Golf mkiv AGU Ahdot ei vaan nouse!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

Golf mkiv AGU Ahdot ei vaan nouse!

ViestiKirjoittaja jarir86 » 21.2.2013 14:13

Ei vaan ahda kun 0,6 vaikka "kaikkea" on jo kokeiltu, MAF johto irti kyllä ahdot nousee yli 1 barin mutta ei liitin paikallaan. Lastu on.

Vaihdettu N75, Bypass ja MAF, kaikki originaali osia.
Vuodot käyty läpi vuodonilmaisuaineella ja piilossa olevat paikat katsottu silmäpelillä letkuja väännellen.

EDIT: Painetesti tehty, ei vuotoja...... mutta jostain kuului sellainen veden tai öljyn pulputus?

Mitäpä seuraavaksi??
Viimeksi muokannut jarir86, 10.3.2013 17:38. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 21.2.2013 15:49

Taitaa olla bybass?
Kuva

Jos tuo päällimmäinen on tukittu/teipattu niin ei ihme että ei toimi kunnolla,
eikö tuo ohut letku mennyt imusarjalle, toisinsanoen ahtovuotoa ja menee laihalle?

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 21.2.2013 16:19

Nyt myös tuo takaiskuventtiili jarrutehostimelta vaihdettu. Ei apuja.
Viimeksi muokannut jarir86, 8.3.2013 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 21.2.2013 16:33

Ahaa, entäs tämä? Takaiskuventtiili, kannesta imusarjaan?
Jos on niin ei todellakaan pitäisi olla reikiä
Kuva

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 21.2.2013 17:02

Juurikin tuollainen, en pimeässä nähnyt eilen että mihin se jatkuu imusarjasta. Tossa mustassa osassa on sellainen parin millin uloke jossa se parin millin reikä on, miten lie sellainen siihen ilmaantunut? Aika kova imu pitää olla et tollasen muovin hajottaa :-D eli tuon ei pitäis imeä eikä puhaltaa kyljestä? Pitää ottaa töiden jälkeen irti ja kattoa onko se tukossa tai jotain. Imusarjalle päin pitäis varmaan vaan mennä ilman läpi siitä? Millä nimellä vois kysellä Laakkoselta uutta osaa?

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 21.2.2013 18:42

Ihan takaiskuventtiilin nimellä, saa varmaan murto-osalla marmorin hinnoista esim biltema/motonet/ad. Juurikin toisinpäin, aina imusarjasta poispäin jottei sinne mene ylimäärästä ilmaa sotkemaan seoksia. Kato vielä että se on nyt oikeinpäin, ja tosiaan vain toiseen suuntaan pystyy puhaltamaan. Entisessä agu:ssa oli useampikin takaiskuventtili evap venttiiliä ennen ja jälkeen, olikohan niitä kaikkiaan kolme? evap taisi suodattaa niitä höyryjä imusarjasta takaisin käyttöön?

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 21.2.2013 23:09

Elikkäs. Se venttiili toimi ihan hyvin paitsi että siitä on ihan kuin puukolla veistetty pala pois, siitä se reikä siis, ja toisekseen niin se menee jarrutehostimelle eli lienee siis juuri jarrutehostimen takaiskuvena? ffakke varmaan luuli siksi mikä on siinä heti kaasuläppäkopan jälkeen? Kumpaan suuntaan ton jarrutehostimen letkun pitäis ilmaa viedä?Tulppasin sen reiän niin jarrupoljin pehmeni aika reilusti. Se ei ole siis kaasuläppäkopan puolella vaan toisella puolella, oikealla imusarjan päässä. Miksi tuohon ois reikä tehty ja teipillä tulpattu? Ei vaan silti nosta ahtoja enää yli 0,5 kuten n. Pari viikkoa sitten eikä vedä ihan niin hyvin. Nyt loppu kuitenkin se hyytyminen ja sammuminen. Tyhjäkäynti on lämpimänäkin jotain 950? Vikajoodejakaan ei nyt anna mistään.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 22.2.2013 1:30

Eli tuossa on se reikä näkyvissä siinä venttiilissä,
Kuva
tässä näkyy missä se sijaitsee, tossa jarrunestesäiliön päällä lepää toinen pää joka menee jarrutehostimeen Kuva

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 22.2.2013 17:56

Tuosta on muuten paha sanoa, uusin aikoinaan ne pienemmät mitkä tosiaan lähtee kaasuläppäkotelon "päältä". En tollasesta lähtis arpomaan, merkkiliikkeestä turvallisin ja varmin ratkasu tuohon on uusi vastaava. Saattaahan tuo ahtojen nostoa hidastaa jos vuotaa jostain mistä ei pitäis, mutta vaikuttaako ahtoihin niin paljon noin pieni reikä?
Onko kone muuten vakio, eikö sen pitäisi 0,6baria vakiona ottaa?
Onko muita foorumilaisia joilla samainen kone ja viitseliäisyyttä kattoa onko heillä reikä venttiilissä?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 22.2.2013 20:35

Tuosta takaiskuventiilista on varmaan vaan katkennut letkulähtö johon on tullut letku tai sitten se on ollut jo valmiiksi tulpattuna...

http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... post961475

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 24.2.2013 0:26

Tosiaan vaikka kuva tuosta venttiilistä jos löytyisi joltain foorumilaiselta omasta autosta niin olis aika kova. Reikä nyt tosiaan tulpattu ja "ei pitäisi nyt vuotaa" ainakaan enempää mitä se on vuotanut kun se on ollut teipattuna aiemmin... Auto on siis lastutettu Karalalla ja pitäisi se +-190hv olla, ja minulle kun auto tuli niin se ahtoi vielä tuonne jonnekkin 1 barin tienoille (mittari huonossa paikassa niin ei ole tarkkaan tullut seurattua) ja ahtoi vielä tässä ennen näitä tukehtumisia ja sammumisiakin. Nyt on tuossa vähän konehuone levällään, bypassin, N75:n, kaasuläppäkotelon+ sen vieressä olevan lämpöanturin (puhdistus sille) pois, ensin testasin että N75 naksuu laturilla, varuilta puhdistelin, bypassin puhaltelin läpi ja ilma kulkee vain pikku reiästä isoon sivussa olevaan reikään ja toisinpäin, alaspäin olevasta reiästä en puhaltamalla saanut ilmaa kulkemaan. Kaasuläppäkotelo ja imusarja oli märkänä (johtuen tod.näk. tuosta takaiskuventtiilin vuodosta, imenyt siitä vettä ja shittiä tonne imusarjaan) imusarjan käytin irti myös ja rasvanpoistoaineella liuottelin, suuttimia päällisinpuolin puhdistelin. Letkuista ei löytynyt halkeamia eikä vuodonilmaisuaineella löytynyt myöskään. Vehkeet kasaan ja kokeiluun tuota pikaa. Vikakoodien luvun kanssa yhä ongelmia kun mustan OBDII HEX USB:n ajurien asennus ei onnistu Win7:lle eikä XP:lle jostain syystä, ja sininen KKL kaapeli ei näytä löytävän mitään tietoja autosta... homma potkii piähän.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 24.2.2013 1:00

Jos on tarvike kaapeli (lue halpis kinukki), voipi olla ettei pelaa jos on windowssit 64 bittisiä versioita.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.2.2013 2:03

jarir86: Ikävä olla ensimmäinen kertomassa tämän sinulle, mutta tuollaisella 14 rivin pötkön tekstinsuoltamisella sitä ei jaksa lukea erkkikään eikä erkin kaverit.

Ystävällisesti ehdotan että panosta tohon luettavuuteen niin saat sille lukijoita ja ne voivat sitten ehkä auttaa. Sama homma on nähty jo ennenkin täällä...

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 24.2.2013 2:24

W7 on 64bit mutta xp 32 ja juu kinukki kaapeli on KKL ja hex usb tinattu, hex usb kaapelin ja kerran sain jo hex usbin skulaamaan mut nyt ei kone tunnista vaihteeksi.

Tätä tarinaa kun ei osaa paketoida niin tuppaa venymään.
Enivei, tuon edellisen operaation jälkeen sain ahtoa tonne 1baariin asti, kerran tosin vain mut nyt toimii ja jotenkin vetää, saa olla kunnes saan luettua noita koodeja ja antureiden arvoja.
Tyhjäkäynti kiekat vieläkin melk. 950 :( Huomasin myös että koneeseen on stanssattu konekoodi AEB tohon päälle ja muissa tarraloissa yms. on AGU :-)

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 24.2.2013 10:32

Jos nyt jotain ymmärsin niin hommaa ainakin uusi ehjä bypass.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 25.2.2013 9:57

TT:n bypass ja n75 tulossa slamitilta ja tuo takaiskuvena haettava ja uudet letkut sille.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 26.2.2013 14:52

Noniiiin, Bypassin vaihdoin ensin, ainoa ero edelliseen oli että ei sihahda samalla tavalla kun vanhalla passilla ja ahtomittari näyttää tyhjäkäynnillä -8 kun vanhalla näytti -2

N75 vaihdolla ei sitten ollut mitään vaikutusta, edelleen maksimit oli noin 0.6. Paikaltaan kiihdyttäen sekä 50km/h vedättäen suht isoilla kierroksilla satkuun asti.

Mittarin letkunkin kävin läpi ja ei ainakaan vuoda. Mitähän sitten....

Jostain haulla löysin että kun oli vikakoodit nollannut autostaan niin olisi ruvennut toimimaan, voiko tuollaisessa olla itua? Kun nuo ahdothan on nyt vakiot, ikäänkuin "ohjelmointi olis poissa pelistä" tai joku vikatila? Saiko koodeja nollattua muuten kun kaapelilla?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 26.2.2013 16:18

Paremminkin kyse säätöjen "sopeutumisesta" joiden pitäis sopeutua ajan kanssa ajossa ihan itekseenkin, mutta ota akku hetkeksi irti sen pitäisi nuo myös nollata -mutta en oikein usko että tästä kyse ellet vaan ihan pientä koeajoa tehnyt

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 26.2.2013 16:23

En kyllä muuten ajanut kun muutaman kilometrin, alle 5km... Käytin tulpat varuilta irti niin yksi oli melko öljyssä, yhdessä vähän vähempi ja kaksi oli kuivia, venakopan tiiviste vaihdettu muutama tuhat kilsaa sitten, eikä öljy ollutkaan tulpan päältä tullut vaan alapuolelta. Kohta pitää käydä pitempi lenkki heittämässä.

EDIT: No nyt tuli 30km ajeltua vaihtelevasti mutta ei tuloksia. Vikakoodien lukemisiin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.3.2013 15:52

Kuva
Oli pelti auki niin näppäsin kuvan ehjästä osasta.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 1.3.2013 19:40

Kiitoksia, tuo justiinsa menny poikki omasta, sulattelin nyt toistaiseksi siihen muovia että ei vuoda, ja testasin että venttiili toimii kuitenkin. Tuohan varmaan menee niin että tuo kuvan yläreunassa oleva pää menee jarrutehostimelle ja alapuoli imusarjalle?

kiinakaapeli otti lopputilin (kaverin kaapeli vielä :D) niin pistin pari kappaletta tulemaan e-villestä, pitää muutama ostaa ennenkuin harkitsen tota orkkista.

Edelleen ahdot 0,6 mutta viat on poissa kuitenkin.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 5.3.2013 0:32

Jaa löytyköhän vika, kun ei sitä kaapelia vielä näy eikä eikä kuulu et sais maffi arvoja katottu ni piruuttani nappasin maffin töpselin irti ja kävin lenkillä, kerran vedätin varovasti kolmosella talla pohjassa ni ahdot kävi 1.2 barissa? Kuulostaako järkevältä?

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 7.3.2013 0:57

Ihme rotko tuo kiesi prkl alkaa jo hermot mennä, uus maf ei auttanut. Motonetin tarjous obd skannerikaan ei jaksanu toimia ton rottelon kanssa. Myydään kaikki pois Kele ja ostan ladan :-D

Maf johto irti ahdot nousee muuten ei, missä vika??

Edit: Nyt tehty painetesti ja ei vuotoja... Apuja??

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 10.3.2013 13:48

Yksinpuhelu, jes.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 10.3.2013 22:38

Voiko tukkoinen polttoainesuodatin aiheuttaa tuon että ei nosta ahtoja tarpeeksi?

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 13.3.2013 22:43

Olettaisin että ajo alkais muutenkin tökkimään jos ei saa tarpeeksi menovettä. Mulla tuntuu että ei kummemmin pätki tai mitään vedättäessä, tai sit se on niin pientä että ei huomaa. Missäs tuo benesuodin sijaitsee niin voi eliminoida senkin pois vaihtamalla?

Mielessä vielä pakoputkeen liittyvä aavistus? Downpipen joustoputken se verkko-osa heiluu eli on irtonaisena siinä ympärillä. Vaikuttaisko semmonen? Tai katti tukossa tai muuta? Ei oo vielä uus vag com johto käsissä niin ei saa luettua sielua.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 13.3.2013 23:26

Kyllähän kattiakin voi alkaa epäilemään jos muut eliminoitu pois... minulla kun oli katti tukossa niin paineet jäi jonnekkin 0,8 paikkeille vaikka ois pitäny olla jotain 1,2, ilmamassat oli sitä luokkaa kuin vakiossa vaikka ohjelmaa ja K04, missfirejä alkoi tulemaan yläkierroksilla.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 14.3.2013 11:01

Ja tuo siis katin takia? Pitää alkaa metsästämään edullista katti vaihtoehtoa, ebay.com jyrää.

Niin missäpäin se polttoainesuodatin löytyy? Auton alta jostain?

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 16.3.2013 0:41

Vihdoinkin pääs lukemaan vikakoodit, ei näköjään ole nollautunut vikakoodit akunkengän irroituksella, oli ainakin puol tuntia irti mut silti löyty jotain tilpehööriä, nollasin ja puol tuntia kovaa ajoa niin ei tullu takasin. MAF arvon sain parhaillaan 142, sopeutin kaasuläppäkotelon varuilta kun tovi sitten puhdistelin senkin, jotain edistymistä tapahtui vedoissa kun tuntuu persiissäkin että vetää paremmin mutta ei ahdot nouse kun piikkinä 0,9 bariin.

Eikös tuon MAF arvonkin pitäisi olla vähän korkeampi jos 190hv lastulla on?

Mitäs arvoja nyt lähtisi tutkimaan että voisi löytää taas jotain vaihdettavaa osaa??... "uusi" (käytetty) turbiinikin on jo tossa kaiken pahan varalta...

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 17.3.2013 14:36

Niin missäpäin se polttoainesuodatin löytyy? Auton alta jostain?

Tuo suodattimen vaihto ei taida kuulua ollenkaan vw huolto-ohjelmaan, vaan vaihdetaan jos alkaa esiintyä ongelmia. Eli sinunkaan autoon ei ole välttämättä ikinä sitä vaihdettu.
http://writen4u.hubpages.com/hub/How-to ... T-MKIV-DIY

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 20.3.2013 10:55

Ullatuuus, ei vaikuttanut suodattimen vaihto. Muissa tapauksissa olen yleensä luovuttanu tässä vaiheessa kun ei vehkeet toji eikä vikaa löydy mut nyt en prkle luovuta, alkaa vaan tuota rahaa palamaan pikkuhiljaa, pajalle jos veisi niin varmaan löytyis jotain mutta kun sitte ei ite opi...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.3.2013 12:14

Ei millään pahalla, mutta onko tämä pään seinään hakkaaminen sitten parempi vaihtoehto kuin auton kuntoon saaminen? Ja kyllähän ne siellä pajalla kertoo, että missä vika oli...

Itse katsoisin katin / pakoputken tukkoisuuden. Eihän ahtopaine nouse, jos ei tavaraa mene läpi.

Toinen, mitä tutkisin on ahtimen kunto. Kulunut turbo ei ahda kunnolla, etenkään jos päittäisvälystä on jo niin paljon, että siivistä on hävinnyt tavaraa.
Eikä välttämättä öljyäkään kulu vielä mahdottoman paljoa, ennenkuin se ahtimen kuluneisuus ylittää "sen tietyn pisteen", joten sekään ei välttämättä kieli ahtimen huonosta kunnosta.
Ja voihan sieltä siivistä olla tavaraa irronnut vaikka jonkin ulkoisen seikan vuoksikin.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 20.3.2013 15:08

Milläs katin sais tutkittua, toki irti ottaa ja helistelemällä, mutta jos ei helise niin miten sitten? Ja eikös tuon poikittaiskoneen turboon ole hankala päästä siipiä tutkimaan ilman hirmu purkamisia?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 20.3.2013 16:42

Periaatteessa vois koittaa mitata pakopaineita - lamdan tilalle painemittari.... mutta tällöin pitäisi olla tiedossa jotain arvoja mihin vertailla...
Voihan sitä kattia myös yrittää kirkkaan lampun kanssa katsoa läpi

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 20.3.2013 17:13

Paljon on muuten ajettu auto?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.3.2013 17:32

Periaatteessa vois koittaa mitata pakopaineita - lamdan tilalle painemittari

Tämä ei ole pakopaine. Puolen baarin jälkeen vois ajatella, että on jotain hämminkiä.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 20.3.2013 21:25

Ajettu 245tkm.

Eli etummaisen lambdan tilalle mittari ja jos yli 0,5bar niin vois olla tukossa? Tuo vois olla helpompi nii ei tarvis purkaa heti. Kun ei tota omaa nosturia ole.

Niin ja sanoohan ne korjaamolla vian mutta silti se teko jää heille, tosin rajana pidän jakopään rempat ja muut hankalat/ tarkkuutta vaativat hommat.

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 22.3.2013 15:32

Pois lähti rakkine


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa