polo vakionopeussäädin => mittarin signaali

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

valkopäämerikotka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.3.2013 8:59

polo vakionopeussäädin => mittarin signaali

ViestiKirjoittaja valkopäämerikotka » 16.3.2013 9:05

Tervehdys!

Eli 99 sdi poloon ois aikeena laittaa tarvike vakkari ja ohjeissa sanotaan että
pitäis saada signaali nopeusanturilta. No mittasin nyt anturilta lähteviä signaaleja ja
en hiffaa miten sieltä ns.pulsseja lähtisi.
Tältä anturilta menee varmasti ECU:lle signaali ja lähteeköhän siitä etiäppäin käsky mittarille ns sykäyksinä?? Onkos kelläään käsitystä miten tämmösessä tuo nopeussignaali oikeasti toimii.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 16.3.2013 11:01

Diodi kynällä (LED sähkökynä) kun mittaa maata vasten, niin nopeussignaali johdossa käy plus plussi nopeuden mukaan. Tuon ikäsessä volkkarissa nopeussignaali johto on useimmiten harmaa pohjainen johto. Mittaaminen kannattaa suorittaa alle 10km/h vauhdissa.

valkopäämerikotka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.3.2013 8:59

ViestiKirjoittaja valkopäämerikotka » 16.3.2013 11:39

Ok, tämä selvitti. Mittasin siitä lähtevän vaan 8 volttia mutta sithän niitä pulsseja tulee niinkuin kuuluukin... Mahtaiskohan joku vielä tietää että monta kpl per km.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 16.3.2013 14:47

Eikö noissa SDI koneissa ole mahdollista laittaa OEM viiksi ja vetää eculta piuhat siihen ja vakkari on valmis?

valkopäämerikotka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.3.2013 8:59

ViestiKirjoittaja valkopäämerikotka » 16.3.2013 16:49

Joo vissiin on. (tästäkin tuntuu olevan sekalaista tietoa...) Muttakun varaston nurkassa seisoo tuommonen tarvike versio niin haluaisin sen hyötykäyttöön.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.3.2013 16:58

Laske 5 metrin matkalla pulssit ja kerro 200:lla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.3.2013 17:19

Aika suuntaa-antavan saa tuolla tavalla. Jos heittää siinä viiden metrin matkalla vaikka 2:lla, niin kilomterin matkalla heittää jo 400:lla.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.3.2013 20:59

Aika suuntaa-antavan saa tuolla tavalla. Jos heittää siinä viiden metrin matkalla vaikka 2:lla, niin kilomterin matkalla heittää jo 400:lla.


Ei se haittaa, säätötarkkuus on riittävä tuolloin.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.3.2013 21:01

Tällainen ohje löytyi 97 malliseen:
Matkapulssi saatavissa vaihteiston päällä olevalta anturilta sini-valkoisesta johdosta (keskimmäinen).
Pulssi otettavissa moottorin etupuolella kulkevasta johtonipusta.
Mahdollisesti myös radion liittimellä
Tiekierrosluku n. 3740 imp/km.

valkopäämerikotka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.3.2013 8:59

ViestiKirjoittaja valkopäämerikotka » 19.3.2013 16:04

Joo Laakkosella sanoivat ettei saa noihin alkuperäis vakkaria.
Eis sitä pulssia saa mitattua yleismittarilla tai normi valokynällä. Kysehän on varmasti kuitenkin siitä että pulssin aikana jännite nousee korkeammalle kuin tuo jatkuvasti oleva 8 volttia.
Vai onko nyt jotain mitä en ymmärrä??

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 19.3.2013 20:19

Yleismittari on liian "hidas" reagoimaan pulssi vaihteluun. Hehkulampulla olevalle kynälle ei riitä virta tuosta pulssista. Carcheck led kynä toimii varmasti.

Tuollainen: http://www.web-kaupat.fi/turvaj/?p=prod ... roduct=174

valkopäämerikotka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.3.2013 8:59

ViestiKirjoittaja valkopäämerikotka » 24.3.2013 8:58

Hommat pelittää. Ilmeisesti oli vähän alle 4 tuhatta. Sillä asetuksella pelaa hyvästi Kiitti kaikille avusta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa