AHF ei käynnisty yön jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
AHF ei käynnisty yön jälkeen
Että sellaisen tempun teki. Illalla klo 20 jälkeen lyhyt kauppareissu, jonka aikana bensavalo syttyi. En käynyt tankilla vaan ajoin 3km kotipihaan, jossa auto aamua varten lämmitykseen. Aamulla lämpesi 2 tuntia, jonka jälkeen starttasin - ei lupaustakaan.
Startti pyörittää konetta normaalisti, muttei anna mitään lupausta käynnistymisestä. Hehkuttaa normaalisti.
Tänään kävin sitten uuden Boschin PA-suodattimen hakemassa, jonka vaihdoin ja asianmukaisesti täytin dieselillä. Samalla lisäsin tankkiin noin 5 litraa dieseliä - polttoainemittari ei näyttänyt nousevan ollenkaan ja bensavalo paloi edelleen?
Taas starttaamaan, sama juttu ei lupaakkaan. Otin sitten suuttimen juuresta mutteria auki ja koitin hetken aikaa sitä ilmailla, dieseliä kuitenkin tuli eikä ihmeemmin kuplia. Tein tätä noin 30 sek. Miten pitkään luulette, että pitäisi ilmata?
Ei edelleenkään edes lupaa startata. Vikakoodeja en omilla laitteilla löytänyt, täytynee käyttää vielä merkkiliikkeessä vikakoodien luvussa vai saavatko siellä vag-comia enempää irti?
Auto on automaatti, jos sillä on mitään merkitystä.
Kiitoksia jo etukäteen.
Startti pyörittää konetta normaalisti, muttei anna mitään lupausta käynnistymisestä. Hehkuttaa normaalisti.
Tänään kävin sitten uuden Boschin PA-suodattimen hakemassa, jonka vaihdoin ja asianmukaisesti täytin dieselillä. Samalla lisäsin tankkiin noin 5 litraa dieseliä - polttoainemittari ei näyttänyt nousevan ollenkaan ja bensavalo paloi edelleen?
Taas starttaamaan, sama juttu ei lupaakkaan. Otin sitten suuttimen juuresta mutteria auki ja koitin hetken aikaa sitä ilmailla, dieseliä kuitenkin tuli eikä ihmeemmin kuplia. Tein tätä noin 30 sek. Miten pitkään luulette, että pitäisi ilmata?
Ei edelleenkään edes lupaa startata. Vikakoodeja en omilla laitteilla löytänyt, täytynee käyttää vielä merkkiliikkeessä vikakoodien luvussa vai saavatko siellä vag-comia enempää irti?
Auto on automaatti, jos sillä on mitään merkitystä.
Kiitoksia jo etukäteen.
Juu tänään saatiin vikakoodit ulos, kiitos auttajalle.
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 L
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 2812
Coding: 00001
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Onko juurikin tuo sammutusläpän ohjaus?
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 L
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 2812
Coding: 00001
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Onko juurikin tuo sammutusläpän ohjaus?
Toi nyt ei kerro mitään, muutakun että siitä imuputken päältä johdot poikki perinteisesti. Läpän aukioloa ei valvota mitenkään tietokoneella sen tarkemmin. Jos läppä jumittaa kiinni niin kone pyörii "ilman puristuksia" eli kevyesti, eron huomaat kyllä tavalliseen. Liikuttele sitä läppää akselista niin huomaat tarraako.
Läppähän on sellainen että jos alipaineohjausta ei tule niin se jää auki jolloin ongelmaa ei tule. Alipaineella ohjataan se kiinni sammutuksen yhteydessä. Korjaat ne piuhat siitä imuputken päältä ja tsekkaat liikkuuko läppä.
Läppähän on sellainen että jos alipaineohjausta ei tule niin se jää auki jolloin ongelmaa ei tule. Alipaineella ohjataan se kiinni sammutuksen yhteydessä. Korjaat ne piuhat siitä imuputken päältä ja tsekkaat liikkuuko läppä.
Läppä kyllä liikkuu ainakin siitä kellon tangosta kun liikuttaa, en ole ottanut imusarjalta ahtoputkea irti ja katsonut siitä.
Voikos tuota testata irroittamalla tietyt alipaineletkut solenoidilta tai ottamalla esim sähköt siltä kokonaan irti, vai jääkö se silloin kiinni -asentoon. Tai vaikka käyttämällä virtoja päällä, lopsahtaako läppä silloin jompaan kumpaan asentoon?
Voikos tuota testata irroittamalla tietyt alipaineletkut solenoidilta tai ottamalla esim sähköt siltä kokonaan irti, vai jääkö se silloin kiinni -asentoon. Tai vaikka käyttämällä virtoja päällä, lopsahtaako läppä silloin jompaan kumpaan asentoon?
Joo läppä on kyllä käynnistettäessä auki, vika ei ole siellä.
Tänään kokeilin taas startata ja ilmasin lisää, ainetta tulee todella vähän joten vika taitaa kuitenkin olla siellä.
Miten nuo suuttimet käyttäytyy, aukeaako ne paineella vai sähköllä ohjaten? Meinaan ainetta tulee todella vähän ja muutama ilmakuplakin siellä oli joukossa.
Pumppu sökö? Ei kyllä anna mitään vikakoodia siitä.
Tänään kokeilin taas startata ja ilmasin lisää, ainetta tulee todella vähän joten vika taitaa kuitenkin olla siellä.
Miten nuo suuttimet käyttäytyy, aukeaako ne paineella vai sähköllä ohjaten? Meinaan ainetta tulee todella vähän ja muutama ilmakuplakin siellä oli joukossa.
Pumppu sökö? Ei kyllä anna mitään vikakoodia siitä.
Paineella ne suuttimet aukeaa...
Sammutussoledoidi vois olla seuraava looginen tarkistuskohde, niitä on jonkin verran tainnu mennä.. haulla siitä löytyy kyllä juttua ;)
Sijaintihan on ruiskupumpun päällä, lähellä suuttimille meneviä putkia...
Oletko katsonut startatessa että meneekö suodattimen ja pumpun välisessä läpinäkyvässä putkessa paljonkin ilmakuplia polttoaineen seassa?
Sammutussoledoidi vois olla seuraava looginen tarkistuskohde, niitä on jonkin verran tainnu mennä.. haulla siitä löytyy kyllä juttua ;)
Sijaintihan on ruiskupumpun päällä, lähellä suuttimille meneviä putkia...
Oletko katsonut startatessa että meneekö suodattimen ja pumpun välisessä läpinäkyvässä putkessa paljonkin ilmakuplia polttoaineen seassa?
Joo eli sähköinen ohjaus on vasta uudemmissa kuten CR -koneet?
Jeps sulkeepa yhden paikan taas pois, joo solenoidia tarkastamaan siis.
Vaihdoin PA-letkut pumpulle uusiin kun toinen vuoti, nyt ei oo enää läpinäkyvät joten kuplista ei näe.. Mutta ei siellä ennen vaihtoa niitä juurikaan ollut. PA-letkut vaihdettu joskus 2-3kk sitten.
Jeps sulkeepa yhden paikan taas pois, joo solenoidia tarkastamaan siis.
Vaihdoin PA-letkut pumpulle uusiin kun toinen vuoti, nyt ei oo enää läpinäkyvät joten kuplista ei näe.. Mutta ei siellä ennen vaihtoa niitä juurikaan ollut. PA-letkut vaihdettu joskus 2-3kk sitten.
Noniin, sammutinsolenoidi vaihdettu. Tarkastin vielä liitännän ettei ole hapettunut. Otin PA-suodattimelta pumpulle menevän letkun irti ja oli kyllä ihan tyhjä aineesta. Voi johtua noista monista starttauskerroistakin.
Ilmasin taas lisää ja laitoin ainetta suoraan pumpulle menevään putkeen, nyt alkoi reilusti tulemaan ainetta ilmatessa eikä yhtään ilmaa muttei siltikään lähde käyntiin, ei vieläkään lupaile.
Pari juttua tuli mieleen, mielipiteitä:
Moottorin ilmansuodatin kostunut ja jäässä, ei saa ilmaa?
Moottorin maadoitus poikki tai hapettunut, voiko vaikuttaa? Missä sijaitsee, ei sattunut päältäpäin silmään?
Ilmasin taas lisää ja laitoin ainetta suoraan pumpulle menevään putkeen, nyt alkoi reilusti tulemaan ainetta ilmatessa eikä yhtään ilmaa muttei siltikään lähde käyntiin, ei vieläkään lupaile.
Pari juttua tuli mieleen, mielipiteitä:
Moottorin ilmansuodatin kostunut ja jäässä, ei saa ilmaa?
Moottorin maadoitus poikki tai hapettunut, voiko vaikuttaa? Missä sijaitsee, ei sattunut päältäpäin silmään?
Kyllä siellä suodattimen ja pumpun välissä pitäisi ainetta olla, jos sitä tulee tankista suodattimelle ja siitä eteenpäin, vaikka starttailisi enemmänkin. Ilmanputsaria on varmaan turha arvuutella, kun ottaa sen irti ja katsoo niin näkee onko se jäässä. Jos kone starttaa niin maadotuis varmaan toimii myöskin ainakin koneen osalta.
Vähän vaikuttaa, ettei suodatin pysy täynnä. Taitaa olla tankin päästä jäässä kun suurin osa ajosta vajaalla tankilla aina, nyt muutenkin heitellyt +4...-15 välillä lämpötilat.
Täytyy käydä reilusti ainetta tankkiin, nyt on 1/4 osaa täynnä.
Mutta tuohon letkuun meni vajaa pari desiä ainetta, ilmaa ei siinä seassa ollut. Eikö se riitä edes höräyttämään konetta?
Täytyy käydä reilusti ainetta tankkiin, nyt on 1/4 osaa täynnä.
Mutta tuohon letkuun meni vajaa pari desiä ainetta, ilmaa ei siinä seassa ollut. Eikö se riitä edes höräyttämään konetta?
Ja sillähän se lähti, ilmaa oli rutkasti, täytettiin suodatin ja letkut, avasin kaikki suutinputket ja pyöritettiin kunnes ruikki ainetta kunnolla. Sillähän se lähti kun kiristelin putket takaisin.
Vika siis löytyi eli ilmaa järjestelmässä, päässyt viallisen suodattimen venttiilin kautta järjestelmään. Samoin epäilys sammutussolenoidista jäi, mutta sekin on nyt vaihdettu.
Kiitokset auttaneille!
Vika siis löytyi eli ilmaa järjestelmässä, päässyt viallisen suodattimen venttiilin kautta järjestelmään. Samoin epäilys sammutussolenoidista jäi, mutta sekin on nyt vaihdettu.
Kiitokset auttaneille!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa