Foorumilta varmaan löytyisi aiheeseen viittaavaa mut ei jaksa penkoa.
Eli alta missä aita matalin.
Onko kukaan rakentanut Golf 5 vm 2006 tms 2.0tfsi tekniikalla varustettuun vag koppaan kaksi akku systeemiä.
Itellä tossa suunnitelmissa mutta ainut mikä mietityttää että jaksaako/kestääkö
auton vakio laturi tätä systeemiä kuinka kauan vai tarvitseeko sille asialle tehdä jtn??
Ostettuna Bosch S5 74ah käyttöakuksi ja gz 12.2500 70ah konttiin menossa hifeille ja näitten väliin erotusrele + tarvittavat tilpehöörit.
2-akku järjestelmästä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 21.7.2009 16:56
Alkaa olla toteutasta vaille valmista, vielä pitäisi löytää ratkaisu erotusreleen herätevirralle. Ideoita? Meinasin että soittimen herätteestä ja "pakko"katkaisin väliin. Eli kun auton käynnistää niin kytkin asentoon "on" ja taka-akkukin latautuu ja parkissa soittaessa asentoon "off" ni vain taka-akku käytössä.
Ite ostin 2 akku järjestelmääni varten siihen tarkoitetun 120A kestävän releen motonetista. venetarvikepuolelta tuo taisi löytyä. Rele on täysin automaattinen toiminnaltaan halutessaan ja saa ohjattua manuaalisestikin. Automaattiohjaus tunnistaa latausjännitteestä milloin kytkeä ja erottaa akut. Esim kun käynnistän auton aamulla niin noin 15 sekunnin kuluttua huomaa valojen hetkelllisestä niiaamisesta kun rele kytkee noi akut toisiinsa. Akkuina 2 kpl optima redtoppeja.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa