti ja aiemmin on kuitenki puhalallellut kivasti. Nyt auto on seissyt remonttien vuoksi n. kuukauden ja nyt kun otin ajoon niin tällänen vika löyty. Vikakoodit olen nollannut mutta nämä tulee takaisin.
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-10 - - - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 35-00
01273 - Fresh Air Blower (V2)
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-10 - - - Intermittent
http://uppaa.net/show/005/imag0106.jpg
Tossa vielä kuva noista vioista jos kirjoitin ne väärin ku ei vagcom läppärissä ole nettimahdollisuutta ja se on autossa.
Olisko clima vain rikki? Mielummin vaihtaisi sen kuin kaikki läppämoottorit :o
Koodeja on noin perkeleesti ja aiemmin on kuitenki puhalallellut kivasti. Nyt auto on seissyt remonttien vuoksi n. kuukauden ja nyt kun otin ajoon niin tällänen vika löyty. Vikakoodit olen nollannut mutta nämä tulee takaisin.
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-10 - - - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 35-00
01273 - Fresh Air Blower (V2)
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-10 - - - Intermittent
http://uppaa.net/show/005/imag0106.jpg
Tossa vielä kuva noista vioista jos kirjoitin ne väärin ku ei vagcom läppärissä ole nettimahdollisuutta ja se on autossa.
Olisko clima vain rikki? Mielummin vaihtaisi sen kuin kaikki läppämoottorit :o
En tiedä onnistuuko tossa uudemmassa, mutta vanhemmassa (-00 golf) onnistui tehdä "testiajo" eli clima heiluttaa itse kaikkia läppiä ääriasentoihin jne. ja kertoo onnistuiko. En muista miten tehtiin mutta ei tarvinut muutakuin näpytellä ja väännellä virta-avainta jos oikein muistan. Varmaan hakemalla löytyy ohjeet.
Omassani oli yhessä läppämoottorissa häikkää, korjaantui kun auoin liittimiä ja tökein takaisin kiinni. Taisi olla minullakin useampi koodi vaikkei ihan nuin montaa.
Mitä remontteja pasuunalle tehtiin, olisiko mahdollista että jäänyt liittimiä irti tai mennyt liittimiä ristiin?
Omassani oli yhessä läppämoottorissa häikkää, korjaantui kun auoin liittimiä ja tökein takaisin kiinni. Taisi olla minullakin useampi koodi vaikkei ihan nuin montaa.
Mitä remontteja pasuunalle tehtiin, olisiko mahdollista että jäänyt liittimiä irti tai mennyt liittimiä ristiin?
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
vanhemmassa (-00 golf) onnistui tehdä "testiajo" eli clima heiluttaa itse kaikkia läppiä ääriasentoihin jne. ja kertoo onnistuiko. En muista miten tehtiin mutta ei tarvinut muutakuin näpytellä ja väännellä virta-avainta jos oikein muistan. Varmaan hakemalla löytyy ohjeet.
Malliesimerkki tämän foorumin yleisimmästä vastauksesta. Tuolla periaatteella voi vastata mihin vaan kysymykseen. Tyyliin vaan, että "jotenkin se tehdään, en muista miten. Jotain vain näpyttelet ja kääntelet virta-avainta. Ehkäpä hakemalla ohjeet löytyy (tai sitten ei)
Eipä sinunkaan vastaus sen parempi ollut...
http://pics.tdiclub.com/data/517/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
ylläolevasta löytyy hyvin tietoa, mistä voi lueskella =)
http://pics.tdiclub.com/data/517/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
ylläolevasta löytyy hyvin tietoa, mistä voi lueskella =)
Pahoittelen hieman ylimalkaisesta vastauksesta, mutta jos siitä herneet pitää vetää nenään niin minun puolestani saa vetää.
Tällä kiinan netillä ei ole aivan mahottoman nopea selata nettiä saatika, että se toimisi kokoaikaa, joten tyydyn yrittämään parhaani kuvailla mitä muistan.
Ps. kaipaa sitä 56k modeemiakin välillä kun tämä kiinaversio ei vaan toimi.
Tällä kiinan netillä ei ole aivan mahottoman nopea selata nettiä saatika, että se toimisi kokoaikaa, joten tyydyn yrittämään parhaani kuvailla mitä muistan.
Ps. kaipaa sitä 56k modeemiakin välillä kun tämä kiinaversio ei vaan toimi.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Autohan on varustettu webaston valmistamalla kattoluukulla jossa on aurinkokenno ja parkissa ollessaan kierrättää ilmaa sisässä puhaltimella (onkos tämä joku eri puhallin vai sama moottori?). Nyt kun lähdin töistä oli kyseinen puhallin päällä, tätä ei muistaakseni ole tapahtunut vian ilmettyä. Käynnistin auton ja lähdin ajamaan, nyt puhallin toimii ja puhaltaa joko ikkunalle, jaloille tai keskikonsolista etc niinkuin pitääkin :o
Mitään en ole asialle tehnyt. Pitää käydä lukemassa vielä vikakoodit mitkä sinne jäi päälle. Jos vielä toimii kun seuraavan kerran starttaa.. :)
Mitään en ole asialle tehnyt. Pitää käydä lukemassa vielä vikakoodit mitkä sinne jäi päälle. Jos vielä toimii kun seuraavan kerran starttaa.. :)
Omaan 2003 ALT Passattiin tuli myös lämppärin puhallusongelma eli puhallin ei toimi Climatronikissa.
Climatronic antoi vikakoodit 25B, 4F7, 4F8, 4F9, 4FA, 513.
Koodit nollattu -> koodi 444 eli OK, tyhjeni myös akku ja jossakin vaiheessa myös
Airbagin herjasi merkkivaloaan ?
Puhallinmoottori irti autosta, hiilien tarkistus ja tippa voiteluainetta samalla laakereihin,
moottoripyörii kun antaa sille suoraan 12V, eli moottorin pitäisi olla OK.
Liittimeen joka tulee kaiketi Climtronikilta tulee viisi piuhaa, ja rusk. sekä musta/sininen tulee
n.14V.
Voisiko olla etuvastuksessa, miten voisi testata tuon.
Olisiko kellään tietoa...
Climatronic antoi vikakoodit 25B, 4F7, 4F8, 4F9, 4FA, 513.
Koodit nollattu -> koodi 444 eli OK, tyhjeni myös akku ja jossakin vaiheessa myös
Airbagin herjasi merkkivaloaan ?
Puhallinmoottori irti autosta, hiilien tarkistus ja tippa voiteluainetta samalla laakereihin,
moottoripyörii kun antaa sille suoraan 12V, eli moottorin pitäisi olla OK.
Liittimeen joka tulee kaiketi Climtronikilta tulee viisi piuhaa, ja rusk. sekä musta/sininen tulee
n.14V.
Voisiko olla etuvastuksessa, miten voisi testata tuon.
Olisiko kellään tietoa...
Terve, lainataan tätä topiccia kun samanmoista vikaa omassa autossa. Puhallin ei lähde pyörimään lainkaan vaikka naputtaisi täysille climasta. Puhaltimen moottorin hiilet vaihdettu hiljan ja moottori testattu toimivaksi (pyörii akkulaturin avulla). Tilasin purkaamolta vastaavan etuvastuksen (koodi 5DS 006 467-00) kun luin että se saattaisi toimimattomuuden aiheuttaa, mutta ei lähde puhaltimen moottori pyörimään autossa. Ei lähde pidemmänkään ajon jälkeen pyörimään, käynnistäessä clima vilkuttaa sen 10 sek. Sulakkeet tarkistettu ja kaikki kunnossa. Onko tuossa etuvastuksessa myös lämpösulake?
Auto siis Golf 3 8v GTi -95, Saksantuonti climatronicilla (ei ECON-nappulaa). Miten lukea vikakoodit climatronicista?
Muita vikakoodeja oli muistaakseni "Fresh Air Blower (V2)".
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Releestä, sulakkeista?
EDIT: Lisäyksenä vielä, että hyytyi yllättäen kesken ajon, ei pitänyt mitään pamausta/rasausta tai muutakaan ääntä "hajotessaan". Kylmäaineet ja ilmastointilaite huollettu viime kesänä.
Auto siis Golf 3 8v GTi -95, Saksantuonti climatronicilla (ei ECON-nappulaa). Miten lukea vikakoodit climatronicista?
Muita vikakoodeja oli muistaakseni "Fresh Air Blower (V2)".
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Releestä, sulakkeista?
EDIT: Lisäyksenä vielä, että hyytyi yllättäen kesken ajon, ei pitänyt mitään pamausta/rasausta tai muutakaan ääntä "hajotessaan". Kylmäaineet ja ilmastointilaite huollettu viime kesänä.
Löytisikö tuolta apua: http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=18485
Luultavimmin oli puhallinmoottorin sulake. Sen palaminen yleensä kielii siitä että puhallinmoottori alkaa olla tiensä päässä. Laakerit ei enää pyöri herkästi, niin mottori haukkaa enemmän virtaa ja sulake palaa. Jonkun verran sille saa elinaikaa putsaamalla sen moottorin ja rasvaamalla laakerit ohuella öljyllä. Ainakaan omassa -04 Octavian Climatronicin puhaltimessa ei edes ole sitä etuvastusta, vaan se ohjainlaite säätää moottorille menevää virtaa. En tiedä miten vanhemmissa nopeudensäätö on tehty.
Re: Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
Climatronic alkoi puhaltamaan huonosti lämmintä, vikakoodien luvussa löytyi:
- 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
37-00 - Faulty
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
Muuta tiiä kun että 1J1 907 511 D ja 141,94 €.
Re: Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
V70 ei ole sisäkierron läppämoottori, se olisi V113. Tuo V70 on ihan kojelaudan syvimmässä uumenessa, ei taida onnistua muutoin kuin kojelauta irroittamalla.
Tuo V70 ohjaa puhalluksen siis kojelaudan neljään säädettävään/käännettävään suulakkeeseen.
Tuo V70 ohjaa puhalluksen siis kojelaudan neljään säädettävään/käännettävään suulakkeeseen.
Re: Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
Tarvinnee sitten pohtia, alkaako tuota uusimaan. Samalla vauhdilla menisi sitten kyllä lämppärin kennokin uusiksi...
Re: Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
Uudestaan vikakoodit luettuna, tällä kertaa tuon 01272:n lisäksi
- 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Climatronic ei puhalla 2003 Passatissa
Positioning motor for recirculated air operation, 1J1 907 511 A, 202,42. :/
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa