Itellä tuli nyt ilmeisesti katin vaihto eteen kun iskee 16806 vikakoodia ja CO pomppas päästötestissä.. Auto on siis tuo Bora 2.0 APK moottorilla, mut mut sitten ite kysymykseen.
Kannattaako tuohon laittaa vapaammin virtaava katti? Ainaki Race.fi myy melko halvalla tuota kattia, verrattuna siihen että tarvike katin saat ~170e
Jostain luin että katti ei sais olla liian vastustava, mutta ei liian virtaavakaan?
Vakio vapariautoon paremmin virtaava katti?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Lähetin race.fi:lle sähköpostia asiasta ja vastaus oli..
"Kyllä nuo tieliikenteeseen soveltuvat. Vuodesta 98 eteenpäin vaadittaisiin periaatteessa E-stanssi joita siis tässä ei ole, mutta käytännössä tuota ei ole inssit kaivanneet kun päästöt menee hyvin läpi. Näillä on mitattu parempia päästöjä kun vakiokatalysaattoreilla joten puhdistusteho on myös kohdallaan."
Enää vaan mietityttää tuo että ainakin 1.8t:ssä on joillakin ollu ongelmia vapaasti virtaavalla katilla.. Virtaa liikaa jonka syystä antaa vikakoodia, tosin ei sekään periaatteessa ongelma olisi koska autosta ei lueta vikakoodeja katsastuksessa..
"Kyllä nuo tieliikenteeseen soveltuvat. Vuodesta 98 eteenpäin vaadittaisiin periaatteessa E-stanssi joita siis tässä ei ole, mutta käytännössä tuota ei ole inssit kaivanneet kun päästöt menee hyvin läpi. Näillä on mitattu parempia päästöjä kun vakiokatalysaattoreilla joten puhdistusteho on myös kohdallaan."
Enää vaan mietityttää tuo että ainakin 1.8t:ssä on joillakin ollu ongelmia vapaasti virtaavalla katilla.. Virtaa liikaa jonka syystä antaa vikakoodia, tosin ei sekään periaatteessa ongelma olisi koska autosta ei lueta vikakoodeja katsastuksessa..
Itteeni alko nytten vaa kummastuttamaan nuo päästöt kun tarkemmin kattelen..
Tyhjäkäynti HC 63 CO 0.34 O2 0.8 CO2 14.1
>2000r/min HC 50 CO 0.5 O2 0.39 CO2 14.3 Lambda 1,015
Eli ainut korkea on tuo co ja vain kierroksilla, varmasti jos katti olis rikki olis myös tyhjäkäynnillä päästöt pielessä?
Ilmanputsarin katoin oli puhdas, vaihdettukin viimekesänä
Lambdat 2xkpl molemmat vaihdettu noin vuosi sitten alkuperäsiin
Tänään katsoin taas vikakoodit ja ei ollu mitään..
Tietoja tai mutuja kellään?
Tyhjäkäynti HC 63 CO 0.34 O2 0.8 CO2 14.1
>2000r/min HC 50 CO 0.5 O2 0.39 CO2 14.3 Lambda 1,015
Eli ainut korkea on tuo co ja vain kierroksilla, varmasti jos katti olis rikki olis myös tyhjäkäynnillä päästöt pielessä?
Ilmanputsarin katoin oli puhdas, vaihdettukin viimekesänä
Lambdat 2xkpl molemmat vaihdettu noin vuosi sitten alkuperäsiin
Tänään katsoin taas vikakoodit ja ei ollu mitään..
Tietoja tai mutuja kellään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa