Golf 2 startti ei pyöri KORJATTU!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 startti ei pyöri KORJATTU!
Elikkäs taas joudun viisaammiltani kysymään mikä kakkista vaivaa kun startti ei pyöritä. Akku on täynnä mutta ei vain pyöri, niksaus kuuluu releestä numero 17 mutta onko se hyvä vai huono asia?
Kaikki neuvot, vinkit ja arvaukset tervetulleita.
Edit: Startti pyörii ehkä noin joka sadannella lukon vääntelyllä
-Osku
Kaikki neuvot, vinkit ja arvaukset tervetulleita.
Edit: Startti pyörii ehkä noin joka sadannella lukon vääntelyllä
-Osku
Viimeksi muokannut OssQ, 26.8.2008 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tutkimusten jälkeen löytyi tyhjänä oleva liitin solenoidista. toisessa liittimessä on plussa ja toine on tyhjä. Kuuluuko siihen maa? Itselläni ei ole mitään hajua :S
Edit: ei auttanut tuo apuvirtajohto kikka. Mutta yöllä kun oli kosteaa ja satoi niin startti toimi melkeinpä täydellisesti. kymmenestä kokeilukerrasta yhdeksällä pyöritti hienosti ja vain yhdellä jätti pyörittämättä.
-Osku
Edit: ei auttanut tuo apuvirtajohto kikka. Mutta yöllä kun oli kosteaa ja satoi niin startti toimi melkeinpä täydellisesti. kymmenestä kokeilukerrasta yhdeksällä pyöritti hienosti ja vain yhdellä jätti pyörittämättä.
-Osku
täytyypä kokeilla sitäkin sitten.
Edit: Meninpä kokeilemaan tuota ja huvikseni kokeilin startata ja sehän toimi, kokeilin toisen, homma toimi. sitten taas muutaman kerran jätti toimimatta ja taas toimi. Noh en jaksanut edes liata käsiäini vaan nyt hakemaan uusi pohja virtalukkoon, toivottavasti alkaa toimimaan kunnolla.
-Osku
Edit: Meninpä kokeilemaan tuota ja huvikseni kokeilin startata ja sehän toimi, kokeilin toisen, homma toimi. sitten taas muutaman kerran jätti toimimatta ja taas toimi. Noh en jaksanut edes liata käsiäini vaan nyt hakemaan uusi pohja virtalukkoon, toivottavasti alkaa toimimaan kunnolla.
-Osku
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Huomenna alkaa täälläkin startti-aerobic. Rottelo halavaantu tänään kaupan pihaan, mutta huijaamalla läks vielä tulille. Onkos ykskutvosessa sama startti kuin ykskasissa? Semmonen ois tuolla komentokeskuksessa asennusvalamiina, ei ois kun leipoa rasvan kanssa reikään.
Ihan ensin meinasin kyllä varastaa uuden akun.
Ihan ensin meinasin kyllä varastaa uuden akun.
solenoidi napsuu ..mutta startti ei pyöri
Soledoidi napsuu...
mutta startti ei lähde pyörimään...
(hiilissäkin näytti olevan vielä vähän pintaa kun startin avasin... reilusti kuluneet ne hiilet toki olivat )...
eli onko se vika solenoidissa vai starttimoottorissa ..?
mutta startti ei lähde pyörimään...
(hiilissäkin näytti olevan vielä vähän pintaa kun startin avasin... reilusti kuluneet ne hiilet toki olivat )...
eli onko se vika solenoidissa vai starttimoottorissa ..?
Tässä hyppysissä laitetta siis testailinkin" ja suoralla virroittamisella"..
ja päällisin puolin kaikki näyttäisi olevan kondiksessa. ja välijohdon pätkäkin näytti hyvältä.
tosin pitänee tutkia sitäkin lähemmin "suurennuslasilla" -:)
Tiedä sitten kannattaako kokeilla ja hankkia erikseen uutta hiilipäätyä.... vai suoraan
uusi startti.
ja päällisin puolin kaikki näyttäisi olevan kondiksessa. ja välijohdon pätkäkin näytti hyvältä.
tosin pitänee tutkia sitäkin lähemmin "suurennuslasilla" -:)
Tiedä sitten kannattaako kokeilla ja hankkia erikseen uutta hiilipäätyä.... vai suoraan
uusi startti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vika löytyi = > Solenoidia manuaalisesti aivan pohjaan painaessa ...mittari osoitti, että virta kytkeytyi ihan normaalisti.... eli laite tuntui näennäisesti olevan kunnossa... Ja naksui kauniisti.
MUTTA kun solenoidi toimi itsenäisesti ,omalla virrallaan, niin solenoidi ei ulottonut enää kontaktoimaan ruuviliittimien sisäpuolen kantoihin.... eikä siis antanut virtaa edelleen starttimoottorille. Tämä selvisi vasta kun tutkin ja avasin varovasti kangotellen koko prässätyn solenoidin... Pienet kupariprikat ruuvikantojen alle (testausmielessä)... ja johan taas alkoi pelittää...
kyllä se vika löytyy, kun tarpeeksi tutkailee... :)
MUTTA kun solenoidi toimi itsenäisesti ,omalla virrallaan, niin solenoidi ei ulottonut enää kontaktoimaan ruuviliittimien sisäpuolen kantoihin.... eikä siis antanut virtaa edelleen starttimoottorille. Tämä selvisi vasta kun tutkin ja avasin varovasti kangotellen koko prässätyn solenoidin... Pienet kupariprikat ruuvikantojen alle (testausmielessä)... ja johan taas alkoi pelittää...
kyllä se vika löytyy, kun tarpeeksi tutkailee... :)
Tuli vaan mieleeni että kun startissa on kaks abikoa mentävää liitintä niin kumpaa se heräte tulee kun tuli ajatuskatkos kun rupesin kasaamaan sitä takasin paikallensa. eli kun startti on paikallansa niin tuleeko se herätepiuha siihen tulipellin ja solenoidin väliin olevaan kantaan vai siihen mikä on solenoidin toisella puolen eli kannen vieressä olevaan kantaan


-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noni juu selevähän se sitten on mutta on se kumma kun ei käynnisty.. se on varmaan sitten virtalukon pohja mikä siinä on kun laittaa virrat ne tulee kyllä mutta sitten kun käynnistää (starttaa) niin ei sano mitään sitä ennen se teki sillain että mittarin valot himmeni mutta se oli akusta latasin sitä hieman ja koitin niin ei auttanut kun sen että mittarin valot kirkastu, joten lataan sitä tän yön ja koitan huomenna uudestaan joko auttais... Muuten se on sitten virtalukonpohja koska startti on autosta mikä oli käyntikuntonen mutta pistettiin paloiks projektia varten..
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Siis tottakai akulle ja laturille menevät paksut johtimet on kiinni sen unohdin sanoa tai no oletin että ymmärtäisitte että ne on jo paikallansa.. jäi vain miettittymään toi herätteen sijainti.. mutta asia selkis jo.
Ja muuten voiko startti maadottua jos kone on päällisin puolin ihan sannan/mudan peitossa eli meneekö se maadoitus jotenki ettei se likaisuus haitanne?
Ja muuten voiko startti maadottua jos kone on päällisin puolin ihan sannan/mudan peitossa eli meneekö se maadoitus jotenki ettei se likaisuus haitanne?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Putsaa ja kato löytyykö merkintöjä.
Tuolta voit luntata mitä mikäkin tarkoittaa.
E: Aaa... Toinen on 15a josta otetaan akkujännite ulos startin aikana, eli menee kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Tuolta voit luntata mitä mikäkin tarkoittaa.
E: Aaa... Toinen on 15a josta otetaan akkujännite ulos startin aikana, eli menee kylmäkäynnistyssuuttimelle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on kyllä eriskummallinen vika startti ei pyöri kun laittaa virtaavaimesta käymään mutta kun laittaa akulta suoran piuhan startin päävirtaan ja virtalukolta tulevaan liittimeen niin startti pyörii mutta ei lähde käymään mutta startti pyörii kyllä eli se startin hammasratas ei ota kontaktia vauhtipyärään tai mihkä se nyt yleensä pitäs mennä että se rupeis pyöritttää konetta. Virtaa tulee virtalukolta tulevasta punasesta johdosta. ja kaikki maat on kattottu akku-runko-vaihdeloota/moottorin välinen mutta siitä ei ole tietoa ottaako startti sitten maata koneen/vaihdelaatikon kautta kun startti ei pyöri. Akku on kunnossa kun akussa on 12.75 volttia.. Että mikähän mahtaisi olla kyseessä?
Ja siis kaikki tarpeelliset piuhat pitäisi ainakin olla kiinni jotta käytänössähän sen pitäs startata.
Ja siis kaikki tarpeelliset piuhat pitäisi ainakin olla kiinni jotta käytänössähän sen pitäs startata.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Solenoidi tai sen vipu rikki jos ei vedä startin ratasta vauhtipyörän kehälle. Solenoidille tarjottu suora sähkö pitäisi saada sen vetämään kuuluvan naksahduksen kanssa.
Startti pöydälle ja solenoidi tutkimuksen alle.
Luulen että sun kannattaa kattoa muutava periaatekuva startin ja solenoidin toiminnasta niin tiedät mitä vikaa etsiä.
Startti pöydälle ja solenoidi tutkimuksen alle.
Luulen että sun kannattaa kattoa muutava periaatekuva startin ja solenoidin toiminnasta niin tiedät mitä vikaa etsiä.
Hmm siinäpä se startti otettu autosta joka tällä samaisella starttilla mikä on kiinni nyt meikäläisen autossa on käynnistetty moottori joka toimi, seuraavana päivänä asensin samaisen startin!! Ja sen jälkeen purettu osiksi jokkista varten joten en usko että startissa vikaa...
Ei kai se sitten vaan olisi virtalukon pohja mikä sielä kummittelee kun olen lukenut täältä samanlaisesta ongelmasta että startti ei pyöri kun avaimesta käännät mutta kun annat virtaa suoraan akulta niin startti pyörii mutta kun yrität avaimella käynnistää niin startti ei pyörikkään? mutta se ihmetyttää että jos antaa virtaa suoraan siihen startille niihin päävirtaan ja virtalukolta tulevaan liittimeen niin se starttipyöriin mutta se ei mene vauhtipyörän kehälle vai kuuluko sen edes mennä jos sille antaa suoran virran?
Ei kai se sitten vaan olisi virtalukon pohja mikä sielä kummittelee kun olen lukenut täältä samanlaisesta ongelmasta että startti ei pyöri kun avaimesta käännät mutta kun annat virtaa suoraan akulta niin startti pyörii mutta kun yrität avaimella käynnistää niin startti ei pyörikkään? mutta se ihmetyttää että jos antaa virtaa suoraan siihen startille niihin päävirtaan ja virtalukolta tulevaan liittimeen niin se starttipyöriin mutta se ei mene vauhtipyörän kehälle vai kuuluko sen edes mennä jos sille antaa suoran virran?
Viimeksi muokannut J4V, 2.3.2013 2:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se on toinen niistä solenoidin abikoliittimistä. Toiseen kun annat suoraan akulta sähköä niin pitäisi naksahtaa. Toisesta ei tapahdu mitään.
Ja pistä solenoidin pää johdosta ensin kiinni ja liikuttele johdon irtopäätä siellä akun plussassa äläkä toisessa päässä. Jää paremmin auto palamatta kun ei osu jännitteinen johto solenoidin tmv. runkoon.
Ja pistä solenoidin pää johdosta ensin kiinni ja liikuttele johdon irtopäätä siellä akun plussassa äläkä toisessa päässä. Jää paremmin auto palamatta kun ei osu jännitteinen johto solenoidin tmv. runkoon.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oletus että maadotus on kunnossa ja niin se lieneekin jos olet jo saanut startin jollain pyörimään ilman erillistä maadotusta
- Jos tarjoat vain liittimeen 50 jännitteen niin solenoidi vetää.
- Jos tarjoat vain suoraan startille jännitteen niin se pyörii mutta muuta ei tapahdu.
- Jos tarjoat molemmille niin startti pyörittää moottoria.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noniin eli startti on saatu toimiin ja kone pyörimään MUtta nyt on sitten joko kipinässä tai jossain muussa vika kun ei käynnisty eikä ees lupaa. Kone jurnuttaa mutta siihen se jää... Oisko mitään mitä sille vois tehä!?!?
Ja sen takia ei sanonut mitään kun virtalukolta tuleva piuha oli väärin kytketty! Se piti kytkeä solenoidin taakse eli sinne ahtaaseen paikka minne juurja juur saa laitettua, Solenoidin ja kannen väliin ahtaaseen koloon!
Ja sen takia ei sanonut mitään kun virtalukolta tuleva piuha oli väärin kytketty! Se piti kytkeä solenoidin taakse eli sinne ahtaaseen paikka minne juurja juur saa laitettua, Solenoidin ja kannen väliin ahtaaseen koloon!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mistä se startin vika sitten löytyi?
Niin oli tarkoituskin kun siten kytkentäkaaviosta tulkitsin.Tuosta sinun listasta saa semmoisen käsityksen ettei tapahdu muuta kuin solenoidin vetäminen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 10 vierailijaa