1.9TDi konerikko ja korjaus RATKAISTU
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TDi konerikko ja korjaus RATKAISTU
Moro arvoisat asiantuntijat!
Sattu käymään niin että katkes jakoremmi motarivauhisa ja nyt sitä korjailtu. Kone on 96kw tdi ASZ. Venttiilit, yläpään sarja ja nostimet vaihettiin, kannessa ei ollu jälkiä. Kannen tiiviste luonnollisesti myös uusittu, samaten jakopään osat, vesipumppu ja kampiakselin ratas, joka luultavasti aiheutti porsimisen 87 tkm kohdalla edellisestä vaihdosta.
Tyhjäkäynti on vähän kummallinen, tuntuu että vähän täristää ja vääntöjä ei oo ennen ku 1700rpm kohilla. VCDS:llä luin nuita arvoja niin engine blockissa #13 antaa kolmos pytylle korjausarvon 2.99 eikä laske siitä mihinkään, samoten #23 antaa kolmospytylle arvon 90 muiden ollessa liki nollaa.
Alkuperänen pumppusuutin kun oli niin ei käynyt kunnolla, vaihettiin toimiva suutin ja käynti parani mutta arvot ei muuttunu mihinkään. Mitähän tuossa nyt arvais alkaa kokeileen seuraavaksi? Kulutus tuntuu olevan myös hiukka suurempi ku aikaisemmin.
edit. ja tosiaan ekalla kerralla ku kone lyötiin kasaan nii ei oikein pelittäny, säädettiin ennakkoa vauhtipyörästä muutama hammas eteen niin parani vähä käynti, toisen kerran joutu aukaseen ku anto 3pytylle missfire-vikakoodin ja imuventtiilihän siellä vähän vuoti. ennakkoa ei kuitenkaan säädetty takas..tuskin vaan vaikuttaa tässä tapauksessa?
EDIT: Vika oli siis pumppusuuttimessa, vääränlainen oli paikallaan, vaikkakin samantehoisesta pirssistä.
Sattu käymään niin että katkes jakoremmi motarivauhisa ja nyt sitä korjailtu. Kone on 96kw tdi ASZ. Venttiilit, yläpään sarja ja nostimet vaihettiin, kannessa ei ollu jälkiä. Kannen tiiviste luonnollisesti myös uusittu, samaten jakopään osat, vesipumppu ja kampiakselin ratas, joka luultavasti aiheutti porsimisen 87 tkm kohdalla edellisestä vaihdosta.
Tyhjäkäynti on vähän kummallinen, tuntuu että vähän täristää ja vääntöjä ei oo ennen ku 1700rpm kohilla. VCDS:llä luin nuita arvoja niin engine blockissa #13 antaa kolmos pytylle korjausarvon 2.99 eikä laske siitä mihinkään, samoten #23 antaa kolmospytylle arvon 90 muiden ollessa liki nollaa.
Alkuperänen pumppusuutin kun oli niin ei käynyt kunnolla, vaihettiin toimiva suutin ja käynti parani mutta arvot ei muuttunu mihinkään. Mitähän tuossa nyt arvais alkaa kokeileen seuraavaksi? Kulutus tuntuu olevan myös hiukka suurempi ku aikaisemmin.
edit. ja tosiaan ekalla kerralla ku kone lyötiin kasaan nii ei oikein pelittäny, säädettiin ennakkoa vauhtipyörästä muutama hammas eteen niin parani vähä käynti, toisen kerran joutu aukaseen ku anto 3pytylle missfire-vikakoodin ja imuventtiilihän siellä vähän vuoti. ennakkoa ei kuitenkaan säädetty takas..tuskin vaan vaikuttaa tässä tapauksessa?
EDIT: Vika oli siis pumppusuuttimessa, vääränlainen oli paikallaan, vaikkakin samantehoisesta pirssistä.
Viimeksi muokannut pulukka, 25.3.2013 22:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Todennäköisesti vena on sen osuman ottanut itseensä eikä kanki. Itselläni oli aikoinaan vena ottanut osuman remmin katketessa ja korjauksen jälkeen kävi kuin Zetori thjäkäyntiä. Mittakellolla huomattiin vasta tuo venttiilinvarren taipuma. Ei se paljoa ollut mutta tarpeeksi.
Tarkastappa nyt eka ne venat kun on ainakin helpommin katsottavissaan.
Tarkastappa nyt eka ne venat kun on ainakin helpommin katsottavissaan.
Todennäköisesti vena on sen osuman ottanut itseensä eikä kanki. Itselläni oli aikoinaan vena ottanut osuman remmin katketessa ja korjauksen jälkeen kävi kuin Zetori thjäkäyntiä. Mittakellolla huomattiin vasta tuo venttiilinvarren taipuma. Ei se paljoa ollut mutta tarpeeksi.
Tarkastappa nyt eka ne venat kun on ainakin helpommin katsottavissaan.
Sattu käymään niin että katkes jakoremmi motarivauhisa ja nyt sitä korjailtu. Kone on 96kw tdi ASZ. Venttiilit, yläpään sarja ja nostimet vaihettiin, kannessa ei ollu jälkiä
Itse en pahemmin asiasta tiedä, mutta venttiilit on ilmeisesti jo vaihdettu.. Niinkuin jo yllä on, että puristuspaineet koneesta seuraavaksi.
Venttiilit tosiaan vaihdettu ja läpätty ja tarkistettu ettei vuoda. Ohjurin kumit ja venttiilivarren kumit vaihettu myös.
Nyt epäilyttää vielä tuo kolmospytyn pumppusuutin kun se on tutun hyllystä ja sillä alko pelaan huomattavasti paremmin että oisko se kuitenki väärä eli jostain pienempitehoisesta. Pitää vaihtaa päittäin vielä suuttimia ja kokeilla siirtykö vika pytystä toiseen. Johtosarjavikaan en oikein usko kun toimi ennen rysäystä moitteettomasti, liittimet toki tarkistettu.
Jos ei pumppusuuttimessa vikaa nii kiertokankihan sen jo täytyy olla, kannen joutuu joka tapauksessa ottaan pois. Puristuspaineita on aika hankala mitata kun ei ole kellään sopivaa mittaria ja oman mittarin asteikko ei yllä ku 21 baariin
Nyt epäilyttää vielä tuo kolmospytyn pumppusuutin kun se on tutun hyllystä ja sillä alko pelaan huomattavasti paremmin että oisko se kuitenki väärä eli jostain pienempitehoisesta. Pitää vaihtaa päittäin vielä suuttimia ja kokeilla siirtykö vika pytystä toiseen. Johtosarjavikaan en oikein usko kun toimi ennen rysäystä moitteettomasti, liittimet toki tarkistettu.
Jos ei pumppusuuttimessa vikaa nii kiertokankihan sen jo täytyy olla, kannen joutuu joka tapauksessa ottaan pois. Puristuspaineita on aika hankala mitata kun ei ole kellään sopivaa mittaria ja oman mittarin asteikko ei yllä ku 21 baariin
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa