golf iv jarrupalojen varoitin
Valvoja: ffp jäsenet
golf iv jarrupalojen varoitin
Onko -00 golffissa etupalat kulumisen varoittajilla. Mistä sen voi tarkistaa?
Pistän tähän samaan ketjuun. Eli ostin motonetistä jarrupalat golf iv vm.99 1.8t koneelliseen autoon eteen. No näissä motonetin boschin paloissa ei ollut tätä kuluneisuudentunnistinta ollenkaan. Eli varmaankin voin viedä noi palat motonettiin takaisin ja saan jonkun lahjakortin jarrupalojen summalle. Onko motonetistä mahdollista vaatia puhdasta rahojen palautusta eikä mitään lahjakortteja?
No varsinainen kysymys on se että paljonko Laakkosella maksaa jarrupalat tunnistimella tähän golffiin? Tuleeko siinä paketissa mukana neljä palaa, eli sarja?
Mietin myös sellaista että jos laitan nämä motonetin palat niin tuota jarrupalojen kuluneisuudesta kertovaa liitintä tuskin voi jättää tuohon vapaasti roikkumaan tyhiltään, se antaa varmasti hälytystä jos ei ole sitä vastakappaletta kiinni joka tulisi siis normaalisti jarrupalalta.
No varsinainen kysymys on se että paljonko Laakkosella maksaa jarrupalat tunnistimella tähän golffiin? Tuleeko siinä paketissa mukana neljä palaa, eli sarja?
Mietin myös sellaista että jos laitan nämä motonetin palat niin tuota jarrupalojen kuluneisuudesta kertovaa liitintä tuskin voi jättää tuohon vapaasti roikkumaan tyhiltään, se antaa varmasti hälytystä jos ei ole sitä vastakappaletta kiinni joka tulisi siis normaalisti jarrupalalta.
Eikö sen poppakonsteilla saa luulemaan että palat on ok?
Tarviiko joku oikeasti tuollaista varoitusvaloa?
Edit:Siinähän se onkin.
Eli johdot yhteen niin loppuu valon palaminen.
Tarviiko joku oikeasti tuollaista varoitusvaloa?
Edit:Siinähän se onkin.
Eli johdot yhteen niin loppuu valon palaminen.
Eiköhän sieltä motonetistä saa sellaisetkin palat missä se varoitin on? Ite hain just pari viikkoa takaperin tuohon tdi ocuun palat sieltä ja niissä paloissa oli varottimen johto mutta itse autossa ei ole varoitinta ---> paloista piuhat poikki ja palat paikalleen.
Toki toinen vaihtoehto on tuo johtojen yhteen liittäminen..
Toki toinen vaihtoehto on tuo johtojen yhteen liittäminen..
Joo no pistin ne johdot yhteen ja siltä osin olisi kunnossa toi vikavalo. Toinen ongelma iski heti perään. En saanut millään ilveellä puristettua/ruuvattua sitä jarrumäntää tarpeeksi sisälle että uudet jarrupalat olisivat mahtuneet satulan etuosan ja jarrumännän väliin niin että vielä jarrulevy olisi ollut välissä :D. On nyt n. 1-2mm kiinni ettei mahtunut. Pistin sitten takapalaksi uuden ja etupalaksi vanhan, no näin meni helposti, pitää varmaan sitten ostaa motonetistä se mäntätyökalu. Ei tossa nyt montaa minuuttia mene kun noi jarrut avaa. Pitää huomenna katsoa toi toinen puoli.
Oolpsrait ehkä A4 :aan ja Passattiin (nämä mallit lukevat jarrupalalaatikossa) menee paksumpi jarrupala kuin mitä tähän 1.8T golffiin. Puristin siinä meni mutkalle kun oikein voimalla väänsin mäntää sisällepäin, olihan mulla siinä toki puupalikka välissä. Että jooh...taisto jatkuu huomenna. Millä hiomapaperikarkeudella tota palaa kannattaa yrittää hioo ohkasemmaksi? Mahtaa vaan olla aika kovaa kamaa toi jarrupala?
En kyllä lähtis ittekään hiomaan uusia paloja. Jos oikea pala on, niin pitäähän sen siihen mennäkin ilman halkomista.
Mitkä niitten palan kriittiset mitat ovat? Esimerkiksi Ferodot, mitkä ittelleni asensin, tarjoaa Golffiin eteen tämmöisillä mitoilla: 156,5x61x19,5 mm. Nämä palat on merkitty käymään Golf IV 1.8T GTi vm. 97 - 03 ja menivät paikoilleen ilman mielenvikast väkivaltaa.
Ja kyl pitäisin sitä jarrunestesäiliön korkkia auki männän puristamistoimenpiteen ajan.
Mitkä niitten palan kriittiset mitat ovat? Esimerkiksi Ferodot, mitkä ittelleni asensin, tarjoaa Golffiin eteen tämmöisillä mitoilla: 156,5x61x19,5 mm. Nämä palat on merkitty käymään Golf IV 1.8T GTi vm. 97 - 03 ja menivät paikoilleen ilman mielenvikast väkivaltaa.
Ja kyl pitäisin sitä jarrunestesäiliön korkkia auki männän puristamistoimenpiteen ajan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Etusatuloissa tosiaan riittää pelkkä puristus eli ei tarvitse pyörittää samalla. Tosin se työkalu Mätänetissä on sen verta edukas, että kannattaa hommata ihan jatkookin ajatellen vaikkei nyt käyttäisikään.
Ferodoissa ei ainakaan mitään erikseen näkyvää kitinätarraa ole nuita kuvan täppiä lukuun ottamatta:
http://www.cambridgemotorsport.com/shop_images/FCP590H_-_Seat_Leon___Toledo_Front_-_Ferodo_DS2500.jpg
Kuparitahnaa väliin eikä tähän saakka ole kitisseet etujarrut :)
Ferodoissa ei ainakaan mitään erikseen näkyvää kitinätarraa ole nuita kuvan täppiä lukuun ottamatta:

http://www.cambridgemotorsport.com/shop_images/FCP590H_-_Seat_Leon___Toledo_Front_-_Ferodo_DS2500.jpg
Kuparitahnaa väliin eikä tähän saakka ole kitisseet etujarrut :)
Tänään juuri kaverille laittelin ferodot audi tt:seen niin premier ja sl sarjan paloissa on se kitinänvaimennus tarra takana, mutta ei se ole niin paksu että ei jarrut mahtuisi kiinni.
Ja jarrunestesäilön korkki on hyvä avata kun puristetaan mäntiä sisään jos neste on maksimissa, muuten pistää vastaan eikä männät puristu kunnolla, tai sitten korkki pettää.
Ja jarrunestesäilön korkki on hyvä avata kun puristetaan mäntiä sisään jos neste on maksimissa, muuten pistää vastaan eikä männät puristu kunnolla, tai sitten korkki pettää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noissa Ferodon rase-paloissa ei ole kun metallia ja kitkamateriaalia.Niin tossa Ferodon jarrupaloissa ei ole tuo mustalta näyttävä takalevy mitään kumia vaan ihan kovaa jarrupalaa?
Ärsyttävät katuajossa. Kolme kertaa jaksoin laittaa kuparitahnaa väliin ja puolisen vuotta oli hiljaa kunnes taas vinkuna alkoi. Piti laittaa kitinäkumit väliin. Ihmeen jäykkää se on kun en huomannut poljintuntumassa mitään eroa, vaikka odotukset oli todella epäluuloiset. Ja oli muistaakseni oikein biltsun laatua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa