AFN Ahtopaineet putoaa nollaan
Valvoja: ffp jäsenet
AFN Ahtopaineet putoaa nollaan
Eli tässä eilen huomasin kun ajelin auto täynnä ihmisiä moottoritien ramppia alas, että kun kierrokset nousi noin kolmeentonniin niin ahdin lakkas ahtamasta ja meno tyssäs kun seinään. Ennen paineiden tippumista ahdin anto n. 0,7bar:ia. Ja kun olin ihmiset pudottanut kyydistä, ei enää tiputtanut ahtoja niin herkästi nollaan, että sai kiihdytettyä vielä inhimillisesti. Tuossa koitin katsella niin ahtovuotoja en havainnut ja kellon vipu laski normaalisti tyhjäkäynnillä kun otti letkun irti. Tämän jälkeen kun koitin niin ei tykännyt ahtaa edes 0,4:ää. Mistä kannattais alottaa vian ettimistä onko jollain ollut samanlaisia oireita?
Puolen vuotta ajoin limppi avg eli afn passatilla. Siivet ne siel oli jumissa.
Ekaks vaikka Egr tukkoon laipalla, käyt läpi alipaine letkut. Vaihdat ahyopaine solenoidin eli N75 tuohon egr ohjaavaan solenoidiin N18.
Sitten muskeli kylpy ahtimella, afn helppo tehdä tuo.
Maf arvot ok? Tarkasta myös ne tai nyppää liitin irti ja katso vaikuttaako yhtään.
Ekaks vaikka Egr tukkoon laipalla, käyt läpi alipaine letkut. Vaihdat ahyopaine solenoidin eli N75 tuohon egr ohjaavaan solenoidiin N18.
Sitten muskeli kylpy ahtimella, afn helppo tehdä tuo.
Maf arvot ok? Tarkasta myös ne tai nyppää liitin irti ja katso vaikuttaako yhtään.
Noi tehottomuudet on hien ja tuskan takana, ei noista kukaan oikeesti tiedä mistä se tarkalleen johtuu, pakko vaan käydä paikat läpi.
Vaihda se egr solenoidi ahtimen solenoidin tilalle (näin tein ite ja toimii paremmin, toiminut jo yli vuoden) nyppäse se maf liitin irti ja kato huomaatko kuluun parantuneen.. Jos näin niin sit maf vaihtoon.
Vaihda se egr solenoidi ahtimen solenoidin tilalle (näin tein ite ja toimii paremmin, toiminut jo yli vuoden) nyppäse se maf liitin irti ja kato huomaatko kuluun parantuneen.. Jos näin niin sit maf vaihtoon.
Niimpä tietysti, harmi vaan etten omista tuota johtoa vaikka se piti ostaa sillon vielä ku töissä kävi.
Tuolta apuja jos oma kaapeli puuttuu: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197&postdays=0&postorder=asc&start=200
Lainataampas topikkia. Autona olisi toledo AHF koneella, jossa on Race 520, 1749vb ahdin, egr tukittu. Niin piikittää ahdot n.1.4 ja siitä tippuu 0.7 ja alkaa kierrosten mukaan nousta taas tonne 1.5 bar paikkeille. Ahtimen tanko olen säädelyt suuntaan ja toiseen. N75 tuli uusittua, kun vanha oli ihan jumissa mutta ahdot seilailee silti oudosti.
Aikoja sitten tämä ongelma ratkesi vaihtamalla ilmanputsarin, mutta nyt on samantapainen vika eli ahdot tipahtaa kaasu pohjassa pikkuvaihteella noin neljäntonnin kohdalla ja pitää semmosen vingahduksen niinkun kumi hiukan sutasee asfaltilla.
Sitten miten kun vikakoodeja kattelin ja ei ollu mitään normaalista poikkeavaa niin samalla katoin maffin arvoja niin tyhjäkäynnillä oli reilu 500 ja pyynti jotai 250 pintaan. Ajossa ei pääse logittamaan ku läppärin akku sanonu sopimuksen irti, mutta rittääkö tuo diagnosoimaan MAFin olevan vaihdon tarpeessa?
Sitten miten kun vikakoodeja kattelin ja ei ollu mitään normaalista poikkeavaa niin samalla katoin maffin arvoja niin tyhjäkäynnillä oli reilu 500 ja pyynti jotai 250 pintaan. Ajossa ei pääse logittamaan ku läppärin akku sanonu sopimuksen irti, mutta rittääkö tuo diagnosoimaan MAFin olevan vaihdon tarpeessa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa