Golf IV alipaineongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

Golf IV alipaineongelma

ViestiKirjoittaja Ville.P » 29.3.2013 15:55

Auto on G4 ALH-koneella ja oireina seuraavat:
-Jarrut kovettuvat muutaman pumppauskerran jälkeen.
-Ahtopaineet hukassa ja kulku todella tahmeaa.
-Sammutuksessa auto tekee pienen jälkikäynnin ennen, kuin sammuu. Sammutinläppä ei siis toimi.

Vaihdettu alipaineletkut alipainepumpulta sekä alipainepumppu. Ei ollut mitään vaikutusta toimintaan. Vikakoodeja auto ei anna.

Mikä mahtaisi olla seuraava mahdollinen kohta jota katsoa tai tutkia?

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 29.3.2013 17:09

Vuodolta se sitten vaikuttaa, joten kaikki letkut vaihtoon jos ei ole jo vaihdettu ja tarkastamaan eri venttiilien liitokset, turbon kello, N18 ja N75 siis.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 29.3.2013 17:18

Onkos alipainesäiliö kunnossa jos sellanen löytyy? Pyöreä yleensä musta pallo koneen etupuolella..

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 29.3.2013 18:27

Antaako N75 esim. vikakoodia, jos se vuotaa? Tai millä nuo saa näppärästi testattua?
Alipainesäiliö pitäisi olla kunnossa, koska jarru kestää pumpata muutaman kerran ennen, kuin kovettuu kokonaan.

Todella v*ttumainen vika, varsinkin kun ei selvästi pysty sanomaan missäpäin tuo ongelma olisi.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 29.3.2013 18:37

Ei anna vikakoodia ellei ole lopullisesti paskana, alipainesäiliö kuulostaa ehjältä, veikkaisin vian olevan kuitenkin jossain letkussa, pieni reikä joka vuotaa vain kun pumppu yrittää täyttä alipainetta. Vuotaako jarrunestettä satuloiden päästä?

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 29.3.2013 21:32

Ei ole vuotoja jarrusatuloissa eikä jarrunesteitä ole kadonnut. Vaihdoin tosiaan jo ensimmäiset letkut, jotka ovat hyvinkin esillä alipainepumpun, jarrutehostimen ja N75 venttiilin luona. Osa oli huonossa kunnossa, mutta uudet letkut eivät muuttaneet tilannetta.
Miten testaan tuon N75 venttiilin toiminnan, jos se ei pelitä kunnolla?

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 30.3.2013 23:10

Vaihda N18 ja N75 päikseen lyhyen testilenkin ajaksi, tosin vuotovika ei silloin selviä, mutta kyllä sen ahtopaineissa pitäisi huomata jos on vikaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa