
Hakusessa oli juurikin kolmiovinen Golffi, koska sellaisen olin aikaisemminkin omistanut. Onnekseni Lahteen tuli myyntiin vielä Gti malli 16v PL koneella. Rahoituksen järjestyttyä otin junan kohti Lahtea ja koeajoa. Auto oli ikäisekseen loistavassa kunnossa, kaikki toimi paitsi mittariston ajotietokoneen taustavalo. Myös muita pienempiä puutteita löytyi ostohetkellä, esim. edestä puuttui spoileri, volkkarimerkki takana oli vääränlainen ja 16v merkit puuttui edestä sekä takaa. Autossa on varusteina mm. musta lattia- ja kattoverhoilu, ajotietokone ja lisävarusteena löytyy ABS jarrut. Värinä toimii Atlas Grau metalliväri. Golffi lähti samana iltana mukaani.
Puutteet korjattuani vaihdoin myös mankan kolmoskorisen Golfin gamma radioon ja takavaloina toimineet Hellan tummentamat tummat valot vaihtuivat orginaaleihin punamustiin. Öljyt suodattimineen vaihtuivat ja vaihteiston vetolaipan öljyvuoto korjattiin. Samoin suodatinjalassa oleva öljynpaineen anturi vaihdettin, koska se vuosi öljyä. Sisusta on yllättävän hyvässä kunnossa eikä kuskinpenkissä ole normaalia reikää sivuttaisverhoilussa (vielä).
Auto on uitettu saksasta vuonna 2004 ja ostin sen suomessa olleelta toiselta omistajalta. Kori on lähes ruosteeton, alusta pitäisi suojata kesän aikana. Tähän mennessä kilometrejä on kertynyt n.5500km omassa omistuksessa ja autossa niitä on n.198000km. Keskikulutus on tankkaus.com :n mukaan pysynyt hillityssä 8.1l/100km
To do list:
finnitön kilpi (tehty)
vaihteensiirtäjien puslien uusinta (osat on jo) (tehty)
katalysaattorin poisto (tehty + uusi lambda)
jakohihnan vaihto (tehty kiitos Juha tuutoroinnista)
kytkinpaketin vaihto (ravistaa) (tehty)
alustan ruostesuojaus (tehty)
uudet talvirenkaat G60 vanteilla ja mustilla keskikupeilla
kesävanteiden pulverimaalaus talvella ja uudet kesärenkaat (uudet kesärenkaat on)