Tein 450 tkm ajettuun AFN Passattiin kansirempan.Kanteen uudet venttilinohjaimet, seetirenkaat ja hydrauliset nostajat. Samallauudet hehkut ja isommat suutinkärjet.Kansi paikalleen uudella hihnalla,stefoilla ja kiristimillä .Kone lähtee käyntiin hyvin ja vedot on ok. Kun konetta ryntäyttää (4000 rpm asti) paikallaan ilman kuormaa, se jää käymään 3 pytyllä tai jopa kahdella. Suutinkärkien kiinnileikkautumista epäilin ensin mutta nyt sekin on poissuljettu. Epäilykset kohdistuu hydraulisiin nostajiin. Ennen remonttia tällaista oiretta ei ollut. Rynkytksen jälkeen kun koneen sammuttaa ,sitä saa sahat hieman pidempään käyntiin ja kun se suostuu pyörimään käynti on ok. Onko muilla ollut vastaavia oireita ? Onko vika nostajissa, jotka koneistamon mukaan pitäisi olla oikean malliset.
Mitenkähän käy katsastuksen, savutustestissä kun kone jää käymään vajaalla. Ei mene kyllä savuarvoista läpi ?
Oli tarkoitus mitata öljynpaineet suodattimen jalasta, onko kellään tietoa mikä on ohjearvo ?
Nostajat/suutinkärjet vai...
Valvoja: ffp jäsenet
Onko vika nostajissa, jotka koneistamon mukaan pitäisi olla oikean malliset.
Kannattaa varmistaa että siellä on oikeasti oikean malliset painajat :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138482
Joskus tein kansiremontin bensa fiattiin. Kansi kävi koneistamolla oikaistavana ja venttiilit hiottiin.
Sen remontin jälkeen auto ei aina käynnistynyt kone pyöri lähes tyhjää. Venttiilit jäi kantamaan.
Eli koneistaja ei lyhentänyt venttiiliä kun seetit ja venttiilit oli hiottu ja hydrauliset nostajat sääti liikaa. Lyhensin vingulla venttiilieitä noin 0.5m ja vika hävis.
Voiskohan tässä olla samaa vikaa?
Sen remontin jälkeen auto ei aina käynnistynyt kone pyöri lähes tyhjää. Venttiilit jäi kantamaan.
Eli koneistaja ei lyhentänyt venttiiliä kun seetit ja venttiilit oli hiottu ja hydrauliset nostajat sääti liikaa. Lyhensin vingulla venttiilieitä noin 0.5m ja vika hävis.
Voiskohan tässä olla samaa vikaa?
Pakopaine piikkaa ja aiheuttaa venttiilien sekoamisen, useimmiten johtuu kuluneesta ahtimesta jossa vnt:n "pääakseli" nalkkaa kuluneisuuttaan kiinniasentoon nopeissa ryntäytyksissä mutta ajossa häröilee harvemmin. Korjauksena ainakin pari kierrosta vnt-tankoa pisemmäksi ja lisäksi rajoitinruuvia pitämään siipien perusasentoa enemmän auki (ei välttämättä asetu pelkällä tangon jatkamisella ), toki korjaantuu myös ahtimen vaihdolla.
Kun kone jää rynkyttämään, 1 ja tai 4 sylinteri jää pelistä pois, (kokeilin avaamalla suutinputkia).
1. Onko pakovastapaineen mahdollista avata venttiiliä niin paljon että se jää auki. Täyttyykö tuolloin nostaja öljyllä, jolloin venttiili jää auki ?
onko jossain ohjetta kuvia VNT:n rajoitinruuvin säätöön ?
1. Onko pakovastapaineen mahdollista avata venttiiliä niin paljon että se jää auki. Täyttyykö tuolloin nostaja öljyllä, jolloin venttiili jää auki ?
onko jossain ohjetta kuvia VNT:n rajoitinruuvin säätöön ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa